menu

Overig / Televisie / True Blood

zoeken in:
JA bill zijn karakter-omslag is erg oppervlakkig, hoop dat zijn contract niet verlengd is , misschien is dit dan het einde van Bill

Damn, vorige week maar eens begonnen aan deze serie en heb alle 5 de seizoenen er al doorheen gejaagd. Ik bleef maar kijken haha! Alleen wat hier ook door bijna iedereen wordt gezegd: Seizoen 5 viel erg tegen. Er zaten een aantal vermakende veranderingen in zoals de relatie tussen Pam & Tara en het omkerende gedrag van Bill. Eigenlijk vond ik dit laatste punt erg jammer aangezien ik de band die tussen Bill & Eric ontstond erg vermakelijk vond. Dit werd naar mate seizoen 5 vorderde toch steeds minder.

De finale vond ik eigenlijk belachelijk dramatisch maar kan toch niet wachten totdat seizoen 6 uitkomt. Ik vind het een heerlijke serie waar wel nog het een en ander aan verbeterd mag worden.

Yaay, nog een fan van Pam/Tara

Haha absoluut heerlijke personages!

Of op mama

Hmm na anderhalf seizoen leek het toch wel een aardige serie, maar na 4 moet ik toch concluderen dat het wel erg treurig aan het worden, een serie voor 13-jarige pubermeisjes, waarom verzanden zo veel series toch in een tragisch dieptepunt, terwijl het aanvankelijk best ok was.

De serie wil veel te veel, had het toch lekker gehouden bij de revelation van de vampieren en de interne machtstrijd binnen de AVL, dan had het nog wel wat kunnen worden, nu is het allemaal oppervlakkig, te onlogisch met te veel overbodige verhaallijnen.

Maar het kijkt inderdaad makkelijk weg, net zoals die andere matige serie van het moment; Fringe en voor het overkoepelende verhaal wil ik nog wel even kijken, maar True blood is HBO onwaardig.

Rutger Hauer krijgt een vaste rol in de serie! Dat vind ik toch wel leuk.

Warlow.

Maar aan het begin van seizoen 5 leek de serie zich te hervinden om het vervolgens weer volledig uit zijn handen te laten glippen, wat is die Authority een farce, bah.

1 pluspuntje: wandelend jojo-effect Nora.

AC1
the new guy schreef:
Rutger Hauer krijgt een vaste rol in de serie! Dat vind ik toch wel leuk.

Hauer zelf ontkent de hele handel. Jammer want ik keek er naar uit.

Iemand trouwens enig idee waar Banshee over gaat? Kan er eigenlijk niets over vinden, maar wil wel weten waar Alan Ball zich bezig mee gaat houden.

orbit
Wat een enorme boutserie! Ik ben afgehaakt na drie episodes, heb de box hier nog liggen, maar totaal geen aanvechting om hem nog op te zetten.

Seizoen 1? Toen vond ik het nog erg goed. Ja dan kan je beter maar gelijk stoppen inderdaad, want veel beter wordt het allemaal niet...

Orbit die True blood kijkt. Hoop niet dat je die box cadeau hebt gekregen want die persoon kent je dan wel heel slecht.

Ja, als de eerdere seizoenen je niets doen houdt het op, watt het gaat heel snel enorm achteruit.

AC1
Je moet het bekijken als een portie pulp en zeker niet verwachten dat het je leven zal veranderen.

HBO moet nooit geassocieerd worden met pulp, wat dat betreft al een prima idee om die serie van je zender af te schoppen (hoewel dat ook niet past bij HBO)

Als je een beperkte definitie hebt van pulp niet nee.

AC1
Het is niet omdat het HBO is dat het geen pulp is. True Blood is vermakelijke pulp, een soap over vampieren en weerwolven, niets om heel ernstig te nemen. Dat doen de makers van True Blood ook niet. De hele serie ademt dat uit. Als ik het ernstig zou nemen, dan zou ik de serie niet eens goed vinden.

Naomi Watts schreef:
Als je een beperkte definitie hebt van pulp niet nee.

Verklaar u nader, want u heeft voor alles een verklaring en beschouwt u zelf als alwetende op seriegebied (nog steeds benieuwd naar uw uitleg van het verschil tussen R&B uit New orleans en andere delen van Amerika).

Pulp staat niet voor iets positiefs, maar is een sneer van snobs, maakt verder niets uit, alles wat ik lees is pulp, daarnaast zie ik op tv ook genoeg aan pulp (ik pik regelmatig een crimeserie mee), maar HBO en pulp gaat niet samen en ik vind het ook geen vermakelijke pulp, het is ergelijk, barslecht geworden

(Willie) schreef:

Verklaar u nader, want u heeft voor alles een verklaring en beschouwt u zelf als alwetende op seriegebied (nog steeds benieuwd naar uw uitleg van het verschil tussen R&B uit New orleans en andere delen van Amerika).

