menu

Overig / Televisie / True Blood

zoeken in:
Nieuwe Serie van Alan Ball (Six Feet Under, American Beauty)

Begon imo wat rustig, beetje Buffy achtig dacht ik eerst. Maar het blijkt nu al 100x beter te zijn. Prachtig geschoten, en heel boeiend hoe Ball een soort Six Feet Under achtige "realistische" serie over verschillende personen weet te vermengen met fantasie wezens als Vampieren en nu zo blijkt nog wel wat andere wezens.

Een aanrader imo, en verwacht dat het nog wel een seizoentje mee mag doen. Dus een topic lijkt me wel op zijn plaats.

Toevallig een paar dagen geleden mee begonnen en ik vind het ook een erg leuke serie. Niet zo goed als Six Feet Under, maar ja, wat is dat wel? Zelfs met al die fantasy elementen weet Ball realistische mensen neer te zetten en het is ook weer lekker grappig zo nu en dan. Het overkoepelende mysterie (wie is de moordenaar) is ook boeiend.

en verwacht dat het nog wel een seizoentje mee mag doen

Een tweede seizoen is inderdaad al aangekondigd.

Verwacht dat het nog wel beter gaat worden. Moet even een beetje opstarten, maar ben erg benieuwd hoe de fantasy wereld zich zal ontwikkelen. Verwacht dat er naast de shape shifter en Vampieren, en naar verluid dus ook weerwolven, er wel meer wezens komen. Ben benieuwd of hij het drama dan nog op een aards niveau kan vast houden. De trip scene in de laatste episode was overigens prachtig!

Ben ook benieuwd of Tara nog wat speciaals kan, hoewel het een grappige rol is hangt zij er nu nog maar een beetje bij.

Wel jammer dat Amy al het loodje heeft gelegd, prettige verschijning .

Jammer dat Lafayette dood is. Leuk personage.

Leuke serie verder. Lekker zwoel en zinneprikkelend, met leuke dialogen, veel vaart en goed spel van de hele cast.

Fijn gedoseerde fantasy ook. Na vampiers en shapeshifters lijkt het er op dat we nu ook met weerwolven te maken hebben. Denk dat Lafayette daar het slachtoffer van is geworden. En dan is er ook nog een muts die iets van astrale projectie kan ofzo.

Minpuntje vind ik Jason Stackhouse, die als een soort ongeleid projectiel maar in problemen blíjft raken. Maakt het de schrijvers af en toe wat makkelijk om de boel op gang te houden als je het mij vraagt.

In het begin was ik héél teleurgesteld in deze serie maar iets deed me toch altijd verderkijken, en ongeveer in de helft van het seizoen begon ik het echt goed te vinden. De personages moeten wel een beetje aan je groeien vind ik, Sookie vind ik eigenlijk nog steeds niet echt leuk. Maar het verhaal blijft wel boeien en de sfeer zit ook enorm goed.

Niet te vergelijken met Buffy dit, en voor mij persoonlijk blijft Buffy/Angel ver boven alle andere vampierenshows uitsteken, ook boven deze.

Ik geloof ook niet dat LaFayette dood is trouwens, ik gok op een weerwolf en zoals we weten uit Buffy doen die gewoon verder mee in de serie

[/quote]
Niet te vergelijken met Buffy dit, en voor mij persoonlijk blijft Buffy/Angel ver boven alle andere vampierenshows uitsteken, ook boven deze.
[/quote]

Buffy was wel leuk, voor een tienerserie, maar Angel vond ik een stuk minder, vooral die Cordelia, kon niet acteren en irriteerde me mateloos. En het zijn ook totaal andere soorten series, ik vind True Blood veel volwassener, terwijl vooral Angel toch echt meer voor kinderen en tieners was gemaakt, net iets te zoetjes, wat bij Buffy nog enigzins werd goedgemaakt door haar affaire met Spike en de lesbische relatie van Willow en Tara. Maar nog veel onzin, zoals die robotversie van Buffy en die jongens die vlak voor het einde van de serie Tara per ongeluk vermoorden, heel kinderachtige jochies, maar ze nemen het wel op tegen de slayer, maar goed, was leuk voor een tijdje, vooral de latere seizoenen. Maar zoals ik al zei, totaal ander soort serie...

Ga er vanavond maar aan beginnen. Tijdje over gehuiverd gezien het feit dat fantasy en vampieren ed. totaal niet mijn ding zijn. Lichte afkeer zelfs .
Maarja ..het is van Ball op HBO dus als iemand me kan doen bekeren is hij het wel. Op hoop van zegen.

Het is niet bepaald je typische vampieren serie. Heb een tijdje terug alleen de eerste aflevering gezien en die was redelijk geslaagd, maar overtuigde me niet de rest te bekijken al zal ik dat zeker nog eens gaan doen. Word waarschijnlijk wel beter na een tijdje.

