- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Neemt niet weg dat Wegereef ook echt naaierstreken heeft geleverd. Maar dat is duidelijk de onkunde van deze man die er echt he-le-maal niets van kan. Denk niet zozeer een complot
Pieter Vink heb ik het zelf ook niet zo op, hij heeft nota bene een seizoenkaart bij Feyenoord gehad. Dan laat je hem toch geen Ajax-Feyenoord fluiten? Of vind jij dat wel normaal otherfool? 
Volgens mij moet de KNVB er wel zoveel mogelijk aan doen om belangennverstrengeling te voorkomen, dat doen ze niet met zo'n Pieter Vink.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Pieter Vink heb ik het zelf ook niet zo op, hij heeft nota bene een seizoenkaart bij Feyenoord gehad. Dan laat je hem toch geen Ajax-Feyenoord fluiten? Of vind jij dat wel normaal otherfool?
Natuurlijk vind ik dat normaal. Pieter Vink is een professional tijdens die wedstrijd, geen supporter. Daarnaast staan er 36 camera's op z'n neus dus marchanderen zoals een schele grensrechter bij een amateurpotje zit er niet in.
Buiten dat moet je met Gerard Cox als scheidsrechter nog wel van Feyenoord kunnen winnen...
Volgens mij moet de KNVB er wel zoveel mogelijk aan doen om belangennverstrengeling te voorkomen
Michael van Praag op non-actief zetten dan maar?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Zijn die spandoeken tegen clubs die de beurs op gaan?
Noem jij is een supporter die blij is met de beursgang van Ajax? 
Maar genoeg spandoeken tegen het bestuur van de eigen club bijvoorbeeld hoor
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Natuurlijk vind ik dat normaal. Pieter Vink is een professional tijdens die wedstrijd, geen supporter. Daarnaast staan er 36 camera's op z'n neus dus marchanderen zoals een schele grensrechter bij een amateurpotje zit er niet in.
Buiten dat moet je met Gerard Cox als scheidsrechter nog wel van Feyenoord kunnen winnen...
Je gelooft bij scheidsrechters in de integriteit van hun acties, terwijl je spelers criminelen en misdadigers vindt. Dan moet je ook in de integriteit van bv. een Nigel de Jong geloven. Iemand over wie jij niet negatief genoeg kan zijn 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Zelfde geldt voor de supporters van die andere clubs. Ik vind het maar een beetje de pot die de ketel verwijt. En dan ook nog met zulke spandoeken zodat iedereen dat weet. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Zelfde geldt voor de supporters van die andere clubs. Ik vind het maar een beetje de pot die de ketel verwijt. En dan ook nog met zulke spandoeken zodat iedereen dat weet.
Geloof wat je wilt geloven, ik hoor ze bij Chelsea niet klagen. Bij Vitesse explodeerde de seizoenkaarten verkoop na het overname nieuws. Die zijn er blij mee hoor. Die Feyenoordjes hebben zich hier op MM in het verleden ook positief uitgelaten als Feyenoord bv door een oliesjeik overgenomen zou kunnen worden.
Tsjah...
En een club steunen dat Red Bull heet? We zijn niet in Amerika of zo, gadver. Dat is gewoon vies.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Lol. Vermoed dat na deze zin de munitie wel een heel eind op is.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Geloof wat je wilt geloven, ik hoor ze bij Chelsea niet klagen. Bij Vitesse explodeerde de seizoenkaarten verkoop na het overname nieuws. Die zijn er blij mee hoor. Die Feyenoordjes hebben zich hier op MM in het verleden ook positief uitgelaten als Feyenoord bv door een oliesjeik overgenomen zou kunnen worden.
Tsjah...
En een club steunen dat Red Bull heet? We zijn niet in Amerika of zo, gadver. Dat is gewoon vies.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Michael van Praag heeft momenteel maar 1 functie, dus er is geen sprake van belangenverstrengeling.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het gaat mij er ook meer om dat Ajax als een bedrijf wordt gezien, ook binnen Ajax zelf. Daar hou ik niet van, helemaal niet als ze dan naar andere clubs gaan wijzen.
Bovendien, supporters van clubs als Manchester of Liverpool waren ook niet zo blij geloof ik..
En met Manchester City.. dat heeft tenminste nog met voetbal te maken. Ze kopen gewoon veel en dure voetballers. Valt niet te vergelijken met een zakelijke en kille beursgang.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Kan me verder aan me reet roesten wat van Praag doet
Op wat voor manier zou hij Ajax in godsnaam kunnen helpen nu.
