• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.163 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.507 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

CL zou misschien wel goed zijn voor Ajax, zolang je maar rekening houdt met een paar vernederende zeges tegen teams die nu eenmaal veel beter zijn.

En wie zegt dat dat vernederend wordt? Als je met 1-0 of 2-0 verliest van clubs als Man. Utd, Barcelona, Arsenal enz. is toch geen schande? CL is gewoon beter voor Ajax zowel sportief als financieel. En ja, sommige spelers kiezen niet voor Ajax omdat ze 'maar' EL spelen. Niet iedere speler kiest voor geld. CL is mooi voor de supporters, vanwege de wedstrijden en is mooi voor de spelers, omdat ze zich dan kunnen meten met de absolute top en is ook nog eens financieel goed voor de club. Wat wil je nog meer? En het zou toch mooi zijn als Nederland weer eens 2 clubs in de CL heeft. Daarmee is de kans ook groter dat 1 van die 2 of zelfs allebei overwinteren in de CL

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

En wie zegt dat dat vernederend wordt? Als je met 1-0 of 2-0 verliest van clubs als Man. Utd, Barcelona, Arsenal enz. is toch geen schande?

Als die hun B-teams opstellen mag je idd hopen dat het daarbij blijft.

En het zou toch mooi zijn als Nederland weer eens 2 clubs in de CL heeft. Daarmee is de kans ook groter dat 1 van die 2 of zelfs allebei overwinteren in de CL

De kans dat Ajax overwintert in de CL acht ik niet hoger dan 5% en Twente misschien 10%, dus samen 0,5% (en dan ben ik nog hoog aan het mikken). Het zit er gewoon niet meer in voor de Nederlandse clubs, het is niet anders.

Ik ben bang dat de CL iets te rooskleurig wordt bekeken hier. Vraag een AZ-supporter hoeveel plezier ze ermee gehad hebben. Ik snap wel dat Ajax vanavond perse wil en moet winnen, maar het halen van de CL-groepsfase wordt nu een beetje als een prijs ervaren.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

En als ze niet overwinteren zie ik nog steeds wel 1 van de 2 derde worden waardoor je nog naar de EL gaat. Maar eerst moet Ajax maar eens winnen. Nog maar een paar uurtjes, ik word zenuwachtiger en zenuwachtiger. Laat het maar snel 20:45 zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Otherfools punt 7: Ik denk dat AZ wel heeft genoten van de CL, ook al vlogen ze eruit. Oa een knappe 1-1 tegen Arsenal in Alkmaar.

Als je nooit probeert die ploegen te bestrijden, dan weet je nooit of je het haalt.

Zie Ajax in 2002: Voor het eerst in 4 jaar weer terug in de CL en meteen overleven ze 2 poulefases en vliegen ze heel lullig in de kwartfinale CL tegen Milan eruit. Was een prachtig Europees seizoen.

Nou, ik ga er bijna vandoor. Hopelijk kan ik hier morgen met een smile blij doen over de winst op Kiev

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Houd eens op met die inmaak-verhaaltjes. Ajax wordt zelden ingemaakt.

Het is bijna knap te noemen dat Ajax nooit weg gespeeld wordt tegen die echte poenen-clubs in Europa. Alles onder Barcelona, Manchester United, Chelsea, Real Madrid acht ik niet als onmogelijk. We gaan het zien. Eerst vanavond maar eens waar ik overigens geen seconde bang voor ben.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Als die hun B-teams opstellen mag je idd hopen dat het daarbij blijft.

(quote)

De kans dat Ajax overwintert in de CL acht ik niet hoger dan 5% en Twente misschien 10%, dus samen 0,5% (en dan ben ik nog hoog aan het mikken). Het zit er gewoon niet meer in voor de Nederlandse clubs, het is niet anders.

Ik ben bang dat de CL iets te rooskleurig wordt bekeken hier. Vraag een AZ-supporter hoeveel plezier ze ermee gehad hebben. Ik snap wel dat Ajax vanavond perse wil en moet winnen, maar het halen van de CL-groepsfase wordt nu een beetje als een prijs ervaren.

