• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.647 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

kos schreef:

Ik zou met alle liefde hardop lachend 135 euro neerleggen voor drie CL wedstrijden van NEC .

Overigens was ik als Ajaxfan ook zeker naar Madrid gegaan. Is helemaal niet duur, makkelijk te doen en een geweldige belevenis natuurlijk. Nu ook nog lekker weer.

Je veegt je kont zeker ook af met 100 euro biljetjes?

Er zijn genoeg mensen die niet even zomaar 135 euro's kunnen missen hoor. Ik ben daar 1 van. Daar doe ik bijna een maand boodschappen van.

Daarbij komt ook nog is dat dit een kortingsperiode voor 1 passe partout is. Als ik voor anderen moet halen kost dat sowieso 153 euro. Dan begin ik nog niet eens over al die pp's die over de 200 euro zijn.

Vergeet niet dat dit een PP korting is, normaal gesproken hanteert Ajax met pp's 3 wedstrijden voor de prijs van 2. Moet je nagaan hoe duur het wordt. Een los kaartje voor Ajax-Real zal wel minstens 100 euro kosten als je heen wilt gaan.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Mooie zege van Igor Anton. Hij bevestigt hier zijn potentieel, nu benieuwd of hij dit door kan trekken.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Joehoe, die transferperiode is weer afgesloten en Douggie en Bryan Ruiz zijn er nog gewoon

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Als Mido er dit jaar 10 in weet te koppen, en Ooijer de 4 maanden lang geblesseerde Alderweireld met verve vervangt mag je die woorden terugnemen. Pantelic : 16 uit 25. Zijn niet veel spitsen bij Ajax die zulke ratio's weten te noteren. Lodeiro werd door half Europa acherna gezeten; een van de grootste talenten van Uruguay. En zowel Ooijer als el Ham hebben tegen Kiev meteen hun waarde bewezen; want je kunt zeggen wat je wilt: toen Ooijer erin kwam als extra slot op de deur kwam er meteen meer rust in het spel van Ajax.

Tuurlijk, maar dat is de voetballerij. Wat je zegt; als Mido dit en als Ooijer dat.. maar op dit moment heb ik gewoon deze mening.

Het is maar net hoe je het bekijkt, de waarheid zal ergens in het midden van jouw/jullie mening zitten en die van mij.

Maar goed nogmaals, even voor A&L en co., ik heb niks tegen Ajax. Wel heb ik meer met een aantal andere clubs, maar als Groninger zijnde kun je prima neutraal zijn.

En ik heb geloof ik vorige week nog gezegd dat Feyenoord een stelletje kansloze guppies waren en toen kreeg ik heel Rotterdam over me heen hiero.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Vascago schreef:

Joehoe, die transferperiode is weer afgesloten en Douggie en Bryan Ruiz zijn er nog gewoon

Onvoorstelbaar eigenlijk.. denk dat Ruiz de meest balvaste aanvaller is van de hele competitie. Dan te bedenken dat ie nog eventjes bij Feyenoord heeft gelopen

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Luuk de Jong speelt nóg opvallender. Het wordt Ajax of Twente dit jaar.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk toch nog altijd PSV.

Ligt eraan hoe Bouma zich houdt, maar op zich vind ik dat wel een verbetering tov Salcido.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Het einde van de transferperiode gisteren heeft tevens meteen het begin van de voetbalwet ingeluid! . Je vraagt je af waarom het altijd moet escaleren voordat ze de wijsheid bezitten om zoiets in te voeren. Nu wachten op de eerste capuchonnetjes die de fout ingaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Sowieso heeft de Eredivisie niet 1 topspeler verloren deze zomer. Suarez, Stekelenburg, Ruiz, Afellay, Douglas...ze zijn er allemaal nog. Maakt de competitie wel zo leuk.

