• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.164 films
  • 12.396 series
  • 34.336 seizoenen
  • 651.607 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.566 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Hij heeft ook zijn finest moment gehad bij NAC. Dus het is wel logisch, dat ze voor hem kiezen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Echt wel.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik voel dat Kiev vanavond gaat scoren, dus beter maakt Ajax er 3. Billenknijpen tot de slotseconde trek ik echt niet zeg.

Kan ik me voorstellen met dat geschutter van de laatste weken. Tegen Roda was het ook een wonder dat ze niks tegen kregen de eerste helft.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik voel dat Kiev vanavond gaat scoren, dus beter maakt Ajax er 3. Billenknijpen tot de slotseconde trek ik echt niet zeg. PAOK-Ajax was al zenuwslopend, laat staan dit.

Ik wil je niet onnodig nog nerveuzer maken, maar ik vrees dat het wel zenuwslopend gaat worden tot aan de slotseconde. 0-0 tot aan het eind en 25 minuten voor tijd speelt ajax met 10 man.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

'Capello ramp voor Engels voetbal'

LONDEN - José Mourinho heeft woensdag stevig uitgehaald naar Fabio Capello. Volgens de Portugese trainer van Real Madrid zal de nationale voetbalploeg van Engeland nooit prijzen winnen onder het bewind van de Italiaanse bondscoach.

''Capello bij Engeland werkt niet. Hij kent de spelers niet en heeft een slechte relatie met ze. Ze zijn bang voor hem'', aldus Mourinho in de Engelse krant The Daily Mirror.

''Het is een ramp voor Engeland. De slechte prestaties zijn de fout van de trainer. En dat is een grote schande.''

Speciaal

Het is bekend dat Mourinho nog steeds op goede voet staat met een aantal internationals. De coach werkte bij Chelsea met onder anderen Frank Lampard en John Terry.

''De spelers hebben duidelijke instructies nodig. Ze kunnen niet in de war zijn. Je mag niet de hele tijd tegen ze schreeuwen. Ze moeten zich speciaal voelen.''

WK

Engeland beleefde een uiterst teleurstellend WK in Zuid-Afrika. De ploeg ging roemloos ten onder tegen Duitsland in de achtste finales. Desondanks is Capello tot en met het EK van 2012 bondscoach van de Engelsen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Kan ik me voorstellen met dat geschutter van de laatste weken. Tegen Roda was het ook een wonder dat ze niks tegen kregen de eerste helft.

Weet je wat het is. Ik heb best vertrouwen dat Ajax op voorsprong komt. Maar ik heb er minder vertrouwen in dat ze de voorsprong vast weten te houden. Zowel tegen PAOK thuis, PAOK uit, Groningen en Vitesse gaf Ajax een voorsprong weg en tegen Roda hebben we mazzel gehad dat zij niet scoorden. Dat is gewoon slecht. Deze achterhoede kan veel beter, dat zag je vorig seizoen wel. Ik zou het dan ook niet verkeerd vinden als Ooijer bv 20 minuten voor tijd erbij gezet wordt als de stand voor Ajax op dat moment gunstig is. Ooijer weet tenminste hoe je dit soort duels moet uitspelen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Heerlijk, zuke figuren als Mourinho. Hij zegt gewoon wat heel Engeland denkt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vooral die zin "ze zijn bang voor hem" haha. Volwassen kerels die echt bang zijn. Maar ja ik denk dat ik als speler ook 's avonds nog even onder mijn bed zou kijken op Capello er toevallig ligt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Net of het aan Capello ligt. Met een humoristische man (MC Claren) en een losse man (Eriksson) presteerde Engeland ook voor geen meter. Engeland moet weer eens spelers gaan opleiden ipv kopen. Bij alle topploegen in Engeland zijn de echte vedetten buitenlanders. Behalve Gerrard bij Liverpool en Lampard bij Chelsea.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ja, daar heb je wel een punt A&L.

Toch vind ik kerels als Mourinho geweldig. Beetje leven in de brouwerij. Ik leer veel van hem als onruststoker.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Dat kun je dan weer gebruiken om onrust te stoken tussen de voetbalfans op moviemeter.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ha, alsof Stoker Donnie zich beperkt tot het sportforum

Capello is overigens natuurlijk wel de slechtste bondscoach in de historie van het landenvoetbal, daar verbleken zelfs Domenech en Van Marwijk nog bij. Wederom scherp opgemerkt van The Special One derhalve.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Alsof Engeland met een Britse trainer wel wat heeft gepresteerd. Engeland heeft op eindtoernooien 1x in de finale gestaan (en gewonnen weliswaar), en 2x in de halve finale (WK '90 en EK '96), met hun gouden generatie. Dat is eigenlijk best beschamend voor zo'n groot voetballand.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vond het schrijnend om te zien dat de verdediging van Engeland keer op keer zo lek als een mandje was. Als er nou 1 ding is wat een Italiaanse trainer op tijd onder controle had moeten krijgen was dat het.

