menu

Overig / Televisie / True Blood

zoeken in:
Daar was ik dan weer erg blij om.

Huh? Ik dacht dat jij ook juist geen Tara fan was?

Thorak schreef:
OMG! Door de gebeurtenissen aan het eind van het vorige seizoen keek ik als nooit te voren uit naar het komende seizoen! Na nog niet eens 5 minuten gezien te hebben van ep.1 gelijk al de grootste domper die maar mogelijk was: Tara blijkt toch niet uit de serie te zijn...
Zó jammer! Ik was zo blij dat ze 'dood ging' in de laatste aflevering van S4.

Vond ik ook erg jammer, en ik heb zo het gevoel dat ze als vampier, zo mogelijk nog irritanter gaat zijn.

Thorak schreef:
Huh? Ik dacht dat jij ook juist geen Tara fan was?

Jawel, Team Tara!

Supervet dat het weer begonnen is! Was bang dat ik alles was vergeten maar door de krachtige recap zat ik er zo weer in. Kan niet wachten op de volgende!

AC1
True Blood S4 ligt in de winkels (DVD en Blu-ray)

Seizoen 5 - Jammer dat Tara niet dood is?! wtf ik was zoo blij voor de rest wel leuk. Peter Mensah(Doctore) zit er ook in nu En ik vind die gast "guardian" ook wel tof jammer dat Lafayette te weinig screentime krijgt hij is imo toch wel de meest interessante personage.

Ongelooflijk wat een zootje seizoen 5 is geworden, met name de Authority. Geen enkele uitstraling die nieuwe groep en dan nog eens de 2 meest charismatische acteurs eruit gooien halverwege het seizoen (Meloni en Heyerdahl). Ook technisch lijkt het nergens meer naar, al doen de acteurs nog hun best. Met name die scène waarin Sam en Luna neergeschoten worden, oftewel hoe je een scène met slowmotion kunt verkrachten.

Verhaallijnen lopen ook alle kanten uit, zonder enige samenhang. True Blood was altijd al een guilty pleasure, maar nu is er voor mij ook geen pleasure meer aan. Laatste seizoen dat ik volg en hopelijk zal Ball zijn nieuwe project wat beter zijn à la Six Feet Under en niet de dieperik inzinken na het 2de/3de seizoen zoals TB.

Eens met Musicer. Ik ben er een beetje 'uit' momenteel. Ik kijk het nog wel, maar niet met hetzelfde 'Oh my god ik MOET vanavond de nieuwste aflevering zien!' gevoel als eerst. Net wel nog even episode 8 gekeken, maar het enige wat echt indruk maakte was de sexscène van Alcide, dat zegt ook genoeg denk ik.

Het is nog steeds niet slecht maar lijkt de weg een beetje kwijt.

true blood is voor mij altijd het niveau van GTST geweest maar dan met vampire. Ben het wel met de andere hier boven eens. Het wordt te onsamenhangend en het niveau wordt alleen maar slechter., Ondanks het verhaal met de Authority, lilith Vampire vs Humans etc een heel interessant had kunnen worden. Jammer, het was beter geweest als ze zich wat meer zouden focussen op 1 verhaal.

bill zijn karakter verandering is ook een beetje out of the blue, of zou dit zijn macht geile kant zijn, wat nu de boven toon gaat voeren. Eric (de antiheld van het stuk) blijft een van de betere personages. Ik zit net te denken misschien willen de makers een plot ontwikkelen voor een oorlog tussen humans en non-humans. De tijd zal het leren

TheOneAboveAll schreef:
Seizoen 5 - Jammer dat Tara niet dood is?! wtf ik was zoo blij
Ja voor mij geldt het zelfde! Ik dacht toch echt dat het nu wel definitief zou zijn, er kon bijna niet meer omheen geschreven worden, maar helaas! Wat we aan het eind van het vorige seizoen zagen was volgens mij toch echt dat haar halve hoofd was weggeblazen, maar dat hebben ze gewoon even terug gedraaid...