AZ speelde vorig jaar in een groep met Arsenal, Luik en Olympiakos. Een beetje fatsoenlijk Ajax wordt gewoon 2e in die groep. Tref je Inter en Bayern, sja dan wordt het moeilijk. De loting is ook belangrijk.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

Het is bijna knap te noemen dat Ajax nooit weg gespeeld wordt tegen die echte poenen-clubs in Europa.

Zeg nooit nooit. Remember Bayern München?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zeg nooit nooit. Remember Bayern München?

Incidentje

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja zo heeft elke grote club wel eens aan de broek gekregen.

Durf te zweren dat Ajax geen enkele pot met meer dan 2 doelpunten verschil gaat verliezen iig. Al zitten ze bij Barcelona, Manchester United en Inter Milaan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha nou, Barca-Ajax lijkt me toch geen leuke avond voor onze achterhoede.

Maar laten we vanavond ons nou maar eerst kwalificeren. Het is al te vaak misgegaan op een avond als deze.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja maar ik vind het soms een beetje ergerlijk hoe andere clubs zo omhoog worden geschreven. Gemiddeld CL-avondje barst van de lekke verdedigingen. Nederland heeft minder geld, klaar. Zullen we het mee moeten doen. Ben trots dat we misschien met 2 clubs meedoen. Resultaat zien we dan wel. Gaan er echt maar 16 door van de 32. Vallen er dus nog 15 af.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

moviemafketel schreef:

Durf te zweren dat Ajax geen enkele pot met meer dan 2 doelpunten verschil gaat verliezen iig. Al zitten ze bij Barcelona, Manchester United en Inter Milaan.

Kan me werkelijk geen enkele reden bedenken die deze grootspraak rechtvaardigt. Barcelona is toch gewoon tien klasses beter dan Ajax.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Mensen vergeten dat je ook kan SCOREN tegen Barcelona he?

Het is geen Inter met de Berlijnse Muur ervoor.

Dus het kan inderdaad 5-3 worden of zo. Maar ik heb het over doelpuntverschil. Dat ze er meer dan 2 in knallen tegen Ajax is natuurlijk zeer goed mogelijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AZ zat trouwens vorig jaar in pot 2, Ajax komt in pot 3 (Twente wrs zelfs in 4): 2010â€"11 UEFA Champions League group stage - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Inter

Real Madrid

Schalke

Twente

lijkt me wel wat... 0 uit 6, doelsaldo 2-19 ofzo

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Deze clubs zijn al geplaatst:

Internazionale

Valencia

Olympique Lyonnais

CFR Cluj

Chelsea

AS Roma

Rubin Kazan

Benfica

Manchester United

AC Milan

Spartak Moskva

Bursaspor

Arsenal

Bayern München

Shakhtar Donetsk

Panathinaikos

Barcelona

Schalke 04

FC Twente

Rangers

Real Madrid

Olympique Marseille

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dynamo Kyiv en Tottenham . Ik heb er zin in. Totteham geef ik een grote kans om door te gaan, de kansen wat Dynamo zie ik wat zwartgalliger in.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

Vanavond is de kans al reëel om met 2 doelpunten verschil van Kiev te verliezen.

Beetje raar om nu al te concluderen.

Ik zie ze overigens wel doorgaan tegen Kiev, maar tegen de wat sterkere clubs kunnen ze zomaar vernederd worden. De kloof is groot geworden de afgelopen 10 jaar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Messi vs Anita, meer zeg ik niet.

Dat worden Voskamp-achtige taferelen...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Webb: "Ik had De Jong rood moeten geven"

Scheidsrechter Howard Webb keek nogmaals terug naar de finale van het voorgaande WK tussen Nederland en Spanje. De Engelsman floot naar zijn zeggen een goede wedstrijd maar had Nigel de Jong met direct rood moeten bestraffen na zijn tackle op Xavi Alonso.

"Ik heb de wedstrijd terug gekeken en er zijn niet veel beslissingen die ik terug zou willen draaien. Ik zou achteraf wel de kleur van de kaart willen veranderen die ik destijds gaf aan De Jong voor zijn tackle", aldus de arbiter tegenover de BBC.

