menu

Overig / Televisie / True Blood

zoeken in:
Ik ga helaas na 4 afleveringen al afhaken. Ik kan best begrijpen dat mensen destijds geen zin hadden in Buffy vanwege de high school / kinderserie "buitenkant", die hier ontbreekt, maar die serie ging toch wel even een stuk dieper dan dit (tot dus ver). Bovendien zijn de thema's van de series ook nog eens vergelijkbaar: de acceptatie van vampieren in een normale samenleving, aftasten van de grenzen tussen goed en kwaad, blond superpowermeisje kan bij gewone jongens niet aan d'r trekken komen en is aangewezen op een "oude" vampier. Het voegt voor mij allemaal niet veel toe.

Tja... doorkijken! Dat van die acceptatie begrijp ik niet helemaal. Bij Buffy zijn de vampiers toch niet "uit de kast" gekomen?

Het thema is niet precies hetzelfde uitgewerkt inderdaad.

Niet opgeven Jordy, het doorlopende verhaal in seizoen 1 en 2 blijft boeiend dankzij plotwendingen en karakterontwikkelingen. (en functioneel naakt)

En daarnaast: wat is het alternatief op dit moment qua series? Alles ligt vrijwel stil, alhoewel Dexter binnenkort weer begint.

Zelf vind ik True Blood inmiddels helemaal geweldig. Ergens volgende week de laatste 2 afleveringen van seizoen 2 zien. Kijk er al naar uit.

The Last
Ik ben hier inmiddels ook helemaal aan verslaafd. 't is grotendeels best slecht geacteerd eigenlijk (het accent van die lui is echt lachwekkend) en het verhaal stelt weinig voor. Het principe in s1 was volgens mij dat vampieren onderdeel waren geworden van onze realiteit ofzo iets........

maar ik lig elke aflevering weer compleet in een deuk. s1 was nogal serieus, s2 gaat nu helemaal los. Juist door die cheesyness werkt deze serie. En verder uiteraard ook veel sex, gevloek en cliffhangers!

@ mrdig: karakterontwikkeling my ass. Enkel Sookie en Tara komen wat dat betreft in mij op. Verder allemaal houten personages. Maar goed, daarvoor hoef je True blood gelukkig ook niet voor te kijken.

Ach ja ik roep ook maar wat om Jordy weer aan het kijken te krijgen

Lafayette is overigens ook nog wel een karakter met enige ontwikkeling. Interessant figuur ook. Bill ontwikkelt zich ook in die zin dat hij met respect om moet gaan met een 'human' en deze niet als een slaaf moet behandelen. Alhoewel ik het altijd grappig vindt als hij weer eens met zware stem roept: 'Sookieeee, you are mine'.

Ben het verder met je eens. Die cheesyness doet het hem, goed omschreven.

Ben nu op aflevering tien van seizoen 1, en stiekem weet ik nog steeds niet wat er zo boeiend aan is... Het lijkt vaak een groot excuus om sex en drugsgebruik in een Amerikaanse serie te gooien...

Ik mis eigenlijk een pakkend mysterie dat de afleveringen moet overkoepelen. Natuurlijk is er het moordverhaal, maar het is allemaal zodanig veel op de achtergrond dat het geheel nog soapier is dan Twin Peaks... (En I love Twin Peaks haha ).

Ik kijk nog wel ff verder (heb seizoen 1 op dvd), hopend dat het toch wel ff wat boeiender wordt want kan niet echt zeggen dat er ook maar één personage in het verhaal zit waar ik kan meeleven, of maar tof is (alhoewel Skarsgard als die Blonde oppervampier wel stoer is, en de leider van dat dode pact uit het begin van de serie, maarja, zover als ik nu ben is ie al dood

Heb de eerste twee seizoenen helemaal gezien. Vind seizoen 1 zeker de moeite waard. Seizoen twee vond ik tegenvallen omdat er te weinig verhaallijnen in zaten. Ik zal seizoen zeker de kans geven, maar dan moet ik nog wel 7 maanden wachten.

king16 schreef:
Ben nu op aflevering tien van seizoen 1, en stiekem weet ik nog steeds niet wat er zo boeiend aan is... Het lijkt vaak een groot excuus om sex en drugsgebruik in een Amerikaanse serie te gooien...

