• 15.962 nieuwsartikelen
  • 178.938 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.546 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Het is helemaal niet goedkoop, maar veeleer authentiek (goedkoop vind ik het om de gedoodverfde kampioen te steunen) en de meeste vrouwen worden inderdaad binnen een straal van enkele kilometers gevonden.....

Land

Nederland is meer globaal, iedereen in elke stad is Nederlander. Juist zo'n toernooi zorgt voor meer saamhorigheid binnen de samenleving in Nederland. Op wat "einzelgangers" na dan.

club

Je kan ook in Groningen of in Arnhem wonen en totaal niets met de mentaliteit hebben die er heerst bij die voetbalclubs. Zo vind ik Heerenveen een sympathiekere club dan Groningen. Ook al woon ik in Groningen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sinds wanneer is glory hunter een beschuldiging? Lijkt me meer een vaststelling.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Land

Nederland is meer globaal, iedereen in elke stad is Nederlander. Juist zo'n toernooi zorgt voor meer saamhorigheid binnen de samenleving in Nederland. Op wat "einzelgangers" na dan.

club

Je kan ook in Groningen of in Arnhem wonen en totaal niets met de mentaliteit hebben die er heerst bij die voetbalclubs. Zo vind ik Heerenveen een sympathiekere club dan Groningen. Ook al woon ik in Groningen.

Gaat evenzo op voor land. Ik heb helemaal niets met dat carnavaleske en ben blij dat Nederland voor het eerst op resultaat speelt.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Het is juist makkelijk om maar voor de club uit je stad of regio te zijn, lekker goedkoop.

M.a.w: niet wéér die kuldiscussie over gloryhunten of wat dan ook. Wat boeit het in hemelsnaam waar je favoriete club vandaan komt. Zou wat zijn als je je vrouw ook alleen in een straal van 2km van je huisdeur mag zoeken.

Het ging er in eerste instantie om dat je niet voor een ander land dan Nederland mocht zijn.

Reinbo schreef:

en de meeste vrouwen worden inderdaad binnen een straal van enkele kilometers gevonden.....

Nou, tegenwoordig toch niet meer hoop ik.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Als je niet uitbundig in de Oranje gekte meegaat wordt je zelfs voor Oranje hater uitgemaakt.

Niet uitbundig zijn is wat anders dan anti-Nederland zijn en niets positiefs uit je toetsenbord erover krijgen. En jezelf opeens een goddelijke kanarie vinden, terwijl papegaaien veel toffer zijn.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Gaat evenzo op voor land. Ik heb helemaal niets met dat carnavaleske en ben blij dat Nederland voor het eerst op resultaat speelt.

Ik heb een hekel aan carnaval, dat zijn van die zuidelijke kwaaltjes. Saamhorigheid daarintegen vind ik wel prachtig. Momenten dat je dit soort irritaties opzij kunt zetten.

En dat mis je hier op het forum op een moment als dit.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Maar papegaaien maken zo'n kutgeluid hè.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reinbo schreef:

Sinds wanneer is glory hunter een beschuldiging? Lijkt me meer een vaststelling.

Als je het zo bekijkt als jij doet, is iedere supporter een gloryhunter - succes willen ze namelijk allemaal. En dan is er inderdaad niks mis met de term.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Cosoco schreef:

Maar papegaaien maken zo'n kutgeluid hè.

Grijze roodstaart papegaaien niet

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

rep_robert schreef:

Ik ben de boogey-man he! Dat ik het lef heb om mijn waardige provinciegrens over te steken. Poeff Voel me altijd een buitenlander als ik in Drenthe kom.

He, jij maakt de kilometers.

Natuurlijk is het kiezen van je club, voor velen, als een keuze uit een snoepdoos-assorti. Maar je had het over identificatie.

Maar waarom is het dan gek dat je onverwaardelijk de coleur locale steunt, ook al presteren ze minder?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

En waarom Ajax? Waarom geen Twente, Feyenoord, of PSV, of AZ. Zo ken ik er nog wel meer ja.

