menu

Overig / Televisie / Buffy the Vampire Slayer

zoeken in:
Nou, misschien ga ik ooit een poging wagen dan!

melvddonk
Net klaar met seizoen 1 van Buffy. Het is tot nu toe niet echt heel goed in de smaak gevallen. Het is wachtable, maar daar heb je het dan ook mee gezegd. De season finale was de beste episode en hier was eindelijk dan eens wat spanning te vinden.

Ik hoop op beterschap in de aankomende seizoenen en dat is dan ook de enige reden dat ik het blijf volgen.

seizoen 1 is pure camp. Gaat echt alleen maar beter worden en dan later weer ietsje minder, maar tegen die tijd ben je hopelijk al zo hooked dat je doorkijkt.

melvddonk
Haha, ik ben benieuwd. Heb seizoen 2 net even opgehaald bij mijn schoonzusje en ga er vanavond denk ik maar eens aan beginnen.

Eindelijk begonnen met de serie!!

Althans, ik heb seizoen 1 en de helft van seizoen 2 al eens gezien, maar dat is al weer 5 jaar geleden.
Nu ben ik bij seizoen 3 aan beland

Seizoen 1 vind ik een erg leuk opbouwend seizoen. Zo krijg je eerst de introductie en daarna leer je stuk voor stuk nieuwe personages kennen. Dat vind ik altijd wel erg leuk.
Steeds meer gebeuren er vreemdere dingen en krijg je elke aflevering een nieuw avontuur te zien. Wat uiteindelijk opgebouwd word naar de mooie confrontatie in de laatste aflevering met ''The Master''.
Verder blijft het wel braaf en komen naast het doden van demons/vampieren en andere wezens genoeg andere elementen aanbod. De bekende tienerprobleempjes.
Al met al een zeer geslaagd seizoen!

Seizoen 2 vind ik daarintegen veel beter. Het blijft op hetzelfde niveau, het schoolsfeertje blijft met daarnaast de humor en relatieproblemen, maar daarnaast komen er veel meer spannendere en heftigere dingen bij kijken. Dus het overtreft zich allemaal wel.
Ook een aantal leuke personages komen erbij en die zorgen ook dat het seizoen extra leuk word.
Het word allemaal wat serieuzer nu, aangezien de vijand nu veel krachtiger lijkt en de gevoelens van de acteurs goed naar voren worden gebracht en getoond worden.
Zeker een geslaagd seizoen en dus ook beter dan seizoen 1, en een pluspunt dat het veel meer afleveringen telt.

De eerste 4 afleveringen van seizoen 3 bekeken. Viel me enigszins tegen. De eerste aflevering van het seizoen was verre weg van boeiend en de afleveringen daarna blijven een beetje in dezelfde sfeer hangen.
Faith is een leuk nieuw personage, dus ben ook benieuwd hoe dat verder verloopt. Al had ik vroeger er wel iets van mee gekregen.
Ben erg benieuwd of het nog spannender word en de vijanden wat enger worden en sterker.

Ik wou dat ik ook opnieuw aan Buffy kon beginnen zonder alles al te weten

In mijn ogen één van de geniaalste reeksen die ooit gemaakt zijn. Het eerste seizoen is wat minder, samen met seizoen 4 door een ietwat teleurstellende bad-guy, maar wat daarna volgt is zo heerlijk! Elke keer denk je dat ze het hoogste niveau behaald hebben en dan doet Whedon en Co er nog een schepje bovenop.

Je gaat in ieder geval nog een mooie tijd tegemoet.

ik zou idd ook willen dat ik dit allemaal nog nooit had gezien en er nog aan kon beginnen.
voor mij ook de beste/leukste serie ooit, deze kijk ik zeker 1 keer per jaar terug en het verveelt nooit...leuke humor, goede cast, Giles is geweldig en maar vooral Spike
er staan je nog vele hele gave afleveringen te wachten, zelfs een paar waar ik stil van werd....het word zeker spannender en volwassener allemaal, helemaal na seizoen 3....

en inderdaad vierde seizoen is wat minder maar wat daarna komt is geniaal!!!!!

sara-pezzini schreef:
en inderdaad vierde seizoen is wat minder maar wat daarna komt is geniaal!!!!!

Helemaal mee eens!
Ik heb rond juni de hele serie gekocht en zitten kijken en het werkt echt verslavend.

Ooit toen het ca 10 jaar geleden op TV werd uitgezonden wel gekeken, maar je herinnering is toch net iets anders.
Ik had een heleboel door elkaar gehaald.
Zo had ik onthouden dat de seizoen finale van serie 6 het einde was, gaat het gewoon nog door.
En ik dacht ook dat zowel Angel als Cordelia er tot het eind in zaten, maar dat bleek ook al niet zo te zijn.
Kortom: ik kwam toch nog voor een paar verassingen te staan en zeker de helft van de afleveringen kon ik mij dan ook totaal niet meer herinneren.