En financieel heeft Ajax wel een goede week zeg. Na het CL deelname geld gister 550.000 verdiend aan vd Vaart en bijna 200.000 aan Huntelaar

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Vind het ook wel leuk dat van Wolfswinkel is gebleven. Nu heeft Utrecht er gewoon een extra spits bij met Demouge...

Voor Feyenoord is het eigenlijk alleen maar goed dat spelers als Vlaar, Fer en Wijnaldum er nog zijn. Het aanhouden van deze spelers is nog belangrijker dan een nieuwe spits.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Jammer van VdV, maar als ik hem was, was ik ook vertrokken. Ik denk ook wel dat van der Gijp gelijk had dat het voor Real net geen speler is met nr. 10 kwaliteiten.

Tottenham is volgens mij een heel goeie club voor hem! Al vraag ik me af of hij en Modric elkaar niet in de weg gaan lopen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Vraag me af of het voor Steek en Afellay een goede keuze is (als het al een keuze was). Beter zullen ze niet meer worden van een jaar ploeteren tegen De Graafschap en co. Voor de jonkies (Vlaar niet meegerekend) van Feyenoord natuurlijk wel belangrijk om nog een jaar rustig te kunnen ontwikkelen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En financieel heeft Ajax wel een goede week zeg. Na het CL deelname geld gister 550.000 verdiend aan vd Vaart en bijna 200.000 aan Huntelaar

Precies het bedrag wat ze mogen overdragen aan Barca voor Oleguer. Maar zoals ik vorige week al zei, dat is allemaal altijd wel enigzins in balans.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Steek mag CL spelen en hij zal denk ik willen vertrekken met de landstitel. En keepers gaan heel lang mee, dus hij kan onderhand nog wel 10 jaar naar het buitenland toe.

Ik heb even een prognose gemaakt:

Zo, markt is gesloten dus hier mijn voorspelling:

1. Ajax: Het MOET nu maar eens gebeuren. Geen dragende spelers verloren en best leuk ingekocht. Met Jol heeft Ajax de beste coach en de goede lijn zal doorgezet worden.

2. PSV: Zoveel kwaliteit, maar ook de aanwezigheid van laffe Fredje als coach. Gaat punten kosten.

3. Twente: Wederom titelkandidaat, maar scoort wel moeilijk en zal daarom tevaak gelijk spelen.

4. Heerenveen: Maakt onder Jans een goede indruk. Scoort vlot en zal zich weer hoog opwerken.

5. Utrecht: Prima ploeg met veel individuele klasse. Mertens en v Wolfswinkel gaan goed spelen.

6. AZ: Met een goede spits had ik hen nog wat hoger ingeschaald. Nu wordt het toch een matiger seizoen dan AZ vooraf had verwacht.

7. Feyenoord: Een seizoen met weinig hoogtepunten voor Rotterdam Zuid. Ze scoren nauwelijks, geven veel goals dom weg en missen klasse. Hebben wel talent.

8. Groningen: Met degelijk spel het linkerrijtje in.

9. Roda JC: Prima coach, aardige spelers en behoorlijk spel. Linkerrijtje waardig.

10. Vitesse: De reden dat ik maar even wachtte met dit lijstje maken tot de markt zou sluiten. Ze hebben geen wereldspelers gehaald, maar wel veel talenten. Jongens als Aissati gaan Vitesse sterker maken.

11. NEC: Grijze duif, zoals altijd. Wel met wat meer goals voor dit seizoen.

12. Heracles: Bosz is geen Verbeek. Spelen zich snel veilig, maar meer ook niet.

13. NAC: Ploeg is op zijn retour. Financiele zaken zullen NAC ook niet veel goeds doen.

14. ADO: Saaie ploeg, wel goed genoeg om er direct in te blijven.

15. VVV: Zal met de Graafschap uitmaken of er nacompetitie gespeeld wordt. Ik schat VVV wat stabieler in, al hoop ik dat zij 16e worden en de Graafschap wat hoger.

