- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The X-Files
The X-Files
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Zonet seizoen vier afgerond en ook dit seizoen was weer top, ondanks dat dit seizoen een paar fillers bevatte die niet zo heel interessant waren kent dit seioen daarnaast een paar van de beste afleveringen die ik tot nu toe zag in de gehele serie, de verhaalijnen zijn weer erg sterk en erg interessant, een paar zeer mooie plotwendingen, goed spel, opnieuw een geweldige sfeer en een erg onverwachte finale, kan nu al niet wachten tot ik verder kan aan het volgende seizoen. The X Files Rulez. 
DjPhantom
-
- 11 berichten
- 2 stemmen
In De Site > Algemeen > X-Files:
hallo
een vraagje...
Ik heb thans alle seizoenen in mijn bezit 1 t/m 9, maar ik weet bijna zeker dat er meer is (volgens de uitzendingen destijds op tv)
want de serie ging verder over de baby van scully en hoe die groeide, werd ontvoerd, enz...
ik weet dat de serie op de televisie geweest is, heb Fox Entertainment al gemaild hierover, maar tot op heden geen antwoord...
is er een seizoen 10, 11, 12 enz? en wie kan mij hierover meer info verstrekken?
alvast hartelijk dank,
met vriendelijke groet,
Hans
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb thuis ook de 9 seizoenen liggen. Die had ik enkele jaren geleden al helemaal gezien, maar ben ze een tijd geleden terug begonnen met af en toe een aflevering. Ik zit momenteel aan seizoen 5. Ben wel benieuwd naar de nieuwe film. 't Blijft een beetje nostalgie en de vorige film viel ook best mee. Dus ik denk wel dat deze ook (zonder perse een topper te moeten zijn) leuk zal zijn.
kleez
-
- 849 berichten
- 1207 stemmen
ik heb alle delen gekeken, tot dat mulder eruit ging! Misschien toch maar weer eens gaan kijken
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Ein-de-lijk seizoen 5 binnen gekregen, kan niet wachten om weer te gaan kijken. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Gisteren de eerste zeven afleveringen gekeken en wat een feest weer, na de serie haast de drie maanden heb laten rusten om wat tijd aan andere series en natuurlijk films te besteden, heb in de tussentijd ook nog de nieuwe film gekeken en mede daardoor vond ik het wel weer eens tijd worden dat ik de serie weer eens oppakte. Opzicht was ik erg tevreden met het einde van seizoen vier en het had dan ook een mooi eind van de show geweest kunnen zijn maar als echte fan wil je toch graag doorkijken. Ik vond de eerste dubbel aflevering Redux behoorlijk intrigerend en zat er dan ook vrijwel weer meteen in. De tweede aflevering die deels het verleden van de Lone Gunmen en hun connectie met Mulder onhult was erg leuk en bovendien ook erg grappig. De derde aflevering (een soort ode aan de film Predetor ?) was erg sfeervol en interessant. De vierde aflevering The Post Modern Prometheus is zonder enige twijfel een van de grappigste afleveringen die ik tot nu toe gezien heb, een heerlijk ode aan frankenstein en de prachtige zwart wit fotografie in combinatie met de score en het Tim Burton achtige sfeertje waren echt heerlijk. De volgende afleveringen, het tweeluik Chrismas Carol/Emily waren erg boeiend en bovendien erg inrigerend en emotioneel.
Al met al The X Files is terug en hoe. De sfeer, de spanning, de ontwikkelingen die de personages doormaken, de intrigerende gebeurtenissen en natuurlijk de hele Mulder/Scully affaire blijven heerlijk om naar te kijken, kan dan ook niet wachten tot ik zometeen verder kan kijken. Het blijft tenslotte een van mijn favoriete series allertijden.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
niethie, jij als echte fan, heb je de nieuwe film al gezien?
Of ga je wachten tot je heel de serie hebt uitgekeken?
edit: ik zie net dat je hem 3 sterren gegeven hebt 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Ja klopt, ik vond hem niet bijzonder en had hem ook eigenlijk niet willen zien voordat ik klaar zou zijn met de serie (ivm spoilers) maarja de nieuwschierigheid is af en toe te groot dus toch maar gedaan en zoals ik al zei het was niet zoveel soeps, zal hem eens gaan herzien als ik wel klaar ben met de serie, misschien dat hij dan beter wordt. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Trouwens helemaal vergeten te vermelden dat ik van het weekend al door de box heen was (ben er niet helemaal bij de laatste tijd
). Het seizoen begon zoals hierboven genoemd heel erg sterk en bleek tot op de helft erg sterk, tegen het einde zaten er wat fillers tussen die ik wat minder vond maar het einde en natuurlijk de climax waren erg sterk. Hoop dat het volgend seizoen weer net zo genieten is als lees ik op veel forums inclusief hier dat het daarna sterk achteruit gaat, ik hoop iig dat dat wel meevalt.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Dat achteruit gaan valt best wel mee. Ik ben momenteel bezig met seizoen 5 (bijna rond). Ik heb heel de reeks al eens gezien, maar het was effe geleden, dus ik was opnieuw begonnen. Af en toe lijkt het idd wat minder, omdat je het al eens gezien denk te hebben. Maar over het algemeen is het toch nog de moeite om te kijken. Vooral de rode draad blijft interessant om te volgen.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Van het weekend seizoen zes en zeven binnen gekregen.
