• 155.513 films
  • 9.310 series
  • 27.683 seizoenen
  • 604.456 acteurs
  • 347.064 gebruikers
  • 8.766.200 stemmen

Matroesjka's (2005)

zoeken in:

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

MATROESJKA'S 2

Ray Van Mechelen (Peter Van den Begin) en Eddy Stoefs (Luk Wyns) worden na drie jaar vervroegd vrijgelaten uit de gevangenis. Jan Verplancke (Axel Daeseleire) is er met al hun spaargeld vandoor. Hij runt met Engelse partners een gogobar in het Thaise Pattaya en exporteert van daaruit meisjes naar de Benelux. De zaken lopen goed. Verplancke zit dus zeker niet te wachten op het bezoek van z’n oude partners in crime…

meer

Eerste aflevering is zojuist afgelopen. En ja, ik verlang opnieuw naar de rest van dit tweede seizoen.

Maar is het dan niet een beetje teveel van hetzelfde?

Mmm, nee vind het niet echt uitgemolken overkomen. De makers hebben er m.i. heel wat aangedaan om de serie boeiend te houden. Het tempo ligt een pak hoger en ook het muliple plot concept maakt het geheel er niet saaier op. Verder blijft de formule achter Matroesjka's natuurlijk bewaard. Veel lekker rauw gezwets, gecombineerd met drama dat goed weet te choqueren. Dit blijft smullen

O ja, ook een heerlijke rol van Brits acteur Frank Harper als Verplancke's Business Partner. Hopelijk verschijnt hij met z'n gemeen smoelwerk en dito accent nog veel in beeld

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

JoeCabot schreef:

De makers hebben er m.i. heel wat aangedaan om de serie boeiend te houden.

De grote sterkte van deze reeks is dat ze ook 'verplaatst' wordt naar o.a. Thailand, wat zeker ten goede is. Love it...

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Eerste aflevering haalde 866.546 kijkers.

Dat hadden er gvd 200.000 meer moeten zijn

Sorry.

stinissen (crew films & series)

• 21780 berichten
  • 61256 stemmen

De 2de serie was ook top en een glansrol van Axel Daeseleire als Jan Verplancke als ik een cijfer moet geven dan geef ik serie 1 een 9 en serie 2 een 8 nu maar wachten op serie drie met weer Axel Daeseleire die de show steelt.

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Hmm, vind Peter Van den Begin nog altijd het meeste overtuigen. Heb alleen ergens gelezen dat ie binnenkort de pijp uitgaat. Jammer!

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

OK dan, Ray is niet meer

RIP aan de nabestaanden

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

En nu zit ook de laatste aflevering (ooit?) van Matroejska's erop

Nu ja, was iig een fenomenaal sterk einde van een zeer geslaagde nieuwe reeks. We moesten het in dit tweede seizoen zonder Vincent stellen, en met de Ray was het ook snel afgelopen. De hoofdrol was dus weggelegd voor de "overblijvers" Jan en Eddy. Die twee gaan blijkbaar erg moeilijk dood/naar de vrt. Ik moet zeggen, ze deden het beide uitstekend als crossover tussen cafébaas en mislukte gangster. Ook die kompaan van hen, den Danny, was erg aandoenlijk als OCMW-boefje met gevoelens. En dan was er natuurlijk nog Bob Sels, de keiharde zakenman. Hij zat er m.i. niet altijd recht op, maar uit zijn mond kwam wel de leukste quote van het seizoen: "Zijt daarmee getrouwd zeg, ik steek mijne piet nog liever tussen een wafelijzer!"

Verder lag het tempo wat hoger dan in de eerste reeks, en een rode draad ontbrak wat, maar de core bleef gewoon hetzelfde. Dit is gewoon fictie van een niveau waarvan zelfs de grootste optimist niet had durven hopen dat Vlaanderen het ooit zou aankunnen!!!

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2509 stemmen

stinissen schreef:

De 2de serie was ook top en een glansrol van Axel Daeseleire als Jan Verplancke als ik een cijfer moet geven dan geef ik serie 1 een 9 en serie 2 een 8 nu maar wachten op serie drie met weer Axel Daeseleire die de show steelt.

een derde reeks komt er helaas niet

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Kr!kke schreef:
(quote)

een derde reeks komt er helaas niet

Tsja, wat moet je als bijna al je personages de pijp uit zijn

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2509 stemmen

JoeCabot schreef:
(quote)

Tsja, wat moet je als bijna al je personages de pijp uit zijn

ja das wel waar, ze zouden eventueel nog een reeks kunnen maken compleet los van reeks 1 en 2 (maar ja, in hoeverre gaat het dan nog origineel kunnen zijn + zowat elke Vlaamse acteur hebben ze al gebruikt in reeks 1 en 2 )

film88888

• 869 berichten
  • 919 stemmen

Kr!kke schreef:

(quote)

ja das wel waar, ze zouden eventueel nog een reeks kunnen maken compleet los van reeks 1 en 2 (maar ja, in hoeverre gaat het dan nog origineel kunnen zijn + zowat elke Vlaamse acteur hebben ze al gebruikt in reeks 1 en 2 )

Maar nee een nieuw seizoen waar het 2de ophieldt, en dan verder gaat met nieuwe vrouwenhandelaars, en hopelijk komt alleen Jan dan in het derde, en er zijn nog grote acteurs in Belgie zoals: Koen De Bouw, Kevin Janssens, en eventueel als klant bij de hoeren zou ik Chris Van Den Durpel nemen voor een bijrol, en zo kan je blijven zoeken naar nieuwe gezichten (Die toch goed acteren)

En kun je een geslaagd 3de seizoen maken.

