• 12.679 nieuwsartikelen
  • 167.970 films
  • 10.905 series
  • 31.285 seizoenen
  • 626.371 acteurs
  • 195.681 gebruikers
  • 9.160.199 stemmen

Fringe

zoeken in:

goelia

• 4 berichten
  • 3 stemmen

Opnieuw

l-d

• 276 berichten
  • 641 stemmen

Inderdaad Broyels van de andere kant was dood, maar blijkbaar nu dus weer levend...foutje En wat ik ook niet helemaal snap: Peter had een kind met bij Olivia van de andere kant, maar als hij nooit bestaan heeft, wat is er dan met dat kind gebeurt?

Val.Broman

• 170 berichten
  • 1266 stemmen

Er is geen kind, Fauxlivia of hoe je der ook wilt noemen is nog steeds bij haar oude liefde dacht ik, en als Peter terug komt is er dan een kind of niet?? tja het blijft vaag en dat Broyles terug is in de andere wereld is wel met opzet gedaan, misschien heeft het ermee te maken dat Peter niet bestaan heeft en dat daardoor Broyles nog leeft. Maar dat verklaart dan weer niet waarom alles eigenlijk nog steeds hetzelfde is aangezien Peter alles heeft veroorzaakt.

l-d

• 276 berichten
  • 641 stemmen

Val.Broman schreef:
Maar dat verklaart dan weer niet waarom alles eigenlijk nog steeds hetzelfde is aangezien Peter alles heeft veroorzaakt.

Afwachten maar hoe het gaat lopen, wellicht dat het nog uitgelegd wordt..

Val.Broman

• 170 berichten
  • 1266 stemmen

Eindelijk weer Fringe na 3 weken wachten door dat kl*te honkbal.

Was een prima aflevering met eindelijk wat antwoorden waardoor het allemaal wat logischer begint te lijken. Heb nu overigens wel een heel sterk vermoeden dat de other Broyles een Advanched Shapeshifter is . Hopelijk volgende week een Alternate Universe aflevering.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1183 stemmen

De pilot onlangs gekeken op tv. Interessant verhaal maar ik ben nog steeds niet verkocht. Lijkt me een serie die goed start en slecht eindigt. De hoofdrolspelers vallen momenteel ook nog tegen, wel blij dat Kirk Acevedo even langs kwam piepen. Nog 2 afleveringen volgen en als ik dan niet verslaafd ben cancel ik deze serie.

mrdig

• 499 berichten
  • 2641 stemmen

Juist andersom: Fringe start matig maar wordt steeds beter, inmiddels behoort Fringe dan ook tot 1 van mijn favoriete series.

ook leuk om te melden: ca 600 mensen op tv.com hebben meegedaan aan een poll: 'Which J.J. Abrams Show is Better, Lost or Fringe?'

Fringe kwam als winnaar naar voren, sluit ik me bij aan.

bron: TV.com Throwdown, the Results Show: Which J.J. Abrams Show is Better, Lost or Fringe? - News - TV.com

Val.Broman

• 170 berichten
  • 1266 stemmen

Naj is niet helemaal waar. Fringe werd idd steeds beter tot het 3e seizoen, het gehele 3e seizoen zat vol met plotholes en vage afleveringen. Gelukkig toont seizoen 4 veel gelijkenissen met het eerste seizoen dat ik nog steeds het beste vind.

Ik ben pas begonnen met het herkijken van seizoen 1 en de gelijkenissen zijn enorm met het 4e seizoen, af en toe is het bijna dezelfde aflevering. Ook vind ik het jammer dat we op zo weinig vragen uit seizoen 1 antwoord hebben gekregen. Wat dat betreft toont Fringe ook vele gelijkenissen met Lost.

Wat ik ook nog steeds niet snap is dat Kirk Acevedo ontbreekt in seizoen 4, daar zit dus echt totaal geen logica in : Het is een nieuwe tijdlijn en dus lijkt het mij sterk dat Charlie in die tijdlijn in 2 dimensies een ander beroep heeft gekozen.

Nietemin blijft Fringe toch wel de serie naar welke ik elke week het meeste uit kijk.

mrdig

• 499 berichten
  • 2641 stemmen

Kijk elke week erg uit naar een nieuwe aflevering van Fringe. De laatste aflevering, Letters of Transit, was weer eens briljant. Maar vandaag is er goed nieuws! Er komt een seizoen 5. Dit zal het laatste seizoen zijn en zal bestaan uit 13 episodes. Geeft ze mooi de tijd om het netjes af te ronden!

bron:

- Woohoo! Fox Renews Fringe for Season 5 - News - TV.com

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Fringe is ook een van mijn favoriete series, waar ik helaas te weinig afleveringen van kon zien. Series op tv, dat werkt bij mij niet, ik mis dan toch steeds delen. Tijd om dit te gaan aanschaffen.

