• 15.972 nieuwsartikelen
  • 179.027 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.265 gebruikers
  • 9.389.672 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vond zowel Spanje als Nederland best leuk spelen dit WK. Ik weet zeker dat men veel minder over het spel van Oranje had geklaagd als die karatekick van de Jong niet gemaakt was. Spanje won verdiend het WK, maar ze hadden wel geluk dat het dubbeltje een paar keer de goede kant voor hun opviel. Had Oranje overigens ook hoor tegen Brazilie.

Over 2 jaar gewoon weer Spanje-Nederland als finale. Nu maar hopen dat Robben dat balletje dan wel net erin schiet

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Het goede of minder goede spel van Spanje heeft verder natuurlijk ook niks te maken met (het spel van) Oranje. Spanje heeft op het WK niet het voetbal laten zien dat ze kunnen spelen, op een wedstrijd of twee na (misschien tegen Zwitserland nog wel het beste, hoewel ze die verloren). Orgasmisch was het in ieder geval allerminst. Heb dan nog meer genoten van Duitsland.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik vond (...) Nederland best leuk spelen dit WK.

Wat heb jij bij je kerstdiner gedronken

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wel grappig dat juist een baggerploeg als Zwitserland wel van Spanje won, wat toplanden als Portugal, Duitsland en Nederland niet lukte

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Oranje speelde naar hun mogelijkheden, zonder wereldverdedigers en zonder een topspits in vorm. Ze speelden best aardig. De groepsfase was niet best, daarna was het allemaal een stuk beter. Maar de meeste landen speelden ook met 10 man achterin tegen Oranje tot aan Brazilie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Oranje speelde naar hun mogelijkheden, zonder wereldverdedigers en zonder een topspits in vorm. Ze speelden best aardig. De groepsfase was niet best, daarna was het allemaal een stuk beter. Maar de meeste landen speelden ook met 10 man achterin tegen Oranje tot aan Brazilie.

Als jouw idee van 'best leuk voetbal spelen' is dat je je tegenstanders de vernieling in schopt en met 7 verdedigende veldspelers speelt, dan heeft Nederland best leuk gespeeld inderdaad.

Kom op zeg. Ze hebben goed gepresteerd. Maar het voetbal was walgelijk, daar kunnen we het toch wel over eens zijn hopelijk?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Als jouw idee van 'best leuk voetbal spelen' is dat je je tegenstanders de vernieling in schopt en met 7 verdedigende veldspelers speelt, dan heeft Nederland best leuk gespeeld inderdaad.

Kom op zeg. Ze hebben goed gepresteerd. Maar het voetbal was walgelijk, daar kunnen we het toch wel over eens zijn hopelijk?

Je dikt het altijd wel weer lekker aan. Denk de trap van de Jong weg en je moet je beeld denk ik al snel bijstellen. En Oranje speelde helemaal niet defensief.

Zal ik de basisploeg nog eens uittekenen voor je?

Stekelenburg

vd Wiel-Heitinga-Mathijssen-Gio

Bommel-de Jong

Sneijder

Robben-v Persie-vd Vaart

Zoiets. Oranje speelt met 2 aanvallend ingestelde backs en sowieso 4 spelers voorin die puur aan aanvallen denken. Jongens als v Bommel en Heitinga kwamen ook vaak genoeg mee op. Het is echt onzin wat je zegt. Oranje vloog niet als een gek naar voren, want dan had je na de kwartfinale weer in Nederland gestaan.

PS: Vd Vaart maakte vandaag zijn comeback na wat blessureleed: meteen de 2 goals van de wedstrijd in de met 1-2 gewonnen pot van de Spurs bij Villa

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Je dikt het altijd wel weer lekker aan. Denk de trap van de Jong weg en je moet je beeld denk ik al snel bijstellen. En Oranje speelde helemaal niet defensief.

Zal ik de basisploeg nog eens uittekenen voor je?