Nee jammer gaat het niet worden.
Heb zoals ik al zei geen enkele affectie met het bovennatuurlijke en/of vampieren. Ook Ball kan mij niet bekeren.

Zo jammer..Ball die het pijnlijke realisme zo prachtig neer kan zetten in alles wat hij heeft gedaan moet deze kant op gaan en dat terwijl hij gemotiveerd werd om de serie te maken omdat hij een artikel in een tijdschrift las bij de tandarts of iets dergelijk over de boeken.

Maar hopen dat seizoen 2 flopt op hbo en hij een nieuwe serie kan maken of in iig ook weer iets voor een film kan schrijven.

Gizzmann schreef:
Het is niet bepaald je typische vampieren serie. Heb een tijdje terug alleen de eerste aflevering gezien en die was redelijk geslaagd, maar overtuigde me niet de rest te bekijken al zal ik dat zeker nog eens gaan doen. Word waarschijnlijk wel beter na een tijdje.

Zeker de moeite waard om het hele eerste seizoen te kijken. Ik ben nu bij aflevering tien. Eigenlijk ben ik blij dat het na afl. 12 weer een paar maanden duurt voordat seizoen 2 begint (14 juni), ben namelijk verslaafd geraakt.

Je kunt lachen en sidderen bij deze serie. Plus de knappe actrices stimuleren zeker verder te kijken.

Arkadi. schreef:
Maar hopen dat seizoen 2 flopt op hbo en hij een nieuwe serie kan maken of in iig ook weer iets voor een film kan schrijven.

Kan me voorstellen dat het je niet bevalt, het is zeker een verademing en anders tegenover de series van de commerciële zenders die toegankelijk zijn maar dit is een serie die precies in mijn straatje valt. Lekker weird, gedurfd en leuke karakters.

Enige minpunt die ik op te merken heb is dat de karakters erg snel teniet worden gedaan soms.

Lynn Collins en Lizzy Caplan

dulcinea schreef:
In het begin was ik héél teleurgesteld in deze serie maar iets deed me toch altijd verderkijken, en ongeveer in de helft van het seizoen begon ik het echt goed te vinden. De personages moeten wel een beetje aan je groeien vind ik, Sookie vind ik eigenlijk nog steeds niet echt leuk. Maar het verhaal blijft wel boeien en de sfeer zit ook enorm goed.

Ik geloof ook niet dat LaFayette dood is trouwens, ik gok op een weerwolf en zoals we weten uit Buffy doen die gewoon verder mee in de serie

Denk inderdaad hetzelfde over LaFayette. Zou teveel voor de hand liggen.

jacobine_rodijk schreef:
(quote)

Kan me voorstellen dat het je niet bevalt, het is zeker een verademing en anders tegenover de series van de commerciële zenders die toegankelijk zijn maar dit is een serie die precies in mijn straatje valt. Lekker weird, gedurfd en leuke karakters.

Enige minpunt die ik op te merken heb is dat de karakters erg snel teniet worden gedaan soms.

Lynn Collins en Lizzy Caplan

Zit wel wat in inderdaad, maar het bevoordert wel de snelheid van de serie. Geen ellelange verdiepingen van karakters zoals bijv. Twin Peaks. Gelukkig is dit iets totaal anders, lekker snel en mooi enzo. (Twin Peaks was ook briljant, maar totaal iets anders, i know)

Vette soundtrack ook, Jace Everett - Bad things

Ik vond hem in het begin niet zo, maar ja, je verwacht dan ook wel wat uit de koker van Ball en dan nog op HBO, moet wel goed zijn en dat is hij zeker, maar je moet wel even doorkijken. Pas vanaf de 4de afl. begon ik het echt leuk worden en nou ben ik verslaafd en kan niet wachten tot het vlg. seizoen. Niet zo goed als Six Feet Under en Dexter, waar M.C. Hall weer inspeelt, maar voor een vampierenserie helemaal te gek, leuke bijrollen ook, geef mij nog maar een seizoen hoor...

Is weer begonnen en hoe!

Hoera! Het is niet Lafayette. (al zou hij misschien willen van wel )

Geweldige serie! Ik ben afgelopen week begonnen met kijken, en ik was meteen verslaafd! Geen idee waarom eigenlijk, want zó bijzonder is de serie nou ook weer niet. Acteurs zijn niet eens knap, haha.
Gelukkig is seizoen 2 al gestart.
Lafayette is trouwens (nog) niet dood? Al wordt hier gezegd van wel..

Twee weken gemist dus net even twee afleveringen achter elkaar bekeken. Blijft een erg leuke serie maar helaas mist het net het subtiele van Six Feet Under. Maar goed, het heeft ook een iets andere insteek dan die serie. Gelukkig heeft het wel dezelfde humor en gaat het ook lekker ver af en toe.

