• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.103 seizoenen
  • 649.346 acteurs
  • 199.294 gebruikers
  • 9.391.313 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Geinig potje in Groningen vanavond. Vitesse begint zowaar nog alleraardigst te ballen en verliest vandaag door naïef verdedigen en een paar lucky goals (en de goal van Pedersen was van grote schoonheid trouwens). Ik zie ze nog wel in het linkerrijtje eindigen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

moviemafketel schreef:

Je avatar loopt ook wat achter wat dat betreft

De jeugd van tegenwoordig weet niets meer van cultuur

Frank Zappa - Sheik Yerbouti (1979) - MusicMeter.nl

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij had het over jurken, terwijl zijn avatar ook zo'n Arabisch gewaad aan heeft toch.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Dat wou ik net zeggen inderdaad, dit is allemaal al bestudeerd door economen en mensen die er voor doorgestudeerd hebben dus daarom denk ik niet dat wij, simpele Moviemeter-users, over dat onderwerp een mening over kunnen hebben.

Het is gewoon slecht voor de economie, punt.

.

Wat een onzin weer. Investeren is nooit slecht voor de economie. En waarom zou er winst gemaakt moeten worden. Die infrastructuur heb je daarna ook nog plezier van en dat mag toch best wat kosten.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Gelukkig geen WK in Nederland. WK's, EK's en al het interlandvoetbal in z'n algemeenheid moet zo ver mogelijk hier vandaan gehouden worden. Het brengt in Nederland het allerslechtste in de mensen naar boven, met hun oranje-folklore. Wat dat betreft ben ik zeer content met Rusland en Qatar. Interlandvoetbal is slechts een waardeloze substitute van clubvoetbal. Waar in dat laatste FC Groningen gisteren die luchtfietsende sukkeltjes van Vitesse even terecht heeft gewezen. Een kutclub met geld is en blijft een kutclub. 4-1. Lekker voor ze. En wat een goal van Petter Andersson. Na allerlei ellendige blessures voor het eerst sinds twee jaar weer eens in de basis starten en dan zo'n goal maken. Kippevel. Cultheld!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Toch kan dat Vitesse best aardig ballen, er zitten alleen een paar rotte appels in dat elftal (die Felixdaal kan bijv. echt niet op Eredivisie-niveau) en voorin mist men stootkracht. Maar er zijn (nu al) fases in de wedstrijd waarin ze prima voetbal spelen en ook wat creëeren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

jordandejong schreef:

Rusland wordt denk ik niks met die 11 verschillende tijdzones en die enorme lange afstanden.

11 tijdzones? Er wordt alleen maar in West-Rusland gespeeld. Misschien 2 tijdzones, dan houdt het wel op. Grootste afstandsverschil schijnt tussen Kalinigrad en Sotsji te liggen, 1800 kilometer. Ter vergelijking; tussen Kaapstad en Johannesburg ligt 1250 kilometer. Valt allemaal best mee dus met een goede organisatie.

edit: na ampel onderzoek maak van 2 tijdzones 4, van Sotji Ekaterinenburg en van 1800 km 2500.

Maar dan nog

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Wij moviemeters hebben altijd een mening, zelfs over de vraag of we wel een mening kunnen hebben.

Uiteraard, maar je moet wel genoeg zelfreflectie hebben om toe te geven dat je over sommige onderwerpen geen mening kán hebben, simpelweg omdat je daar niet zoveel van begrijpt. Ik trouwens ook niet hoor. Maar ik heb er niet zo'n moeite mee om me bij mn eigen leest te houden.

Over voetbal heeft iedere boerenlul dan weer zn eigen mening, daarvoor hoef je niet eens in de schoolbanken te hebben gezeten, zie Rene van der Gijp.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Jol denkt aan basisplaats voor Mido

Ahmed 'Mido' Hossam krijgt zaterdagavond mogelijk waar hij al lange tijd op wacht. Ajax-trainer Martin Jol overweegt om de aanvaller in zijn basiselftal op te nemen.

"We zullen bekijken of Mido fit genoeg is om in de basis te starten", zegt Jol in gesprek met De Telegraaf. De coach was vorige week positief over het optreden van de spits in het duel met VVV-Venlo (0-2). "Met Mido erbij ging het een stuk beter en werd er makkelijk gespeeld", waren zijn woorden.

