- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
Koen87
-
- 437 berichten
- 1244 stemmen
Ik ben het eens dat WIDM dit seizoen wat minder spectaculair is, de setting vind ik in deze editie ook niet heel tof.
Ps; de reactie van Sofie met het versturen van de enveloppen vond ik opvallend, ze keek als een klein kind dat een geheim heeft wat hij/zij niet wil vertellen. Al vind ik haar wel ontzettend schattig en toch ook wat te naïef.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Sofie gedraagt zich veel te opvallend om daadwerkelijk de Mol te zijn. Kan zijn dat de Mol deze keer een totaal andere tactiek hanteert dan voorgaande jaren, maar dat zou de regie dan nooit zo in beeld brengen. Wel raar dat zij bij de roeiopdracht achterin ging zitten waardoor niemand haar kon zien (wat de Mol altijd zou moeten doen) en amper mee roeide. Op sommige momenten deed ze zelfs niets. Niemand van de groep kon dat zien (op Aaf na wellicht - maar die was teveel bezig met die trommel), dus waarom zou je dan een molactie doen als je niet de mol bent?
Het lijkt mij dat de Mol in het groepje zit, die in dat doodlopende "straatje" terecht kwamen bij de 1e opdracht. Sofie, Freek of Jan-Willem.
Daphne gedraagt zich ook nog steeds erg vreemd. En toen ze het rode scherm kreeg heette de aflevering "Schijnbeweging".
Dus uit die 4 moet ik kiezen.
Na afl. 1: Susan
Na afl. 2: Jan-Willem
Na afl. 3: Freek
Hong Kong vind ik trouwens erg gaaf. Ik verwacht nog wel dat ze de natuur op gaan zoeken.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik verwacht nog wel dat ze de natuur op gaan zoeken.
Zeker, in de allereerste aflevering hebben we al gezien dat ze nog naar een tropisch eiland in de Fillippijnen gaan.
Vond de opdrachten van deze week wel weer beter dan wat we tot nu toe gezien hebben. Vooral de eerste opdracht dan, dat was zo'n ouderwetse 'Mol'-opdracht. Al heb ik geen verdachte dingen gezien bij mijn mol (Daphne), bij de anderen des te meer. Ik hoop echt niet dat Sofie de mol is, want dan ligt het er echt veel te dik bovenop. Wat anderen hier op het forum ook al zeiden: dit seizoen ligt er wel érg veel nadruk op de executies, wat ten koste gaat van de opdrachten. En het idee van WIDM is volgens mij juist dat de mol de opdrachten moet saboteren, zodat er zo min mogelijk geld uit de pot gaat. Wat ze nu bedacht hebben met die enveloppen.... Ik ben er niet wild van. Jammer! Maar ik blijf hopen dat de volgende aflevering beter is. En spannend blijft het ondanks alles wel!
Wat betreft mijn mol: het meest verdacht vind ik toch nog steeds Daphne en Jan Willem (maar die kán het gewoon niet zijn). Totaal niet verdacht is wat mij betreft momenteel alleen Tygo, want Jennifer betrapte ik gisteren ook ineens op mollengedrag. Twijfelgevallen zijn Aaf, Susan, Freek en Jennifer dus. En Sofie mág het gewoon niet zijn. Veel te obvious!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Mol na afl. 1: Tygo
Mol na afl. 2: Susan
Mol na afl. 3: Susan
Ik was even geneigd te switchen naar Freek met niet minder dan 2 typische sneaky mollenstreken gisteren, maar ik hou het toch nog maar even op Susan.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Als Susan het is, is ze de beste actrice van Nederland. Samen met Tygo verdenk ik haar het minst (na 3 afleveringen).
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8164 stemmen
Mol na afl. 1: Sofie
Mol na afl. 2: Freek, Sofie
Mol na afl. 3: Freek
Jammer, maar het lijkt alweer overduidelijk te zijn nu. Zat nu nog opvallender te mollen, dan in aflevering 2.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Week 1: Susan
Week 2: Susan
Week 3: Susan
Wat is Sophie irritant. Vervelend mens, hopelijk vliegt ze er snel uit. Ik verdenk Susan, Daphne en Freek.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Week 1: Sofie
Week 2: Sofie
Week 3: Sofie, maar
Ik was even geneigd te switchen naar Freek met niet minder dan 2 typische sneaky mollenstreken gisteren, maar ik hou het toch nog maar even op Susan.
Fox McCloud
-
- 951 berichten
- 841 stemmen
Verdenking: Sofie
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Leuke aflevering.
Ik houd het voorlopig even op Susan, maar ben allerminst zeker.
