• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.122 gebruikers
  • 9.378.888 stemmen

Wie is de Mol?

zoeken in:

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Spetie schreef:

Misschien net zoiets als vorig jaar? Toen heette een aflevering fluister en huiver! Zayrada fluisterde destijds, maar daarbij noemde ze de naam van Kees. Misschien heeft Jennifer ook iets of iemand genoemd of aangewezen, die achteraf de mol is.

Ze wist wel steeds in de biechten verrassend helder uit te leggen hoe de vork in de steel zat en wat de beste positie voor de mol zou zijn in de opdrachten. Dus misschien moeten we haar uitspraken bij de opdrachten linken aan degene die dat gedrag vertoonde tijdens de opdrachten. Volgens mij komen we dan vanzelf bij Freek uit.

Bij de opdracht op de roltrappen zei ze dat de mol wist dat JW meeluisterde en dat het dus geen zin had om hier te mollen (want dan zou de mol zich verraden aan JW). Wie deed er heel netjes zijn best - wetende dat Tygo al in het begin had lopen klooien door de woorden die bij de E en de F hoorden te veranderen? Juist: Freek.

Bij de opdracht aan de ronde tafel is het voor de mol - aldus Jennifer in haar biecht - het slimst om een van de enveloppen te pakken met de helft van de 1500 euro erin, en dan te ruilen met wie er dan ook maar wil (zolang het maar niet met degene is die de andere helft van het geldbedrag heeft). Wie hadden er een envelop met geld? Juist, Freek en Susan. Door zijn ruil met Sofie hield hij er bovendien nog een vrijstelling aan over ook. De bofkont!

In de opdracht met het abseilen werd een vraag gesteld: weet Freek hoeveel geld er in het koffertje zat bij de speuropdracht van de vorige aflevering? Er werd 'nee' geantwoord omdat niet is gezien dat hij het koffertje opendeed. Maar als mol weet hij dat natuurlijk al ruim voordat ze aan de opdracht beginnen...! Het feit dat deze vraag gelinkt wordt aan Freek is natuurlijk enorm verdacht.

Ik begin aardig in die tunnel vast te komen zitten, haha! Metsel 'm maar dicht hoor.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Zoals ik al na de 1e afl dacht: Jan-Wilem is de mol.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Nee, Jan-Willem is juist afgevallen doordat hij Aafs antwoorden liet staan (de enige goede keuze, maar hij had gemakkelijk de vermoorde onschuld kunnen spelen en switchen naar Tygo ofzo).

Ik houd het op Susan.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Leuk seizoen weer. En wat lijkt me Hong Kong een vette stad!

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

eRCee schreef:

Nee, Jan-Willem is juist afgevallen doordat hij Aafs antwoorden liet staan (de enige goede keuze, maar hij had gemakkelijk de vermoorde onschuld kunnen spelen en switchen naar Tygo ofzo).

Dat zou nogal doorzichtig kunnen zijn, aangezien hij alles gehoord had.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Maar als JW de mol zou zijn zou het 'afluisteren' niet in beeld zijn genomen...

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

schram101 schreef:

Dat zou nogal doorzichtig kunnen zijn, aangezien hij alles gehoord had.

Tuurlijk, maar er waren aan het einde nog 10 woorden over van de 20, waarvan een deel fout en de meesten niet relevant. Dus hij had best kunnen zeggen dat hij inschatte dat Tygo er meer had onthouden.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ik snap je, maar ik had als mol hetzelfde gedaan.

Maar he, ik ben een leek he

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Toch blijft Jan-Willem ook verdacht. Sowieso door het moment in aflevering 1 ("Schijnbeweging"), toen hij de letters MOL (achterstevoren) met de zaklamp vormde tijdens die lichtcodeopdracht. Letterlijk een "schijnbeweging" dus.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Week 1: Sofie

Week 2: Sofie

Week 3: Sofie (en een beetje Freek)

Week 4: Sofie (en een beetje Freek en Susan)

Niet echt logisch dat ik steeds meer begin te spreiden, maar Sofie blijft de perfecte mol terwijl Freek en Susan ook steeds verdachter beginnen te doen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Na afl. 1: Sofie

Na afl. 2: Sofie

Na afl. 3: Daphne (Sofie)

Na afl. 4: Susan (Sofie)

Was al tijdens de aflevering geswitched van Daphne af, dus dat was een kleine dwaling vorige week.

Jan-Willem gaat winnen, want die is zeker de Mol niet en gaat met 0 jokers door... Dit zit gewoon al de hele tijd op Susan.