Ik mis eigenlijk een pakkend mysterie dat de afleveringen moet overkoepelen. Natuurlijk is er het moordverhaal, maar het is allemaal zodanig veel op de achtergrond dat het geheel nog soapier is dan Twin Peaks... (En I love Twin Peaks haha ).

Ik kijk nog wel ff verder (heb seizoen 1 op dvd), hopend dat het toch wel ff wat boeiender wordt want kan niet echt zeggen dat er ook maar één personage in het verhaal zit waar ik kan meeleven, of maar tof is (alhoewel Skarsgard als die Blonde oppervampier wel stoer is, en de leider van dat dode pact uit het begin van de serie, maarja, zover als ik nu ben is ie al dood
Da's een beetje hetzelfde probleem dat ik had met seizoen 1 maar goed nieuws: seizoen 2 is héél anders, meer mysterie en nog meer vampieren. Beviel mij veel beter dan seizoen 1!

Mja, ook seizoen 2 moet net als 1 even op gang komen, maar vanaf aflevering 5 gaat het toch weer helemaal los. Zonet de dood van Godric op mijn netvlies gebrand gekregen en daardoor komt True Blood direct in mijn top 5 favoriete series aller tijden. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar het hele idee van een Gallisch pubertje die eeuwenlang doet over opgroeien terwijl zijn rasgenoten in cliché vampierisme blijven hangen (behalve Bill dan, die vond in een slordige 50 jaar zijn menselijkheid terug) spreekt me echt geweldig aan. Fantastisch personage, krachtig en mysterieus. Ergens doodzonde dat hij al zo vroeg aan zijn einde komt, maar aan de andere kant geeft hem dat ook wel het mythische karakter dat hem toekomt.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Nietzscheaanse uitspattingen van Maryann, de veelzeggende rol van Newlin met zijn jihad (inclusief zelfmoord extremisten), de weak spot van Eric, etc, enz. Morgen kijken hoe dit fantastische seizoen wordt afgerond.

Niemand over de muziek, ook niet verkeerd. Lekkere swamp-rock en de openingtune van Jace Everett - Bad things past er perfect bij.

(afbeelding)
seizoen 2 vond ik een stuk beter dan het eerste seizoen. Volgens mij moeten we nu allejezus lang wachten op seizoen 3.

Heb er nu ook het tweede seizoen opzitten en waar de eerste jaargang meer teerde op een dreigende sfeer, staan de registers deze keer wagenwijd open.

Een seizoen van excessen dus en dat ligt me normaliter niet geweldig maar hier toch best van genoten. Erg interessant personage inderdaad, die Maryann! Wat een snoepje is die Sarah overigens, die Jason het hoofd op hol brengt...

Ook de humor bevalt me ietsje meer in reeks 2 maar True Blood zou ik nog steeds niet onderbrengen bij de HBO-toppers. Dat verslavingsgevoel waarbij je zegt "Kom, nog eentje" heb ik hier dan ook niet. Niettemin zal ook seizoen 3 waarschijnlijk weer geconsumeerd worden.

Idd niet erg verslavend, maar altijd nog beter dan wat de nederlandse tv te bieden heeft.

Nog zo lang wachten voor True blood weer begint!!!

Eerste episode inmiddels gezien en toch wel een leuke serie, al pakt het me nog niet direct. Misschien dat dat na een paar episodes wel komt, maar iig boeiend genoeg om verder te kijken.

De eerste 2/3 afleveringen zijn ook wel een beetje zo van , maar het is wel de moeite waard!

Ja, dat hoorde ik al van meerdere, ik zal kijken wat de impressie is na het eerste seizoen. Schijnt toch wel behoorlijk sterk gaan worden.

Ik heb de complete serie boeken gehad van mijn vriend met kerst, nu bijna klaar met deel 1. Leest best lekker, niet wat ik normaal lees maar wel entertaining!

