• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.900 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.263 acteurs
  • 199.633 gebruikers
  • 9.415.288 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Eindelijk.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Anno 2010 is het joden geroep ook wat achterhaald ja. Ik voel mezelf ook geen jood en ik noem mezelf ook geen jood.

Ik vind Ajax net als Feyenoord eigenlijk een landelijke uitstraling hebben, dat zijn clubs waar mensen zich uit het hele land mee kunnen identifceren. Zelfde geldt ook voor de filosofie die de clubs uitstralen.

Iets wat ik bij andere clubs weer niet heb, waarbij het echt lijkt alsof alleen mensen uit die streek voor de desbetreffende club kan zijn. Ik heb dus ook totaal niks met Brabant, Limburg e.d. Zelfde geldt eigenlijk ook voor FC Groningen.. Ik heb verder helemaal niets met de provincie, kom ook nooit in de omringende dorpen/gaten. Heb meer het gevoel dat de club hun(dorpelingen) mentaliteit heeft.

Als ik op werk soms ook hoor waar mensen wel niet allemaal vandaan komen....de broek zakt me dan echt af haha

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Hanescu bespuugt fans en verlaat Wimbledon | nu.nl sport

YouTube - Hanescu Spits, Quits In Response To Hostile Crowd At Wimbledon 2010

Schijnen dus Duitsers op de tribune te hebben gezeten die hem de hele tijd hebben lopen irriteren en uit z'n ritme hebben geprobeerd te halen. Beetje triest geval, hij slaat op het einde expres drie dubbele fouten en loopt van de baan af. In de beschrijving v/h filmpje word je naar het goede moment gelinkt.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Saamhorigheid heb je met naasten. Met mensen die er echt toe doen. Niet met anderen in de massa meegaan in de Oranje gekte. Hell no!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Toch denk ik wel dat jij een beetje een vertekend beeld hebt RR. Zo is het niet zo dat boeren alleen maar uit gaten of dorpen komen, maar ook uit steden.

Ik kom uit Veendam, ben ik nu een boer? Of heb ik nu een dorpelingen-mentaliteit?

Ik vind het een beetje op 1 bult gooien, wat je nu doet.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Boeren zijn toch mensen met een boerderij, of niet?

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

speranza schreef:

Saamhorigheid heb je met naasten. Met mensen die er echt toe doen. Niet met anderen in de massa meegaan in de Oranje gekte. Hell no!

Onzin, het brengt mensen dichter bij elkaar. Ook al ken je zet niet. Hoe vaak ik wel niet met wildvreemde andere Oranje/Ajax supporters feestjes heb lopen vieren. Waarvoor zit je anders in een stadion? Juist ja, om met duizenden andere onbekenden een groot blok te vormen en met z'n allen achter dezelfde ploeg te staan.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Boeren zijn toch mensen met een boerderij, of niet?

Lijkt me ook, ja.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Mijn familie zijn allemaal Amsterdammers. Alleen wij zijn in het verleden naar het Oosten gegaan. Hoe dichter we altijd bij Amsterdam en omstreken kwamen, hoe meer koeien we zagen. Alleen waren wij de boeren uit het oosten natuurlijk die geen echte Amsterdamse rollende RRRRR konden uitspreken. Ik zie mezelf niet als boer, omdat ik bij Doetinchem in de buurt woon. Praat ook niet boers, woon in een flat en niet op het platteland in een boerderij of zo en verder hebben we 1 kippenboer, maar die woont eigenlijk weer net buiten het dorp.

Raar altijd dat plaatsen in hokjes.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Don Dijk schreef:

Toch denk ik wel dat jij een beetje een vertekend beeld hebt RR. Zo is het niet zo dat boeren alleen maar uit gaten of dorpen komen, maar ook uit steden.

Ik kom uit Veendam, ben ik nu een boer? Of heb ik nu een dorpelingen-mentaliteit?

Ik vind het een beetje op 1 bult gooien, wat je nu doet.

