menu

Overig / Televisie / True Blood

zoeken in:
Die was volgens mij op dat moment druk bezig met Eric's assassin...
Dat cement in haar haar vond ik dan inderdaad ook vreemd.
Ik had meer het idee dat dat kwam omdat ze Eric geholpen zou hebben met het verwijderen van de resten cement.
Maar hoe dan ook vond ik het allemaal wat pover gebracht worden in vergelijk met de rest van de serie, het kwam mij erg over als snel even een en ander aan elkaar knopen, nog even zijdelings wat dingen 'uitleggen' en wat nieuwe aanleidingen geven voor een nieuw seizoen. Maar dan allemaal op een totaal niet boeiende wijze.

Boekenset net aangekocht voor mijn dochter bij Bol.com voor amper € 47,99.

(afbeelding)

Ziet er mooi uit Speedy, leuk hoor!

Goed begonnen, niet gewonnen.

Na de derde of vierde aflevering wist ik eigenlijk al hoe laat het was, maar ik heb toch de stommiteit begaan om de volledige reeks af te kijken. De grootste vergissing sinds Napoleon’s verschrikkelijke tocht doorheen Rusland. Ondanks de goede eerste aflevering worden naarmate het einde van seizoen één nadert de dialogen steeds meer bedroevend en de acteerprestaties almaar slechter. Het uitgangspunt leek heel even amusant te worden, maar de algemene uitwerking verknoeide spoedig alles.

Het acteerwerk is wellicht de meest opvallende boosdoener. Lafayette viel mee, evenals vriendelijke vampier Bill en die rare kerel met zijn sikje, maar vooral personages als Tara, Jason, Sookie en die dwaze sheriff met zijn compagnon waren uitermate vervelend. Zeker wanneer ze samen in beeld kwamen.

Redelijk veel gore en seks verder. Maar weinig spanning. Een totaal oninteressant moordmysterie vormt de rode draad, doch echt mysterieus voelde het niet aan. Het script kon me totaal niet boeien en ik bleef er aldus apathisch onder. (En slechte acteurs doen daar natuurlijk een schepje bovenop) Jammer dat weinig mensen inzien hoe pover deze serie in werkelijkheid is. 'True Blood' is in wezen een vampierenserie die van langsom meer als een zeer matige soap aanvoelt. En ik haat soaps.

Sommige zaken worden eindeloos uitgerekt, zoals bijvoorbeeld het gedoe omtrent die begrafenis. Wat was daar in hemelsnaam het nut van? Die grootmoeder was sowieso een weinig opvallend personage. Hoe kan je nu van een publiek verwachten dat het medelijden of een ander soortgelijk gevoel toont voor zo’n onbelangrijk en zelden voorkomend personage? Om maar te zwijgen van het ‘verdriet’ van Sookie. Waarom zou je hierover doordraven als haar band met haar grootmoeder toch zo onuitgewerkt was? Het dieptepunt van de serie was trouwens het huilend naar binnenwerken van een taart.

Over sommige onbelangrijke zaken draven ze dus eindeloos door, maar de belangrijke dingen slaan ze vlot over. Bill heeft om de een of andere reden een tijd naakt onder de grond doorgebracht. Sookie wandelt toevallig voorbij, hij schiet uit de grond, trekt al haar kleren uit en begint heel romantisch en subtiel aan de liefdesdaad. Waarom? Tara is constant kwaad. Waarom? Ze heeft de helft van de tijd niet eens een reden. Waarschijnlijk het meest ergerlijke personage ooit. Soms wordt het verhaal echt te ridicuul voor woorden. Denk aan die $60.000 die mankeerde in de bar ‘Fangtasia’. Volslagen idioot onderzoek en nog idioter wie de uiteindelijke dader is. Waarom rent Sam op een gegeven moment naakt door het bos, wanneer hij op elk moment in een hond of kat kan veranderen?

Enfin, allesbehalve een aanrader. Blijf tien stappen verwijderd van elke DVD-box die ‘True Blood’ omsluit. Kende een goede start, doch is daarna pijlsnel gedaald in niveau en na aflevering twaalf al talloze kilometers door de aardkorst gesijpeld. Seizoen twee heeft zowaar het potentieel om nóg vervelender te worden, met dat irritant wicht dat Bill in een vampier heeft veranderd. Mijn eeuwige respect voor diegenen die hier niet genoeg van krijgen.

3/10

Mij maar eens aan het derde seizoen gewaagd. Keek op zich weer vlot weg, maar een echte topper zal True Blood voor mij wel nooit worden. Daarvoor kan het hele vampierengebeuren me te weinig boeien. Hou wel van het zuiderse sfeertje (geweldige locatie, die bar) en er zitten zeker een aantal leuke personages in. Typisch zo'n serie die ik kan kijken als er niet echt iets anders is om te volgen.

speedy23 schreef:
Boekenset net aangekocht voor mijn dochter bij Bol.com voor amper € 47,99.