Stekelenburg

vd Wiel-Heitinga-Mathijssen-Gio

Bommel-de Jong

Sneijder

Robben-v Persie-vd Vaart

Zoiets. Oranje speelt met 2 aanvallend ingestelde backs en sowieso 4 spelers voorin die puur aan aanvallen denken. Jongens als v Bommel en Heitinga kwamen ook vaak genoeg mee op. Het is echt onzin wat je zegt. Oranje vloog niet als een gek naar voren, want dan had je na de kwartfinale weer in Nederland gestaan.

PS: Vd Vaart maakte vandaag zijn comeback na wat blessureleed: meteen de 2 goals van de wedstrijd in de met 1-2 gewonnen pot van de Spurs bij Villa

Waar is onze 2e rechtsback (Kuyt dus, die dus niet 'puur aan aanvallen' denkt, wat een gotspe)... En ik heb Van Bommel het hele WK 0 keer in de 16 van de tegenstander gezien (laat staan Heitinga, lol, die is nooit de middenlijn over geweest). Kom nou.

Af-braak-voet-bal.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Oranje speelde alles behalve leuk voetbal. Het voetbal van Oranje was walgelijk, vreselijk om aan te zien, het deed pijn aan mijn ogen. Het resultaat verbloemde het. Maar neem van mij aan als Oranje zo speelt op het EK, dat ze er zo uitvliegen. Nu v/d Vaart op de plek van de Jong speelt is het wat beter, maar er moet een wonder plaatsvinden voordat Bert 'angsthaas' van Marwijk attractief voetbal gaat spelen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Waar is onze 2e rechtsback (Kuyt dus, die dus niet 'puur aan aanvallen' denkt, wat een gotspe)... En ik heb Van Bommel het hele WK 0 keer in de 16 van de tegenstander gezien (laat staan Heitinga, lol, die is nooit de middenlijn over geweest). Kom nou.

Af-braak-voet-bal.

Heb je toch niet goed opgelet bij dode spel momenten en dergelijke. Vooral ook Mathijssen was veelvuldig voorin te vinden dan.

Ik vergat inderdaad Kuijt. Die verdedigde ook vaak mee.

Het spel was niet altijd even leuk, maar jij overdrijft zo gigantisch. Je zou een zoon van Jan Mulder kunnen zijn.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Heb je toch niet goed opgelet bij dode spel momenten en dergelijke. Vooral ook Mathijssen was veelvuldig voorin te vinden dan.

Haha, ja da's een mooie. Dan speelt een team met 10 verdedigers die meegaan met corners ook 'aanvallend'. Tjongejonge, dat je als 'fan' blij bent met het resultaat is tot daar aan toe maar dit vreselijke anti-voetbal 'best wel leuk' of 'helemaal niet defensief' noemen is natuurlijk onzin en geschiedsvervalsing bij uitstek.

The Almighty schreef:

Oranje speelde alles behalve leuk voetbal. Het voetbal van Oranje was walgelijk, vreselijk om aan te zien, het deed pijn aan mijn ogen. Het resultaat verbloemde het. Maar neem van mij aan als Oranje zo speelt op het EK, dat ze er zo uitvliegen. Nu v/d Vaart op de plek van de Jong speelt is het wat beter, maar er moet een wonder plaatsvinden voordat Bert 'angsthaas' van Marwijk attractief voetbal gaat spelen.

Gelukkig, ben ik niet de enige die tijdens het WK de oogjes open heeft gehouden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je baselt weer kolder. Nederland heeft met al die schoppende verdedigers een stuk vaker gescoord dan die saaie Spanjaarden...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Eén ding is zeker: het voetbal van Oranje op het W.K. was zo gedenkwaardig dat mensen er zelfs op 2e kerstdag nog over praten...

En heel slecht kan het dan niet zijn, want op een paar tenen na zijn ze wereldkampioen geworden.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

QPR is na vanavond weer een stapje dichter bij promotie naar de Premier League!

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Wat is de regel hierachter?

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Duidelijk niet op de bal gericht. Terecht rood.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Schwalbe!

Wat een onzin lees ik trouwens weer over Oranje en Spanje. Als het spel van Oranje afbraakvoetbal was, hoe moet het spel van Spanje dan wel niet worden omschreven? Statisch, saai, niet creatief, falende spitsen, beperkte backs, defensief enz.

