menu

Mijn Updates +
Overig / Televisie / Wie is de Mol?

zoeken in:
kappeuter (crew)
De nieuwe serie is deze week begonnen.
Je kunt de aflevering nog online bekijken:
http://www.wieisdemol.nl

Ik heb het vorig seizoen voor het eerst gevolgd. Leuke televisie. Jammer dat Angela Groothuizen vervangen is door Karel van de Graaf.

Mug
Verdorie. Alweer alleen maar BN'ers. Dat leidt meer tot zelfverheerlijking dan goed spel-element.

De Mol was mateloos populair in Belgie jaren geleden. Daar is het programma gestopt op haar hoogtepunt. Volgens mij 3 seizoenen. Dat programma zat vol goede humor en een goede presentator.

Nederland nam de succesformule over, met ongeveer dezelfde opdrachten uit de Belgische serie (gaaaap). Nederland stopte niet en proberen kijkcijfers te trekken door BN'ers mee te laten doen. Voor mij werkt het averechts. En zeker nu ze allerlei spelletjes doen op de radio, en de website, met aanwijzingen e.d. Nee, het leuke concept is ten grabbel gegooid. Laat het even een aantal jaren liggen en doe het dan weer met onbekende mensen. De charme is verloren.

kappeuter (crew)
Dit vind ik een beetje azijnpissen. Groothuizen deed het altijd erg leuk en je hoeft die spelletjes op de radio en de website niet te doen. Doe ik ook allemaal niet. Vind ik ook overdreven extra's, maar wie weet voor de diehard fan leuk.
Dat het bekende Nederlanders zijn vind ik in dit geval geen bezwaar. Het zijn niet van die Big Brother hotel BN-ers en ze kiezen geen Georgina Verbaan achtige types.
Vorig seizoen was het met Marc-Marie Huijbregts en Yvon Jaspers. Erg leuk. Meestal vallen de BN-ers mee.
Ik heb helemaal niets gemerkt van zelfverheerlijking of iets dergelijks.

Mug schreef:
Nederland nam de succesformule over, met ongeveer dezelfde opdrachten uit de Belgische serie (gaaaap).

Als er iets gaaap was, was het de Belgische serie wel. Zo deden ze die hele uitslag met rode of groene schermen in ongeveer tien seconden. Nee, dat is spannend hoor.

Overigens zie ik het ook liever met ON'ers.

Mug
Zelva schreef:
Als er iets gaaap was, was het de Belgische serie wel. Zo deden ze die hele uitslag met rode of groene schermen in ongeveer tien seconden. Nee, dat is spannend hoor.

En zo hoort het ook. Bij de Nederlandse serie duurt het 1/5 van het programma + analyses. Zo weet je na de eerste ronde al of de Mol een man of vrouw is e.d. Het mysterie wordt zo stukken minder.
De formule werkt i.i.g. niet met BN'ers. Het is nu meer een vriendenreisje dan hard-tegen-hard.
Ook is de zaterdag-avond geen geschikte avond, doe het op een vrijdag/zondag.

Mug schreef:
Zo weet je na de eerste ronde al of de Mol een man of vrouw is e.d.

Mug
OK. Zou je kunnen weten. Een geoefende 'Mol' en 'detective'-kijker volgt zo'n programma op een 'andere' manier.

Maar goed, de serie met BN'ers van vorig jaar was verschrikkelijk, omdat ik sowieso niet meer dan 1 minuut Marc-Marie volhoud. [aaarggh, en hij haalde de finale, dramatisch]
Op welke dag wordt het herhaald?

edit: aha, vrijdag regulier, zaterdag herhaling. Gemist dus. Toch maar via de computer bekijken dan.

kappeuter (crew)
De eerste aflvering vond ik wat slapjes, maar dat is denk ik omdat het allemaal nog op gang moet komen en je d'r weer in moet groeien en zij ook.

IcU
Ik volg wie is de mol al vanaf het begin, en ik kijk het altijd met plezier. Een soort cluedo, maar dan anders. Ik vond ook de eerste aflevering een beetje slapjes, en de bn'ers zijn wat minder dit jaar, vind ik. Maar ik denk ook wel dat ik met dit seizoen plezier ga beleven.

Blijft een vreemde actie van Toine met die bordjes.

Maar het blijft een prograama waar ik naar blijf kijken.