Deze term is nou eenmaal meer geschikt voor Ajax. Kin dr ook niks aan doen! Waarschijnlijk omdat Ajax de laatste decennia toch meer prijzen heeft gewonnen. En dit brengt ons automatisch weer bij de prachtterm.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

ToNe schreef:

(quote)

He, jij maakt de kilometers.

Natuurlijk is het kiezen van je club, voor velen, als een keuze uit een snoepdoos-assorti. Maar je had het over identificatie.

Maar waarom is het dan gek dat je onverwaardelijk de coleur locale steunt, ook al presteren ze minder?

Ach man, je moet ze is horen hier en wat een onzin al die boeren van de Groninger FC uitkramen.

Er is verder niks mis mee om de lokale club te steunen, alleen ken genoeg gevallen waarin ik niet voor de plaatselijke club zou kunnen zijn omdat die clubs me totaal niet aanspreken. FC Groningen is er 1 van.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Deze term is nou eenmaal meer geschikt voor Ajax. Kin dr ook niks aan doen! Waarschijnlijk omdat Ajax de laatste decennia toch meer prijzen heeft gewonnen. En dit brengt ons automatisch weer bij de prachtterm.

Tsjah en toch ga je elk jaar heen. Ondanks 6 jaar geen kampioenschap. Ik zou ook voor Twente, AZ of PSV kunnen zijn.

Ik vind de sfeer in de ArenA fantastisch, raar he Utrecht is toch een stuk minder, maar ze proberen nu ook Italiaanse sferen te brengen met de Utrecht City Saints, dus dat klassieke sfeertje gaat daar ook langzamerhand verdwijnen

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Het is gewoon een goedkope omgekeerde redenering.. omdat jij en anderen toevallig voor clubs zijn die nooit om de prijzen meedoen is de rest dus maar meteen gloryhunter. Eénzijdige en provinciale redenatie

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Ach man, je moet ze is horen hier en wat een onzin al die boeren van de Groninger FC uitkramen.

Voel je je een beetje elitair tov mij omdat je favoriete club Ajax is?

Laat mij maar lekker de boer zijn dan, mezelf verloochenen zal ik toch nooit doen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Tsjah en toch ga je elk jaar heen. Ondanks 6 jaar geen kampioenschap. Ik zou ook voor Twente, AZ of PSV kunnen zijn.

Ik vind de sfeer in de ArenA fantastisch, raar he Utrecht is toch een stuk minder, maar ze proberen nu ook Italiaanse sferen te brengen met de Utrecht City Saints, dus dat klassieke sfeertje gaat daar ook langzamerhand verdwijnen

Sfeer in de Galgenmaal is ook erg overroepen kan ik je meedelen Arena heeft inderdaad stukken meer sfeer, zeker de afgelopen jaren.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Voel je je een beetje elitair tov mij omdat je favoriete club Ajax is?

Laat mij maar lekker de boer zijn dan, mezelf verloochenen zal ik toch nooit doen.

Nee hoor, maar ik vind mezelf ook geen boer, dus ik heb vrij weinig te verloochenen. Ben een echt stadsmens.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Ik had het dus over de laatste decennia. Jij was 8 jaar toen Ajax de Europcup pakte met een fantastisch elftal.

Dat heeft je vast beinvloed, kan haast niet anders.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Sfeer in de Galgenmaal is ook erg overroepen kan ik je meedelen Arena heeft inderdaad stukken meer sfeer, zeker de afgelopen jaren.

Daarom probeert die UCS dus ook die Italiaanse sferen te brengen, omdat het de laatste jaren nergens op leek

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Land

Haha, saamhorigheid.

Voetbal is de nieuwe religie en een beetje cynicus ziet ook wel de bubbel van het bindmiddel erin.