De Egyptenaar heeft al meerdere malen aangegeven op een basisplaats te hopen. "Ik wil beginnen, ben ook op het punt gekomen dat ik daar klaar voor ben. Ik heb nog niet veel gespeeld, maar elke keer als ik erin kwam, heb ik een goede indruk gemaakt en goed werk verricht voor de trainer en het team. Ik moet nu wedstrijden krijgen om fitter te worden. Mounir, Miki en ik kunnen samenspelen", aldus Mido eerder deze week.

Te triest voor woorden dit

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij moet wat.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pruim schreef:

. Het brengt in Nederland het allerslechtste in de mensen naar boven, !

Last van het winterweer? Zulke evenementen zijn de enige periodes in Nederland dat zwart/blank/geel/hetero/homo/klein/groot naast elkaar staat te juichen zonder vooroordelen, en er daadwerkelijk eens sprake is van eensgezindheid onder de mensen. Al helemaal op voetbalgebied, daar waar de Feyenoorders juichen voor een goal van Sneijder en de Ajacieden deze zomer de polonaise liepen na de poeier van Gio.

Tenminste, zo ervaar ik al jaren de wk's/ek's, Doe een oranje muts op en je hoort erbij,

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Uiteraard, maar je moet wel genoeg zelfreflectie hebben om toe te geven dat je over sommige onderwerpen geen mening kán hebben, simpelweg omdat je daar niet zoveel van begrijpt. Ik trouwens ook niet hoor. Maar ik heb er niet zo'n moeite mee om me bij mn eigen leest te houden.

Over voetbal heeft iedere boerenlul dan weer zn eigen mening, daarvoor hoef je niet eens in de schoolbanken te hebben gezeten, zie Rene van der Gijp.

Waarheid.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

moviemafketel schreef:

Hij moet wat.

Ik heb liever dat hij Özbiliz linksvoor zet, El Hamdaoui in de spits en Sulejmani op rechts dan dat hij met Mido begint.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Te triest voor woorden dit

Ik schrijf Mido nog niet af. Hij is nog jong en heeft al ontzettend veel inzet getoond door z'n conditie en gewicht op peil te brengen. Een Mido in vorm a lá z'n eerste Ajaxperiode is voor iedere club in Nederland een aanwinst en versterking.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Maar Ham speelt liever achter de spits zei hij gister opeens. Gijpie vond het ook al onbegrijpelijk dat Ajax Ham binnenhaalt als spits, terwijl hij zelf liever achter de spits speelt. Zou echt een keer bij zo'n contractbespreking willen zijn.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Kunnen ze Babel niet voor een half jaartje huren?

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Materny schreef:

Ik schrijf Mido nog niet af. Hij is nog jong en heeft al ontzettend veel inzet getoond door z'n conditie en gewicht op peil te brengen. Een Mido in vorm a lá z'n eerste Ajaxperiode is voor iedere club in Nederland een aanwinst en versterking.

Hij is, nadat hij in 2003 bij Ajax vertrok (wat toch weer 7 jaar geleden is), overal mislukt. Daarbij komt nog dat hij nog steeds te zwaar is en dat zijn conditie nog steeds niet top is, terwijl hij toch al een paar maandjes meetraint met Ajax. Waarom denk je dat hij het nog kan gaan maken bij Ajax?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Don Dijk schreef:

Kunnen ze Babel niet voor een half jaartje huren?

Dan heb je over 2 maanden:

Mickey - Mido - El Ham - Ozbilliz - Zegelaar - Cvitanich Suarez - Babel

Beetje overdreven lijkt me. Het programma tot aan de winterstop is relatief makkelijk, dan moet je het wel kunnen redden met de eerste 5 namen lijkt me.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Materny schreef:

Zulke evenementen zijn de enige periodes in Nederland dat zwart/blank/geel/hetero/homo/klein/groot naast elkaar staat te juichen zonder vooroordelen, en er daadwerkelijk eens sprake is van eensgezindheid onder de mensen. Al helemaal op voetbalgebied, daar waar de Feyenoorders juichen voor een goal van Sneijder en de Ajacieden deze zomer de polonaise liepen na de poeier van Gio.