Dat wordt kijken geblazen de komende dagen. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Heb er inmiddels alweer acht afleveringen opitten en ik moet zeggen dat het me nog steeds prima bevalt. Er breekt voor haast alles een nieuw tijdperk aan en zo ook voor The X-Files, de nieuwe locaties en vaste bijrollen moeten nog steeds even wennen maar dat komt met de tijd wel goed denk ik. Vooral de spannende afleveringen-
The Beginning, Drive, How the Ghosts Stole Christmas, Terms of Endearment en de komische eps als Dreamland 1 en 2 wisten me tot nu toe prima te boeien. Ben erg benieuwd of het op dit niveau zal blijven.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Het tweeluik Two Fathers/One Son was echt geweldig en alles wat daarvoor kwam keek ook zeer lekker weg en was van een ouderwets niveau, maar ik heb ook al een aantal fillers langs zien komen die me niet echt konden bekorren, de experimentele aflevering Monday en een standaard als Alpha sloegen niet zo aan.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Zonet het 6e seizoen afgerond, alle afleveringen na de laatst genoemde hierboven waren aardig maar nergens echt hoogstaand, de finale was echter wel weer erg sterk. Ondanks dat ik met de seizoenen een steeds grotere fan van de serie begin te worden moet ik eerlijkheidsgehalve toch zeggen dat het allemaal wat over zijn hoogtepunt lijkt heen te zijn, ik las op verschillende sites dat de onderlinge chemie tussen Scully en Mulder (wat mij betreft toch het hart van de hele serie) wat begint te vervagen en moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben ook lijkt Duchovny (Mulder) een beetje een verveeld gezicht te krijgen of tenminste een beetej op de automatische piloot te spelen zonder dat hij er echt zin in lijkt te hebben. Ik ga de serie zeker tot het einde volgen en zal de hoop ook zeker niet opgeven maar hoop wel dat het weer wat opklaart.
Zometeen gelijk verder aan seizoen zeven trouwens... 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Zoals gezegt gister gelijk verder gegaan met seizoen zeven. Dubbele premiere- aflevering was wel goed maar verder ben ik niet gegaan omdat ik te moe was. Dus een echt oordeel kan ik er nog niet over geven, die volgt dus nog.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Kijken gaat wat moeizaam de laatste paar dagen maar de afleveringen die ik tot nu toe zag waren erg aardig.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Het tweeluik Zein und Zeit/ Closure was opzich aardig alhoewel ik nu wel heel erg in de war begin te raken over wat de truth nou precies is, erg vergezocht ook als je het mij vraagt. Afleveringen die daarna kwamen keken prima weg maar zoals ik al zei begin je steeds meer te merken dat de serie over zijn hoogtepunt is aangezien de orginaliteit nog wel eens lijkt te ontbreken, Mulder's humor ligt er ook een stuk meer bovenop dan eerst. Blijf het overgens een prima serie vinden hoor, maar als ik dit niveau vergelijk met dat van uit de eerste vier seizoenen (vooral drie en vier) is het toch een stuk minder.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Gister het seizoen afgerond. Moet zeggen dat ik zoals hierbovenal al te lezen valt steeds minder enthousiast werd over de kwaliteit van de serie en er dan ook op een rustige manier doorheen gegaan ben. Het seizoen begon (zoals altijd) erg aardig maar was vooral in het midden wat saai, het keek wel lekker weg maar de orginaliteit leek er een beetje vanf te zijn en de afleveringen met de rode draad erin waren erg vergezocht (denk alleen al aan wat voor een doetjes ze van The Cigarette Smoking man en Skinner hebben gemaakt ) en bovendien erg verwarrend als we het vergelijken met wat we eerder zagen. Tegen het einde ging het verrasend genoeg weer de goede kant op, ik vond de season finale zelfs van erg hoog niveau, heerlijk om Mulder en Scully weer terug te zien gaan naar waar ze ooit begonnen, plus een climax die me zeker wat deed en me ondanks mijn deels afwezige aandacht dit seizoen weer doet verlangen naar meer.
