menu

Overig / Televisie / True Blood

zoeken in:
weet iemand of deze foto een spoiler is van lilith, of komt het uit een andere serie?

spoiler?

Dat is Lilith, geen spoiler, want ze was ook al te zien in die vorm in seizoen 5 toen zij de spirituele vorm van Godric vernietigde.

Ataloona schreef:
Dat is Lilith, geen spoiler, want ze was ook al te zien in die vorm in seizoen 5 toen zij de spirituele vorm van Godric vernietigde.

volgens mij was ze toen naakt, en na dat ze godric vernietigde, zat ze onder het bloed. We hebben volgens mij geen beeld materiaal gezien, dat ze kleren aan heeft, in de open lucht, met daglicht.

Dude

Meer mensen die dit weer hebben opgepakt? Vond de eerste 2 afleveringen erg vet!

Ja uiteraard. Zo blij dat het weer terug is! De eerste twee afleveringen waren top! Zit er gelijk weer in, fijn dat het gewoon verder gaat op het laatste seizoen. Alles is weer aanwezig, spanning, actie, gore, romantiek en humor. Hauer is geweldig, en ook de nieuwe love interest van Sooki komt goed binnen (knappe vent ook) Ben benieuwd waar ze met het plot heengaan dit seizoen, dat is nu nog wat rommelig.

Maar ik heb tot nu toe het idee dat dit weleens het beste seizoen van de serie kan worden

AHWA
Zolang ze Jessica levend laten, blijf ik het kijken, maar tot nu toe is S6 best leuk ja.

Het blijft uitermate interessant allemaal. Eric is echt een baas dit seizoen Ook benieuwd naar Warlow, dat moet wel een überbadass zijn. Weet iemand trouwens nog hoe die Reverend daar is gekomen, en hoe hij die vrouw had bedrogen? Dat ben ik even kwijt, evenals die vier kinderen van Andy trouwens...

Gedeelte met de wolven is het minst interessant tot nu toe. En Jessica in d'r schooloutfit!

Ben ik de enige die denkt dat Ben iets met Warlow te maken heeft? Als alle vampieren helemaal gek worden van het bloed van Sookie, die maar heel ver weg Fae is, hoe kan Ben dan een vampier aanval overleven? Nou is True Blood nooit de show geweest met de meest diepzinnige verhalen en meer dan genoeg plotholes en onafgemaakte verhaallijnen, maar dit is wel erg opvallend...

AHWA
Ik weet alleen nog het schooloutfitje, rest ben ik alweer vergeten

Thorak schreef:
Ben ik de enige die denkt dat Ben iets met Warlow te maken heeft?
Oke, dát zag ik dan ook weer niet aankomen!

Aan de epicness van de nieuwste aflevering had ik verwacht dat het de laatste van het seizoen zou zijn, maar dat is niet zo. Erg toffe scenes in het lab, met de begrafenis als mooi contrast.

Eric is echt een grote held, en erg jammer dat Jason die bitch heeft laten gaan.

De begrafenis vond ik zó vreselijk saai, maar ik heb dan ook een hekel aan het goedkope script schrijverij als dit. Dat zie je veel bij series die al langer lopen als ze niet meer weten wat ze nu weer moeten verzinnen, dan krijg je altijd wel van dit soort flashback afleveringen. Meestal gaat het dan om een van de belangrijkere personages of de hoofdpersoon, maar in dit geval in True Blood niet eens.

Matige afsluiter, vooral erg langdradig op het eind. Gedoe met de moeder van Tara bijvoorbeeld, who the fuck cares? En geen Eric volgend jaar?

FillumGek schreef:
En geen Eric volgend jaar?
Vast wel, anders hadden we 'm wel in as zien opgaan.

Ja inderdaad, dit hebben we al eerder zien gebeuren.

Ik weet alleen niet of het een geslaagd iets gaat worden, de kant de het verhaal nu op gaat. Ik kreeg een beetje een zelfde gevoel als bij Lost ergens op de helft en dat is niet bepaald positief. De omslag halverwege deze slotaflevering vond ik ook wel erg van de hak op de tak, vandaar de gevoelens á la Lost...

Seizoen was best spannend, maar Warlow was een dikke sof.

Zeer slecht seizoen wat mij betreft. Warlow was een dikke pussy die simpelweg door een houten stokje door het hart wordt gedood
Billith was een dikke teleurstelling die zelfs met het bloed van Lillith nog steeds niet kan vliegen, terwijl zo'n beetje elke vampier dit nu kan. Seizoen zat vol oninteressante verhaallijnen, inconsistenties en voelde afgeraffeld aan.

Bijna halverwege seizoen 5. Wat aardige elementen afgewisseld met hele slechte. Goedemorgen, als je denkt dat Tara niet onuitstaanbaarder kan worden. King Bill blijft baas, en Eric's cynisme blijft top. Mag toch hopen dat Luna niet echt dood is. . Al is het al lang niet meer zo goed als in de eerste 2 seizoenen. Helaas.

Wel blijft de audiotrack echt magnifiek, heerlijke surround track. Kunnen veel series nog wat van leren.

Gelukkig, was al in de overtuiging dat seizoen 6 het laatste zou zijn, grote tegenvaller was het dat ze de serie nog oninteressanter lijken te gaan maken.

dave schreef:
Goed begonnen, niet gewonnen.

