menu

Overig / Televisie / Verkiezing beste kinderprogramma

zoeken in:
AHWA
Ik ken wel Camp Candy, maar dat vergeet ik liever

Ted Kerkjes schreef:
(quote)
Hier ken ik serieus niets van! Ik denk dat ik van niet één van die series meer dan één aflevering gezien heb ...

Echt heb je van de Smurfen nooit meer dan één aflevering gezien? Dat is toch al ontelbare keren op TV geweest.

SelmaDuim schreef:
(quote)

Zelfde geboortejaar hier, dus een herkenbaar lijstje. Ik ken Candy Candy nog wel. Over een blond meisje met grote twinkelogen die opgroeit in een kindertehuis, geloof ik.

Dat klopt inderdaad. zoals zoveel animaties was het van Japanse makelij. De reden dat het nog steeds niet beschikbaar is op DVD is dat er al een heel lang lopend proces is tussen tekenaar en animator over wie nu precies de auteursrechten heeft. Zolang dit blijft duren kan het niet ter beschikking worden gesteld van het publiek

alexspyforever schreef:
Echt heb je van de Smurfen nooit meer dan één aflevering gezien? Dat is toch al ontelbare keren op TV geweest.
Ik weet dat het al heel lang op de televisie te zien is. Volgens mij worden nou nog steeds de oude afleveringen herhaalt. Toch heb ik nog nooit één aflevering gezien. De Smurfen vind ik niet echt leuke figuurtjes. De stripverhalen van Peyo heb ik wel eens gelezen, maar daar vond ik ook niet heel veel aan.

Ik heb overigens een -naar mijn mening- erg leuk radio-interview met Harrie Geelen geüpload. Mijnheer Geelen vertelt over zijn creaties zoals Oebele, Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Mijnheer?, Q & Q en nog veel meer. Erg interessant!

En hier is een site met heel veel informatie over kinderprogramma's: http://www.waarkeekjijvroegernaar.nl/
Erg handig!

Beste kinderprogramma's uit mijn jeugd:

De Zevensprong
De Moddermonsters (Under the Mountain) Dit vond ik trouwens heel eng als kind.
Ovide en zijn Vrienden
Dommel
Boes
Nils Holgerson
Round the Twist
Snorkels
Teddy Ruxpin
Duck Tales

Ted Kerkjes schreef:

En hier is een site met heel veel informatie over kinderprogramma's: http://www.waarkeekjijvroegernaar.nl/
Erg handig!

Die site ben ik ook al tegengekomen via Googelen, heb die in mijn favorieten staan
Wat de Smurfen betreft tja ik ben ermee opgegroeid. Zo had ieder kind wel zijn favoriete smurf. Maar uiteindelijk zijn er heel wat tekenfilms die ik leuker vond/vind dan de Smurfen.

Ted Kerkjes schreef:
1. Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Mijnheer? (1972-1974)
2. Q & Q (1974-1976)
Hm. Deze verdienen eigenlijk mijns inziens een gedeelde eerste plaats. Ik heb van Q & Q de Complete Serie op DVD gekocht en ben nu de serie aan het herbekijken. Briljant! Hoe in iedere aflevering iets nieuws wordt ontdekt, en weer eindigt met een cliffhanger. (Dan hoor je zo'n spannend muziekje en begint de aftiteling weer met Robert Long die zingt: "Q... & Q...") Geweldig!!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:14 uur

geplaatst: vandaag om 22:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.