Dat is wel mijn gedacht er over maar ja

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2509 stemmen

tja iedereen heeft er zijn gedacht over, maar een derde reeks komt er tog niet

Dead01

• 1167 berichten
  • 1702 stemmen

Ze hadden beter een 3de gemaakt met thoe het onstond met de acteurs van de eerste serie want die miste ik toch wel in het tweede seizoen.

Zeker Tom Van Dyck en Peter Van den Begin waren toch voor mij de betere van de serie en dan die er uit halenh was toch wel spijtig want in het tweede seizoen was Peter Van den Begin zijn rol toch kleiner en dan vrij rap gedaan. En als ik mij niet vergis is Raymond Van Mechelen en het buiteland ook overleden.

Donkerwoud

• 7854 berichten
  • 3421 stemmen

Jammer dat de tweede reeks in Nederland nog steeds niet uit is gebracht. Ik had toch wel verwacht dat we hem zo onderhand ook wel zouden mogen zien hier.

JDSsmetje

• 6546 berichten
  • 2116 stemmen

Enkele afleveringen gezien.

Erg goed acteerwerk en goed plot. Verassend veel verhaal

MindFucker

• 72 berichten
  • 183 stemmen

Vond het 2e seizoen in het niet vallen bij het machtige eerste seizoen.

Desondanks heb ik me zeker vermaakt. Ik kom zelf uit Rotterdam maar het Vlaamse (antwerpse) accent ben ik erg gaan waarderen.

Soms voorspelde ik ook na een scene wat bijv Eddy of Jan ging zeggen en vaak was het één van deze opmerkingen:

- Hoe's da godverdoemme nou toch mogelijk ?

- Was da nou echt nodig ?

- Waaroem hadde gij dat nou gedoan ?

Ook Ray had er een handje van om vooral de eerste opmerking vaak te gebruiken.

Al met al een goede serie waarmee ik me erg vermaakt heb.

Jammer dat er geen 3e deel komt.

yeyo

• 6286 berichten
  • 4307 stemmen

film88888 schreef:

Maar nee een nieuw seizoen waar het 2de ophieldt, en dan verder gaat met nieuwe vrouwenhandelaars, en hopelijk komt alleen Jan dan in het derde, en er zijn nog grote acteurs in Belgie zoals: Koen De Bouw, Kevin Janssens, en eventueel als klant bij de hoeren zou ik Chris Van Den Durpel nemen voor een bijrol, en zo kan je blijven zoeken naar nieuwe gezichten (Die toch goed acteren)

En kun je een geslaagd 3de seizoen maken.

Dat is wel mijn gedacht er over maar ja

Koen De Bouw en Kevin Janssens als vrouwenhandelaars? Dat meen je nu toch niet..

Chris Van Den Durpel als hoerenloper zou best komisch kunnen zijn.

Jan met de pet

• 998 berichten
  • 1182 stemmen

Geweldige Serie, alle 2 klasse, zowel deel 1 als deel 2, als ik moest stemmen dan voor alle twee een 4,5

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Ik heb de dvd box van de eerste, ik zal het nog eens een keertje moeten bekijken. Ik vond hjet destijds de beste Vlaamse serie ooit gemaakt;

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Prima serie wat ik er nu van zie. Zit geregeld met een glimlach op mijn gezicht.

Ook goed acteerwerk. Had het toch maar vanaf het begin moeten volgen, al is er makkelijk in te vallen.

1701320

• 6 berichten
  • 6 stemmen

Net ook de allerlaatste aflevering van het laatste seizoen gezien en kan niet anders zeggen dat dit gewoon een topserie is! Erg sterk en overtuigend geacteerd zelfs tot aan de kleinste bijrolletjes zoals bijv die 2 Vlaamse boeren waar die 2 Thaise dames verblijven zijn gewoon geniaal gecast, maar ook die Engelsen met hun prachtige accent. En natuurlijk ook alle bloedmooie dames en alle monster(tje)s:P die ze moeten neuken. Ook heb ik erg genoten van het Vlaamse accent waar ik als ABN sprekende Nederlander in het begin toch wel wat moeite had. Mijn favo uitspraak:

Are you crazy in the coconut of wa??

Heb ook erg kunnen genieten van de quotes van Ray van Mechelen met zijn: Gij kunt mijn kloten kussen, paljas

Eeuwig zonde dat ze hem er zo vroeg in het seizoen uit hebben gehaald. Hij draagt als het ware toch echt de hele serie. Alleen daarom 4.5 sterren, anders hadden het er 5 geweest

JanDahler

• 199 berichten
  • 262 stemmen

Pas seizoen 1 nog eens bekeken, wat blijft dit toch een geweldige serie, lachen!!

De humor in deze serie is zo goed, wat een hoop geniale uitspraken heeft deze serie toch.

The main man!!

• 282 berichten
  • 205 stemmen

Snap niet waarom het op Netflix matroesjka 2 heet, en er staat bij seizoen 1, dat zou dan toch seizoen 2 moeten heten?

Ben ik nu zo slim of is Netflix nu zo dom?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.