(afbeelding)

Hoe ver ben je Speedy? Ik heb ze verslonden

AC1
HBO heeft me nog nooit teleurgesteld maar na twee afleveringen voel ik dat True Blood een miskoop is. Het voelt aan alsof de TV-serie gemaakt is voor vrouwelijke twintigers die wat te oud zijn voor de Twilight films. De onderwerpen en dialogen die de saaie karakters hanteren zijn totaal niet interessant. Ook het acteerwerk kan me totaal niet boeien. Oppervlakkigheid troef! Is dit werkelijk van dezelfde hand van de man achter Six Feet Under?! Schande!

Ik ben ook afgehaakt, een beetje de mindere in de stal van HBO. Al lijkt het richtpubliek eerder voor vrouwen die te oud zijn voor Twilight. Een vampierenthema was destijds ook een enorme hype maar The Vampire Diaries is toch wel de betere vampierenserie op dit moment. True Blood is hierdoor helemaal overbodig. Ongelofelijk dat dit van Alan Ball komt inderdaad.

Ik heb ook al enkele afleveringen gecheckt en zo slecht vind ik het eigenlijk niet. Beetje een ranzige sfeer dat wel, maar het past wel bij de hele mythologie rond vampiers, echt sexy en vulgair. De personages zijn allemaal zo dom als een achterdeur, maar het is een soap, ik verwacht geen grote maatschappelijke inzichten.(Jason ) Ook heel leuk om te zien hoe op de achtergrond wel een lijn wordt getrokken naar racisme, homoseksualiteit en de vooroordelen ervan. God hates fangs. Het openingsnummer is trouwens ook heerlijk, vat de sfeer perfect samen.

Slecht is het zeker niet maar HBO quality is het ook niet. Het is aardig. Fijn sfeertje, vooral in het begin door zijn seksuele lading en thema's. Helaas werd het na een paar episodes al snel minder. Grootste probleem blijft Paquin, die de slechte acteerperformance ooit neerzet. Zomder te overdrijven. Best een aardige serie, al staat het wel op een tweede plan. Als ik 12 series heb afgerond zal ik wel weer verder gaan .

Ik zal er snel genoeg achter komen, heb alle 3 de seizoenen meegekregen van een kameraad. Je vat het goed samen, het is vooral een aardige serie, ik zal het zeker niet zo fantastisch vinden als generation kill of Sopranos.

Generation Kill, gaat op de lijst . Skarsgard zit dan ook in TB, zal ook wel een plus zijn voor je dan.

Jep, Het ziet er wel een interessante rol uit. Ik verwacht het meest van die verhaallijn eigenlijk. Ja zeker doen, het is echt de moeite waard. Vergeet Jarhead, GK gaat zoveel dieper.

AC1
Weer een paar afleveringen verder. Ik kan het zelf geen "aardige serie" noemen. Een aardige serie vind ik bijvoorbeeld Dexter. Dit (True Blood) is domweg Neighbours met vampieren. Wie doet het met wie?! Ik kan er haast niet naar kijken en heb net als Naomi Watts een groot probleem met Anna Paquin. Ik ben echt verwend geweest de laatste jaren. Haast elke blinde koop was een voltreffer: The Wire, Rome, Six Feet Under, Deadwood, The Sopranos, Carnivale, Breaking Bad, Mad Men ... allemaal voortreffelijke series. Ik dacht dat het niet meer stuk kon gaan. Oké, Dexter vind ik persoonlijk niet van hetzelfde niveau maar na een tijdje ben ik het toch wel gaan waarderen. Hier wordt het alleen maar erger. En dan te bedenken dat ik ook nog seizoen 2 al klaar heb liggen (op Blu-ray dan nog wel)!

Ik vind de serie over het algemeen wel leuk met een gave sfeer. Maar op de een of andere manier heb ik niet "het" gevoel erbij wat ik bij andere series wel heb.

Bijvoorbeeld toen ik met the vampire diaries begon was ik niet te stoppen en kon ik het niet laten om meerdere afleveringen achter elkaar te kijken. Zo'n effect heeft deze serie niet op mij. Is wel leuk als je het eenmaal kijkt maar als ik meerdere afleveringen achter elkaar kijk ben ik het toch al vlug zat.

Ik heb seizoen één gans afgekeken, zit nu halfweg seizoen 2 en toch een tikje teleurgesteld. De gedwongen cliffhangers( meestal sooki die eventjes staat te schreeuwen op het eind van de aflevering. ) zijn soms best wel simpel. De serie heeft ook een hoog lost-gehalte, daarmee bedoel ik dat sensatie belangrijker is dan al het andere. De verhaallijn met Tara en die heks is ook echt afschuwelijk. Wat dan weer wel leuk is zijn de flashbacks maar al bij al toch geen hoogvlieger.

AC1
Eerste seizoen overleefd. Ik had gehoopt dat Sookie dood zou gaan maar dat gebeurde spijtig genoeg niet.

^^Die hoop wordt in de volgende seizoenen nog sterker, maar helaas

AC1
En toch moet ze geliefd zijn aangezien het succes van de serie. Wat zien die mensen toch in haar?!