J0rea

• 21 berichten
  • 255 stemmen

Ik ben net begonnen aan het eerste seizoen omdat ik veel goeie dingen gehoord had over deze serie.

Maar ik vind het een beetje tegenvallen.....

Komt dat omdat het eerste seizoen gewoon niet zo leuk is of omdat het dan waarschijnlijk niks voor mij is....?

J-fan

• 138 berichten
  • 473 stemmen

Ik vind de onderwerpen vaak erg interessant, maar de personages boeien me totaal niet.

Ook de humor vind ik vaak te geforceerd overkomen.

Afgehaakt bij seizoen 4.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Alleen eerste pagina even gelezen, omdat ik vooralsnog enkel het eerste seizoen en 1e aflevering van het tweede heb gezien, lang getwijfeld om deze serie te gaan volgen, maar mij er toch maar aan gewaagd en toen ik de naam J.J. Abrams zag schrok ik mij dood, die gast is enkel uit op effectbejag en hij noemt zelf zijn series ingewikkeld, maar ze zijn vooral onlogisch en matig, dat bleek ook weer uit de vele flaws die de serie vertoont, de serie zelf is dus tamelijk matig. De X-files vergelijking is vaak gemaakt en terecht, want duidelijker jatwerk is er niet en daar komt overheen dat X-files dus wel een topserie is.

Maar genoeg gezeurd, ik ben een beta en vind dit soort zaken ook reteinteressant, Michael Crichton doet eigenlijk hetzelfde; wetenschappelijke onderbouwingen van complete onzin, daarnaast ben ik ook een sucker voor complotten en dat is tot nu toe misschien wel het best uitgewerkte deel van de serie en ik kan de hoofdpersonen ook wel pruimen, vooral de Peter/Walter wisselwerkingen word ik wel vrolijk van.

Eerste seizoen in 1 ruk uitgekeken en wilde van de week aan een paar afleveringen van seizoen 2 toekomen, maar aflevering 1 was toch wel zo tenenkrommend slecht dat ik de rest nog even uitgesteld heb.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind Fringe geweldig, van het begin tot nu, die JJ Abrams is gewoon koning want alle series die hij doet zijn altijd goed geweest Alias, Lost en Fringe. Ook de films als MII 3 & 4, Startrek maar vond Cloverfield ook geweldig en zijn allen toch geslaagd. Fringe is anders dan Lost en dat maakt het voor sommige mensen lastig omdat ze een serie zoals Lost verwachten maar blijkt dat het heel anders is.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Ondertussen richting einde van seizoen 3, waar 2 zich nog wel herpakte is 3 tot nu toe wel verreweg het minste, al dat gekunstel (dat is wel typisch JJ Abrams, maar je hoopt toch dat hij het een keer achterwege laat) is toch wel ergelijk, dat Bell in Olivia moment het absolute dieptepunt tot nu toe, hoewel er nog 1 hele grote treurige fout in de serie zit, maar dat wordt misschien nog wel verklaart.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Pfoe, wat duurt het lang voor dat seizoen 4 op gang komt, het lijkt ook wel alsof er nu 3 keer zo lang gedaan wordt over het lopen van de ene naar de andere kamer om zo de 42 minuten per week te kunnen vullen, ben nu op het punt aanbeland dat alleen de overkoepelende verhaallijn mij nog boeit, ondanks alle fouten, qua zaken was seizoen 1 veel interessanter, nu is het vooral vulling en komen er weinig interessante zaken meer voorbij. Tip voor J.J. Abrams, doe het gewoon in 2 seizoenen en laat alle onzin er uit, dan wordt het allemaal zo veel beter en laat een waardeloze actrice als Anna Torv volgende keer gewoon thuis.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Val.Broman schreef:
Er is geen kind, Fauxlivia of hoe je der ook wilt noemen is nog steeds bij haar oude liefde dacht ik, en als Peter terug komt is er dan een kind of niet?? tja het blijft vaag en dat Broyles terug is in de andere wereld is wel met opzet gedaan, misschien heeft het ermee te maken dat Peter niet bestaan heeft en dat daardoor Broyles nog leeft. Maar dat verklaart dan weer niet waarom alles eigenlijk nog steeds hetzelfde is aangezien Peter alles heeft veroorzaakt.