Maar alle vedettes speelden ook verschrikkelijk zwak. Het was 1 van de zwakste elftallen van dit toernooi.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ha, alsof Stoker Donnie zich beperkt tot het sportforum

Op andere fora noemt iedereen me Donruststoker.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

'Frankrijk won WK 1998 met behulp van doping'

De spelers van de Franse nationale ploeg die in 1998 beslag legde op de wereldtitel hebben dit mogelijk niet helemaal op eigen kracht gedaan. Dit openbaarde voormalig ploegarts Jean-Pierre Paclet deze week.

De arts, tussen 2004 en 2008 betrokken bij de nationale ploeg, heeft in een interview enkele opmerkelijke uitlatingen gedaan. Frankrijk liet zich in 1998 tot wereldkampioen kronen in eigen land, maar volgens de arts hadden verschillende spelers 'verdachte bloedwaarden'.

"De analyse van de bloedstalen van verscheidene Franse internationals toonde net voor de start van het WK in 1998 afwijkende waarden", zegt Paclet in Le Parisien. "Als je dan ook nog weet dat die spelers bij bepaalde Italiaanse clubs speelden, wordt het zaakje helemaal verdacht."

"Toch wijst een verhoogde hematocrietwaarde niet noodzakelijk op het gebruik van epo. Er waren geen bewijzen, dus heeft men de zaak laten rusten", vertelt de voormalige ploegarts. De woorden van Paclet worden niet ondersteund door de ploegarts die tijdens het desbetreffende WK aan de ploeg verbonden was.

"We hebben niets gevonden. Er waren twee lichte afwijkingen in de hematocrietwaarden van de spelers. Maar dat werd toegeschreven aan het zware seizoen dat de spelers achter de rug hadden", aldus Jean-Marcel Ferret.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik vond het schrijnend om te zien dat de verdediging van Engeland keer op keer zo lek als een mandje was. Als er nou 1 ding is wat een Italiaanse trainer op tijd onder controle had moeten krijgen was dat het.

Maar alle vedettes speelden ook verschrikkelijk zwak. Het was 1 van de zwakste elftallen van dit toernooi.

Engeland heeft niet beter. Als je zelfs met jongens als Terry geen dichte achterhoede kan krijgen dan zal het aan de spelers liggen. En ze hadden pech dat Ferdinand vlak voor het WK geblesseerd raakte.

Engeland is gewoon een falend collectief. Zoals Spanje ook jaren was tot aan ongeveer 2007. Grote spelers, weinig prestaties.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ben ik de enige Ajax-supporter die nu al zenuwachtig is of zijn er nog meer?

Het zal vooral de penningmeester zijn die nerveus is. Want, laten we wel zijn, vanavond is niet meer dan een kwalificatiewedstrijd voor een toernooi dat beide teams toch niet gaan winnen. Je zou als fan misschien bijna nog eerder kiezen voor een avontuurlijk EL-seizoen dan een kansloze CL-exercitie.

Hoewel winst vanavond wel betekent dat Suarez nog een jaartje blijft, dat dan weer wel.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Op andere fora noemt iedereen me Donruststoker.

Dammit hoe kon ik deze over het hoofd zien

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Hehe, bedankt voor de voorzet in elk geval, hij was op maat.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Het zal vooral de penningmeester zijn die nerveus is. Want, laten we wel zijn, vanavond is niet meer dan een kwalificatiewedstrijd voor een toernooi dat beide teams toch niet gaan winnen. Je zou als fan misschien bijna nog eerder kiezen voor een avontuurlijk EL-seizoen dan een kansloze CL-exercitie.

Hoewel winst vanavond wel betekent dat Suarez nog een jaartje blijft, dat dan weer wel.

Bij winst:

1. Heb je zeker al zon 15-20 miljoen binnen wat Ajax hard nodig heeft.

2. Krijgt de club Ajax weer meer status erbij.

3. Worden spelers er beter van doordat dit hoog niveau voetbal is.

4. Willen bepalende spelers vast nu zeker blijven.

5. Kan je grote talenten misschien weer lokken doordat je een club bent die weer op de kaart staat.

6. Als je een beetje gunstig loot dan kan je spelen voor overwintering. Anders moet Ajax vast voor plek 3 kunnen gaan waardoor je na de winter in de EL speelt.

