- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- House MD
House MD
Apollinisch
-
- 21283 berichten
- 0 stemmen
Wilson sterft en House eindigt moederziel alleen, lijkt me een logisch einde.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3754 stemmen
Meest logische einde zou wat mij betreft zijn dat House zelf serie niet overleeft.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3754 stemmen
Vind het terug naar de gevangenis plotje overigens zwaar onnodig. Was veel mooier geweest om het zonder deze plotwending af te ronden.
eppo349
-
- 863 berichten
- 3945 stemmen
Bye,bye. 8 seizoenen lang genoten van deze topserie.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3754 stemmen
Afgelopen. Na acht seizoen dan ten einde. Enigszins raar maar vond het een prima afsluting. Niet mijn gedroomde einde maar ook weinig mis mee. Vond het vooral leuk om alle oude bekenden nog eens een keer langs zien te komen. De laatste twee seizoenen hadden niet meer het oude niveau maar echt helemaal ingestort is House gelukkig ook nooit. Worden vanaf nu rustige dinsdagen.
Hier nog een kleine ode aan Dr. Gregory House House: The End « Tim's Filmblog - filmmad.wordpress.com
sara-pezzini
-
- 447 berichten
- 8 stemmen
laatste seizoen had een paar hele mooie afleveringen maar ook een paar hele slechte, en oh wat bleef Park irritant!
laatste aflevering vond ik een mooie afsluiter......inderdaad leuk van al die oude bekenden maar ik miste toch wel Cuddy hierbij.....
eppo349
-
- 863 berichten
- 3945 stemmen
De 'Swan Song' aflevering is ook de moeite waard. Een blik achter de schermen, erg interessant.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3754 stemmen
Inderdaad leuk al had het van mij wel wat langer mogen duren
Thorak
-
- 6336 berichten
- 1850 stemmen
Opzich had de serie met deze aflevering een redelijk waardig einde, alleen had de aanloop hiernaartoe al wel een aantal afleveringen eerder mogen komen. Het is nu allemaal wel erg 'op eens' en dat is jammer. Er had wel iets meer in het 'eind plot' gezeten. Het Wilson verhaal had eerder op gang mogen komen en daarmee het verhaal over House zelf ook.
Opeens is House suïcidaal, dat had echt wel een aanloop mogen krijgen in plaats van daar de laatste aflevering spontaan mee te starten. Het einde was dan misscien wat minder een verrassing geweest, maar ondanks dat toch wel sterker... Nu komt het een kleinbeetje over alsof er ineens een einde aan geschreven moest worden en dat verdient een serie als dit absoluut niet.
scc-j
-
- 124 berichten
- 0 stemmen
Top serie. Heel erg jammer dat het stopt. Al had dit beter na seizoen 6 gekund.
De afsluiting vind ik ook niet top.
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 857 stemmen
Even dit topic een schopje geven, al is het maar om wat lof te betuigen. Ik vind, om eerlijk te zijn, de voorlaatste aflevering van seizoen acht één van de betere afleveringen. Het heeft dingen met me gedaan dat weinig series, en zelfs films, met me kunnen doen. Morgen de allerlaatste aflevering bekijken en dan is het gedaan.
Yann Samsa
-
- 52 berichten
- 0 stemmen
Nu we nog steeds het genie Greg missen, is het tijd om even alles opnieuw te bekijken en wat lijstjes bij te houden.
Ik heb alvast weer de eerste twee seizoenen verslonden, en - in hoeverre dat voor House MD mogelijk is - de afleveringen wat proberen te rangschikken van persoonlijke favoriet naar 'minder'.
Seizoen 1:
Detox en Three Stories als de beste afleveringen van het seizoen, met Pilot en Damned If You Do als derde en vierde.
Daarna werd het al wat moeilijker, dus probeerde ik maar (in willekeurige volgorde) tot tien te komen. Vullen het lijstje aan: Maternity, Poison, DNR, Control, Babies and Birthwater en Honeymoon.
Seizoen 2:
De seizoensfinale No Reason als beste aflevering, volgende zijn The Mistake en de twee delen van Euphoria. Vervolledigen het top 10 lijstje: TB or not TB, Deception, Failure to Communicate, Distractions, All In en House vs. God.
Laat seizoen 3 maar nog eens komen...