Nee, maar om te zeggen dat je nou een enorme stadsmentaliteit hebt is weer wat anders. Er heerst denk ik toch een groot verschil tussen mensen die alleen maar in de stad hebben gewoond en mensen die uit pak em beet Ten Boer komen. Het lijkt mij echt afschuwelijk om op zo'n plek te wonen als TB waar geen reet te beleven valt en eerst 10km moet reizen voor een fatsoenlijke winkel:p

Veendam is natuurlijk wel iets groter. Waarom denk je overigens dat Oost-Groningen helemaal leegloopt? Juist, omdat niemand op die afgelegen plekken wilt wonen Juist omdat degenen zonder een boerse mentaliteit weg willen uit die godforsaken plekken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

moviemafketel schreef:

Praat ook niet boers

Raar altijd dat plaatsen in hokjes.
Uh ...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Geef alleen maar aan dat het niet 1 op 1 regel is dat je een boer bent als je in de buurt van de achterhoek woont bijvoorbeeld.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Maar alsof boeren een apart taaltje hebben ...

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Quido schreef:

Maar alsof boeren een apart taaltje hebben ...

Ze hebben vaak wel de neiging om plat te praten ja. Verschrikkelijk!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat denken velen wel, denk dat mmk dat bedoelt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Precies, ik praat denk ik gewoon neutraal Nederlands, al heb ik wel gehoord dat wij meer een soort zachte g hebben hier in de buurt van Arnhem. Moar ik proat nie ploat in ieder gevaol.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Ze hebben vaak wel de neiging om plat te praten ja. Verschrikkelijk!

Niet alleen boeren. Heb je het weer, beelden die vertekenen.

Maar goed, ik zit in het hokje van een boer. En eigenlijk.. maakt het mij niet eens uit en ben ik stiekem trots als ze mij niet kennen maar wel zo zien.

Boerenslimheid is niet voor niets een term voor mensen die smart zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

en Boerenzuunigheid

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

. Moar ik proat nie ploat in ieder gevaol.

Met zn allen :

(vind ik serieus een leuk nummer )

Let ook op de mooie clip!

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Niet iedereen die plat praat is boers, maar veel boeren praten wel plat. Ze zitten immers op het platteland Zie weinig boeren met een boerderij in het centrum van Groningen.

Ik constateer al mijn hele leven dat bijna niemand plat praat in de stad. Her en der wat oudere mensen, maar over het algemeen is het gewoon ABN in de stad.

Zodra ik familie in de provincie bezoek is het omgekeerd. Ik vind Gronings best geinig klinken, maar zodra het extreem plat wordt haak ik af.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

''Woar je ook woont ,op platteland of in stad, bier is bier en patat is patat''

Geniaal nummer toch?

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Vind het nummer nog wel leuk gevonden ja Kan het zelfs verstaan, dus zo plat is het niet eens.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Koenr schreef:

(quote)

Het ging er in eerste instantie om dat je niet voor een ander land dan Nederland mocht zijn.

(quote)

Nou, tegenwoordig toch niet meer hoop ik.

Toch wel, kwam laatst een onderzoek tegen, binnen een straal van 6 km.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Als je het zo bekijkt als jij doet, is iedere supporter een gloryhunter - succes willen ze namelijk allemaal. En dan is er inderdaad niks mis met de term.

Zo bekijk ik het niet; een glory hunter is iemand die bewust een club waar de kans op succes groot is verkiest boven de club uit zijn stad of regio.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Sfeer in de Galgenmaal is ook erg overroepen kan ik je meedelen Arena heeft inderdaad stukken meer sfeer, zeker de afgelopen jaren.

Jij houdt zeker ook van zingen onder de douche.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Zo bekijk ik het niet; een glory hunter is iemand die bewust een club waar de kans op succes groot is verkiest boven de club uit zijn stad of regio.

Dit is een beetje makkelijk gedacht en dat weet je natuurlijk zelf ook he. Clubs worden er over het algemeen met de paplepel ingegoten.

Waarom zijn er veel meer Rotterdammers voor Feyenoord dan voor Excelsior of Sparta? Is Rotterdam-Zuid 60x groter dan Kralingen of Spangen?

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Reinbo schreef:

Dus als je uit de regio Amsterdam komt ben je hoe dan ook nooit een gloryhunter ... rammelende definitie, hoor.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dus als je uit de regio Amsterdam komt ben je hoe dan ook nooit een gloryhunter ... rammelende definitie, hoor.

Zolang het maar nooit op zichzelf van toepassing kan zijn he

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

De bakker

chevy93

• 12763 berichten
  • 1337 stemmen

De Bakker zou beginnen om 13.00. Hoe lang heeft die 1e set geduurd? 2 uur?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.