• 12.697 nieuwsartikelen
  • 168.035 films
  • 10.913 series
  • 31.299 seizoenen
  • 626.446 acteurs
  • 195.690 gebruikers
  • 9.161.686 stemmen

Jericho

zoeken in:

Franklin1975

• 343 berichten
  • 418 stemmen

Waarom moet er nu opnieuw een supertoffe serie gecanceld worden? Ik begrijp die studio's niet. Kijk eens naar de waardering op IMDb en luister eens naar de fans! Een 8,3 als gemiddeld.

Vroeger keek ik met veel plezie naar Nowhere Man en vooral Earth 2. Werden ook stopgezet. En waarom?

Zelfs David Lynch mocht zijn Twin Peaks niet op zijn manier meer maken in Seizoen 2.

Als het geen comedie is maak je volgens mij tegenwoordig weinig kans om lang door te gaan (enkele uitzonderingen daar gelaten).

mnrk

• 1876 berichten
  • 1733 stemmen

Net klaar met seizoen 2 te kijken, prima serie!

Maar zoals vaker, stoppen ze er weer mee. Ik hoop toch echt dat er een seizoen 3 van komt.

aryan

• 986 berichten
  • 1739 stemmen

Voor de liefhebbers:

Report: Jericho movie in development

The show that won't die won't; executive producer Jon Turtletaub says standalone Jericho feature film in works.

Set your phasers to "head-exploding." Jericho's rabid fan base may have scored themselves another victory. According to a report from IF Magazine, executive producer Jon Turtletaub has confirmed that he is developing a Jericho movie.

Meer te lezen op:

http://www.tv.com/story/12123.html

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

In mijn zoektocht naar iets dat Carnivale kan evenaren, heb ik me aan deze reeks gewaagd - een vergissing bleek al snel, want hij komt nog niet tot de enkels. Maar zo slecht is het ook allemaal niet: het idee is interessant en er zitten veel knappe ideeën in de reeks - jammer genoeg afgewisseld met absolute rommel. Van de personages zijn er maar drie die me een beetje konden boeien, en het geheel is vaak enorm voorspelbaar en even zo vaak ook gewoon erg slecht gemaakt en geacteerd.

Maar: ik heb er me niet zo aan geërgerd. De reeks is onderhoudend, het is allemaal over het algemeen best spannend en telkens als je denkt nu ben ik het echt beu, gebeurt er iets dat je aandacht toch weer terug weet te winnen.
In de eerste reeks vond ik het spijtig dat er zoveel gefocust werd op misdaad en dagelijkse probleempjes (ik had gehoopt dat Jericho echt helemaal alleen zou komen staan, maar de reeks focust vooral op hun conflicten met anderen). Veel van de secundaire verhaallijnen zijn ook gewoon erg slecht. Ik moet echter zeggen dat het tweede seizoen (dat maar half zo lang duurt overigens), waarin de isolatie min of meer opgelost werd, me veel meer heeft weten te boeien. Een goede serie weet je zover te krijgen dat je de hele nacht opblijft om toch maar verder te kijken, dat is bij mij pas in de tweede reeks gebeurt. Hier verandert Jericho immers in een voortreffelijk opgebouwde spionagethriller, nieuw geïntroduceerde personages werken ineens wel, en het geheel krijgt een soort XIII-achtige dramatische ontwikkeling. De laatste aflevering is nogal teleurstellend (btw, het alternatieve einde is beter dan het tv-einde, mocht u bij het kijken twijfelen wat te kiezen - niet radicaal anders, maar wel gewoon beter) omdat alles ineens nogal heel vlot afgewikkeld wordt, maar over het algemeen zeker niet slecht.

Samenvattend: geen hoogvlieger, maar wel onderhoudend en net goed genoeg om de tijd die je eraan besteedt waard te zijn

-Dolf-

• 49 berichten
  • 567 stemmen

Beste serie die ik ken! Beter nog als prisonbreak en lost! Jammer dat ze ermee gestopt zijn..

Thomas83

• 3843 berichten
  • 3469 stemmen

Een heel aardige serie in de eerste afleveringen in elk geval. Ik ben gek op films met wat mystiek erin, zolang ze het niet al te gek maken zoals in Lost op een gegeven moment. De opening alleen als is tof als aan de horizon een paddenstoelwolk van een kernbom is te zien, en daarna zijn er nogal veel geheimzinnigheden.

De persoonlijk verhaaltjes en de personages zijn over het algemeen ook leuk genoeg om de aandacht vast te houden, ook al zijn die niet allemaal even goed en zitten er net wat teveel liefdesplotjes in de serie. Enkele personages zijn ook karikaturaal. Zo'n Sean als oppervlakkige puber die heel de tijd woorden als dude gebruikt of Mimi Clark die aanvankelijk wel heel overdreven een verwend en materialistisch stadsmens is. Maar daar staan prima uitgewerkte en vrij innemende personages als de Greens en Dale Turner tegenover. Dat zijn ook net de personages die sterk worden vertolkt, op Jake na. Die wordt aanvankelijk af en toe wel heel matig gespeeld maar groeit er later aardig in.