De Mol is tof! Ben blij dat het weer begonnen is, een van de weinige series die ik echt volg. En bekende of onbekende Nederlanders maakt me eigenlijk niet eens zoveel uit. Al geeft het iets extra's dat je de BN'ers nu eens op een andere manier leert kennen.

Het hangt er vooral van af wat je zoal kijkt. Voor mij en mijn vrouw waren het bijna allemaal onbekenden, behalve Twan.

kos
Ik begrijp er weinig van. gaan ze met elkaar praten, zegt de ene 'nou, ik lieg wel eens', meteen iedereen: 'oh, hij is vast de Mol'.

Maakt iemand een telfout met consequenties 'oh nee, hij is de Mol'

Iemand is te laat 'oh, zij is de mol'

Beetje koffiedik kijken allemaal lijkt het . Maar ik ben ook geen volger van de serie.

Mug schreef:
OK. Zou je kunnen weten. Een geoefende 'Mol' en 'detective'-kijker volgt zo'n programma op een 'andere' manier.

Even serieus, hoe zou je dat kunnen weten?

Richard weer terug

Verrassend

Leuke site over Wie is de Mol, waar onder andere veel aandacht wordt besteed aan de (film)muziek die wordt gebruikt: http://ilps.science.uva.nl/~erikt/demol/nl2006mu.html

damon
euhh....domme vraag
maar waar gaat het over
saboteert de Mol alles ofzo?
is iemand daarom de MOL?

Jep Milouska is trouwens de mol.
Ik zat telkens op Roderick

Vanaf aflevering twee op Milouska

Zo van: "zo dom kún je gewoon niet zijn."

Wel erg sterk geacteerd van Milouska. Ik had geen moment overwogen in het begin dat zij het was.

De kandidaten van Wie is de Mol 7 in Thailand zijn bekend.
De serie is in Juli opgenomen en komt vanaf Januari 2007 op de televisie.

Dit zijn de kandidaten van deze editie:

Renate Verbaan (TMF en binnenkort RTL5)
Liesbeth Kamerling (GTST,Stille Nacht)
Inge Ypenburg (GTST,Westenwind,Bobo's in the Bush)
Eva van der Gucht (Kannibalen)
Nadja Hupscher (Simon,Dennis P)
Sander Lantinga (BNN,Wimbledon streaker)
Dick Jol (Scheidsrechter)
Menno Bentveld (Herexamen,Jules Unlimited)
Alex Klaassen (Kopspijkers,Koppensnellers)
Paul Rabbering (3fm DJ)

Ik ben weer erg benieuwd naar deze editie.
Op Renate Verbaan na lijkt het me ook een leuke groep.

Wat Paul Rabbering,Renate Verbaan,Eva van der Gucht en Nadja Hupscher in Wie is de Mol doen is mij een raadsel.
Het niveau daalt steeds meer van de kandidaten.
Dick Jol,Menno Bentveld en Alex Klaassen lijken mij 3 erg leuke en originele kandidaten maar vooral de vrouwelijke kandidaten vallen qua namen wat tegen.

Leukste mol uit de ON versie: Sjors!

Spartaan1986 schreef:
De kandidaten van Wie is de Mol 7 in Thailand zijn bekend.
De serie is in Juli opgenomen en komt vanaf Januari 2007 op de televisie.

Dit zijn de kandidaten van deze editie:

Renate Verbaan (TMF en binnenkort RTL5)
Liesbeth Kamerling (GTST,Stille Nacht)
Inge Ypenburg (GTST,Westenwind,Bobo's in the Bush)
Eva van der Gucht (Kannibalen)
Nadja Hupscher (Simon,Dennis P)
Sander Lantinga (BNN,Wimbledon streaker)
Dick Jol (Scheidsrechter)
Menno Bentveld (Herexamen,Jules Unlimited)
Alex Klaassen (Kopspijkers,Koppensnellers)
Paul Rabbering (3fm DJ)

Kan niet wachten tot het weer gaat beginnen!!

Ik ook niet.
Nog 4 maanden

Dick Jol is de mol

Zou wel erg makkelijk zijn hè

Jol die weet de uitslag natuurlijk al

rodeni schreef:
Leukste mol uit de ON versie: Sjors!

ON: onbekende nederlander
Kent iemand Sjors nog?

5 Januari 20:30 op Nederland 3 de eerste aflevering van de nieuwe reeks.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.