Wat ik wel nog wist was dat seizoen 4 stukken minder was, ik vond die ene gast ook totaal niet leuk er bij.
Mijn favoriet zoals ik ook al elders melde is zonder twijfel Faith (terwijl ik haar 10 jaar geleden onuitstaanbaar vond) met James Marsters als Spike op een goede tweede plaats.
Vooral wanneer "de Sleutel" (om het zo maar te noemen) mee gaat doen vind ik het ijzersterk!
Serie begint als tiener serie maar het wordt steeds serieuzer en op sommige momenten raakte het mij zelfs.

Erg knappe serie.

Vraagje: hoe is seizoen 8, wat volledig uit computeranimatie bestaat? Ik twijfel nog om het aan te schaffen.

Die drie nerds zijn trouwens ook geniaal en de aflevering Superstar is fantastisch!

ik vond die ene gast ook totaal niet leuk er bij

Waarschijnlijk bedoel je Riley Finn, de Initiative agent waar Buff een relatie mee krijgt.

Ja, over S8: Het is geen animatie, maar een comic reeks die laatst wel ''verfilmd'' is als motion-comic (bewegende comic-animatie in feite).
S8 vind ik een beetje een mixed bag, erg vermakelijk om te lezen, mooi getekend (zeker de cover fotos van Jo Chen , pakken precies de essenties vd acteurs), er zijn stukken die ik mooi vind, maar ook zeker mindere stukken qua verhaallijnen, personage keuzes. Het is meeral te groots opgezet waarbij het hart van de serie wel verloren gaat. Het ligt er ook aan hoe erg je een comic liefhebber bent.
Wat ik je wel kan aanbevelen, zijn de spin-off comic ''Fray'' over de futuristische Slayer Melaka Fray in de 23e eeuw. Denk aan een Slayer met karaktereigenschappen van zowel Buffy als Faith in een Blade Runner-achtig tijdperk.
En ook het 2-luik ''Tales of the Slayers'' en Tales of the Vampires'' die verschillende korte verhalen vertelt over verscheidene vampiers en voormalige Slayers in de loop der tijden kan ik aanbevelen. Getekend door verschillende artiesten.

Angel is ook verder gegaan als comic (S6 After the Fall) en is nu lopend in S9 in de Angel & Faith reeks die ook goed vind. Beter als S8 imo (back to the basic zeg maar).
Buffy is nu ook in S9 (als comics).

thunderball schreef:

Vraagje: hoe is seizoen 8, wat volledig uit computeranimatie bestaat? Ik twijfel nog om het aan te schaffen.

Hangt van de prijs af maar
a) dit is een letterlijke kopie van de comics met iets meer beweging/dynamiek
b) het was geen succes dus de helft van seizoen 8 is maar geanimeerd terwijl ze met de comics al aan seizoen 9 zitten
c) de stemmen zijn niet van de originele cast

Toch zijn de comics op zich wel de moeite waard (al is seizoen 8 iets minder en gaan ze wat over the top maar met seizoen 9 lijken ze terug op het goede pad te zijn) en ben ik als fan dolgelukkig met de verdere avonturen van de Scooby-gang.

edit: Zoals Smallprint84 al zegt zijn Tales of the Slayer/Vampires erg degelijk en raad ik ze ook aan.

Je bedoelt dat men als het ware plaatjes uit een stripboek wat laat bewegen (via in en uitzoomen) om het zo maar even makkelijk te zeggen?
Hum... dat lijkt me vrij saai om te bekijken. Ik dacht eerlijk gezegd dat het om computeranimatie ging en DAT leek me al niet geweldig.
Op ebay zie je ze voor een euro of vijf met de eerder gemaakte bioscoopfilm er gratis bij (die nu ook niet heel goed was, maar wel met onze Rutger Hauer).

Ga ik even over nadenken. Lijkt me niet geweldig.

zo kun je het inderdaad wel zien ja, lijkt me inderdaad ook niks.
Ik heb wel al een hoop bovengenoemde comics in huis. Ben een groot Buffyverse-fan.

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen (heb de animated serie eens uitgetest en was er niet wild van) maar ik heb de bioscoopfilm dan ook al in huis Kun je beter gaan interesseren voor de effectieve comics.

Ok, denk ook niet dat dat hem voor me gaat worden.
Ik had er al niet veel hoop op dat het geweldig zou zijn, maar het is dus nog erger dan ik al dacht,....
Wat de comics betreft, op dit moment even geen belangstelling voor, ik ben ook niet echt een super stripfanaat, heb wel het nodige liggen, maar dat is niet echt mijn ding.

