- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Witse
Witse
Brix
-
- 19440 berichten
- 4837 stemmen
Weet iemand of dit een comedy serie is, of een serieuze detective? Net de aflevering Terminaal gezien, en ik kwam soms niet meer bij van het lachen. Acteerwerk is tenenkrommend slecht en de special-effects zijn al helemaal lachwekkend.
Wanneer je dit tegenover 'Baantjer' zet (of 'Flikken Maastricht') dan zijn het in vergelijking m.i. nog altijd top prestaties die de acteurs in ' Witse' leveren.(vooral Daan Hugaert, een van de beste Nederlandstalige acteurs, Nederland inbegrepen)
'Baantjer' vind ik pas echt lachwekkend.
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2511 stemmen
Ik heb de laatste tijd eens wat afleveringen gezien. Ik moet zeggen dat ik het wel een leuke serie vind. Hoewel het acteren niet altijd geweldig is en de dader soms te makkelijk te vinden is. De sfeer is daarentegen wel goed en het landschap erg mooi.
Ik kijk dit liever als de baantjers van deze wereld, maar columbo is toch echt 10 stappen verder.
The main man!!
-
- 285 berichten
- 206 stemmen
Een van mijn lievelings politieseries (de andere zijn eveneens Vlaams-Belgisch: 'Zone Stad', en 'Aspe' beide ook in Nederland op TV ))
'Langs de kade', jaren geleden, was ook zo'n schitterende Vlaamse politieserie.
Nederlandse series hoeven voor mij niet echt.
Vergelijk bijvoorbeeld eens de Belgische en de Nederlandse versies van 'Flikken', en je weet waarom.
En dan heb ik het nog niet over 'Baantjer"(zal ik ook verder niet doen)
Heel erg jammer dat Witse's tijdelijke nieuwe assistente Billie (Aisa Winter) na aflevering 4 van de nu lopende reeks alweer verdwijnt uit de serie.
Ik vond het een prima aanwinst.
In serie 7, volgend seizoen dus, krijgt Witse weer een vaste nieuwe assistente ' Tine'(Viv van Dingenen)
Voorlopig kunnen de liefhebbers van de serie dus nog even vooruit.
Eerdere afleveringen van 'Witse' zijn overigens ook in Nederland op TV geweest, bij de Tros.
Absoluut mee eens, bovendien heeft België ook veel betere documentaires dan wij, zoals koppen, vrankx, panorama, daar kunnen wij nog veel van leren, en nog maar te zwijgen van overdreven series zoals Flikken Maastricht, of Baantjer, want dat is pas echt lachwekkend!!
The main man!!
-
- 285 berichten
- 206 stemmen
Net als het voetbal is het niveau van Vlaamse televisie erg laag.
Heb 2 afleveringen gezien en 2x met moeite afgekeken.
Allemaal zo matig. Of zeg maar gerust slecht.
Duitsland is wel goed in series vergeleken met Nederland en Belgie maar vergeleken met de Vlaamse series maakt Nederland ook nog fantastische series.
Meeste series uit Belgie probeer ik niet eens meer want als ik er weleens toevallig langs zap is het niveau lachwekkend.
Er is ook zo'n Vlaamse serie die zich afspeelt in het ziekenhuis,getiteld 'spoed' als ik het goed heb.
Wat een lachwekkend niveau is die serie,zowel het acteren,de dialogen als de decors en verhaallijnen.
Medisch Centrum West komt uit de oertijd maar het niveau is nog 10x beter.
Ik raad mensen aan niet aan Witse te beginnen,je mist niks behalve een paar uur uit je leven.
Eerlijk gezegd vind ik Flikken Maastricht echt lachwekkend,dan vind ik de Vlaamse serie Flikken veel beter, en heeft België ook veel betere documentaires dan bij ons, zoals koppen, panorama, en vrankx, waar ze in Nederland eindigen bij een documentaire, daar beginnen ze pas in België mee, maar voor de rest heeft Nederland wel veel betere televisie formats, die ze dan ook wereldwijd verkopen, en Duitsland met die nasynchronisaties is helemaal uiterst belachelijk, en nep!!