menu

Overig / Televisie / True Blood

zoeken in:
Russell is een geweldig leuk personage. Jammer dat hij waarschijnlijk het loodje gaat leggen tegen het einde van het seizoen.

AHWA
Denk het ook. Hij is de grote schurk van het seizoen, zoals je die bij the Sopranos ook altijd had. Hij moet wel dood-dood, want als hij Eric vermoordt, kijk ik niet meer

Hoe kun je 310 nou minder leuk vinden dan 309?! Eric and Sookie!!!!!

Amity schreef:
Hoe kun je 310 nou minder leuk vinden dan 309?! Eric and Sookie!!!!!

Hihi 310 was wat Eric and Sookie!!!!! betreft beter dan 309.
Ik hoop dan ook dat ze volgend jaar bij seizoen 4, ook boekje 4 gaan aanhouden

Maar dat kan toch bijna niet meer? Oh ik zou het echt heel erg hopen, boek 4 was mijn favoriet uit de hele serie!!! Maar ik hoop ook dat ze Quinn nog gaan doen, en dan gespeeld door the Rock!

Nou ik ga me hier dan toch maar eens aan wagen. Ik hou mijn hart vast, omdat ik echt helemaal niks heb met het vampierengenre. De enige reden dat ik het een kans ga geven, is omdat ik Six Feet Under de beste serie ooit vind tot nu toe. Nu ik over de teleurstelling heen ben dat Ball deze kant op is gegaan, ga ik er toch maar eens voor zitten. Hopelijk stelt het niet teleur!

AHWA schreef:
Denk het ook. Hij is de grote schurk van het seizoen, zoals je die bij the Sopranos ook altijd had. Hij moet wel dood-dood, want als hij Eric vermoordt, kijk ik niet meer

Het ziet er toch naar uit dat Eric zichzelf opoffert . Wat een held!

Maar misschien dat Sookie nog iets kan uitrichten om Eric te redden, waarna er natuurlijk weer onrust ontstaat bij Bill over Sookies gevoelens vor Eric en blaaaaablaaablaaaaa .

(afbeelding)

Hoe vet

AHWA
Phoenix schreef:
(quote)

Het ziet er toch naar uit dat Eric zichzelf opoffert . Wat een held!

Maar misschien dat Sookie nog iets kan uitrichten om Eric te redden, waarna er natuurlijk weer onrust ontstaat bij Bill over Sookies gevoelens vor Eric en blaaaaablaaablaaaaa .

Precies. Zoiets zal het wel worden. Wel een aardige aflevering gisteren, maar ik mis een beetje dat S1-gevoel. Weet niet waarom, misschien omdat het toen nog allemaal een beetje nieuw was. Toch blijft het goed, en werden de lafayette, tara en sam scenes tot een minimum gehouden.

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Ik vermoed dat Eric wel gered zal worden, hoe gaan ze anders de volgende seizoenen in het vat gieten. Degene die de boeken serie hebben gelezen weten precies wat ik bedoel.

Duh, hij mag toch gewoon niet dood. Maar goed van de boeken kun je inmiddels ook echt niet meer uit gaan. Al hoop ik nog sterk op een aantal dingen!

Wat een gruwelijk vette serie is dit zeg! Had nooit gedacht dat te zeggen over een serie met als thema vampieren, maar als het van Ball komt kan het dus blijkbaar toch. Soort Six feet Under (qua verhaalstructuur) meets Twin Peaks en dat alles in een wereld waarin vampieren 'uit de kist' zijn gekomen.

Snel door met seizoen 2!

Im a fairy?!? How lame is that??
Russel's nieuwsuitzending was ook hilarisch!

Eindelijk met deze serie begonnen, en ik moet eerlijk zeggen dat het me niet tegenvalt. Ik had wel moeite met de eerste 3 / 4 afleveringen, want het komt erg traag op gang. Maar daarna zat ik er toch wel helemaal in, en ben ik aardig verslaafd aan het worden. De serie heeft iets aparts, iets realistisch met een rauw randje en dat werkt wel bij True Blood. Ik ben natuurlijk The Vampire Diaries gewend, en ik weet inmiddels wel dat deze serie totaal anders is, het is nergens echt vergelijkbaar. Voor zover ik het gezien heb dan. Heb nu tot en met aflevering 9 gekeken, dus ik ben bijna klaar met het eerste seizoen, en ben inmiddels ook gewend aan de (soms vreemde) karakters

