- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee,daar gaat de vlag nog niet voor uit. Positief over alles van het verleden en een speler als Suarez de beste van de Eredivisie noemen wat elke blinde kip nog ziet is niet genoeg om mij de vlag te laten pakken.
Graag weer eens wat positieve berichten over Ajax van de laatste 2 jaar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De periode van Gaal is geen maatstaf. Dat niveau valt tegenwoordig niet meer te halen voor een ploeg uit NL omdat je na 2, max 3 jaar gewoon weer leeggekocht wordt van diverse topspelers. Ajax zal dit jaar ook moeten pieken, want komende zomer raken we echt topspelers kwijt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Graag weer eens wat positieve berichten over Ajax van de laatste 2 jaar.
Ik schreef in april:
Ze scoren een shitload aan goals, winnen tegenwoordig bijna alles en hebben een knappe remonte. Als ze het nog halen krijgen ze van mij de gouden feliciflapstaart.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ze hebben met Suarez de beste speler van Nederland binnen, het grootste budget, de mooiste historie en ze hebben me in de jaren '90 menig mooi voetbalavondje bezorgd. Dat was echt fantastisch voetbal.
Maar Enoh kan er nog steeds geen klote van en die moviemeter-fans van hun deugen voor geen meter
Ik ook van jou hoor
Blij om in ieder geval iets positiefs te horen
Woohooo
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Nee hoor, was een prima reeks. Zoals je ook mag verwachten van een club met zulke spelers en budget in zo'n competitie. Minder zou slecht zijn.
En afgunst?
. op zo'n zeikclub? please.
We zijn ook niet jaloers op NEC hoor, over identiteitsloze clubs gesproken zeg 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ben erg benieuwd. Ik geloof wel in een thuisoverwinning tegen Madrid.
Ik ook, aangezien Real in die wedstrijd al lang geplaatst moet zijn en ik me niet kan herinneren dat ze een wedstrijd wonnen (of uberhaupt met een eerste selectie speelden), als ze al geplaatst waren.
waar ik heel erg van baal, want ik ben wel van plan naar die wedstrijd te gaan. Als het een onbeduidend potje wordt vind ik dat nogal zonde. Beetje een klote loting wat dat betreft qua data.
Eigenlijk hoop ik stiekem dat ze dan nog punten nodig hebben.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
We zijn ook niet jaloers op NEC hoor, over identiteitsloze clubs gesproken zeg
Vind ik allemaal prima hoor, mij hoor je daar niet over.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik ook van jou hoor
Blij om in ieder geval iets positiefs te horen
Woohooo
Ik ben natuurlijk vaak positief zat, maar niet over het niveau van de eredivisie (niet-bestaand) of het spel van Oranje (misselijkmakend). Ik heb maar besloten het 1e niet meer te volgen dus het wordt een vrolijk jaar 
Maar Europees zag ik Ajax weggetikt worden door Kiev en wat Feyenoord in het schone Gent aan het doen was, echt geen idee. Daar wordt een mens toch ook niet vrolijk van?
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Wat lieten de 'Usual Suspects' zich weer kennen op het forum vandaag.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Daarom. Jij kan beter Sport 1 kopen en lekker naar Messi, Zlatan, Gerrard en Drogba kijken. Hoef je je niet te storen aan dat ''niveauloze'' voetbal dat wij graag kijken. Wij blij, jij blij.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar Europees zag ik Ajax weggetikt worden door Kiev en wat Feyenoord in het schone Gent aan het doen was, echt geen idee. Daar wordt een mens toch ook niet vrolijk van?
Ik zag Ajax Kiev in Oekraine ook wegspelen. Ik zag Ajax de CL instromen door een club met een budget dat 2x de onze is te winnen. Ik zag Utrecht de Schotse topclub Celtic verpulveren.
Wat Feyenoord tegenwoordig doet kan je niet eens voetbal meer noemen. Das geen maatstaf voor het Eredivisie niveau 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
(zelfs Atouba is best een leuke aankoop begrijp ik)
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Vind ik allemaal prima hoor, mij hoor je daar niet over.
En ons ook niet over NEC
Om het maar eens aan te geven.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ik zag Ajax de CL instromen door een club met een budget dat 2x de onze is te winnen.
haha, ja hoor.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
nieuws Door: Redactie op 1 sep 2010
Dat Luis Suarez een bekende naam is na het afgelopen WK, dat weten we allemaal. Zijn prestaties met Uruguay zijn niet onopgemerkt gebleven. Maar Suarez is sinds de ontmoeting met Ghana nu ook een officieel begrip onder de Ghanezen.
Betekenis
In de wedstrijd tegen het Afrikaanse land maakte Suarez namelijk hands op de doellijn waarna Ghana een penalty kreeg. Doordat Asamoah Gyan in de laatste minuut van de verlenging de strafschop miste, liep de wedstrijd zelfs uit penalty's.
Suarez, die daarvoor zijn actie bestraft zag worden met rood, transformeerde in enkele seconden van schlemiel tot volksheld. Uruguay won daarop de penaltyserie en het begrip SUAREZ was geboren, zo legt Michael Essien uit op de website van Chelsea.
Essien schrijft zo nu en dan een blog op de site, en daarin legt hij het begrip uit alsof het al is opgenomen in het Ghanees' woordenboek. In eerste instantie waren de Ghanezen verdrietig, maar sommigen konden er ook de lollige kant van inzien, zo legt Essien uit. Wij hebben geprobeerd het zo goed mogelijk voor u te vertalen.