Ik begin nu ook pas aan aflevering 6 (gisteren 4 en 5 gekeken), dus ook voor mij geldt dat ik niet meer sta te springen zodra er een nieuwe aflevering uit is...
Maar echt staan popelen om de nieuwe afleveringen te zien heb ik toch al nooit echt gedaan bij True Blood. Meer zo'n leuk om te zien, maar niet heel schokkend zou het nu opeens stoppen.

Eens met bovenstaanden. Episode 8 is nu uit en ik heb hem nog steeds niet gezien. En dat terwijl ik écht niet langer dan een dag kon wachten voorheen. Het is een beetje een zooitje op het moment. Blijf het wel volgen en slecht is het niet, maar er waren betere tijden...

Dit seizoen valt mij echt zwaar tegen. Het is bij lange na niet meer het niveau van wat het eerst was. Het lijkt wel steeds slechter te worden en het is dit seizoen gewoon een bij elkaar geraakt zooitje. Daarbij heb ik net als de meeste hier ook niet de drang om elke nieuwe episode zo snel mogelijk te kijken, en dat heb ik nog niet eerder gehad bij TB. Echt zo ontzettend jammer. TVD is al niks meer en nu TB ook niet? Hopelijk komt het niveau nog terug in de toekomst.

En Dexter ook al niet meer...

Anders moeten wij ons er mee gaan bemoeien, even orde op zaken stellen daar. Ga ik meteen even langs Criminal Minds, even babbelen.

Ik vind het allemaal weer erg onderhoudend hoor, niet veel minder dan de andere seizoenen. Het is allemaal iets meer in het open allemaal, waardoor het hele mysterieuze en mythische wat weg is, maar alsnog blijft dit gewoon de ultieme guilty pleasure. De schrijvers vliegen meer dan ooit uit de bocht en bij een serie als dit kan ik dat alleen maar toejuichen. Bovendien zijn we eindelijk eens van het hele Sookie/Bill/Eric geneuzel af.

Ik lag echt in een scheur bij de scène op de bank tussen de twee Sams en Lafayette blijft maar goede lines opdreunen.

I ain't Gmail for dead bitches. Send you own goddamn messages, hell.

Na 5.06 ongeveer mee gekapt (Meloni's dood).

Afschuwelijk slechte serie is dit geworden, zeg. Dat dit al hernieuwd is voor een 6de seizoen onderhand en Ball's Six Feet Under indertijd niet eens verder kwam dan een vijfde...

Ik vind het ook een erg leuk seizoen. Goed, Bills ommekeer is wat ongeloofwaardig en bij die authority loop je wel erg gemakkelijk er in en er uit[ maar ik vind in dit seizoen alle verhaallijnen wel boeiend en ze komen ook tenminste bij elkaar, dat is in voorgaande seizoenen wel eens anders geweest waar Sookie en Jason misschien twee scènes samen hebben.

Bovendien is Russell weer fantastisch.

Zitten ze al het hele seizoen de amusante nevenpersonages uit te roeien, terwijl de saaie hoofdpersonages maar blijven voortkabbelen *facepalm*.

R.I.P. Mike & Molly (en nee, niet de serie)

Toegegeven, afleveringen 8 en 9 waren wel weer aardig, maar ook niet veel meer dan dat. In ieder geval beter dan de eerste 7...
Het verhaal van Terry en Arlen loopt al vanaf seizoen 1 en er komt nu eindelijk een beetje duidelijkheid (en een einde) in, maar doordat ze eerste 4 seizoenen hebben lopen aankloten met die "verhaallijn" klopt er niet heel erg veel van. Zo zijn er wel meer dingen die in de loop van de seizoenen niet heel erg kloppend meer zijn.
Dit seizoen is misschien niet veel minder dan de eerste seizoenen, maar daar ligt dan ook het probleem, het is weer meer van het zelfde! Er zit weinig tot niets in om het boeiend te houden.