Was een erg leuke aflevering inderdaad.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Niet te overmoedig worden he, je was zo zeker van Daphne haha

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Vorige week al vrij zeker, nu nog zekerder.

Freekie is de Mol.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Jennifer gedraagt zich deze aflevering echt bij elke opdracht opvallend verdacht met idiote acties. Haar bootje kon niet varen, ze sloeg expres een foto over bij de beelden en ze ging bij de route opdracht al na 10 meter de fout in en daarna stond ze continu stil.

Helaas te opvallend om de mol te zijn vermoed ik.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Jan-willem. Veel duidelijker wordt het niet.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Jan-Willem, Freek?

Wat voor mollendingen hebben jullie hen zien doen dan

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Tadaa.. Ze opvallend dom bezig.. Kon idd de mol niet zijn

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik ga weer terug naar Sofie (al had ze de porto bij de loopopdracht beetje weinig beet)

Na afl. 1: Sofie

Na afl. 2: Sofie

Na afl. 3: Daphne (Sofie)

Na afl. 4: Susan (Sofie)

Na afl. 5: Sofie (Susan)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11918 berichten
  • 5323 stemmen

schram101 schreef:

Jan-willem. Veel duidelijker wordt het niet.

Vertel.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Aan de blijdschap op het gezicht van Jennifer toen ze te horen kreeg dat ze naar de Filipijnen ging, was al duidelijk dat ze het niet was.

Freek is geen goed acteur, blijkt maar. Sjezus, wat een nepopluchting toen hij een groen scherm kreeg te zien.

Doordat er dit seizoen enveloppen in het spel zijn, die opgestuurd dienen te worden, is het niet erg dat Freek in de eerste aflevering al 1000 euro won. Denk dat de makers bewust tegen hem gezegd hebben geld te winnen in de eerste aflevering(en). Als "schijnbeweging" wellicht.

Na afl. 1: Susan

Na afl. 2: Jan-Willem

Na afl. 3: Freek

Na afl. 4: Freek

Na afl. 5: Freek

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

(quote)

Vertel.

Denk dat hij doelt op de "snake" opdracht. Dat hij niet terug naar de kerk wilde, binnen de tijd.

• 11918 berichten
  • 5323 stemmen

Zou inderdaad heel goed kunnen. Overigens zat ik vandaag juist voor het eerst op Jennifer. Oud-collega en WIDM-kenner verdenkt al vanaf het begin af aan Freek. Ik blijf op Sofie zitten, maar te obvious.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Freek is geen goed acteur, blijkt maar. Sjezus, wat een nepopluchting toen hij een groen scherm kreeg te zien

Ja dat idee krijg ik ook een beetje. Ook al in een voorgaande aflevering. Verloor ook het meeste geld deze aflevering?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Bovendien wordt hij niet opvallend als Mol aangewezen door de regie. En inderdaad, hij deed het lekker als Mol deze aflevering.

In aflevering 1 zei Art: "De mol houdt er NIET van om in de spotlights te staan." Toen hij vroeg: "Ik zoek 2 mensen die graag in de spotlights staan", staken Tygo en Freek hun hand op. De aflevering heette niet voor niets "Schijnbeweging".

Fox McCloud

• 951 berichten
  • 841 stemmen

Week 1: Susan

Week 2: Susan

Week 3: Susan

Week 4: Susan

Week 5: Susan

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik ga ook niet meer switchen, gelopen koers wmb:

Mol na afl. 1: Tygo

Mol na afl. 2: Susan

Mol na afl. 3: Susan

Mol na afl. 4: Susan

Mol na afl. 5: Susan

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

(quote)

Vertel.

Vooral een gevoel. Beetje zijn houding. Al was hij bij de snake-opdracht inderdaad zoals Rico zegt behoorlijk vreemd aan het doen.

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Sinds het begin van het seizoen zit ik eigenlijk al op drie mensen. Susan, Jan-Willem en Aaf. Ik zat hele tijd te switchen tussen die drie. Ik vind het heel lastig, maar door hints die de hele tijd naar Aaf wijzen denk ik nu dat het Aaf is. Dat kan echter volgende week weer iemand anders zijn.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kwam hem tegen op het web, en hij is inderdaad treffend voor hoe veel mannen zich na de ontwikkeling van vanavond moeten voelen:

http://replygif.net/i/257.gif

• 11918 berichten
  • 5323 stemmen

Zeer treffend inderdaad!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.