7. Het is voor de fans heerlijk om weer clubs als Real, Inter en Man Utd te loten ipv ploegen uit Hongarije, Cyprus en Azerbeidzjan.

Maar uiteraard is het allerbelangrijkste het financiele plaatje. Ajax heeft dat geld gewoon keihard nodig om de komende jaren ook een topselectie te houden die om de prijzen kan spelen. Ook Ajax kan afzakken naar het niveau Feyenoord op financieel gebied.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Aan de andere kant kunnen ze en geld verdienen met de CL en Suarez, van der Wiel en Steek kunnen zich weer in de kijker gaan spelen.

Helemaal mooi bij een Manchester-Ajax, waar Suarez er bijvoorbeeld 2 in knalt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Emanuelson is de belangstelling van Villarreal die 5 miljoen willen bieden

Ik zeg VERKOPEN !!!!!! en Sulejmani gewoon niet verhuren. Probleem opgelost.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Aan de andere kant kunnen ze en geld verdienen met de CL en Suarez, van der Wiel en Steek kunnen zich weer in de kijker gaan spelen.

Helemaal mooi bij een Manchester-Ajax, waar Suarez er bijvoorbeeld 2 in knalt.

Ik reken er al 2 jaar op dat Suarez weg zou gaan. Na dit seizoen is het mooi geweest. 1x kampioen worden met Ajax en na dit seizoen gewoon mooi naar Barcelona of Man Utd toe. Het is Suarez gegund. Idem voor Steek. Vd Wiel is een ander verhaal. Die is nog niet klaar voor een vertrek.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bij winst:

Hoe zeker is dat? AZ had vorig jaar als enige Nederlandse CL deelnemer 16 miljoen aan inkomsten, mocht Ajax het redden krijgen ze de helft van het startgeld van AZ (aangezien het met Twente gedeeld wordt), dan moeten ze voor hetzelfde bedrag al minstens de tweede ronde halen lijkt me. Hoe kun je daar nou zo zeker van zijn?

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Bij winst:

5. Kan je grote talenten misschien weer lokken doordat je een club bent die weer op de kaart staat.

6. Als je een beetje gunstig loot dan kan je spelen voor overwintering. Anders moet Ajax vast voor plek 3 kunnen gaan waardoor je na de winter in de EL speelt.

7. Het is voor de fans heerlijk om weer clubs als Real, Inter en Man Utd te loten ipv ploegen uit Hongarije, Cyprus en Azerbeidzjan.

Maar uiteraard is het allerbelangrijkste het financiele plaatje.

Ik mis een beetje waarom ik voor Ajax zou moeten zijn op basis van deze punten. .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ik mis een beetje waarom ik voor Ajax zou moeten zijn op basis van deze punten. .

Nee vanwege die punten neem ik aan dat jij tegen Ajax bent vanavond

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Hoe zeker is dat? AZ had vorig jaar als enige Nederlandse CL deelnemer 16 miljoen aan inkomsten, mocht Ajax het redden krijgen ze de helft van het startgeld van AZ (aangezien het met Twente gedeeld wordt), dan moeten ze voor hetzelfde bedrag al minstens de tweede ronde halen lijkt me. Hoe kun je daar nou zo zeker van zijn?

Ik ken niet alle ins en outs, maar dit is berekend en uitgelegd op bepaalde Ajax sites. Is wel alles bij elkaar he. Startgeld, recettes, kaartverkoop, tv gelden, merchendising etc.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Bij winst:

Dat zeg ik; penningmeester.

Tja... is dat echt zo? Bij wie?

Goed punt. Maar dan wel ihkv harde leerschool.

Yep, noemde ik ook al.

Spelers komen voor geld, A&L, voor geld.

Ik zie het van zelangzalzeleven niet gebeuren dat ze (of Twente for that matter) gaan overwinteren. Hopen op plekkie 3 zal het wel worden.

Dat kan, voorpret enzo. Maar vraag AZ of Twente maar eens hoe leuk het nu eigenlijk is tegen Arsenal te spelen...

CL zou misschien wel goed zijn voor Ajax, zolang je maar rekening houdt met een paar vernederende zeges tegen teams die nu eenmaal veel beter zijn.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik ken niet alle ins en outs, maar dit is berekend en uitgelegd op bepaalde Ajax sites. Is wel alles bij elkaar he. Startgeld, recettes, kaartverkoop, tv gelden, merchendising etc.

Oke, dat van AZ was enkel de uitkering van de UEFA naar aanleiding van prestaties en tv-gelden enz, geen merchandise en kaartverkoop.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.