Op verschillende fora is ze allesbehalve geliefd hoor. Vooral het laatste jaar zijn de klachten over Paquin's acteerwerk sterk toegenomen. Veel mensen - vooral vrouwen - blijven wel rondhangen voor Eric en Bill (en meer recentelijk Alcide) natuurlijk.

Ikzelf blijf kijken gewoon om in de zomer iets te hebben en dan ook vooral vanwege de secundaire verhaallijnen (Arlene, Sam, Pam, de vampierenhiërachie met Sophie-Anne, Russell en de Magister,...), die wel nog interessant zijn. Het is vooral het zuidelijke sfeertje en de ensemble cast die de serie rechthouden denk ik, want de primaire verhaallijn Eric-Sookie-Bill is ondertussen al lang doodgekauwd.

Het is wat teveel een soap geworden en ze zouden moeten zorgen dat de verhaallijnen wat meer bij elkaar komen. Verder een prima serie.

AC1
Ligt het aan mij? Ik heb nog maar 2 afl. van seizoen 2 gezien maar ik krijg sterk het gevoel dat de serie is 'bijgestuurd'. Het voelt anders aan ... intenser ... gevaarlijker ... dreigender. Het is zelfs iets ernstiger. De karakters praten minder over hun verleden. Het gaat meer over het heden of het moment zelf.

^^Er is idd wel een switch in de sfeer geweest door de komst van Maryann. De nadruk verschuift in het tweede seizoen ook nog meer naar het bovennatuurlijke (terwijl in seizoen 1 de moorden nog de basis waren).

Ik vind de verhaallijn rond Tara en maryan te slecht voor woorden, al het leuke wat ik in de men vorige bericht schreef is verdwenen. Weg maatschappelijke relevantie en enter bovennatuurlijke nonsens. De verhalen rondom Bill, Eric en de vermiste Godrick zijn wel nog te smaken maar daarmee is alles ook wel gezegd.oja, Jason blijft wel hilarisch .

AC1
Ik ben blij dat het Neighbours gevoel wat minder aanwezig is. Maryan is tot hiertoe wel interessant. Zij gebruikt manipulatietechnieken die in de werkelijke wereld ook veel worden aangewend. Jason Stackhouse die de fanatieke religieuze toer opgaat is voorlopig het hoogtepunt. Wat heb ik moeten lachen met z'n rivaal "The Lukator".

AC1
Na 6 afleveringen gezien te hebben van seizoen 2 doet True Blood me denken aan Heroes ... maar dan met meer seks. Het lijkt wel of de wereld bevolkt is met allerlei mutanten.

AC1
Al bij al toch heb ik seizoen 2 toch gemakkelijk uitgekeken en zal ik waarschijnlijk het volgende seizoen ook aanschaffen. Ik blijf bij mijn mening maar het is nog steeds betere TV dan The Mentalist, NCSI, Las Vegas, Hawai-Five-O of Castle.

De marketingmolen begint langzaamaan weer op gang te komen. Verschillende sneak peeks + synopsis van aflevering 1 voor seizoen 4 (premiere 26 juni) en op 25 mei de release van seizoen 3 op DVD en BD (ook in België en Nederland).

Kijk er stiekem toch wel naar uit

Meh. Ook eens geprobeerd en seizoen 1 gekeken. Ik vind het een beet je als Chinees. Je hebt er zin in maar daarna ben je misselijk. Maar naar 2 uur heb je toch weer honger.

Damn wat is die sookie met haar gebit irritant. Tara vind ik juist wel cool maar vies gespierd.

Ik kan me niet helemaal inleven in deze serie en toch kijk ik het. Zwakke rollen zijn er zeker zoals die bareigenaar. Het plot is totaal niet interessant als je erover nadenkt en het laat me ook totaal koud wie er wordt vermoord.

Nee, geen topper. Het zweeft een beetje in het midden met soms een tuimeling naar beneden. Nooit omhoog.

En nadat ik mijn dvds uitgeleend had aan mijn vriendin weer opgepakt, en wat ben ik er blij om. Hoe er omgegaan wordt met het vampieren concept blijft erg sterk. Daarop komen de heerlijke campy elementen, de over the top personages, het bij sommigen wat belabberde acteerwerk, een magistrale sfeer en een meer dan aardige storyline maken er toch een meer dan aardige serie van.

Visueel erg sterk en de setting in Louisiana en haar verhoudingen maken de sfeer erg broeierig. Voor de rets gewoon erg veel fijne creatieve vondsten wat betreft het vampieren concept. Storyline was dan ook erg boeiend. Al voelt dit seizoen wel vooral aan als een introductie van personages, relaties en verhoudingen wat betreft vampieren. Ik verwacht dat de serie nu pas echt los gaat. Qua gore en seks durft de serie ook veel meer dan de gemiddelde serie, en wat betreft seks is dat welkom als het gaat om vampieren natuurlijk. Vanavond gelijk een begin maken aan S2.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.