Oranje is niet voor niets een 'brand' (merk) geworden. Plots is de lastige demografie terug te brengen in één duidelijke doelgroep.

Is het ook toeval dat Sarkozy en die rechtse Italiaan opeens het 'saamhorigheidsgevoel' van voetbal misbruiken voor politiek gewin?

Kijk voetbal, juich, treur of wees blij maar maak die tijdelijke euforie niet meer dan dat het is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Ik had het dus over de laatste decennia. Jij was 8 jaar toen Ajax de Europcup pakte met een fantastisch elftal.

Dat heeft je vast beinvloed, kan haast niet anders.

Was me dr helemaal niet van bewust als ik eerlijk mag zijn, net zoals de kampioenschappen. Ik hield me meer bezig met Lego, tikkertje en verstoppertje toen ik die leeftijd had

Pas rond me 12/13e ging ik wat meer op de uitslagen letten.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Nee hoor, maar ik vind mezelf ook geen boer, dus ik heb vrij weinig te verloochenen. Ben een echt stadsmens.

In welke steden heb je gewoond en waarom woon je nu in de boerenprovincie als ik vragen mag?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

In welke steden heb je gewoond en waarom woon je nu in de boerenprovincie als ik vragen mag?

Woon al mn hele leven in Groningen. Jij als Veendammer moet ook wel weten dat de rest van de provincie compleet anders is dan de stad Groningen. Daarom snap ik dat boeren geroep ook niet, zelfde als bij PSV. Je woont nota bene in een grote stad(voor Nederlandse begrippen) van om en nabij de 200.000 inwoners en dan ga je jezelf een boer noemen. Iets wat ik al nooit heb begrepen....

Daarom noemen ze Groningers ook stadjers, iets anders dan wat ze in de Euroborg schreeuwen.

Stadjer - Wikipedia - nl.wikipedia.org

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Woon al mn hele leven in Groningen. Jij als Veendammer moet ook wel weten dat de rest van de provincie compleet anders is dan de stad Groningen. Daarom snap ik dat boeren geroep ook niet, zelfde als bij PSV. Je woont nota bene in een grote stad(voor Nederlandse begrippen) van om en nabij de 200.000 inwoners en dan ga je jezelf een boer noemen. Iets wat ik al nooit heb begrepen....

Veendam, 200.000 inwoners?

Groningen is overigens een erg mooie en gezellige stad, met voor NL begrippen een grootstedelijke atmosfeer.. daar kan ik me prima vinden.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Bedoelde Don Dijk niet daarmee hoor, meer de Groningen supporters die uit de stad komen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat is inderdaad onbegrijpelijk en dat snap ik ook niet. Hetzelfde dat alleen Joden uit Amsterdam schijnen te komen.

Zo roep je het cliché-beeld over jezelf af.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Nou ja, ik heb uitzicht op de Martinitoren vanuit mn raam en heb overal gebouwen om me heen. Dat vind ik ook niet echt een definitie van een boer hoor

En een boerse mentaliteit hebben is wat anders dan een boer zijn. En als je zo door de stad heen loopt overheerst dat boerengevoel nou ook niet bepaald.

Er heerst bij FC Groningen een sfeer die totaal niet de stad Groningen vertegenwoordigd. Dus dat cliché beeld over boeren roepen die supporters over zichzelf af, terwijl dat helemaal niet zo is.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Groningen is een geweldige stad idd, maar dat is een ander onderwerp.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Dus dat cliché beeld over boeren roepen die supporters over zichzelf af, terwijl dat helemaal niet zo is.

Dat zeg ik, dat snap ik ook niet.

Maar Ajacieden doen precies hetzelfde met dat Jodengedoe, dat slaat ook nergens op natuurlijk. In Veendam wonen zelfs Joden, hell ik ben zelf kwart-Jood!

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Groningen is een geweldige stad idd, maar dat is een ander onderwerp.

We zijn het eens

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.