De leukere personages vind ik tot nu toe, toch wel Tara, Lafayette, Sam, Rene en Bill heeft toch ook wel iets mysterieus. Deze personages zijn leuk om naar te kijken, en hebben ook wel wat meer karakter uitdieping in de serie. Helaas irriteer ik me mateloos aan Sookie, vind Paquin echt een hele leuke en sexy meid, maar dat acteerwerk van haar?! Dat kan gewoon echt niet, heb niet vaak mensen slechter zien acteren dan Paquin. Hopelijk word het nog wel wat beter, want dit is vaak gewoon te lachwekkend en dat neemt een stukje ervaring van de serie weg, omdat ik er constant op zit te letten Haar broer Jason doet het qua acteerwerk wel beter, maar wat een vervelend personage is dat zeg. Al die stomme keuzes iedere keer, en dat hoge libido van hem komt ook mijn neus wel uit. Maar wie weet komt dat met hem ook wel goed. Denk ik dat echt? Nee, maar we zien het wel

De Vampires vind ik wel goed gecast moet ik zeggen, het zijn geen pretty boys zoals in VD, maar ze laten in deze serie dan ook zien dat dat helemaal niet nodig is, en dat ze op deze manier een wat rauwere uitstraling krijgen en dat is geen slecht iets. Het laat wat meer zien hoe de Vampires horen te zijn, al is Bill natuurlijk soms een gigantische softie Sfeer is ook geweldig, leuke settings ook zoals de Bar / Grill, de huis van Compton en natuurlijk Fangtasia (moest wel lachen bij die naam)

Ja ik kan gelukkig zeggen dat het me niet is tegen gevallen, en dat ik erg benieuwd ben hoe het verder gaat. Gelukkig hebben wij nog wel aardig wat te kijken aangezien we pas bij het eerste seizoen zijn. Maar het is zeker een serie om als Vampier liefhebber te kijken

AHWA
Die stomme keuzes van Jason Stackhouse blijven

Dat geloof ik graag Al moest ik wel erg lachen om die aflevering dat hij door het V bloed zo zweverig gaat worden, en dat hij ineens heel veel om de natuur gaat geven, dat hij zijn vriend ook een zet gaf voor de wortels van een boom haha dat was toch wel een erg grappig moment Moet wel eerlijk zeggen dat hij wel een ontzettend grappige delivery heeft.

Heb inmiddels seizoen 2 er ook op zitten. Ondanks dat het in zijn geheel wel boeiend blijft vond ik het toch wel stukken minder dan seizoen 1. De iets tragere opbouw en mysterieuze sfeer, waarbij het allemaal wat meer gaat om het drama ligt me duidelijk beter. Nu is het mij soms wat 'too much' aan het worden. Rechttoe rechtaan actie, zeker de laatste paar episodes van seizoen 2. Die zou ik gewoon slecht willen noemen. Dat doelloze geneuzel rondom die Maryann gaat zo vervelen. Maar toch ga ik seizoen 3 proberen.

@Rianneke

Leuk verhaal, kan me in veel zaken wel vinden. Ben benieuwd of je het gaat volhouden met het acteerwerk van Sookie haha. Dat is inderdaad niet al te best en in seizoen 2 gaat dat meer en meer opvallen wat mij betreft. En dat voor de op één na jongste oscarwinnaar ooit!

Jason is het personage dat voor mij verreweg het meest gegroeid is. Kon hem eerst ook niet uitstaan, maar je went er al gauw aan, meer ook omdat hij zelf ook door krijgt dat hij geen groot licht is .

Eric komt op een goede tweede plaats.

Ik samen met Rianneke er dus aan begonnen, voorheen was ik niet verder dan 104 gekomen. Had verder weinig met de serie op zich te maken.

Een totaal andere serie dan The Vampire Diaries, wel voor de gein lopen competen met mijn vriendin maar beiden zijn sterk op andere vlakken. Het sterke aan True Blood vind ik hoe zeomgaan met het vampieren concept, niet geromantiseerd maar lekker duister, veel fang action, eindelijk zijn de seksscenes is uitgevoerd hoe ze horen te zijn en de serie is enorm sfeervol. De character development is ook erg sterk. Mijn favoriete personage is zonder twijfel Lafayette, met Tara en Jason als volgers. Grootste achilleshiel voor mij blijft ook Paquin. Wat een dramatische actrice, ik heb veel b-films gezien maar nog nooit zo'n draak van een actrice tegen gekomen als haar, en als die actrice dan ook niet knap is heb je al helemaal een probleem. Welcome to my world.

Voor de rest erg te spreken over de serie. Erg toffe serie, enorm sfeervol, goede char development, leuke chars, cmapy effects en seks scenes zoals ze horen te zijn.