Bij Barca lijkt het allemaal wel leuk en aardig, maar zonder Messi zouden die dwergen op het middenveld ook niet meer zo veel voorstellen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Schwalbe!

Wat een onzin lees ik trouwens weer over Oranje en Spanje. Als het spel van Oranje afbraakvoetbal was, hoe moet het spel van Spanje dan wel niet worden omschreven? Statisch, saai, niet creatief, falende spitsen, beperkte backs, defensief enz.

Bij Barca lijkt het allemaal wel leuk en aardig, maar zonder Messi zouden die dwergen op het middenveld ook niet meer zo veel voorstellen.

Ik zou David Villa geen falende spits willen noemen. Dat hun spel met giganten als Xavi en Iniesta op het middenveld niet creatief zou zijn kan ik ook niet in meegaan. Je wordt niet toevallig Europees kampioen en twee jaar later wereldkampioen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ach Spanje niet creatief noemen, gaat nergens over en toen maar gestopt met lezen. Ik heb Patricia Paay zelfs zinniger over voetbal horen praten. En dat sloeg al nergens op.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Ik zou David Villa geen falende spits willen noemen. Dat hun spel met giganten als Xavi en Iniesta op het middenveld niet creatief zou zijn kan ik ook niet in meegaan. Je wordt niet toevallig Europees kampioen en twee jaar later wereldkampioen.

Maar wel met vrijwel enkel saaie 1-0 potjes en dan meestal nog pas in de laatste 10 minuten....

Kan op Naomi en otherfool (en clown van der Gijp) iemand stellen dat het met de wedstrijden van Spanje genieten geblazen was?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ach Spanje niet creatief noemen, gaat nergens over en toen maar gestopt met lezen. Ik heb Patricia Paay zelfs zinniger over voetbal horen praten. En dat sloeg al nergens op.

Mag ik daar es een filmpje van zien??

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, leuk, die met die voetbal en die tuinslag.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Ze kunnen natuurlijk best ballen, maar een Sneijder is 2x beter dan Iniesta en Xavi en Bommel zijn ongeveer gelijkwaardig. (Xavi mischien een iets meer verfijnde techniek). Villa schiet ze er wel in inderdaad, hoewel Huntelaar in deze vorm een geduchte concurrent is.

Nee, ik zal Spanje niet zien als een groot kampioen. Maar dat zie je meestal op toernooien, ploegen die een beetje zakelijk en plichtig spelen kunnen zomaar winnen (Italie, Griekenland, Duitsland van de jaren 90 enz)

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

En volgens mij bedoelt Don Dijk ook gewoon dat het spel dat Spanje kan spelen er op het WK niet echt uigekomen is. Niet dat ze het niet kunnen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ik vond het spel van Spanje anders best aardig hoor, hoe ze de bal konden monopoliseren en in eigen rangen konden houden, de driehoekjes ect. Ultieme bewijs dat voetbal heel eenvoudig kan zijn, als je er de juiste spelers voor hebt, en die heeft Spanje.

@Don Dijk: Sneijder 2x beter dan Iniesta en Xavi...? Nog dronken van het kerstfeestje of zo? Sneijder is een topper, maar beter dan Iniesta en Xavi is hij niet, hoogstens evenwaardig.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet het zo net niet Tom. Twee keer beter is natuurlijk een beetje eufemistisch gesteld, maar dat is Nigel de Jong beschouwen als een crimineel ook.

Maar mijn persoonlijke mening vindt dat Sneijder iets beter is, completer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Eufemistisch? Je bedoelt overdreven....

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

On-topic blijven graag.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Denk dat beide ploegen er meer uit hadden kunnen halen qua spel en uitslagen. Spanje was ook niet in grootste doen, kijk zelfs maar naar de nederlaag tegen Zwitserland. Dat is gewoon blamerend. Verder hebben beide ploegen veel wedstrijden op het nippertje gewonnen zonder al te groots te spelen(hoefde misschien ook niet). Dat zijn wel dingen die vaststaan lijkt me

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.