16. De Graafschap: Ik zie ze liever hoger eindigen, maar die ploeg is helaas niet goed genoeg.

17. Excelsior: Via Fernandez en een goede hoofdcoach ontlopen ze directe degradatie.

18. Willem II: Spelen zonder enige lijn en zijn kwalitatief net zo zwak als Excelsior, alleen speelt Excelsior met een aantal spelers die wel wat kunnen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

3. Twente: Wederom titelkandidaat, maar scoort wel moeilijk en zal daarom tevaak gelijk spelen.

Met Janko, de Jong en Ruiz hebben ze al 3 spelers in huis die veel gaan scoren. Ruiz moet even op gang komen, is een dieseltje, net als vorig seizoen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ben benieuwd. Voorlopig hebben ze in 8 speelhelften pas in 2 helften goals gescoord. Maar ik denk dat plek 1-3 dicht bij elkaar zal liggen, paar puntjes verschil. Twente kan ook nog best 2e worden. Ik heb zon gevoel dat PSV wel eens weer in elkaar kan zakken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dit is juist het eerste jaar in jaren dat ik het gevoel heb dat we niet 1e gaan worden. Dus we worden eerste dit jaar.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Ik denk dat ik zo goed als meega met A&L1. Echter denk ik dat Excelsior nacompetitie ontloopt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ligt eraan. Ik denk dat het gat tussen plek 15 en 18 klein is. Met wat geluk wordt Excelsior dan 15e. Maargoed, ik denk niet dat zon kleine club het hele seizoen goed gaat presteren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Excelsior heeft natuurlijk een voordeel met het kunstgrasveld, zal ze net genoeg puntjes opleveren om geen laatste te worden, maar of ze ook de nacompetitie kunnen ontlopen vraag ik me af.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

1. PSV: veruit de meeste kwaliteit. Alleen verdediging niet best, maar dat maakt in de Nederlandse competitie niet uit.

2. Ajax: paar sterke spelers maakt geen sterk elftal, vooral in de breedte veel minder dan PSV. Sowieso ook niet het volwassen karakter van een PSV

3. Twente: met toch wel enige afstand. Vooral degelijke ploeg, maar als die goal even niet wil vallen krijgen ze het moeilijk. In de breedte ook niet sterk genoeg om CL op te vangen.

4. Utrecht: Voor de Nederlandse competitie een ideale ploeg. Scoort makkelijk.

5. Feyenoord: zal met name thuis wel genoeg punten pakken voor Europees voetbal.

6. AZ: Ploeg die nog teveel moeite heeft de balans te vinden. Echte ploeg die het middenveld domineert maar weinig effectief.

7. : Roda: Scherpste counterploeg van de Eredivisie.

8.: NEC: . mits geen heftige blessures kan het wel weer eens gaan lopen.

9.: Heerenveen, veel te afhankelijk van Beerens. Verder vooral werkers zonder voetballende kwaliteiten. tegen topploegen te zwak, tegen mindere tegenstanders weten ze niet wat te doen.

10.: Groningen: Ploeg van pieken en dalen. Mist een duidelijk gezicht en lijn.

11. Heracles: Aardige ploeg die gewoon net te kort komt voor linkerrijtje. Maar kan zomaar thuis van een topploeg winnen.

12. NAC: Boet zwaar aan kwaliteit in, maar weet veel ploegen er wel onder te houden.

13. ADO: Ploeg die een paar aardige basisspelers heeft, maar ook een hoop zwakke in de breedte.

14. : Vitesse: heeft precies niet ingekocht wat nodig was, ervaring. Jonkies kunnen goed zijn maar met degradatievoetbal heb je daar weinig aan.

15. VVV: Mist simpelweg kwaliteit.

16. Willem II: weet met paar onbekende nieuwe buitenlanders als Lasnik en die Zweed de weg naar boven wel weer te vinden.