Ik doe het voorlopig even rustig aan zodat mijn aandacht naar de laatste twee- seizoenen weer wat zal aanwakkeren, ik hoop ook van harte dat het allemaal wat- interessanter wordt want het doet me pijn in mijn hart om me soms zo negatief uit te laten over een serie die absoluut tot een van mijn favoriete behoord.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ben nu zelf ook met seizoen 7 bezig, met seizoen 1 begonnen aan begin augustus.
Ik vind het slim dat ze gestopt zijn halverwege seizoen 6 met "the syndicate".
Nu kunnen ze verder bouwen op een nieuwe rode lijn door de serie.
Al zijn het aantal afleveringen daarvan niet zo denderend veel, veel opzichzelf staande afleveringen, die ik overigens wel stuk voor stuk goed vind.
.
Daardoor zal ik meer balen dat ik nog maar 2,5 seizoen te gaan heb, waarvan grotendeels zonder Mulder.
Ben benieuwd wat me te wachten staat
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Vandaag seizoen 9 binnen gekregen. Nu nis het wachten op de box van 8 en dan kan ik eindelijk weer verder kijken. Ben erug benieuwd hoe het nou verder gaat.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Hmmz... X-files was toch vaak losstaande afleveringen?
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Niet enkel losstaande, er zit ook een rode draad in die in ieder seizoen weer uitgebreid belicht wordt.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Gister, nog net voor het nieuw jaar dus ook seizoen 8 binnen gekregen. Vanavond lekker beginnen dus, kan niet wachten. 
kleez
-
- 849 berichten
- 1207 stemmen
Lekker hoor
Misschien rare vraag niethie, maar heb jij niet dat je er 's nachts over droomt?!
Ik heb dat met Lost / X-files altijd, als ik 4 afleveringen op een dag kijk, dan droom ik er altijd over (komt misschien ook omdat ik ze 's avonds kijk)!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Haha ik kijk vaak tot diep in de nacht en meestal kan ik er juist niet van slapen of kan ik niet meer stoppen omdat ik zo graag door wil kijken aangezien ik zo benieuwd was hoe het nou verder gaat. Moet echter wel toegegeven dat dit na het vijfde seizoen wat minder werd...
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Zonet de eerste zes afleveringen gezien en ik vond het heel aardig, Mulder's afwezigheid is uiteraard een groot gemis dus heeft de show ook heel wat van zijn glans verloren, moet wel zeggen dat de makers er goed aan hebben gedaan een aantal verranderingen in de serie aan te brengen want het afgelopen seizoen begon de eeuwige routine en ongeloofwaardigheden in de rode draad me een beetje op de zenuwen te werken. Patrick (Dogget) speelt zijn rol aardig maar kan uiteraard niet tippen aan Duchovny, wel zie ik in hem een goede vervanger, laat ik stellen dat we het slechter konden treffen. Ik hoop wel dat het niveau weer een beetje omhoog schiet, de eerste zes die ik zonet zag waren zoals gezegt erg aardig maar nergens echt hoogstaand, ook hoop ik dat Mulder nog terug zal keren in op zijn minst een bijrolletje. Ik heb in ieder geval goede hoop voor wat nog komen gaat (de komende twee seizoenen)...
kleez
-
- 849 berichten
- 1207 stemmen
Haha ik kijk vaak tot diep in de nacht en meestal kan ik er juist niet van slapen of kan ik niet meer stoppen omdat ik zo graag door wil kijken aangezien ik zo benieuwd was hoe het nou verder gaat. Moet echter wel toegegeven dat dit na het vijfde seizoen wat minder werd...
Dat herken ik helemaal
!! Ik heb een keer met Lost gehad dat ik iets van 4 achter elkaar keek, was half 3 in de nacht afgelopen, en moest volgende dag 6 uur eraf en naar school!
Niet veel van school meegekregen 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Ik mis Mulder! 
Zei ik eerder nog dat ze aan Dogget een goede vervanger hadden, ben ik nu lichtelijk van gedachte verranderd en vind ik hem bij tijden een beetje een droogkloot, daarnaast moet ik tevaak aan zijn rol als T-1000 terugdenken als ik hem zie.
Met het niveau van de afleveringen zit het tot nu toe wel goed, het balanceert een beetje tussen goed en heel aardig maar ik heb jammer genoeg geen enkele briljante voorbij zien komen. Hoop echt dat ze nog met een interessante verhaallijn gaan komen want geniaal is het bij verre niet meer.
Zal blijkbaar nog even geduld moeten hebben ofzo...
niethie
-
- 7319 berichten
- 7240 stemmen
Net na dit gezegt te hebben gister weer een hele reeks (vijf) afleveringen gezien die me toch wel beter bevielen, Mulder is gelukkig ook weer terug (nou maar hopen dat hij blijft) Anyways nog drie afleveringen te gaan en dan ben ik alweer door seizoen 8 heen, zal wel kijken of ik dan ook gelijk aan seizoen 9 begin of daar nog even mee wacht...