- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Shameless
Shameless
Flipman (redacteur)
-
- 6768 berichten
- 1120 stemmen
Ik had de Eerste Aflevering van deze Serie gezien. Ik vond 'm Geweldig, Acteerwerk, Muziek, Sfeer... Ik was er Erg Tevreden over.
Ik miste helaas de Tweede Aflevering, waardoor ik dacht de Serie weer te gaan volgen als hij opnieuw uitgezonden zou worden.
Maar gisteravond zag ik 't Grootse Deel van 'n Aflevering en ik zat er weer helemaal in!
Weet iemand of de Serie al op DVD uit is?
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3180 stemmen
Van een DVD uitgave weet ik niks. Ik vind het ook een leuke serie, heb ook 1 keer een aflevering gemist weet niet meer welke. Die van gisteren heb ik opgenomen wegens de belachelijke tijd waar het op uitgezonden wordt. Waarom doen ze dat nou eigenlijk zo laat?, de publieke doen dat erg vaak met series en films.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Heb hier leuke dingen over gehoord. Moet het maar 's gaan kijken...
Flipman (redacteur)
-
- 6768 berichten
- 1120 stemmen
Ik heb het al tijden niet meer gezien, moet ik toegeven. Ook vanwege de belachelijke tijden. Carvnivalé kan nog, aangezien dat op 'n zondag is. Maar "Shameless" mag van mij ook wel wat vroeger.
Uma Oldman
-
- 227 berichten
- 327 stemmen
Was weer een heerlijke aflevering gisteren, Frank die eindelijk voor de kids in de bres springt!
Flipman (redacteur)
-
- 6768 berichten
- 1120 stemmen
Eerste serie van Shameless is inmiddels op DVD ! Andere delen ook al, of...?
Ik ben met mijn neefje de serie aan het kijken. Blijft geweldig!
Flipman (redacteur)
-
- 6768 berichten
- 1120 stemmen
Ik heb nu ook Serie Twee gezien (behave The Christmas Special, die officieel nog bij Serie Eén hoort). Weet iemand of Serie Drie ook al verkrijgbaar is?
TerryA
-
- 446 berichten
- 2252 stemmen
fantastiche tragi-komedie series dat afspeelt in wijk in Manchester.
volgens mij hadden ze het op NL TV niet meer uitgezonden na series 2? - jammer, want afgelopen April kwam Series 5 uit op DVD (in GB)
TerryA
-
- 446 berichten
- 2252 stemmen
Ik heb nu ook Serie Twee gezien (behave The Christmas Special, die officieel nog bij Serie Eén hoort). Weet iemand of Serie Drie ook al verkrijgbaar is?
series 2 was van eind 2004 - begin 2005
dumble
-
- 268 berichten
- 225 stemmen
super coole serie dit, ik heb gister ep 1, 2, 3 van season 1 gezien. Ik begon om 11 savonds pas te kijken maar als je ze op de computer hebt staan wil je maar door blijven kijken natuurlijk..
Ze zijn overgins als bij season 6 tegenwoordig;
Shameless on TV.com - Free Full Episodes & Clips, & Show Info
Donkerwoud
-
- 8255 berichten
- 3746 stemmen
Ik heb deze ooit gevolgd, maar ergens is het in de vergetelheid geraakt. Ik weet nog wel dat ik bij James McAvoy, toen nog een onbekende acteur, al dacht: dit gaat een grote worden, let maar op. En ik heb daarin wel gelijk gekregen.
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Ik ben wel benieuwd hiernaar, waar gaat dit over?
dumble
-
- 268 berichten
- 225 stemmen
Ken je nog die documentaire van sbs6 'probleemwijken in nederland' of iets dergelijks..
Shameless speelt zich af in zo'n soort wijk maar dan in England, Manchester (het mooie is dat in het echt daar ook zulke probleemwijken zijn), je moet je ook voorstellen dat die wijken 10 keer erger zijn als in Nederland. Shameless volgt het verhaal van de familie Gallagher die dus in die wijk woont. De vader is alcoholist, de moeder is er vandoor gegaan met een andere vrouw, de oudste dochter (fiona) zorgt eigenlijk in haar eentje voor de rest van het gezin bestaande uit (van oud naar jong): Lip (Phillip), Ian, Carl, Debbie en Liam. Voor de rest heb je nog de buren (goed bevriend met de familie): Kev and Veronica.
Donkerwoud
-
- 8255 berichten
- 3746 stemmen
Betere beschrijving: neem Flodder, maak de verhaallijnen iets overtuigender, en je hebt een idee wat Shameless is.
dumble
-
- 268 berichten
- 225 stemmen
haha ook goed, ik ben niet zo goed in beschrijven . Maar ben overgins ook pas bij season2 met kijken.. volgens mij zijn ze al bij 6
Donkerwoud
-
- 8255 berichten
- 3746 stemmen
haha ook goed, ik ben niet zo goed in beschrijven . Maar ben overgins ook pas bij season2 met kijken.. volgens mij zijn ze al bij 6
Er is niks mis met jouw beschrijving hoor!
Maar met Flodder heb je meteen een beeld ervan, vandaar.
Don Pasquale
-
- 1 berichten
- 104 stemmen
Ik ben aan het kijken naar de serie op DVD - ik zit momenteel aan serie 5.
Moet je zeker zien!
Prachtig qua humor - grauwheid - tristesse - sfeer - ...
Great!!
Bottleneck
-
- 8232 berichten
- 2105 stemmen
Shameless is inderdaad geweldig,
Frank is de ultieme nietsnut en zuiplap, maar wel ontzettend grappig, ook die gestoorde meid van hem (vergelijk Frank een beetje met the Big Lebowski maar dan veel meer de Tokkie versie).
Kan me nog een scene herinneren dat ie met een baantje was begonnen als glazenwasser (?), maar zich na 1 dag al verstopte om niet meer te hoeven werken
Denny80
-
- 9 berichten
- 8 stemmen
Geweldige serie dit!! 10 jaar geleden eerste seizoen op tv gezien, maar na twee of drie seizoenen werd het hier in NL van de buis gehaald. Ziek dat ik er van was, niet wetende dat de serie in UK gewoon door liep.
Tot 2 jaar terug..samen met vrouwlief weer opnieuw begonnen t/m seizoen 8 (daarna zijn ze helaas niet meer met ondertiteling te verkrijgen, wat ik wel nodig vind omdat het soms door het platte taal gebruik lastig te verstaan is)
Heerlijke platte humor, geweldige types..
Frank de aan lagerwal geraakte alcoholische junk vader van 6 kinderen
Kelly de bitchie hoer met een gouden hart
Mickey de macho maffia zoon zonder hersenen, die eigenlijk stiekem meer van de mannen is
Sheila de aan straatvrees, smetvrees lijdende seksverslaafde
Marty een pyromaan met jul de la tourette
zelfs de kleine rollen zijn top ingevuld zoals hoerenmadam Lilian.
Soms deed het me denken aan me oude achterstandswijkie, waar ik vroeger in ben opgegroeid. Helaas word het na seizoen 7 wel iets minder met de verhaallijnen, maar toch onvergetelijk! Heb ook nog geprobeerd de Amerikaanse versie te bekijken, maar na drie afleveringen gestopt. Als je eenmaal de UK versie kent, dan is de US versie (vind ik) geen ruk aan.