Tenminste, zo ervaar ik al jaren de wk's/ek's, Doe een oranje muts op en je hoort erbij,

Die hele folkloristische oranje polonaise- en verbroederingsmars die rond die tijd door Nederland lijkt te lopen is juist wat me zo tegen staat. Ik wil helemaal niet dat wildvreemde huisvrouwen mij in de trein zomaar aanspreken over het Nederlands Elftal op een eindtoernooi. En ik kots er van dat mijn buurman die nooit een ruk om voetbal geeft mij in EK/WK-tijd plotseling komt vragen of ik mee wil betalen om de buurt oranje te versieren. Ik heb ook helemaal geen zin om ineens te juichen voor spelers van Ajax puur en alleen omdat ze nu ineens een oranje shirtje aan hebben. Laat dat WK maar zo ver mogelijk weg gehouden worden, dan is de kans op weer een oranje massahysterie een stuk kleiner dan wanneer zo'n toernooi hier in de buurt gespeeld wordt. Deze zuurPruim zet geen oranje muts op juist om er maar niet bij te horen!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Hij is, nadat hij in 2003 bij Ajax vertrok (wat toch weer 7 jaar geleden is), overal mislukt. Daarbij komt nog dat hij nog steeds te zwaar is en dat zijn conditie nog steeds niet top is, terwijl hij toch al een paar maandjes meetraint met Ajax. Waarom denk je dat hij het nog kan gaan maken bij Ajax?

'Het maken bij Ajax''is misschien een brug te ver, maar zoals Johan Derksen hem torpedeert is onzinnig. Het is inderdaad niet de meest ideale optie, en voor Ajax begrippen momenteel te licht (of juist te zwaar). Maar hij heeft een neusje voor de goal, en de 2x dat hij iets moest forceren na een invalbeurt dit seizoen deed hij dat; zowel tegen VVV als in de beker.

Ik verwacht geen geweldige trucs of prachtige goals van hem, maar fungeren als aanspeelpunt in de Pantelic rol (die ook geen actie of geweldig schot in huis heeft) kan hij nog steeds bijzonder goed. En hij is sterk in de lucht, misschien wel de beste kopper in de selectie.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Mickey - Mido - El Ham - Ozbilliz - Zegelaar - Cvitanich Suarez - Babel

Beetje overdreven lijkt me. Het programma tot aan de winterstop is relatief makkelijk, dan moet je het wel kunnen redden met de eerste 5 namen lijkt me.

Daar heb je idd gelijk in. Maar ik vind Babel wel een betere optie dan dan Mido of Cvitanich.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

Die hele folkloristische oranje polonaise- en verbroederingsmars die rond die tijd door Nederland lijkt te lopen is juist wat me zo tegen staat. Ik wil helemaal niet dat wildvreemde huisvrouwen mij in de trein zomaar aanspreken over het Nederlands Elftal op een eindtoernooi. En ik kots er van dat mijn buurman die nooit een ruk om voetbal geeft mij in EK/WK-tijd plotseling komt vragen of ik mee wil betalen om de buurt oranje te versieren. Ik heb ook helemaal geen zin om ineens te juichen voor spelers van Ajax puur en alleen omdat ze nu ineens een oranje shirtje aan hebben. Laat dat WK maar zo ver mogelijk weg gehouden worden, dan is de kans op weer een oranje massahysterie een stuk kleiner dan wanneer zo'n toernooi hier in de buurt gespeeld wordt. Deze zuurPruim zet geen oranje muts op juist om er maar niet bij te horen!

(afbeelding)

Is guess that's a no for decorating our street?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Pruim schreef:

Die hele folkloristische oranje polonaise- en verbroederingsmars die rond die tijd door Nederland lijkt te lopen is juist wat me zo tegen staat. Ik wil helemaal niet dat wildvreemde huisvrouwen mij in de trein zomaar aanspreken over het Nederlands Elftal op een eindtoernooi. En ik kots er van dat mijn buurman die nooit een ruk om voetbal geeft mij in EK/WK-tijd plotseling komt vragen of ik mee wil betalen om de buurt oranje te versieren.

.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ajax - NEC gaat overigens zeer waarschijnlijk niet door omdat er teveel sneeuw op het dak ligt. ( ) .

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Zou niet de eerste keer zijn Bang voor ijspegelvorming aan de daken en zo. Maarja, ik ga nu wel de deur uit richting Amsterdam. Heb nog geen negatieve berichten gelezen daarover gelukkig.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wanneer wordt dat nu eindelijk eens definitief dat Afellay naar Barca vetrekt in de winter?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nasri, Nasri, Nasri, wat doe je nou jongen .

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Zit ik hier te studeren, terwijl Nasri schijnbaar het doelpunt van het seizoen maakt. Overigens is het alweer 1-1..

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Quido schreef:

Wanneer wordt dat nu eindelijk eens definitief dat Afellay naar Barca vetrekt in de winter?

Is allang toch?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.