Vrijdag, 24 december 2010 om 13:19Het is hoogst onzeker of Feyenoord in de nabije toekomst in een nieuw stadion kan gaan spelen. Vrijdag werd een collegebesluit daarover doorgeschoven naar komende zomer, terwijl een meerderheid van de gemeenteraad volgens het college eerst wil onderzoeken of een verbouwen of herontwikkeling van het huidige onderkomen geen betere optie is. “Het lijkt me heel verstandig om alle financiële ins en outs nog eens goed op een rijtje te zetten”, verklaarde raadslid Tom Harman van de grootste coalitiepartij PvdA.
Ook de grootste oppositiepartij in de Rotterdamse gemeenteraad, Leefbaar Rotterdam, wil dat eerst andere opties worden overwogen alvorens wordt besloten tot de bouw van een nieuw, hypermodern onderkomen. “Wie de nieuwbouwplannen heeft gezien, gaat direct kwijlen, maar daar moeten we ons niet door laten verblinden”, zegt Ronald Buijt, die zich namens die partij bezig houdt met dat vraagstuk.
“Het college heeft nog meer plannen voor de stad, zoals ontwikkeling van de stadhavens, het opknappen van de Coolsingel en het ondertunnelen van de ’s-Gravendijkwal. Alles kan niet tegelijk. Je kunt een euro maar een keer uitgeven”, aldus Buijt tegenover het ANP. De ‘nieuwe Kuip’ zou er aanvankelijk sowieso gaan komen, maar omdat Nederland de organisatie van het WK van 2018 misliep, is dat plots onzeker geworden.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Toen Ajax de beurs op ging was iedereen er ook mee eens, leverde ook aardig wat geld op, alleen nu is het tijd om eruit te stappen omdat 'achteraf" het gewoon niet goed is voor de club om verschillende redenen.
Dat was meer dan 10 jaar geleden. We hebben het nou over het jaar 2010.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Michael van Praag heeft momenteel maar 1 functie, dus er is geen sprake van belangenverstrengeling.
Net zoals Pieter Vink zeg maar.
Je gelooft bij scheidsrechters in de integriteit van hun acties, terwijl je spelers criminelen en misdadigers vindt. Dan moet je ook in de integriteit van bv. een Nigel de Jong geloven. Iemand over wie jij niet negatief genoeg kan zijn
Deze vergelijking gaat mijn petje ver te boven...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Het gaat mij er ook meer om dat Ajax als een bedrijf wordt gezien, ook binnen Ajax zelf. Daar hou ik niet van, helemaal niet als ze dan naar andere clubs gaan wijzen.
Bovendien, supporters van clubs als Manchester of Liverpool waren ook niet zo blij geloof ik..
En met Manchester City.. dat heeft tenminste nog met voetbal te maken. Ze kopen gewoon veel en dure voetballers. Valt niet te vergelijken met een zakelijke en kille beursgang.
Overal worden voetbalclubs als bedrijven gezien tegenwoordig, dat is helaas noodzakelijk. Al falen alle besturen wel bij elke Nederlandse clubs dit jaar. Onbegrijpelijk dat dit wanbeleid gewoon jarenlang zonder consequenties kan worden uitgevoerd. Iets wat in het normale bedrijfsleven dus niet kan.
En ik heb meer tegen ongure types (waarvan je weet dat ze vaak op illegale manieren aan hun geld komen ) die voetbalclubs overkopen met hun bloedgeld. Beleid van City slaat natuurlijk ook nergens op en dat weet je. Heeft juist niets met de essentie van het voetbal te maken. Je zou maar een tiener in Manchester zijn en heel graag profvoetballer willen worden. Vervolgens kijk je naar die ploegen en zie je niet of nauwelijks een doorgebroken jeugdspeler in het eerste elftal staan. Lekker bemoedigend en hier ligt juist de essentie van het voetbal toch????
Ajax is in de wandelgangen vaak erg kil, maar er zijn zoveel mooie aspecten aan de club en we hebben gelukkig toch nog ieder jaar gigantisch veel eigen jeugd in het eerste elftal staan, ondanks de vele flutaankopen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Deze vergelijking gaat mijn petje ver te boven...
En waarom? Waarom geloof je wel in de integriteit van scheidsrechters(die vaak en opzichtig falen/blunderen terwijl ze er met hun neus bovenop staan etc.), maar als een speler wat verkeerds doet moet hij de cel in volgens jou.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En waarom? Waarom geloof je wel in de integriteit van scheidsrechters(die vaak en opzichtig falen/blunderen terwijl ze er met hun neus bovenop staan etc.), maar als een speler wat verkeerds doet moet hij de cel in volgens jou.

Een speler mag 1000 foute passen geven per wedstrijd (Nigel komt in de buurt) zonder de cel in te hoeven natuurlijk. Als ik dan zijn integriteit aan de kaak moet stellen komt de hele Mickey Mouse League wel in aanmerking. En als Pieter Vink tijdens een wedstrijd met opzet het been van een speler breekt moet-ie op staande voet ontslagen en aangeklaagd worden.