Ok, even wat tegengas. Ik vind seizoen 5 uitermate puik! Bij gebrek aan werk en andere 'dingen' heb ik in drie dagen tijd aflevering 1 t/m 11 gekeken: als één lange film zit dit seizoen behoorlijk goed in elkaar. De humor, de goede seks, de over-the-top gore en de rariteiten vliegen je om de oren in een moordend tempo.
Sinds wanneer is de verhaallijn wel echt goed geweest bij True Blood? Sinds wanneer moet deze serie geloofwaardig zijn? Volgens mij was de toon vanaf seizoen 1 behoorlijk duidelijk: dit is no nonsense vermaak, waarbij de schrijvers niet schromen telkens met nieuwe wezens en verhaallijntjes te komen. Dat maakt deze serie juist zo lekker 'wegkijkbaar'.
Ik heb eerder het idee dat het een menselijk gevoel is om series die wat langer draaien saaier en achterlijker te gaan vinden. Ik kijk niet veel series, maar wat me opvalt is dat de echte fans bijna standaard beginnen te zeuren over de afnemende kwaliteit. Natuurlijk zit er wel eens een mindere aflevering of zelfs een minder seizoen tussen, maar volgens mij is de toon van de serie niet dusdanig anders dan anders.

Enfin, ik ben in ieder geval benieuwd naar de seizoensfinale!

Na bijna een jaar eindelijk door seizoen 4 heen geworsteld. Het koste wat moeite, bloed, zweet en tranen maar het is dan gelukt. Verder snel vergeten. Crap.

Dus ook niet verder met 5, of toch wel?

Ga het wel proberen. Laatste seizoen van Alan Ball, en als seizoen 5 het niet voor me wordt heb ik er wel vertrouwen in met een nieuwe showrunner. Al vond ik 4 echt niet best, en de verhalen die ik hoor over 5, daar word je ook niet vrolijker van. Al blijft de setting en bronmateriaal toch nog wel prettig.

Jesus, net aflevering 11 gezien, ik blijf me irriteren aan Bill (nog erger dan normaal) en Eric. En ik mis de oude Jason. Ik ben dat hele Lilith gebeuren en alles eromheen zwaar zat.

Gelukkig is Alcide smoking hot en vind ik de storyline Tara/Pam/Jess leuk, want verder is het niet veel soeps. Lijkt geen vaart in te zitten, Sam en vriendin rennen al drie afleveringen als muisjes rond op zoek naar Luna... Meh.

Te weinig Russell en Lafayette ook deze episode.

Gelukkig het ligt niet aan mij.
Wat valt dit seizoen mij tegen. Oke postief puntje Russell, maar over het geheel een zware tegenvaller.
En helaas blijft dit niet tot deze serie beperkt (maar daar dit topic niet voor).

Elineloves schreef:
Jesus, net aflevering 11 gezien, ik blijf me irriteren aan Bill (nog erger dan normaal) en Eric. En ik mis de oude Jason. Ik ben dat hele Lilith gebeuren en alles eromheen zwaar zat.

Gelukkig is Alcide smoking hot en vind ik de storyline Tara/Pam/Jess leuk, want verder is het niet veel soeps. Lijkt geen vaart in te zitten, Sam en vriendin rennen al drie afleveringen als muisjes rond op zoek naar Luna... Meh.

Te weinig Russell en Lafayette ook deze episode.
Ik heb nog steeds maar t/m aflevering 9 gezien, maar ik heb het idee dat Lafayette het hele seizoen maar weinig screentime heeft. Sam en zijn vriendin destemeer, maar dat is weinig boeiend. Gelukkig heeft Tara ook weinig screentime en de momenten dat ze er in zit is ze niet zo irritant als in de vorige seizoenen.
Al met al is dit seizoen tot nu toe een dikke domper, geen idee of de finale nog wat goed kan maken...

Toegegeven: Ik vond episode 12 dan wel weer leuk. Vooral Eric en Jason (En Bellefleur stiekem ook wel).

Ik hoop zo dat Tara en Pam een stelletje gaan worden!

De finale was wel behoorlijk, maar het had ze meer gesierd wanneer ze de finale halve wegen het seizoen hadden gedaan. Want denk dat seizoen 6 nog 2 eps heeft vanuit dit verhaallijn, en dan begint er weer een nieuw verhaallijn voor sookie en co.

Finale? Was dit de finale alweer? Begon het net aardig te worden. Op die vervelende Bill na.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:25 uur

geplaatst: vandaag om 18:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.