17. De Graafschap: Met name in uitwedstrijden veel te zwakke ploeg.

18. Excelsior: Zal met minimaal 8 punten verschil laatste worden.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Ben ook benieuwd wat de Engelse competitie dit jaar gaat brengen. Chelsea lijkt me topfavoriet gevolgd door ManU en Arsenal. City heeft wel grandioos ingekocht, maar is nu al weer aan het morsen. Liverpool zal met Tottenham, Villa en City wederom om plek vier moeten vechten, maar ik gok dat City aan het langste eind gaat trekken.

Lijstje:

1. Chelsea

2. Arsenal

3. Manchester United

4. Manchester City

5. Tottenham

6. Liverpool

7. Aston Villa

Arsenal lijkt wat sterker dan vorig seizoen. Goede veredigende aankopen en als Walcott zijn vorm door kan trekken wordt hij een gevaarlijk wapen. Heb ook veel vertrouwen in de grote variatie die Wenger kan aanbrengen op de spitspositie. Chelsea lijkt wat dat een stuk statischer (maar wel beresterk) en bij ManU zal veel van Rooney afhangen. Achilleshiel van Arsenal blijft Almunia.. Dat ze daar in 3 maanden transferwindow geen vervanger voor hebben kunnen vinden

Ik heb er weer zin in.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

1. PSV: veruit de meeste kwaliteit. Alleen verdediging niet best, maar dat maakt in de Nederlandse competitie niet uit.

2. Ajax: paar sterke spelers maakt geen sterk elftal, vooral in de breedte veel minder dan PSV. Sowieso ook niet het volwassen karakter van een PSV

Dit is dus onzin kos.

Ajax heeft juist vorig seizoen getoond een heel sterk elftal te hebben, daar waar PSV teerde op wat bevliegingen van spelers. En waarom heeft PSV de meeste kwaliteit? Ik denk dat Ajax bijna op elke positie sterker is. Aanvallend doen we niks onder, ons middenveld is niks minder en achterin vind ik Ajax sterker. En onze keeper is met grote afstand de beste.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

kos schreef:

Twente: met toch wel enige afstand. Vooral degelijke ploeg, maar als die goal even niet wil vallen krijgen ze het moeilijk.

Zoals tot nu toe in de competitie? Twente is juist een ploeg met veel geduld die altijd voetballend de oplossing blijft zoeken en erop vertrouwt dat dat doelpunt nog wel valt. En met hun voorhoede en middenveld is dat ook niet zo gek. Het is wachten tot met name Ruiz weer in bloedvorm geraakt, maar dan zie ik weinig ploegen die ze tegen kan houden. Geven vrijwel niks weg en hebben een prima organisatie. Overigens hebben ze ook best een aardig brede selectie, vind ik.

Toch blijf ik erbij dat PSV dit jaar kampioen wordt, met zo'n selectie.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Het drukke CL-programma zal ook wel z'n effecten hebben.

Ik gok op PSV, Ajax, Twente in die volgorde maar zal wel weer erg close worden. Achter kampioen Feyenoord uiteraard

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido, het verschil is wel dat Twente nog niet 1 Europees duel heeft gespeeld dit seizoen. Ajax bv al 4.

Twente gaat rondom de CL echt punten verspelen. Dat doet bijna elke ploeg in NL die in de CL of EL speelt. En CL is nog zwaarder dan EL. Ik vrees dat Ajax hier ook last van krijgt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En CL is nog zwaarder dan EL. Ik vrees dat Ajax hier ook last van krijgt.

Dat bedoel ik. En dan red je het nog wel als na een CL-wedstrijd een thuiswedstrijd tegen Willem II of De Graafschap volgt, maar heb je dat programma gezien tot en met oktober? Ik durf te wedden dat we in de winterstop al een punt of negen achterstaan op de nummer 1.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

8.: NEC: . mits geen heftige blessures kan het wel weer eens gaan lopen.

10.: Groningen: Ploeg van pieken en dalen. Mist een duidelijk gezicht en lijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.