menu

Overig / Televisie / True Blood

zoeken in:
Het is weer begonnen!!!

Tot midden september is er maar weinig soeps kwa tv series maar gelukkig is er nog wel True Blood.

DVD is vandaag in de winkels, ben 'm ook meteen gaan halen. Toch altijd leuker met ondertitels, zo pik je ook meer dingen op dan wanneer je het in slechte kwaliteit ziet op internet.

Alleen wat jammer van de slechte vertalingen:
Turn someone (into a vampire) = veranderen
Shapeshifters = veranderaars

En als toppunt:
Glammer = betoveren

Het heeft 2 jaar geduurd voordat het hier op dvd kwam, hoop dat we niet zo lang moeten wachten op seizoen 2

Veel mensen lijken toch nog redelijk in het verleden te leven merk ik ook hier weer. Dat die mensen een medium al MM hebben gevonden verbaast me soms zelfs. Hoe kom je erbij dat een serie of een film die je download van slechte kwaliteit zou moeten zijn? Dat was mischien 10 jaar geleden zo ja met de zogenaamde cam-versies, tegenwoordig kun je vrijwel alles gewoon in dvd en vaak ook zelfs HD1020p kwaliteit downloaden, zeker series zijn vaak als HD te vinden.

Een dag na de uitzending kan je ze in HD kwaliteit altijd al downloaden inderdaad. EZTV FTW!

Eerste twee afleveringen van seizoen 3 zijn weer leuk in ieder geval.

Weet ook wel dat ze in HD te vinden zijn, maar sommige mensen moeten er ook op hun downloadlimiet letten en HD is meestal toch net wat meer dan lagere kwaliteit op je meter.

Belg zeker? In Nederland kennen we geen downloadlimieten.

Download limiet? Ook al zo'n begrip van 10 jaar terug.....
Nog even en je gaat zeggen dat HD downloaden zo lang duurt met je 28K8 verbinding...

Ik kan er niet aan doen dat de verdelers in België achterlopen? Anyway, heeft geen zin om hier een discussie over te starten, wou maar gewoon effe reageren op je post - kwam nogal verwijtend over.

Oh sorry dat was niet persoonlijk bedoelt!
Maar er word vaak over downloads gesproken in het algemeen hier op MM en dan word er door veel andere gebruikers gelijk op gereageerd alsof je een halve tamme bent die naar wat vage blokken aan het kijken bent en daardoor een film niet kunt beoordelen. Vandaar dat ik (mischien inderdaad ietwat fel) reageerde op het begrip downloaden.

Nu midden in aflevering zevven van het legale recensie-exemplaar Schitterend.

Toch typisch dat er een aantal mensen hier zeggen dat het acteerwerk zo slecht is aangezien de gehele cast genomineerd was voor Outstanding Performance by an Ensemble in a Drama Series bij de screen acteurs gild awards dit jaar en dat Anna Paquin een golden globe heeft gewonnen voor haar rol in 2009.

Overigens zijn naar mijn mening de accenten in serie zo slecht nog niet als je bedenkt dat de helft van de acteurs niet eens Amerikanen zijn. bovendien zit er een acteur bij die uit Tennessee komt en helemaal geen nep accent gebruikt in de serie maar gewoon zijn eigen!

Ik ben nooit in Louisiana geweest maar ik heb begrepen van andere dat de mensen in het diepe Zuiden echt zo praten, misschien niet zo overdreven duidelijk maar toch.

Serie vind ik geweldig! Het is cheesy maar dat hoort het ook te zijn.

Renni schreef:
Toch typisch dat er een aantal mensen hier zeggen dat het acteerwerk zo slecht is aangezien de gehele cast genomineerd was voor Outstanding Performance by an Ensemble in a Drama Series bij de screen acteurs gild awards dit jaar
ja en The Hurtlocker heeft ook terecht 6 oscars gewonnen...

beter the Hurtlocker dan Avatar maar dat is een andere discussie.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat awards niet alles zeggen.

AHWA
Eerste aflevering toch maar eens gekeken, en moet toch bekennen dat het erg leuk is. Vooral die lekker dikke accenten werkten wel op de lachspieren. Benieuwd naar de rest.

Je moet er echt van houden, maar ik geniet er weer van dit seizoen

Heb het een nieuwe kans gegeven na een eerste poging (zie pagina1).

Heb destijds toch iets gemist wat ik nu wel zie. Oh hoe lekker sleezy en fout is dit in combinatie met heerlijke muziek en een tijdsbeeld. Het accent, de bar, de hitte, de humor..al dit overstijgt het verhaal (welk verhaal ) maar vind het heerlijk.
Het vampieren verhaal is redelijk minimaal en op redelijk menselijk niveau. Hoop dat dit zo blijft.