Het één heeft toch niks met het ander te maken? Nigel hoeft van mij niet de cel in omdat-ie fouten maakt, maar omdat hij deze jongen achterna gaat: http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Michel-van-Egmond/192121/Michel-van-Egmond-het-volksidool-werd-een-monster.htm
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De KNVB kennende zal ie er wel met een wedstrijd of 2, 3 vanaf komen. Zie veel liever dit soort aanslagen hard aangepakt worden dan ellebogen e.d.
AZ moet Pontus Wernbloom de eerste drie wedstrijden na de winterstop missen. De middenvelder werd donderdagavond in de bekerwedstrijd tegen Ajax (1-0 verlies) met een rode kaart van het veld gestuurd, en hoorde vrijdag een schorsing van drie duels, waarvan één voorwaardelijk, tegen zich eisen.
Twee wedstrijden dus, inderdaad. Kennelijk is alles geoorloofd, tot er wat benen of knieschijven door het stadion vliegen. En dat kan met dit soort tackles makkelijk.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Nigel hoeft van mij niet de cel in omdat-ie fouten maakt, maar omdat hij deze jongen achterna gaat: http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Michel-van-Egmond/192121/Michel-van-Egmond-het-volksidool-werd-een-monster.htm
Dat gaat wat ver. Zonder die jongen zou de wereld er een stukje beter uit zien. Wat een gek.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Twee wedstrijden dus, inderdaad. Kennelijk is alles geoorloofd, tot er wat benen of knieschijven door het stadion vliegen. En dat kan met dit soort tackles makkelijk.
Lindgren kreeg na overtreding tegen Afellay voor een vergelijkbare overtreding maar één wedstrijdje.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, dat was net zo'n rotschop, objectief gezien.
AZ wordt benadeeld!!
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Tering wat een zieke geest is die keeper zeg. Maar dat heeft verder niets met het voetbal te maken. Nigel daarmee vergelijken is natuurlijk wel wat overdreven
Die heeft verder een normaal leven, maar in de afgelopen 100 wedstrijden heeft hij 5 keer een zware overtreding begaan. Is toch iets anders.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Lindgren kreeg na overtreding tegen Afellay voor een vergelijkbare overtreding maar één wedstrijdje.
Bovendien stoort me in het geval van Lindgren niet zozeer de schorsing op zich, maar het feit dat dat soort (na)trappende bewegingen elke wedstrijd een keer of drie, vier voorkomen in een dergelijke situatie. Dan moet men ook consequent zijn en altijd een rode kaart trekken (of niet).
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Hoor je mij klagen dat Pieter Vink Ajax - Feyenoord mag fluiten?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoor je mij klagen dat Pieter Vink Ajax - Feyenoord mag fluiten?
Hoor je mij zeggen dat Michael van Praag op non-actief moet worden gezet?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
van achter met gestrekt been richting de knie aanvallen is heel iets anders dan een tikje nageven.
Was ook gewoon een trap met links tegen achterkant knie zonder intentie bal te spelen. Vond het oprecht een zeer vergelijkbare overtreding.
En datgene wat Lindgren en Wernblom deden moet inderdaad altijd met rood bestraft worden.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Hoor je mij zeggen dat Michael van Praag op non-actief moet worden gezet?
Dat heet tussen de regels door lezen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat heet tussen de regels door lezen.
Met alle respect, maar als jij uit bovenstaande discussie kunt halen dat ik vind dat Van Praag op non-actief moet worden gezet, zou ik me eerst maar eens gaan richten op een gewone leescursus voordat je je aan 'tussen de regels door' gaat bezondigen 
Hoe kom je er werkelijk bij...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
24 december 2010 9:45
Een aanstelling van Leonardo bij Internazionale lijkt uit de lucht gegrepen. 'Ik, naar Inter?', reageerde de Braziliaanse oud-international verbaasd. 'Ik hoor het van jullie. Het enige dat ik kan zeggen is: prettige feestdagen.'
24 december 2010 19:22
Leonardo nieuwe trainer Internazionale | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Merkwaardige keuze van Inter. Speranza, enige wijze woorden?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Del Bosque is tenminste realistisch (dit zeg ik natuurlijk omdat ik het met hem eens ben, zei na de eindstrijd al direct hetzelfde):
'Ik moet ook mijn excuses aanbieden voor ons ongewoon harde spel in de finale', zegt de Spaanse bondscoach. 'Niet alleen Nederland is over de grens gegaan. Ook Spanje. Als winnaar wordt het je alleen wat sneller vergeven.'
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Hoe kom je er werkelijk bij...
Zo kom ik er bij:
Uit deze zin, waarin je voorstelt om Michael van Praag op non-actief te zetten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.