Overigens had ik de indruk bij de eerste opdracht dat Aaf aan het eind verkeerde info gaf. Ze zei tegen Daphne dat de groep nog niet eens bij het gebouw met de spiegelende ramen was maar ze stonden daar recht voor. Helaas kregen we nauwelijks beelden van wat er daarna gebeurde.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Valt toch tegen hoor, dit seizoen. Wij hebben nu net het seizoen van 2011 afgekeken met Patrick Stoof als mol, en zijn nu begonnen aan seizoen 2007. De opdrachten daar zijn veel interessanter lijkt het wel, meer spanning. Dat mis ik een beetje.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Freek, Jan-Willem of Susan.
Na afl. 1: Susan
Na afl. 2: Jan-Willem
Na afl. 3: Freek
Na afl. 4: Freek
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Ik verdenk vanaf aflevering een Sofie het meeste maar ik sluit nog niemand uit. Daphne verdacht ik nooit echt, leek me te obvious.
Jennifer maakt zich nu overigens ook wel erg verdacht met dat woorden doorgeven.
MRDammann
-
- 661 berichten
- 3560 stemmen
Lastig jaar. Iedereen maakt zich verdacht, maar sinds afl. 1 verdacht ik Jan-Willen, maar sinds deze aflevering Susan. Ze is naar mijn mening te stil en zegt en doet af en toe wel wat mollendingen.
Fox McCloud
-
- 951 berichten
- 841 stemmen
Week 4: Susan
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ja, het is Susan met Freek als enige escape:
Mol na afl. 1: Tygo
Mol na afl. 2: Susan
Mol na afl. 3: Susan
Mol na afl. 4: Susan
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Wel vreemd dat Susan en Jennifer (die waren het dacht ik) Aaf niet raadpleegde terwijl ze een vraag over Aaf kregen bij de abseilopdracht.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Wat is Sophie irritant. Vervelend mens, hopelijk vliegt ze er snel uit. Ik verdenk Susan, Daphne en Freek.
Week 4: Susan (Freek reserve)
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Susan heeft overigens nog een euro verdiend tijdens de opdrachten. Opvallend.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11918 berichten
- 5321 stemmen
Hoe komt iedereen toch bij Susan? Ik zit nog altijd op Sofie, maar te obvious.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Heerlijke aflevering gisteren. Voor het eerst dit seizoen dat er echt meerdere goede molopdrachten waren! Mijn mol (voor wat het waard was haha) naar huis, dus ik moet op zoek naar een ander. Was niet eens verbaasd dat ze het niet was trouwens, omdat ik ook nooit de volle overtuiging heb gehad. Mijn enige andere mollenoptie is nu Freek, dus dan ga ik maar vol voor hem. Ik verdenk hem al sinds aflevering 2 als mol, maar Daphne versprede de weg om hem voor 100 procent te verdenken. Nu zij 'out of the way', heb ik geen andere keuze.
Mijn mol is dus: Freek.
Bijzondere afleveringstitel trouwens... Iemand een idee waar dat op sloeg?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8164 stemmen
Mol na afl. 1: Sofie
Mol na afl. 2: Freek, Sofie
Mol na afl. 3: Freek
Mol na afl. 4: Freek, (Susan)
Na deze aflevering kunnen volgens mij alleen Freek en Susan nog maar de mol zijn. De rest is definitief afgevallen. Vooral bij het spel aan de tafel moet de mol voorkennis hebben gehad betreffend het ruilen van het geld. En juist daarin speelden zowel Freek als Susan een voorname rol.
Bijzondere afleveringstitel trouwens... Iemand een idee waar dat op sloeg?
Misschien net zoiets als vorig jaar? Toen heette een aflevering fluister en huiver! Zayrada fluisterde destijds, maar daarbij noemde ze de naam van Kees. Misschien heeft Jennifer ook iets of iemand genoemd of aangewezen, die achteraf de mol is.
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3297 stemmen
En dat is mn 2e mol dier eruit is.. 
Ik denk dat ik me maar niet meer aan voorspellingen ga wagen.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ik vind Aaf toch ook wel een twijfelgevalletje hoor. Kan er geen touw aan vastknopen.
laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Neeee....de leukste kandidaat er uit 
Eerst Sofie en beetje Jan-Willem. Nu andersom. Hij heeft 2x pech gehad met enveloppen. Maar ja hij is De Mol dus who cares?
Maar kan Sofie nog niet loslaten. Hoop dat zij er uit gaat volgende keer dan kan ik haar definitief afschrijven. Tygo mag er ook wel uit.
Iets met tunnelvisie weer (ja ik dek me ff in)
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik vind Aaf toch ook wel een twijfelgevalletje hoor. Kan er geen touw aan vastknopen.
Nee joh. Die kijkt veel te onzeker de hele tijd.
Er zijn maar 3 opties: Freek, Susan, Jan-Willem.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het enige wat ik aan het einde van de aflevering hoop is dat Jennifer doorgaat. De rest zal me een zorg zijn.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Het hoogtepunt van Jennifer is al geweest, vermoed ik. 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik heb er al vaak naar gekeken. Op zoek naar aanwijzingen.