Maar wat de neuk, een minotaurus? Och ja, ik accepteer het nog wel.

Seizoen 2 is begonnen en ik ben hooked! wat een toffe serie zeg. Interessante karakters lopen daar rond in dat dorp

Ik was toe aan een nieuwe serie, deze maar opgepakt na veel goeds erover te hebben gehoord/gelezen.

Heb de 1e 4 afleveringen nu gezien en ik sluit me hierbij aan:

the new guy schreef:

Je kunt lachen en sidderen bij deze serie. Plus de knappe actrices stimuleren zeker verder te kijken.

Als groot fan van Six Feet Under was ik erg benieuwd naar deze serie en ik moet zeggen: hij valt in het geheel niet tegen. Goed; het is compleet iets anders als SFU, dus vergeet de vergelijking verder. Het is een enorm toffe serie met zeer goede acteurs en tot nu toe verveelt het me nog niet. Ook in deze serie zie je humor, al is het soms verborgen, maar de krant met "Angelina Jolie adopts vampire-baby" is toch iedereen wel opgevallen??

Kan niet wachten totdat ik seizoen 2 compleet heb...

Het is blijkbaar echt een gigantische kijkcijferhit in de VS. Geen wonder dat het dus nog niet op de Nederlandse tv te zien is.

Hoe kan het nou weer steeds meesterlijker worden! Beste serie op dit moment!

Die laatste aflevering was wel erg sterk. Prachtige dood van Godric. Helaas was dat wel een erg interessant personage die te weinig screentime heeft gekregen.

BoordAppel schreef:
Die laatste aflevering was wel erg sterk. Prachtige dood van Godric. Helaas was dat wel een erg interessant personage die te weinig screentime heeft gekregen.

Ja dat vond ik dus ook! Ik had echt nog meer van Godric willen zien. Bovendien kon ik het niet helemaal volgen waarom hij zichzelf nou helemaal opofferde.
Kun je me dat uitleggen?
Ik vond die band tussen hem en Erik ook echt heel mooi, die eindscene in afl 9 is echt prachtig.

Als het hele seizoen 2 er is dan ik hem nog een keer helemaal kijken. Nu moet je steeds een week wachten en ben je er niet helemaal "in" zeg maar.

Overigens vind ik het echt heel gaaf dat maryanne een maenade bleek te zijn! Ik had al vanaf het begin het idee dat zij iets met Bacchus had te maken.

Fijne series. Ook leuk dat het zich in zo'n redneck stadje afspeelt. Zo krijgt af en toe een beetje van die "My Name is Earl" humor. Eeuwenoude vampieren leveren vaak interessante personages op. En vooralsnog hebben Bill, Eric en Goderic elk erg sterke scenes opgeleverd. Ook Jessica begint steeds leuker te worden. Jason Stackhouse is inderdaad nogal een ongeleid projectiel, maar zorgt in ieder geval wel voor interessante situaties en genoeg humor. (Amy: "It's like we were part of this big organism", Jason: "I know, mine was huge")

True blood!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deze serie is awesome..........My favourite serie ever... De boeken ervan zijn ook heel goed. Maar seizoen 2 lijkt veel minder op de boeken dan seizoen 1. Kan niet wachten tot de volgende aflevering! Volgens wikipedia komt op 1 september 2009 true blood op televisie op de zender Fox life! IK heb nog nooit van die zender gehoord, maar ik hoop dat ik hem wel heb.

Heb nu ook het eerste seizoen achter de kiezen en 't is toch best een vermakelijke serie. Net als anderen hier ben ik (totaal!) geen fan van reeksen zoals Buffy en Angel, maar Ball komt met iets compleet verschillend op de proppen.

Briljant vind ik True Blood tot dusver nog niet aangezien er geen enkel personage is waar je echt iets voor voelt. Het is toch vooral "coole" televisie maar diep snijdt het allemaal niet bij mij.

Ga me binnenkort aan het tweede seizoen wagen en hopelijk heb ik de microbe dan ook écht te pakken.

Fenomenale opening credits overigens!

Ik ben eraan begonnen vorige week, net aflevering 5 gezien. Wat een geweldige serie! Echt, de spanning elke keer aan het eind van een aflevering (vooral die aan het einde van 5!). Het verhaal is erg interessant, kan niet wachten om de volgende aflevering weer te kijken. Maar ik houd me aan mijn belofte om er elke dag 1 te kijken, en wanneer me dat niet lukt haal ik er de volgende dag 2 in hehe (zoals vandaag).

Gast
geplaatst: vandaag om 02:45 uur

geplaatst: vandaag om 02:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.