Knap aan de serie is dat er leuke verwijzingen naar Amerikaanse en wereldgeschiedenis en actualiteit in zitten. Het kijkperspectief maakt het nog net wat interessanter. Alles wordt bekeken vanuit het perspectief van de inwoners van het kleine stadje Jericho. Je gaat op den duur echt een beetje geven om dat stadje en zijn inwoners.
Natuurlijk is de serie wel wat Amerikaans, met af en toe wat moralisme en cliché-personages, plotselinge shoot-outs enzovoort, maar toch is het allemaal bijzonder vermakelijk. Er is ook duidelijk goed afgekeken bij andere succesvolle Amerikaanse series.

Aan dat soort van bovenstaande elementen merk je wel dat Jericho uiteindelijk een vrij oppervlakkige Amerikaanse serie is voor "een groot publiek". Dit merk je ook aan de uitwerking van bepaalde lijnen in het plot, soms wat te geforceerd met een twist of daar naartoe werkend, of juist weer te voorspelbaar en versimpeld.Zo wordt een diepgaande vete als tussen Jonah en zijn dochter wel erg makkelijk opgelost.

De serie bevat ook nog wel wat aardig drama. Het drama op het persoonlijke vlak deed me nooit al teveel, maar de dood van Johnston Green vond ik toch wel pijnlijk hoor. Hij was zo sympathiek en sterk, de vaderfiguur van de serie. Geweldig gespeeld. Eigenlijk degene die de show een beetje stal in Jericho.
De dood van Bonnie was ook droevig trouwens. Wel misschien wat te Amerikaans sentimenteel met Stanley en zijn gebarentaal bij het afscheid van haar lichaam, maar het werkte nog wel eigenlijk..

Het slot wat hier op volgt is daarnaast ook al goed, met de een na laatste aflevering waarin Jake hallucineert en mentaal wordt getest en daarna "John Smith" die aan Robert Hawkins weer wat uit de doeken doet, en vervolgens het spectaculaire slotstuk in een Cheyenne in opbouw. Zeer vermakelijk allemaal. Wel een serie die ik mensen aan zou raden als tussendoortje.

behangdelul

• 195 berichten
  • 352 stemmen

Wat een briljante serie. Een van de betere series die ik gezien heb. En ik heb er een hoop gezien....zo jammer dat er maar 2 seizoenen zijn....

jordandejong

• 4697 berichten
  • 1394 stemmen

Voor de liefhebbers van deze (te kort durende) serie is er misschien goed nieuws. Er wordt gepraat over mogelijk nieuwe afleveringen.

http://io9.com/5906795/netflix-may-give-jericho-a-new-lease-on-post+apocalyptic-life

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

Laat maar komen!

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

als ze meer afleveringen gaan maken dan is dat met dank aan The Walking Dead

jordandejong

• 4697 berichten
  • 1394 stemmen

Ben al een tijdje geleden begonnen aan seizoen één. Blijft een erg goede serie.

Over een mogelijk nieuw seizoen zegt Lennie James (Robert Hawkins) open te staan om terug te keren. Lennie James 'definitely interested' in 'Jericho' revival - TV News - Digital Spy - digitalspy.com

Als er al een nieuw seizoen zal komen (en dat hoop ik) zal het een enorm pluspunt zijn als James terug komt. Was veruit de beste acteur in de serie en droeg ook echt een groot gedeelte van de serie. Skeet Ulrich erbij is ook wel een must. Al heeft hij al meer dan een jaar niks gedaan op filmgebied.

Ducoz

• 141 berichten
  • 447 stemmen

Is er nou al iets gereleased van een eventueel 4e seizoen?

Ik heb er nog geen comics van gezien oid

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Er is een preview en het eerste issue zou normaal gezien 15 augustus zijn uitgekomen, ik ben het zelf echter nog niet tegengekomen. Het zou een reeks van 5 issues zijn.

supersilent

• 15 berichten
  • 1529 stemmen

Alle afleveringen gezien, diverse keren op het punt gestaan om met de serie te stoppen omdat goede afleveringen regelmatig met zeer slechte scenes worden afgewisseld. Adhd sheriff Jake draagt ook niet altijd bij tot veel kijk plezier Gelukkig wordt de serie halverwege halverwege seizoen 1 met de aflevering beter en heb ik de serie met plezier afgekeken.

centurion81

• 2054 berichten
  • 1880 stemmen

De serie op Netflix Nederland gekeken...Erg van onder de indruk, wel jammer dat het tweede seizoen zo kort was en ze er een beetje een half eind aan hebben geprobeerd te breien. Schijnt dat 3e t/m 5e seizoen in graphic novel vorm verschenen zijn. Ook gaan er geruchten dat Netflix onder de indruk is van het aantal kijkers van deze toch al wat oudere serie en overweegt om, net als bij bv. Arrested Development, deze serie nieuw leven in te blazen!

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

Ik heb de hele serie al jaren terug gezien en zag hem de laatste tijd regelmatig voorbij komen op Netflix, heb al meermalen overwogen om de serie opnieuw te bekijken.

Bovenstaande lezende zal ik er inderdaad maar weer eens aan beginnen om mijn steentje bij te dragen aan een mogelijk vervolg van de serie

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.