• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.176 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.516 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wederom met alle respect, maar dan heb je toch echt (nog?) niet al te veel kaas gegeten van discussie en argumentatie. Wat me overigens ook al opviel bij je 'feiten'relaas over Kesler destijds.

Ik ga het niet allemaal uitspellen, neem deze vakantie eens de tijd te analyseren waarom ik niet zeg dat Van Praag op non-actief moet worden gezet, sterker nog, het tegenovergestelde (impliciet) bepleit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Del Bosque is tenminste realistisch (dit zeg ik natuurlijk omdat ik het met hem eens ben, zei na de eindstrijd al direct hetzelfde):

'Ik moet ook mijn excuses aanbieden voor ons ongewoon harde spel in de finale', zegt de Spaanse bondscoach. 'Niet alleen Nederland is over de grens gegaan. Ook Spanje. Als winnaar wordt het je alleen wat sneller vergeven.'

Wat een onzin, sinds wanneer moet je je excuseren voor stevig voetbal....

Pseudo politiek correct geneuzel

verder wel goed dat er inmiddels wat gerelativeerd wordt over het spel van Oranje.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens met Reinbo. Bovendien gewoon weer een correct antwoord van Vicente, hij meent er geen flikker van.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reinbo schreef:

Wat een onzin, sinds wanneer moet je je excuseren voor stevig voetbal....

Pseudo politiek correct geneuzel

Da's ook het enige deel waar ik het niet mee eens ben.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

24 december 2010 9:45

Een aanstelling van Leonardo bij Internazionale lijkt uit de lucht gegrepen. 'Ik, naar Inter?', reageerde de Braziliaanse oud-international verbaasd. 'Ik hoor het van jullie. Het enige dat ik kan zeggen is: prettige feestdagen.'

24 december 2010 19:22

Leonardo nieuwe trainer Internazionale | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Merkwaardige keuze van Inter. Speranza, enige wijze woorden?

Inderdaad een rare keuze. Dan had ik eerlijk gezegd eerder voor Jol gekozen, om maar eens iemand te noemen. Leonardo is mislukt bij AC Milan, raar dat Inter hem nu neemt...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Eens met Reinbo. Bovendien gewoon weer een correct antwoord van Vicente, hij meent er geen flikker van.

Of hij meent de woorden wel. Het is niet dat jij weet wat hij denkt. Geloof best dat hij op die manier over de finale denkt.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het ook vreemd dat Inter voor Leonardo gekozen heeft. Juist omdat hij bij Milan mislukt is. Ik zie deze man niet voor prolongatie van de cup met de grote oren zorgen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Van Hanegem roept op tot veranderingen in Kuip

(jhedmedia) In zijn wekelijkse column in AD Sportwereld toont Willem van Hanegem zich opvallend kritisch over Feyenoord. Volgens de oud-international gedraagt zijn grote liefde zich als een 'kleine club' en is de topsportmentaliteit bij de clubleiding ver te zoeken."Mijn club, de leiding ervan bedoel ik vooral, is in slaap gesukkeld. Ik wil best helpen en hoop dat veel oud-spelers zich melden om hetzelfde te doen "

"Mijn Feyenoord gedraagt zich op een manier die hoort bij de plek waar we staan op de ranglijst. Maar wij horen nou juist helemaal niet op die plaats en dus moeten we anders denken. Bij Feyenoord slaan ze de taal uit van een klein cluppie. Ik begrijp daar helemaal niets van", moppert de Kromme in zijn column.

"Dit Feyenoord is eigenlijk te groot voor woorden. We presteren alleen momenteel zeer ondermaats en daardoor staan we veel te laag. Dat we zo waardeloos presteren met het eerste elftal heeft te maken met de houding van de leidinggevenden. Ze maken zich allemaal zo ontzettend klein. Ik krijg daar een kunstkop van."