Volgende keer bij mc Donalds bestel ik een hamburger deluxe met AIDS
Op naar afl. 7

AHWA
Wij zijn hier inmiddels door de eerste vier afleveringen heen. True Blood heeft iets heel boeiends. Mooi verhaal, prima scenario, en tempo is redelijk laag, maar toch heel boeiend, evenals bij Six Feet Under.

BoordAppel schreef:
Belg zeker? In Nederland kennen we geen downloadlimieten.

Eigenlijk hebben we ook ongelimiteerd internet, maar hangt af van ons abonnement.

AHWA
Halverwege seizoen 2 inmiddels, en zeer sterke serie. Boeiend van begin tot eind, sterk acteerwerk, goed verhaal met weinig echt voorspelbare plotwendingen en genoeg verrassingen. Topserie wat mij betreft.

Seizoen drie is ook weer heerlijk. Grappig dat ze het hele Twilight-gebeuren even meenemen. Weet verder niet of het in de boeken ook zo is, en zo ja, of die boeken voor of na de Twilight-reeks geschreven zijn, maar het blijft geinig.

Kom er pas net achter dat Evan Rachel Wood meespeelt . Gaaf ook dat Paradise Circus van Massive Attack langs kwam.

AHWA
Seizoen 2 afgerond, helaas wat te weinig Eric op het einde, toch wel het gaafste personage. Op naar seizoen 3.

De scène waarin Eggs aan zijn einde komt (of beter: uit de serie wordt geschreven) - hij wordt uit het niets neergeschoten als hij ongeloofwaardig wild zwaaiend met een pistool aan een agent bekent wat hij in een staat van trance allemaal heeft aangericht - getuigt van onkunde en is een wanklank. Hoe Lafayette in seizoen twee en drie af en toe als trillend hoopje angst wordt neergezet is nog zo'n wanklank. Overtuigt totaal niet. De echt valse noten zijn echter de vele kleffe romantische scènes (fuck zwijmelende tienermeisjes als doelgroep) en Bill Compton. Moeilijk kijkende, moeilijk pratende, door een zweem van halfbakken mysterie omringde vampiers zijn niet tof. Edward Cullen was dat al niet en Bill Compton is dat ook niet.

Verder niets dan lof voor True blood. Zo'n beetje alle andere vampiers zijn wel tof. Evan Rachel Wood (kijk Beatrix, zo kan het ook), Godric (of hoe maak je in weinig schermtijd veel indruk) en de blonde halfgod Eric voorop. Maar ook de meer "aardse" personages zijn dik in orde. Anna Paquin is één van mijn favoriete actrices en is als Sookie afwisselend onuitstaanbaar en onweerstaanbaar. Hoe accuraat haar accent is - en dat van de rest van de cast - weet ik niet, maar de dorpsgemeenschap die Sookie en co. samen vormen, Bon Temps, voelt authentiek aan en ademt Louisiana, dat - zelfs met de exorcismes in het achterhoofd - iets bijzonder fascinerends meekrijgt.

Hoogtepunt van de serie is voor mij de scène in aflevering zes waarin Tara het voor Sookie opneemt tegen Jason, zie hier (20:30/52:27). Zuidelijk temperament dat tot een climax komt, daar kan je toch alleen maar stil van worden.

Oh jongens, wat een aflevering was het gisteren weer. Ik moet wel zeggen dat het hele plot rond Eric en die gehele vampierenaristocratie het meest boeit. Eric loopt inderdaad door het scherm als een halfgod. Geweldig personage. Het verhaal rond Jason wil maar niet op gang komen en het verhaal rond Sookie en Bill en de weerwolven is aardig. Sam zijn verhaal is ook aardig.

AHWA
Sterke aflevering (308). Grappig dat Bill en Sookie hun ruzies of actiescenes altijd besluiten met een potje woeste seks. Benieuwd naar de Vampire Authority.

AHWA
309 was op sommige momenten een beetje saai, maar wel leuk hoe Jason ineens afrekende met die vampier, dat was wel een verrassing Ook het einde met Russell was cool.

Serieus? Saai?!!!

Nog maar 3 afleveringen Het gaat zo snel. Team Eric

309 nog niet gezien. Ik moet wel zeggen dat ik een steeds grotere hekel ga krijgen aan Tara! Lafayette daarentegen blijft wel een leuk figuur, de tegenstrijdigheid van zijn personage is geweldig, aan de ene kant heel erg nichterig en aan de andere kant de grote stoere neger Vooral hoe snel hij switched tussen die 2 is geweldig.

AHWA
310 was niet zo leuk als 309, maar die Russell gooit er nog wat bovenop met de creepy factor

Gast
geplaatst: vandaag om 01:22 uur

geplaatst: vandaag om 01:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.