De eerste paar afleveringen had ik ook erg veel moeite om door te komen, maar na zo'n 6 afleveringen zat ik er best wel in. S2 en S3 zijn wel net ff (positief) anders qua sfeer, er wordt meer met de vampiers gedaan naar mijn idee. Enige punt dat me nu wel steeds tegen staat is Tara met haar eeuwige gejank en slachtoffer rol, dat lijkt het enige dat ze nog doet in dit seizoen . Lafayette is een grandioos karakter zijn 2 kanten zijn erg erg goed geacteerd. Aan de ene kant de nichterige homo en aan de andere kant de stoere neger in de serie. Geweldig als je dat zo neer kan zetten en het nog overtuigend kunt brengen ook! Eric is ook een geweldige factor in de serie. Hopelijk blijft die er voorlopig nog in meedoen al is dat (na de tot nu toe laatste aflevering) twijfelachtig....

*Schud Thorak de hand*

AHWA
Ik ben niet zo kapot van de seizoensfinale. Weinig verrassingen, en dat gezweef van Bill en de Queen zag er dom uit. Benieuwd wat seizoen 4 gaat brengen dat wel, maar zo fantastisch als S1 is het niet meer.

Vond S2 beter dan S1, met name door de rol van Eric en Godric. Vond de finale overigens prima te doen, alleen beetje zwak dat Bill dacht dat hij Eric wel even kon laten verdwijnen. Benieuwd hoe evil hij nu gaat worden.

Ja de finale was niet zo spectaculair. Ik hoop dat ze volgend seizoen misschien toch iets meer het boek gaan volgen, er zijn toch wel aantal dingen die ik nog graag wil zien! Opzich ben ik niet zo van de enorme cliffhangers, en dat deden ze gedurende het seizoen heel goed. Maar er zat gewoon niet zoveel boeiends in de laatste aflevering.

Finale was imo erg zwak en ver beneden het niveau van de rest van het seizoen.

Sowieso is er over het algemeen te weinig gedaan met de weerwolven, die zo gepromoot werden toen het seizoen startte. Ik hoop maar dat ze volgend jaar de heksen tenminste goed gebruiken.

Grootste probleem met de finale was denk ik dat er niet echt iets gebeurde. Alles was maar een aanloop naar volgend jaar, met sommige flauwe cliffhangers (Jason en de Hotshots, Tara die wegrijdt, Sam en Tommy,...) en verschrikkelijk acteerwerk van het kersverse echtpaar Paquin-Moyer. Ook het probleem van de andere jaren is blijven hangen; ze hebben de bad guy van het seizoen het hele jaar door goed gebruikt, en op het einde weten ze plots niet meer wat ermee te doen en schrijven ze ze met een anti-climax weg halverwege de aflevering (eerst Mary-Ann, nu Russell).

Ach ja, ik heb er wel vertrouwen in dat volgend jaar beter zal zijn, met hopelijk wat meer Arlene (geweldige Carrie Preston) en Sophie-Anne (al denk ik dat velen het hier niet eens mee gaan zijn ) en wat minder Bill-Sookie-Eric gedoe. Vergeefse hoop, I know. En hopelijk eens een rolletje voor Michael Emerson (Preston's echtgenoot), de fans vragen er al een tijdje om.

Ho, Michael Emerson zou wel een fantastische toevoeging kunnen zijn ja.

Ugh nee dankje, die is echt teveel verbonden aan Lost.

Wat en zouteloos einde van dit seizoen zeg. Normaal heb je altijd wel zoets van 'hoe zou het nu verder gaan???' Maar dat heb ik nu echt totaal niet. Even zat ik in spanning op het puntje van mijn stoel toen Tara met die schaar in haar handen zat. Ik dacht nog even je kunt beter een mes pakken... maar het werd al snel duidelijk dat ze geen zelfmoord ging plegen maar haar haar af knippen. Weer niet Hopelijk rijdt ze nu weg en komt ze niet meer terug, dat zou het beste zijn wat in een nieuw seizoen kan gebeuren. Helaas komt nu ook hier weer Wicca in voor, te weinig puber meisjes die de serie kijken? In de slot aflevering zitten ook weinig tot geen leuke dialogen wat deze aflevering ook geen goed doet. Dan ook nog eens wat vaagheden zoals hoe komt Eric uit het beton vandaan?
Al met al geen waardige afsluiter.

Thorak schreef:
Dan ook nog eens wat vaagheden zoals hoe komt Eric uit het beton vandaan?

Dacht dat het wel duidelijk was dat Pam hem eruit heeft geholpen, ze zegt zelfs dat ze cement in haar haar heeft gekregen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:24 uur

geplaatst: vandaag om 10:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.