Na de derde of vierde aflevering wist ik eigenlijk al hoe laat het was, maar ik heb toch de stommiteit begaan om de volledige reeks af te kijken. De grootste vergissing sinds Napoleon’s verschrikkelijke tocht doorheen Rusland. Ondanks de goede eerste aflevering worden naarmate het einde van seizoen één nadert de dialogen steeds meer bedroevend en de acteerprestaties almaar slechter. Het uitgangspunt leek heel even amusant te worden, maar de algemene uitwerking verknoeide spoedig alles.

Het acteerwerk is wellicht de meest opvallende boosdoener. Lafayette viel mee, evenals vriendelijke vampier Bill en die rare kerel met zijn sikje, maar vooral personages als Tara, Jason, Sookie en die dwaze sheriff met zijn compagnon waren uitermate vervelend. Zeker wanneer ze samen in beeld kwamen.

Redelijk veel gore en seks verder. Maar weinig spanning. Een totaal oninteressant moordmysterie vormt de rode draad, doch echt mysterieus voelde het niet aan. Het script kon me totaal niet boeien en ik bleef er aldus apathisch onder. (En slechte acteurs doen daar natuurlijk een schepje bovenop) Jammer dat weinig mensen inzien hoe pover deze serie in werkelijkheid is. 'True Blood' is in wezen een vampierenserie die van langsom meer als een zeer matige soap aanvoelt. En ik haat soaps.

Sommige zaken worden eindeloos uitgerekt, zoals bijvoorbeeld het gedoe omtrent die begrafenis. Wat was daar in hemelsnaam het nut van? Die grootmoeder was sowieso een weinig opvallend personage. Hoe kan je nu van een publiek verwachten dat het medelijden of een ander soortgelijk gevoel toont voor zo’n onbelangrijk en zelden voorkomend personage? Om maar te zwijgen van het ‘verdriet’ van Sookie. Waarom zou je hierover doordraven als haar band met haar grootmoeder toch zo onuitgewerkt was? Het dieptepunt van de serie was trouwens het huilend naar binnenwerken van een taart.

Over sommige onbelangrijke zaken draven ze dus eindeloos door, maar de belangrijke dingen slaan ze vlot over. Bill heeft om de een of andere reden een tijd naakt onder de grond doorgebracht. Sookie wandelt toevallig voorbij, hij schiet uit de grond, trekt al haar kleren uit en begint heel romantisch en subtiel aan de liefdesdaad. Waarom? Tara is constant kwaad. Waarom? Ze heeft de helft van de tijd niet eens een reden. Waarschijnlijk het meest ergerlijke personage ooit. Soms wordt het verhaal echt te ridicuul voor woorden. Denk aan die $60.000 die mankeerde in de bar ‘Fangtasia’. Volslagen idioot onderzoek en nog idioter wie de uiteindelijke dader is. Waarom rent Sam op een gegeven moment naakt door het bos, wanneer hij op elk moment in een hond of kat kan veranderen?

Enfin, allesbehalve een aanrader. Blijf tien stappen verwijderd van elke DVD-box die ‘True Blood’ omsluit. Kende een goede start, doch is daarna pijlsnel gedaald in niveau en na aflevering twaalf al talloze kilometers door de aardkorst gesijpeld. Seizoen twee heeft zowaar het potentieel om nóg vervelender te worden, met dat irritant wicht dat Bill in een vampier heeft veranderd. Mijn eeuwige respect voor diegenen die hier niet genoeg van krijgen.

3/10

Heb jij wel goed gekeken? want op al jouw vragen kan ik toch een antwoord geven, dus voor je commentaar geeft, mss eerst GOED kijken? zoals je zelf aangeeft is het nu niet van het hoogste niveau, dus ik versta al niet dat jij al deze vragen hebt

Naomi Watts schreef:
Ik ben ook afgehaakt, een beetje de mindere in de stal van HBO. Al lijkt het richtpubliek eerder voor vrouwen die te oud zijn voor Twilight. Een vampierenthema was destijds ook een enorme hype maar The Vampire Diaries is toch wel de betere vampierenserie op dit moment. True Blood is hierdoor helemaal overbodig. Ongelofelijk dat dit van Alan Ball komt inderdaad.

Voor mij is Vampire Diaries toch wel eerder voor de 'te oude Twilight-fans' dan True blood

FIE86 schreef:
(quote)

Voor mij is Vampire Diaries toch wel eerder voor de 'te oude Twilight-fans' dan True blood

Is ook zo, weet ook niet waarom ik tot die conclusie kwam.

Hé NW, zeg jij nou dat TVD beter is dan True Blood? Ga je schamen! Of beter nog kijk eerst eens de laatste 3 seizoenen van TVD, dan praat je wel anders

In mijn verdediging; dat citaat is van drie jaar geleden . Misschien nog maar doen omdat ik nu een zwak voor Dobrev heb maar het is wel een hele opmerkelijke post van mij. Toch wel even schrikken.

Vandaar, ik kon het me al niet voorstellen. Jij een zwak voor Dobrev? Wow things are really changing

AHWA
Ach, Hudgens vond ie eerst ook maar so-so

Ik vind TVD wel nog steeds beter dan TB.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit .

Maar TVD is toch een regelrechte soap geworden en Plec die maar fanbase decisions blijft maken?

AHWA
Heb S5 nog niet gezien, maar ik blijf met de personages van TVD meer binding hebben dan met die uit TB. TB keek ik alleen nog maar voor Deborah Ann Woll, al moet ik S6 nog afzien. Het is allebei niet meer wat het geweest is, maar ik vind dat TB een hardere val heeft gemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:27 uur

geplaatst: vandaag om 18:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.