Hij vervolgt: "Er is bij Feyenoord weinig geld beschikbaar, dat begrijpt onderhand iedereen. Maar toen er wel geld was, zijn er verkeerde investeringen gedaan. Dus wat maakt het aspect 'geld' uit? Minder dan we denken. Het begint bij wat je wil met je club, met je eerste team. Daar heb je een bepaalde mentaliteit voor nodig; een topsportmentaliteit dus. Die mis ik volledig bij mijn club. Er wordt vooral verdedigend gedacht. Dat bedoel ik met klein maken. Terwijl je aanvallend moet denken. Daarmee kom je verder en je krijgt er meer plezier door. Aanvallen zit in onze genen, dat moeten we niet verloochenen. Het naar voren denken, moet je ook integreren in hoe je traint en wil spelen. Ik bedoel dit allemaal positief hè."

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Deed hij dat 5/6 jaar geleden maar

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Of hij meent de woorden wel. Het is niet dat jij weet wat hij denkt. Geloof best dat hij op die manier over de finale denkt.

Nee hoor, lijkt me dat ie sinds de periode juli-augustus qua mening geen ommedraai van 180 graden gemaakt heeft. Ik weet wel wat hij destijds heeft gezegd hoor. Hij probeert gewoon wat druk wat er op Nederland is geweest weg te nemen, een gentleman agreement maar wat hij werkelijk van hun spel vond heeft hij in elke krant en sportshow wel laten merken.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

rep_robert schreef:

Dan nog was het het niet genoeg. Het was sowieso een kereltje dat het te hoog in de bol had, omdat hij veel scoorde in de belgische competitie, wat natuurlijk geen prestatie op zich is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ach ja, in Nederland is het natuurlijjk ook niet al te lastig om veel te scoren he

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Voetbaljaar 2010 zit er weer op. Misschien tijd voor wat toplijstjes?

Mijn top 5 voetbalmomenten van 2010:

1. Ajax bereikt de CL na een zinderende pot tegen Kiev.

2. Nederland schakelt grootmacht Brazilie uit op het WK.

3. De 2e seizoenshelft van Ajax, met ik meen 14 competitieduels op rij gewonnen.

4. Nederland bereikt de WK finale weer eens na 32 jaar.

5. De weergaloze stift van Sulejmani tegen AZ.

Mijn top 5 voetbaldramamomenten van 2010:

1. Nederland verliest de WK finale.

2. Ajax grijpt weer net de titel niet.

3. De laatste periode onder Jol met barslecht voetbal en kutresultaten.

4. Real Madrid-Ajax

5. Inter wint de CL

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

rep_robert schreef:

(embed)

Dat je het überhaupt in je hoofd haalt om een omhaal te gaan doen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Enige wat ik me van Sonck bij Ajax herinner zijn zijn 2 CL goals tegen Club Brugge en zijn frustratie bij de wissel bij Ajax-NEC.

Snel vergeten dus, zwakke speler.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Van een Ajacied zou je toch verwachten dat het vertrek van Jol / de verandering van koers vetgedrukt op één staat..

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nee, want vorig jaar was het onder Jol gewoon erg goed. Neemt niet weg dat de nieuwe koers zeer goed is.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Top 5:

01. Ajax haalt de CL na een prima tweeluik tegen Dinamo

02. De laatste 5 minuten, na de 3-2 van Uruguay. Billenknijpen!

03. De geweldige reeks van Ajax in de tweede seizoenshelft vorig seizoen

04. Frank de Boer die hoofdtrainer wordt (al is het alleen maar vanwege de terugkerende hoop)

05. Het WK in het algemeen en met name de verrassingen, bv. Ghana op een haar na niet in de halve finale, Zuid-Afrika die Frankrijk compleet terecht vernederd of Zwitserland dat als enige weet te winnen van Spanje.

Flop 5:

01. Ondanks een geweldige reeks wint Ajax de titel niet.

02. De gemiste kans van Robben in de finale....

03. De 10-0 in Eindhoven. Om twee redenen: Het geeft aan dat Feyenoord echt heel diep gezonken is. Maar ook vooral omdat het PSV is die 10-0 wint.

04. De 2-1 van Auxerre, net nadat Ajax de 1-1 had gemaakt.

05. Utrecht die de 2e ronde verdiend had, haalt het niet.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee, want vorig jaar was het onder Jol gewoon erg goed.