Televisiebeelden waren volgens de Engelsman duidelijk. "Nu ik de overtreding van De Jong vaker heb kunnen zien in de herhaling en vanaf meerdere camerastandpunten ben ik er zeker van dat het een rode kaart had moeten zijn. Mijn beslissing destijds had niets te maken met dat ik geen speler weg wilde sturen tijdens een finale maar wel met het zicht wat ik had op de overtreding."

Oranje verloor de finale in de slotfase van de verlenging van Spanje (0-1). Na de wedstrijd was er veel kritiek op het harde spel van het Nederlands elftal.

. Net wat ik nodig had, nu zal het verwerkingsproces gestart kunnen worden.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Net alsof iemand het daarmee oneens is.

Heeft hij de beelden van Iniesat en Puyol ook nog eens gezien. En die corner?

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Verwerkingsproces? Als ik het me goed herinner had Spanje gewonnen. Dan ga je toch niet lopen miepen over gemiste overtredingen?

Tevens is dit weinig wereldschokkends. De herhaling is onverbiddelijk. Webb heeft het gewoon niet goed kunnen zien, iets wat ik ook al tijdens het kijken van de wedstrijd vermoedde.

Toch blijft het eeuwig zonde dat zo'n goede verdedigende middenvelder zich voortdurend meent te moeten vergrijpen aan dit soort smeerlapperij. En met professionaliteit of op het randje spelen heeft het ook niet te maken. Zodra Nederland voor de verandering eens voetballes krijgt acht hij zichzelf in de positie om een "signaal af te geven". Wat mij betreft mag ie wel eens demonstratief een tijdje buiten de selectie gehouden worden. Dan is er ook gelijk de mogelijkheid om Theo Jansen naast Van Bommel te zetten. Dat lijkt me met name in balbezit een uitstekende optie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicholas123 schreef:

Verwerkingsproces? Als ik het me goed herinner had Spanje gewonnen. Dan ga je toch niet lopen miepen over overtredingen?

Jawel, de Jong mag nog steeds op een voetbalveld staan namelijk. En het had zomaar fout af kunnen lopen omdat er tegen een kanibaal niet ingegrepen wordt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Net alsof iemand het daarmee oneens is.

Waar zeg ik dat iemand het er mee oneens is? Nasty Nigel alleen geloof ik.

Heeft hij de beelden van Iniesat en Puyol ook nog eens gezien. En die corner?

Dat niet geloof ik, voor de rest geeft hij aan dat ie geen beslissingen terug wil draaien dus .. .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dynamo Kyiv en Tottenham . Ik heb er zin in. Totteham geef ik een grote kans om door te gaan, de kansen wat Dynamo zie ik wat zwartgalliger in.

Hoop het van harte wat Tottenham betreft. Maar de wedstrijden van gisteren stemmen me toch een beetje angstig. Als ik gisteren vooraf had moeten voorspellen wie er doorgingen had ik alleen Bremen en FC Basel goed gehad en ook Bremen zag er lang anders uit.

Voor vanavond:

Ajax

Zenith

Rosenborg

Zilina

Tottenham

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vooral jammer voor Sampdoria, gek avondje. Maar zie dat echt niet gebeuren tegen Young Boys. Het wordt een walkover.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Jawel, de Jong mag nog steeds op een voetbalveld staan namelijk. En het had zomaar fout af kunnen lopen omdat er tegen een kanibaal niet ingegrepen wordt.

Ik zie dat het met dat Zuid-Europese gevoel voor dramatiek wel goed zit.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Voor de Feyenoordfans onder ons: een leuk boek en winnaar van de publieksprijs voor sportboek van het jaar 2009:

De Dag van Pim en Pierre door Gerrit-Jan van Heemst, een school- en voetbalvriendje van me (werkt nu trouwens bij VI).

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat gezeur over De Jong ben ik ook wel een beetje beu eigenlijk. Het schopje op de buik was niet aardig, maar ach. In een WK-finale doe je wel eens gekke dingen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bottleneck schreef:

Voor de Feyenoordfans onder ons: een leuk boek en winnaar van de publieksprijs voor sportboek van het jaar 2009:

De Dag van Pim en Pierre door Gerrit-Jan van Heemst, een school- en voetbalvriendje van me (werkt nu trouwens bij VI).

Sweet . Ik zal 'm eens oppikken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.