• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.346 acteurs
  • 199.293 gebruikers
  • 9.391.372 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Het levert ook een geld op, waardoor het uiteindelijk niet veel kost.

Er zal flink wat omzet gedraaid worden maar winst, vergeet het maar. Die bewijzen zijn er dan ook op basis van Zuid Afrika en Duitsland. Bovendien krijgen alle sponsors het in handen en worden de lokale ondernemers dus dichtgegooid. Je moet het maar willen.

De bouw wordt ook gewoon verzorgd door een buitenlandse multinational, of dacht je dat Heymans dat anders had mogen doen? .

En de BTW die de FIFA niet hoeft af te dragen, denk je dat de regering dat uit eigen zak betaalt? Ik dacht het ook .

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Wat een argument

Het is geen argument, maar al dat gezeik over dat het geen voetballand is. Dat waren Zuid-Korea en Japan ook niet tot 2002. Qatar heeft genoeg middelen om er een spektakel van te maken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nu nog met de collectebus langs de deuren in Nederland met als motto: ' Help Feyenoord de winter door'. Op 2e kerstdag een gala avond op Sbs6 met bekende Nederlanders aan de telefoons, met op de achtergrond een compilatie van de droevenis genaamd ' Feyenoord in het rood'.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wat Naomi zegt. Het geld komt helemaal niet in de nationale economie terecht. De FIFA doet het zo dat ze er alleen zelf aan verdienen en de grote sponsors (internationale bedrijven, geen lokale). De FIFA eist dat lokale middenstanders niet mogen profiteren en dat ze ook nog eens zelf geen belasting betalen. Op die manier valt er dus niks te halen voor de nationale economie.

Als je wilt investeren in bouwprojecten, bouw dan spoorwegen, vliegvelden weet ik veel wat, daar heb je geen WK voor nodig. VInd ik overigens ook niet zinnig, investeer liever in kenniseconomie, dat is goedkoper en levert meer op dan dure infrastructuurprojecten.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Reinbo schreef:

Maar die kosten kan je toch ook zien als inversteringen. Het geld gaat gewoon naar bouw en infrastructuur ipv bijv. uitkeringen en subsidies. En die infrastructuur heb je vaak nog jaren plezier aan. Ook geeft het een boost aan de hotel en horeca sector. Waar zie jij het verlies?

Deze effecten zijn in deze studies al doorberekend.

De kosten van de infrastructuur zijn dus hoger dan de opbrengsten en de boost voor de horeca is er wel, maar die verdwijnt weer net zo snel als het toernooi is afgelopen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Al levert het zwaar verlies op, het blijft geweldig om 4 weken het middelpunt van de aarde te zijn.

En een feestje vieren kunnen wij Nederlanders wel. Ik hoop echt dat we het WK nog een keer binnenhalen.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Ik zie liever de Olympische Spelen eerlijk gezegd. Diverser en spreekt meer mensen aan.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Knisper schreef:

Ik zie liever de Olympische Spelen eerlijk gezegd. Diverser en spreekt meer mensen aan.

In Nederland? Want als je dat bedoelt kon je je nog wel eens hard vergissen. Denk dat de voetbalkern in Nederland veel groter is dan die van alle andere sporten bij elkaar. En juist die voetballiefhebber heeft niet veel met de Olympische Spelen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vind het beiden schitterend en de Olympische Spelen hebben we al eens gehad. Nu nog een WK erbij en knallen maar.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Naomi Watts schreef:

De bouw wordt ook gewoon verzorgd door een buitenlandse multinational, of dacht je dat Heymans dat anders had mogen doen? .

.

. Die stadions en infrastructuur zijn niet van de FIFA hoor, en worden ook niet door hen georganiseerd. Dat zijn puur zaken van de landelijke organisatie, sterker nog, waarschijnlijk gewoon van Ministerie van Ruimtelijke Ordening die dat moet aanbesteden..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hallo ,

Bij Unibet doen we er alles aan om jouw speelervaring zo vlot en aangenaam mogelijk te maken. Helaas komt er heel af en toe een technisch probleem de pret verstoren...

We zijn er ons van bewust dat er tijdens de topper Barcelona - Real van afgelopen maandag in onze Live Betting technische problemen waren. We verontschuldigen ons daarvoor.

Snap wel dat die pot vastliep, keken extreem veel mensen naar denk ik. Ik dacht al dat het aan mijn pc lag.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Bij sport 1 heb ik 8 euro(4 euro plus 4 euro cadeau) terug gekregen, maar kan nog wel tot 28 december kijken. Wat heb jij gekregen?

Tegoed

€ 9,99

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

33% bij mijn volgende storting(tot zondagavond)

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Hoeveel kost een wedstrijdje bekijken via hun dan? Maarja, maak je er gebruik van? Ik ga lekker in nog een topmaandje gratis Sport 1 kijken nu Even een leuk maandje uitzoeken.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Knisper schreef:

Deze effecten zijn in deze studies al doorberekend.

De kosten van de infrastructuur zijn dus hoger dan de opbrengsten en de boost voor de horeca is er wel, maar die verdwijnt weer net zo snel als het toernooi is afgelopen.

Dat wou ik net zeggen inderdaad, dit is allemaal al bestudeerd door economen en mensen die er voor doorgestudeerd hebben dus daarom denk ik niet dat wij, simpele Moviemeter-users, over dat onderwerp een mening over kunnen hebben.