Maar Olivia ging naar de andere kant om Peter te halen en om de andere Olivia terug te halen hebben ze Broyels opgeofferd, als Peter niet heeft bestaan heeft de wissel nooit plaatsgevonden is Olivia niet zwanger geraakt en leeft Broyels gewoon nog, wat wel de vraag is, is waarom Broyels van een man die een ander met risico voor zijn eigen leven wil helpen is veranderd naar een verrader, dat lijkt toch niet in zijn aard te hebben gezeten.

john mcclane 2

• 3347 berichten
  • 6469 stemmen

is het ook zo dat JJ A de zelfde componist gebruikt als in lost?

het is vaak dat typische viool climax geluid.

wel aardige serie verder.anna torv kon beter gecast worden.

en je moet een behoorlijke open mind hebben om er echt in mee te gaan.

diverse universums(wat in mijn ogen zeker een optie is)en aliens.

ik vind de rol van DR bischop geniaal gecast,wat heeft die man een mimiek.

De hele tijd van bedroefd naar enthousiast naar uforie,waar hebben ze die man gevonden.

Geeft ook de broodnodige humor en de soms zichzelf veel te serieus nemende serie.

Die koe in het lab vind ik echt niet grappig,en nutteloos.

maar ik ben pas haverwege seizoen 2,mischien geeft ie paranormale melk

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Bishop in L.A. Noire was ook mooi.

Maar de serie is het volledig kwijt, wat een onzin, JJ zal het wel weer ingewikkeld noemen, maar volslagen debiel lijkt me een betere omschrijving, maak eens een verhaallijn af of laat er een paar weg als je een seizoen later toch totaal iets anders gaat doen.

knusse stoel

• 3183 berichten
  • 3970 stemmen

Heerlijke serie waarin ook nog eens goed geacteerd wordt en prachtige verhalen heeft over hetgene wat wij nooit mee zullen maken in ons leven. Ook de personages zijn aansprekend en dat is iets wat ik erg belangrijk vind, de band die je opbouwt met de spelers.

Daarom boeit de serie mij waarschijnlijk ook. Ik ben nu in seizoen 5 bij aflevering 10 gestopt en wacht vol verlangen op het vervolg.

Dus houd jij ook van mystery, dan zit je hier goed!

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Een tijdje geleden helemaal opnieuw begonnen met de serie, aangezien ik toch een aantal afleveringen had gemist. Ben nu inmiddels aanbeland bij aflevering 11/12 van seizoen 3.

Als X-Files-fan heb ik al een hoop afleveringen gezien waarin elementen zitten die me sterk doen denken aan de eerst genoemde serie. Verschil is wel dat de rode draad in het X-Files verhaal de aliens waren en bij Fringe is dat hele multiple universe verhaal.

Noble als Walter Bishop is erg goed, indrukwekkende range. Peter is cool. En Olivia, tja, Olivia is schijnbaar een hate it or love it character. En I´m loving it.

Vooral als de Olivia in "dit" universum vind ik bijzonder aantrekkelijk. De blik die ik maar bestempel als "moeilijk" is enorm interessant.

By the way: is Newton niet gewoon de shapeshifterversie van Gordon Ramsay?

In beslag

• 11 berichten
  • 2 stemmen

Begon als goeie science fiction,ben nu halverwege season 4 ,maar kom op zeg.

Natuurlijk moet je het allemaal niet echt heel serieus nemen,maar door de muziek en de acteurs word het wel bloed serieus bedoeld.

Maar het hele paralel univerers klopt volr geen meter.als er van iedereen een tweede persoon rond loopt exact de zelfde,dan moeten er ook dezelfde mensen verliefd worden en op het exact het zelfde moment dat kind verwekken.zoals peter en zijn ouders bischop.

Daar is niet genoeg over nagedacht.en met zo'n budget en regiseur is dat gevalletje jammer.

Mischien was het veel leuker geweest om zich op onverklaarbare zaken als aliens en telephatie te richten. Gemiste kans.

Toch wel benieuwd hoe het af loopt

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Laatste aflevering in het weekend gezien. Conclusie is toch wel dat het wissen van Peter de grootste fout is die ze gemaakt hebben.