BBC
-
- 137 berichten
- 0 stemmen
En we beginnen weer bij aflevering 1 van seizoen 1! Ik blijf net zo lang doorgaan tot ik alle medische kwesties begrijp Nee maarja, in mijn optiek wel de beste medische serie tot noch toe.
Hugh Laurie = held. Zijn album is trouwens ook erg goed maar dat terzijde.
Detox vond ik trouwens ook een van de beste afleveringen van S1!
BBC
-
- 137 berichten
- 0 stemmen
Morgen de allerlaatste aflevering bekijken en dan is het gedaan.
Nee joh! Afscheid nemen hoeft niet, begin gewoon weer overnieuw
Yann Samsa
-
- 52 berichten
- 0 stemmen
Seizoen drie is moeilijk te rangschikken. Het niveau is zeer consistent (i.v.m. de vorige twee seizoenen). Heerlijk seizoen, met uiteindelijk vele gebeurtenissen (ik zal wel geen spoiler gebruiken: het kussen met Cameron bijvoorbeeld). Interessante figuren kleuren het geheel wat op, en er zitten ook atypische afleveringen in (die niet echt focussen op het klassieke medische mysterie, en die wat meer gedurfde cameratechnieken gebruiken) zoals Insensitive, Top-Secret, Airborne,...
Moeilijk een top 10 te maken, maar sowieso zou Son of a Coma Guy erin staan - wat een aflevering! Merry Little Christmass is dan weer heerlijk doorspekt met zwarte humor, terwijl One Day, One Room meer de filosofische kant opgaat.
Vervolledigen m'n lijstje: Informed Consent, Lines in the Sand, Fools for Love, Que Será Será, Finding Judas, Words & Deeds en Half-Wit.
Hier waren ook vele 'schaduw-Gregs' aanwezig, dat valt op. Waar het in de vorige seizoenen enkel nog Foreman was, hadden we hier: de jongen in Lines in the Sand, de man in Que Será Será, de man in Half-Wit,... Tritter ook natuurlijk - in het begin een erg interessant personage, interessanter dan z'n 'zwarte vijand' in seizoen één bijvoorbeeld, maar naar z'n laatste afleveringen toe werd 'ie nutteloos.
Yann Samsa
-
- 52 berichten
- 0 stemmen
En ook seizoen vier blijft retestrak. De consistentie waar ik het over had bij seizoen drie, is nog meer aanwezig - dat maakt het alsmaar moeilijker om lijstjes te maken.
Jammer natuurlijk dat het een kort seizoen is, door de fameuze schrijversstaking van 2007. Het 'vertrek' van Chase, Cameron en Foreman. De nieuwe Chase (Kutner), de nieuwe Cameron (Thirtheen) en de nieuwe Foreman (Taub). Mooi ook om te zien hoe dit in het begin nogal duidelijk is, maar naarmate ze meer voor House werken hun karakters ook wel onverwachte elementen bevatten. Wilson die wegslipt, en Cuddy die alsmaar dichterbij komt.
Sowieso zijn de laatste drie afleveringen al topmateriaal. Living the Dream omdat hij werkelijk hilarisch is, en de tweedelige seizoensfinale omdat... Nou ja, geen uitleg nodig.
Lijstje zou ik aanvullen met de eerste vier episodes: het recept klopt gewoon. Fris, amusant, en o zo House.
Vervolledigen de lijst is de aflevering rond de CIA, de aflevering rond de illusionist en de aflevering rond de o zo vriendelijke man.
witboek
-
- 905 berichten
- 1117 stemmen
Heb een paar series gezien en ik wil niet in zo een ziekenhuis liggen.
Kisje
-
- 970 berichten
- 1187 stemmen
Ik heb tem seizoen 6 op DVD, moet het eigenlijk eens gaan hervatten en de laatste 2 seizoenen afkijken. Altijd een super goede serie gevonden.
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 857 stemmen
De volledige serie gaat uitgebracht worden op blu-ray.
606
-
- 23817 berichten
- 11965 stemmen
Ben nu bij aflevering 7 van seizoen 2 en nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden, heb dit jaren lang tegen gehouden om te kijken.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
De eerste 8 afleveringen van seizoen 1 er zo doorheen geknald.
Erg leuk, maar wel elke keer hetzelfde concept. Gaat dit nog veranderen in de loop der jaren?