‘SUAREZ' kent de volgende betekenissen:
Werkwoord
a. Opzichtig en opzettelijk hinderen van een proces van een persoon, een instantie, of een land. Voorbeeld: De kans van het team om te scoren is ‘SUAREZED' door de tegenpartij.
b. Opzettelijk doch impulsief handelen om de vordering van een tegenstander te hinderen.
Voorbeeld: Toen de druk werd opgevoerd in de laatste minuten van de wedstrijd, werd een schot op doel ‘SUAREZED' door een tegenstander die bij de paal stond.
Zelfstandig naamwoord
a. Een staat van welzijn, waarbij al je pogingen zichtbaar en openlijk worden gefrustreerd en belemmerd. Voorbeeld: Ik voel me 'SUAREZED', frustreer me alsjeblieft niet nog meer.
Bijwoord
a. Beschrijft een gefrustreerde staat van welzijn waar kracht opzettelijk en intentioneel wordt gestuurd. Voorbeeld: de Uruguayaan voorkwam 'SUAREZ' dat de bal de goal in ging.
Gelukkig kon Essien er naderhand om lachen, en dat hebben wij ook gedaan!
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Een Grandelletje blijft het leukste begrip in Nederland wat mij betreft 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ajax begroting 65 miljoen
Kiev begroting 60 miljoen
AFC Ajax - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Ajax schrikt van loting Dinamo Kiev - Sport - de Volkskrant
ik dacht al.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ooh, dat wist ik al hoor. Vergelijkbare vergroting met Kiev inderdaad.
Is A&L wel de fout in gegaan inderdaad.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tja, ja, ja. Ik zag al voorbij komen 'Enoh is de nieuwe Davids' en 'Enoh is beter dan wat PSV op die positie heeft' en natuurlijk de 'Anita moet in Oranje' posts. Wordt verder ook niet gefundeerd (zoals zoveel niet), maar als het 1 keer tegen een Ajax-speler is spring je er bovenop.
Enoh heeft geen techniek, is klein, geen goede pass, geen spelinzicht, wordt constant overlopen en valt slechts op door lompe overtredingen. Anita is een kleine rechtsbenige middenvelder, lijkt me genoeg reden die geen linksback te zetten.
De conclusie moet wel zijn dat ze er niks van kunnen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tja, ja, ja. Ik zag al voorbij komen 'Enoh is de nieuwe Davids' en 'Enoh is beter dan wat PSV op die positie heeft' en natuurlijk de 'Anita moet in Oranje' posts.
En waarom zou ik ook op dergelijke uitspraken moeten springen? Daar zijn jullie toch voor? Waar denk je anders dat die discussies uit ontstaan? Ik vraag dan alleen om argumenten.
In Anita zie ik ook geen vaste linksback van Ajax (net als Van der Wiel verdedigend zwak), heb hoop dat Atouba weer fit geraakt en dan laat zien wat ie kan.
Het is makkelijk mensen te kleineren, maar als je ze dan toch af wilt kraken - al dan niet terecht - doe het dan om zijn voetballende kwaliteiten (of dus juist niet).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax begroting 65 miljoen
Kiev begroting 60 miljoen
AFC Ajax - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Ajax schrikt van loting Dinamo Kiev - Sport - de Volkskrant
ik dacht al.
Dan vergis ik me. Ik dacht dat ze een begroting van ruim 100 miljoen hadden dat ik ergens las.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je Atouba-geval kon je dus niet meer terugvinden?
Nu ja, er werd gesteld dat het geen miskoop is want hij is altijd geblesseerd. Maar van wat we er van hebben gezien past hij toch wel in het hokje miskoop.
Het wordt gewoon een beetje saai als er 312 posts ongegeneerd jubelen over Ajax, en die ene kritische niet 'onderbouwd' genoeg is.
Als ik stel dat ze de verkeerde Enoh op het vliegtuig hebben gezet dan kun je toch wel ongeveer begrijpen wat ik bedoel? Of moet ik zo gaan potsen:
Ik maakte een grapje over de broer van Enoh. Dat was natuurlijk niet echt bedoeld. Zoiets heet een overdrijving. Enoh is een voetballer. Hij heeft vaker een voetbal gezien. Dat was een grapje van mij. Hij is profspeler. Dan ben je best goed! Hij speelt bij Ajax. Hij verdient veel geld. Persoonlijk vind ik hem niet helemaal geweldig. Ik denk dat er betere spelers dan hem zijn. Maar hij speelt vaak in de basis. Martin Jol vindt hem dus goed. Martin Jol is voetbaltrainer. Hij haalt goede resultaten. Hij draagt graag een pet. Hij heeft ook ervaring. Dus moet Enoh wel goed kunnen voetballen. Of hij goed genoeg is voor een stap hoger betwijfel ik. Hij mist bepaalde eigenschappen. Hij is niet zo groot. Ik vind hem niet zo'n goede pass hebben. Dat is mijn mening. Iemand anders denkt daar anders over. We zullen zien in de toekomst.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Daarom. Jij kan beter Sport 1 kopen en lekker naar Messi, Zlatan, Gerrard en Drogba kijken. Hoef je je niet te storen aan dat ''niveauloze'' voetbal dat wij graag kijken. Wij blij, jij blij.
Is deze sneer nou voor mij of voor die andere gek bedoeld?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je stond er toevallig met een zinnetje tussen Respekked dus was niet voor jou bedoelt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het wordt gewoon een beetje saai als er 312 posts ongegeneerd jubelen over Ajax, en die ene kritische niet 'onderbouwd' genoeg is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Is deze sneer nou voor mij of voor die andere gek bedoeld?
Voor die andere gek 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Ik zal wel eerlijkheidshalve opbiechten dat ik ook liever Sport1 zou hebben dan Eredivisie Live. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.