Het einde had ik 1-op-1 voorspeld. Dat was behoorlijk doorzichtig.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Gisteren de reeks afgerond (6 afleveringen op 1 avond, jongens wat heb ik me geamuseerd!) en ik ben enorm blij dat ik het heb doorgezet om te blijven kijken na het mindere seizoen 1. De serie begint op den duur echt te groeien, de personages worden veel beter uitgewerkt en de cast schakelt drie niveaus hoger. Plus Fringe heeft alles wat ik graag zie in science-fiction en dat kan ik alleen maar toejuichen.

HannesB

• 15 berichten
  • 1 stemmen

In beslag schreef:
Begon als goeie science fiction,ben nu halverwege season 4 ,maar kom op zeg.
Natuurlijk moet je het allemaal niet echt heel serieus nemen,maar door de muziek en de acteurs word het wel bloed serieus bedoeld.
Maar het hele paralel univerers klopt volr geen meter.als er van iedereen een tweede persoon rond loopt exact de zelfde,dan moeten er ook dezelfde mensen verliefd worden en op het exact het zelfde moment dat kind verwekken.zoals peter en zijn ouders bischop.
Daar is niet genoeg over nagedacht.en met zo'n budget en regiseur is dat gevalletje jammer.

Mischien was het veel leuker geweest om zich op onverklaarbare zaken als aliens en telephatie te richten. Gemiste kans.
Toch wel benieuwd hoe het af loopt

In principe is dit niet helemaal waar. Het wordt duidelijk gemaakt dat ze genetisch gezien hetzelfde zijn en ze denken en doen ook min of meer hetzelfde. Maar juist door de omstandigheden in het leven worden er andere keuzes gemaakt en dit verandert de rest van het leven. Vandaar toch de verschillen bij de 'dubbelgangers'. Waarschijnlijk zal in het verleden van de beide Bischops hetzelfde gebeurd zijn zodat ze met dezelfde persoon getrouwd zijn en op dezelfde moment hun zoon krijgen, enkel wordt dit niet uitgewerkt of uitgelegd. Spoiler: je ziet toch duidelijk wat het effect is van wel of niet William Bel bij 'onze Walter' en 'Walternate'. Hetzelfde bij de Olivia's, de ene kent een triestige jeugde en de andere net niet, wat ook een heel ander effect heeft op hun gedrag en doen. Misschien dat het soms wel niet helemaal correct is, maar dat lijkt me moeilijk te beoordelen als je niet het volledige verleden van de personages kent.

HannesB

• 15 berichten
  • 1 stemmen

Ik vind het een enorm goede serie en kan niet wachten om het 5e seizoen op dvd te kunnen kopen! Lekker verslavend is het. Ik heb ook geen ervaring met X-files of andere vergelijkbare series, wat meteen betekent dat het voor mij allemaal nieuw is.

rkdev

• 216 berichten
  • 609 stemmen

Gisteren dan eindelijk de laatste aflevering van Fringe gezien. Wat een geweldige serie is dit! Na Alias en Lost wederom een superserie van JJ Abrams. Het 5e seizoen met een doorlopend verhaal (en waar veel samenkomt) vond ik misschien nog wel het sterkste van alle seizoenen. Mooi hoe alle personages zich ontwikkelen gaandeweg de serie. Ik vond de main cast overigens echt geweldig acteren. Topserie.

JJ heeft overigens wel een goed oog voor het vrouwelijk schoon in zijn series.

Nu Alias maar weer eens vanaf het begin herbekijken

Shinobi

• 4298 berichten
  • 2521 stemmen

Vier jaar geleden de eerste twee seizoenen gezien en toen gestopt, ondanks de grote cliffhanger. Op de één of andere manier boeide me het niet meer. Door een vriend begon het sinds kort weer te kriebelen, dus vorige maand bij seizoen drie opgepakt en vandaag dan eindelijk afgerond.

Als ik eerlijk ben, heb ik voor mijn gevoel echt niets gemist. Seizoen drie is op zich nog wel vermakelijk, maar vanaf het vierde seizoen wordt het allemaal minder. Daarvoor is het schrijfwerk te onzinnig, met zaken die enigszins uit de lucht zijn gegrepen en gebrekkig uitgelegd worden.

Wat mij betreft hadden ze dan ook met seizoen vier kunnen eindigen, aangezien het laatste seizoen helemaal nergens meer over gaat; te gehaast/afgeraffeld. Eigenlijk helemaal geen pay-off te bekennen.

Ach ja, ik weet in ieder geval hoe de serie nu ten einde loopt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.