Het is gewoon slecht voor de economie, punt.

En sowieso, wat is er nou leuk aan een Wereldkampioenschap in je eigen land? Dat hoort toch gewoon in het buitenland, dat je er om 4 uur 's nachts uit moet om de wedstrijd te bekijken en niet dat je een uurtje door de weien heen rijdt en bij afslag Foppe vervolgens Brazilie-Argentinie kan kijken? Weg charme.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

Hoeveel kost een wedstrijdje bekijken via hun dan? Maarja, maak je er gebruik van? Ik ga lekker in nog een topmaandje gratis Sport 1 kijken nu Even een leuk maandje uitzoeken.

Gratis alleen kleiner schermpie. En ik ben al even gestopt met gokken,liep niet zo lekker

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Hehe, ik ken het.

Aahhh, nog 1 tientje wat maakt het uit.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Naomi Watts schreef:

Er zal flink wat omzet gedraaid worden maar winst, vergeet het maar.

Dat zeg ik ook niet, zoals je kunt lezen. Er staat dat het uiteindelijk niet veel kost.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Don Dijk schreef:

Dat wou ik net zeggen inderdaad, dit is allemaal al bestudeerd door economen en mensen die er voor doorgestudeerd hebben dus daarom denk ik niet dat wij, simpele Moviemeter-users, over dat onderwerp een mening over kunnen hebben.

.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Wij moviemeters hebben altijd een mening, zelfs over de vraag of we wel een mening kunnen hebben.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Mourinho: “Ik zie deze straf als een medaille”, zei Mourinho op de persconferentie. “Ik ben er trots op dat er een regel is voor José Mourinho en een regel voor andere trainers. Mijn grootmoeder is al een hele tijd geleden overleden, maar ik herinner me nog wat ze me zei als kind: “Als mensen jaloers op je zijn, moet je trots zijn.” Dat is mij nu gebeurd en dus voelt deze straf van de UEFA voor mij als een prijs.”

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Het W.K. naar (Rusland en) Qatar:

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

(quote)

. Die stadions en infrastructuur zijn niet van de FIFA hoor, en worden ook niet door hen georganiseerd. Dat zijn puur zaken van de landelijke organisatie, sterker nog, waarschijnlijk gewoon van Ministerie van Ruimtelijke Ordening die dat moet aanbesteden..

Dan onderschat je de jurisdictie van de FIFA wel hoor. Er was je vast bekend dat je als Land veel concessies moet doen wat betreft het binnenhalen van het WK, ook de normale van zaken wat betreft bouw stadions zal niet volgens de normale kanalen verlopen. De projectontwikkeling van de stadions wordt gewoon door de FIFA geregeld, met de Kuip als uitzondering wiens bouw niet afhankelijk was van het WK. Tuurlijk kunnen nederlandse aannemers calculeren voor de aanbesteding maar een voorwaarde van de FIFA is dat het volledig onder onderaanneming wordt uitgevoerd, toevallig zijn de onderaannemers waar offertes aan opgevraagd mogen worden bijna allemaal in het buitenland gelokaliseerd en schijn je ook makkelijk moeten kunnen linken naar de Fifa. De uitvoerders worden vaak ook ingeleend. Intern zal er wel gewerkt worden aan het project en heb je de zogenaamde eer om een klein deel van de mogelijke winst zelf op te strijken, maar de regie van de uitvoering heb je echt niet in handen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Mourinho: “Ik zie deze straf als een medaille”, zei Mourinho op de persconferentie. “Ik ben er trots op dat er een regel is voor José Mourinho en een regel voor andere trainers. Mijn grootmoeder is al een hele tijd geleden overleden, maar ik herinner me nog wat ze me zei als kind: “Als mensen jaloers op je zijn, moet je trots zijn.” Dat is mij nu gebeurd en dus voelt deze straf van de UEFA voor mij als een prijs.”

Ik begin bijna te denken dat deze gast een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Internazionale weer onderuit .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De optater in Barcelona is verwerkt, wat een heerlijke quote van The Special One

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Turkeyloverz schreef:

(quote)

Het is geen argument, maar al dat gezeik over dat het geen voetballand is. Dat waren Zuid-Korea en Japan ook niet tot 2002. Qatar heeft genoeg middelen om er een spektakel van te maken.

Gaan ze dan 1000.000 figuranten inhuren om op de tribune te gaan zitten. Kom op zeg. Hoe wil je nu in god's (ok, ze geloven daar in Allah en die bestaat ook niet) naam denken dat Quatar een voetbal vibe zal hebben. Dat land is net zo saai en kleurloos als de woestijn waar ze daar in liggen. Afgezien van de paar miljoen per fifa bestuurder heeft dat land geen donder te bieden. Dat hele midden oosten is sowieso niets waard. Achterlijk zooitje loopt nog steeds in een jurk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Je avatar loopt ook wat achter wat dat betreft

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Know not, Mijn avatar staat voor disco.....

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Rusland wordt denk ik niks met die 11 verschillende tijdzones en die enorme lange afstanden.

Quatar denk ik ook niet, maar ik zag net bij VI hoe die stadions er daar uit komen te zien. Die zagen er wel erg mooi uit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.