Meer dan geweldige serie. Veel Sex, Bloed en vreemde occulte dingen. Goed in beeld gebracht vind ik. Goed tempo en de muziek en omgeving passen er perfect bij. Ok realistisch is het niet, de verhaal wendingen zijn ook niet perfect maar het geheel is erg lekker kijk voer. ik heb in recordtijd de 2 seizoenen er door gejaagd.
En nu maar wachten op het derde.

Duurt nog even! Ik ben nu in het laatste boek bezig, en ik kan alleen maar zeggen, nog genoeg materiaal voor een aantal boeiende seizoenen!!

Erg verslavend. 2 seizoenen in anderhalve week gekeken. Nu wachten op deel 3 in de zomer...

Dan heb je tijd zat om de boeken te lezen in de tussentijd!

Ik ben nu net begonen aan aflevering 4, maar ik weet ook inderdaad niet of ik deze serie ga af kijken. Het acteerwerk is wel heel erg bedroevend zeg! Word dir nog enigsinds beter of blijft dit zo? Zelfs een gemiddelde Nederlandse soap serie is beter geacteerd dan dit...
Het uitgangs punt van de serie kan ik wel waarderen verder.

Ik had zelf geen moeite met het acteerwerk. Maar na 4 aflveringen was ik wel 'hooked'. Als je je niet kan overgeven dan zou ik niet verder kijken.

Ik heb toch dorgezet om nog een paar afleveringen te kijken en na aflevering 4 bgint het inderdaad een stuk beter te worden. Ik ben nu zelfs al bijna door seizoen 2 heen. Seizoen 2 is inderdaad heel anders dan seizoen1, de vampiers doen hier meer 'hun ding' wat de serie een stuk leuker maakt. Het acteerwerl word wel wat beter maar blijft niet al te overtuigend maar je gaat er aan wennen. Opzich heeft dat hele cheesy sfeertje wel wat.

Daar gaat het juist om! Cheesy is goed De boeken lezen ook echt als boeket reeks boeken, maar er komt toch wel een interessant verhaal in na verloop van tijd. Nog 2 maanden wachten tot het nieuwe boek, en 3 voor het nieuwe seizoen TrueBlood.

13 Juni gaan we weer van start!

Geweldige serie hoor..eerste aflevering van seizoen 1 vond ik nog niet echt super en wat later in het seizoen kakte hij ook ietwat in(de dood van die oma vond ik te gedramatiseert.) er gaan zoveel mensen dood in die serie, en ook al is die oma natuurlijk wel belangrijk voor Sookie..er hoeft niet zoveel aandacht aan besteed te worden want zo lang zat ze niet in de serie.. dat was eigenlijk mijn grootste nadeel van seizoen 1.

van de week aan seizoen 2 begonnen en tot nu toe geen enkel kritiekpunt. Nieuwe interessante personages zijn er bijgekomen (het tienervampier meisje, en de mysterieuze Maryann) ben pas bij aflevering 2 en vind het super dus ben benieuwd wat de serie mij allemaal nog meer gaat brengen.

Seizoen 2 klaar nu maar wachten op de 3e..maar las hier boven dat die in juni alweer begint

Na het bekijken van heel seizoen 2 vind ik dit niet een van de beste series die ik volg, maar wel vermakkelijk.. af en toe iets te veel drama en gejank a la twilight; ik vind de serie dan iets te veel lijken op een langgerekte aflevering van GTST en dat waren dan ook momenten waarop ik dacht wat is dit voor k*t serie..maar seizoen 2 bleef ook ruimschootse spanning bevatten, de nodige aparte humor, en (sommige) interessante karakter ontwikkelingen..en wat blijft die Maryann een vet karakter zeg Vond het ongelofelijk jammer dat ze afgemaakt werd ook al was ze plane evil

Over 2 weken kunnen we de eerste aflevering van seizoen 3 gaan downloaden!!!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:35 uur

geplaatst: vandaag om 02:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.