Gewoon algemene zaken die gewoon op internet te vinden zijn hoor dus een uitleg lijkt me niet noodzakelijk. Search engines zijn je vriend. Laat ik je op weg helpen, NOLA R&B maakt nog veel nadrukkelijker gebruik van Piano en Brass instruments, waar generic r&b gebruik maakt van een veel breder assortiment van instrumenten. In the big easy hebben ze veel duidelijkere voorkeuren, wat het karakter van hun r&b schetst.

Pulp staat niet voor iets positiefs, maar is een sneer van snobs, maakt verder niets uit, alles wat ik lees is pulp, daarnaast zie ik op tv ook genoeg aan pulp (ik pik regelmatig een crimeserie mee), maar HBO en pulp gaat niet samen en ik vind het ook geen vermakelijke pulp, het is ergelijk, barslecht geworden

Pulp is geevolueerd. Pulp staat allang niet meer gelijk aan slechte kwaliteit. HBO staat gewoon voor kwaliteits televisie die juist helemaal afwijkt van de hokjesgeest.

AC1
Je ziet dat overacting en kitsch bewuste ingrediënten zijn van True Blood. Alles neigt bewust naar een 'slechte smaak'. Dat is opzettelijk. It's part of the mix. De serie speelt graag met gore, sex, geweld, taboes, allemaal typische exploitatie-elementen. Dat maakt het een luchtige en amusante serie. True Blood is geen grote literatuur zoals Mad Men( ), het is een pulproman en dat is nu net de hele opzet. Een wekelijkse portie 'pulp' voor de HBO klant.

Alles wat u noemt heeft te maken met stijl en camp, dat trek ik nog prima, maar de verhaallijnen zijn te tenenkrommend, te dun om er iets goeds van te maken en heeft niets met pulp te maken.

Naomi Watts schreef:

Gewoon algemene zaken die gewoon op internet te vinden zijn hoor dus een uitleg lijkt me niet noodzakelijk. Search engines zijn je vriend. Laat ik je op weg helpen, NOLA R&B maakt nog veel nadrukkelijker gebruik van Piano en Brass instruments, waar generic r&b gebruik maakt van een veel breder assortiment van instrumenten. In the big easy hebben ze veel duidelijkere voorkeuren, wat het karakter van hun r&b schetst.

Toch vind men dit ook terug in andere steden, dat heb ik ook al een keer verteld (net zoals mijn zoektochten van veel eerder, zoals ik al eerder stelde, ik ben muziekliefhebber en ga daar tamelijk ver in), kleine verschillen maken het geen totaal andere stroming. Amsterdams rockbandjes maken vandaag de dag ook iets andere keuzes dan de Rotterdamse, toch ontstaan hier geen totaal andere stromingen.

Naomi Watts schreef:

Pulp is geevolueerd. Pulp staat allang niet meer gelijk aan slechte kwaliteit. HBO staat gewoon voor kwaliteits televisie die juist helemaal afwijkt van de hokjesgeest.

Nee u bent in de war met camp, precies hetgeen de schrijver hieronder ook verduidelijkt, maar kom u kunt toch ook met de beste wil van de wereld geen kwaliteit zien in True blood?

NOLA r&b is gewoon een subgenre/stroming binnen de r&b, niet vergelijkbaar met Amsterdam/Rotterdam. Elke muziekliefhebber weet dat the big easy toch voor iets totaal onafhankelijks staat. Maar ook niet zo belangrijk verder, en vooral niet in dit topic.

Vond de eerste twee seizoenen best sterk. Geen Treme, Six Feet Under, The Wire, Carnivale, Deadwood of Game of Thrones maar nog steeds vrij solide. Vind dat dit soor twerk prima naast de triple A titels van HBO zou kunnen bestaan (zolang ze hun niveau vast houden).

AC1
(Willie) schreef:
Alles wat u noemt heeft te maken met stijl en camp

Klopt, maar daarom wordt het toch pulp? Exploitatie, sensatie, trashy? Typisch voor pulpverhaaltjes. Het is dankzij knipoog dat het goed blijft. Zonder die knipoog zou ik veel moeite hebben met de serie.

erik1677
Ik ben ook maar eens aan de hype....True blood begonnen, en moet zeggen dat het me niet echt tegen valt. Ik heb nu seizoen 1 er bijna opzitten, en straks ook maar eens seizoen 2 proberen. Al hoop ik wel dat daar iets meer horror en spanning inzit. Dit seizoen was mooi om de karakters te leren kennen

AC1
Met Rutger!

True Blood is back! En met een werkelijk heerlijke aflevering. Seizoen 6 begint gelijk goed met de birth of Bilith en de return of Warlow. (met een heerlijk dreigende Rutger Hauer, die dus een dubbelrol gaat spelen)

De serie is nou niet echt de meest briljante serie die er is, maar het blijft gewoon ontzettend fun om te volgen en het is gewoon de beste pulp soap die er is.

Direct zin in de volgende aflevering.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:57 uur

geplaatst: vandaag om 02:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.