Jammer.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

Top 5:

02. De laatste 5 minuten, na de 3-2 van Uruguay. Billenknijpen!

Ik vond die slotminuten nou niet echt wat voor mijn toplijstje. Zelden zoveel nare spanning gevoeld. Idem bij het slot NL-Brazilie en Ajax-Kiev.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Slot van Nederland - Brazilie was zo'n hel. In de laatste paar minuten met drie(!) man voor de keeper... en het dan op de meest klunzige manier weten te verprutsen, terwijl het gewoon nog maar 2-1 stond.

Die wedstrijd was niet goed voor mijn hart.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Wat een kneus

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wordt het daar 2-2 of 3-1 is de vraag.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Janssen: 'Ik zou niet misstaan bij Barcelona'

Ibrahim Afellay maakte vrijdag de overgang naar FC Barcelona, maar ook Theo Janssen denkt het niveau van de Spaanse topclub aan te kunnen. "Ik zou mezelf daar wel eens op het middenveld willen zien."

Het jaar 2010 was ook het jaar van Theo Janssen. De middenvelder veroverde met Twente de landstitel, maakte zijn debuut in de Champions League en zijn rentree in Oranje en wordt in verband gebracht met meerdere Europese clubs.

Het begon allemaal met de thuiswedstrijd tegen Internazionale, toen Janssen zijn visitiekaartje afgaf. "Dat was een bevestiging voor me", kijkt hij in Voetbal Magazine terug op het duel waarin hij tweemaal scoorde. "Dat ik ook op het niveau van de Champions League beslissend kan zijn, tegen de regerend titelhouder nog wel."

Wesley Sneijder gaf na afloop van die wedstrijd al aan dat het leuk zou zijn als Janssen bij Inter achter hem kwam te spelen. "Ik antwoordde dat ik best bij Inter zou passen...", zegt de international. "Laat ik het zo zeggen: ik zou mezelf wel eens op het middenveld willen zien bij een club van dat niveau: Real Madrid, Barcelona of Inter. Ik denk echt dat ik het aan zou kunnen, simpelweg omdat je meegaat in het niveau. Het voetbal wordt gemakkelijker met betere spelers om je heen. Aan de andere kant: zet me bij een hoofdklasser neer en ik zak weg in de middelmaat."

In het warm houden van de bank heeft Janssen echter geen zin. "Ik sluit niets uit en weet alleen dat ik niet ergens op de bank wil zitten. Ik ga op mijn leeftijd niet de vijftiende man uithangen. Daar ken ik mezelf te goed voor: een mooi salaris is leuk, maar als ik niet speel, kan ik erg chagrijnig worden. Ik ben en blijf een echte liefhebber."

Ik denk dat hij zichzelf iets te hoog inschat.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Iets? Afellay was jarenlang de beste bij PSV. Janssen doet het nu één seizoen aardig. Was vorig seizoen nog niet eens een onomstreden basispeler bij Twente. Nee, laat hem lekker nog twee seizoenen bij Twente één van de beteren zijn, dan praten we verder.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Dat was ironisch bedoelt

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vond die slotminuten nou niet echt wat voor mijn toplijstje. Zelden zoveel nare spanning gevoeld. Idem bij het slot NL-Brazilie en Ajax-Kiev.

Juist wel. Vooral ook omdat het zo plotseling was. Eerst nog rustig kijken en opeens die 3-2.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Ik vind hem nog knap goed ingeschoten.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Mijn top 5 voetbalmomenten van 2010:

1. Jol die opstapt.

2. Nederlanders die bij Real Madrid zaten en het nu overal goed doen.

3. Het WK van Nederland. Het voetbal was niet schoon, maar het waren wel gezellige weken

4. Barcelona -Real 5-0

5. Het WK word niet toegewezen aan Nederland

Mijn top 5 voetbaldramamomenten van 2010:

1. Nederland verliest de WK finale.

2. Maradonna word bondscoach

3. Het aannemen van Mido, Tainio en Ooijer

4. Het blijven negeren van video hulpmiddelen, die ook weer tijdens het wk belangrijk konden zijn

5. Bijt incident van Suarez (een dieptepunt in het voetbal)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.