Denk dat ik eerst maar de serie Angel ga aanschaffen, die heb ik -op een halve aflevering na- nooit gevolgd.

dan staat je nog wat te wachten, vond Angel ook super!! wat serieuzer allemaal, maar erg leuk om Cordelia, Wesley ook te zien, en wat gast optredens van Faith, (goede afleveringen!!) Willow en Oz, en ook Buffy komt nog een keer langs...
en het laatste seizoen is helemaal geweldig met Spike erbij!!!! de aflevering Smile Time !!!!!!
heb dubbel gelegen en nog steeds elke keer!
ook vond ik Fred een welkome aanvulling.....
ook die serie kijk ik erg vaak terug en verveelt niet...

Ok, ik ga hem binnenkort wel aanschaffen.
Heb al een paar keer met de dvd box in mijn handen gestaan, maar hem telkens niet gekocht.

Uiteindelijk verder gegaan met seizoen 3, wat er nu al helemaal op zit.
En toch nog een erg geslaagd seizoen geworden! Het tweede helft van dat seizoen is dus ook veel beter.
Je word helemaal meegesleepd met het het verhaal en de spanning. Met tussendoor nog leuke bitchfights tussen Buffy en Faith!
Zo zit er ook weer genoeg humor in, maar ook droevige momenten. Heb bij elk seizoen wel 1 keer gehad dat ik mijn tranen moest wegpinken.

Nu dus verder met seizoen 4! Eerste 3 afleveringen zitten erop! Vind het nu al erg leuk. Totale verandering van omgeving en sfeer dus is wel eventjes wennen, maar wel een leuk nieuw begin.

Ben dus erg benieuwd ondanks dat het voor sommige één van de mindere seizoenen is.

Zo in 2015 maar eens gaan starten met alle zeven seizoenen van deze serie ik hoop egt dat ik t iets ga vinden!

Film Pegasus (moderator)
Ben onlangs gestart met de reeks. Had deze nog nooit gezien. Zoals hier al eens vermeld is het eerste seizoen niet echt sterk maar een leuke opwarmer. Ben al een handvol afleveringen ver in seizoen 2 dat veel beter is. Opvallend is de humor die best wel werkt zonder dat het een komedie wordt.

Ben een liefhebber van X-Files en True Blood dat duidelijk linken heeft met deze serie.

Film Pegasus (moderator)
Het 2e seizoen is duidelijk een pak beter dan het eerste deel. Benieuwd of de trend zich verder zet.

AHWA
Twee en drie zijn de beste seizoenen. Daarna wordt het allemaal wat minder, maar nog wel goed en vermakelijk.

Wat zeg je nu AHWA! De serie heeft even een dipje met seizoen 4, maar verder wordt het met elk seizoen zowaar nog beter. Die laatste 3 seizoenen zijn echt het geniaalste wat Whedon ooit heeft neergeschreven.

Ik krijg meteen weer zin om alles weer eens te herzien

AHWA
Meningen verschillen, ik heb de laatste drie seizoenen met moeite afgemaakt, maar 4 is idd het zwakst.
Het was misschien op emotioneel vlak beter, maar ik miste het venijn en de dialogen werden ook steeds minder. Maar misschien zou een huidige herziening dat veranderen.

Ik denk dat het bij mij ook wel het probleem was dat ik deze 3 seizoenen nog nooit had gezien terwijl ik de eerste 4 seizoenen al 3x ofzo had gezien. Zo'n aflevering als Once More with Feeling of The Body blijf ik geniaal goed vinden. Het vierde seizoen vind ik naast het eerste seizoen het minste, maar Hush was ook wel geweldig.

een geweldige serie.ben het wel met de meesten eens seizoen 1 iets minder dan de rest samen met deel 4.maar de rest super.ik vind vooral de laatste 3 seizoenen het beste van de hele reeks.en mijn favoriete personage is toch wel spike een geweldige aanwinst in de serie.en de rest van de cast speelt het ook super.maar riley vond ik een zeikerd.gelukkig speelde hij niet in de hele serie mee.en ik moet zeggen angel vind ik leuker in angel zelf.daar is hij stoerder en grappiger in.in buffy vind ik hem eigelijks een watje en soms ook wel zeikerd.zo van mijn ziel bla bla bla .maar ik erger me er niet behoorlijk aan.dat had ik wel met riley.maar elk seizoen heeft wel mindere en betere en geweldige afleveringen.als ik kiezen moet vind ik buffy toch iets leuker dan angel.maar voor de rest vind ik angel ook een hele leuke serie.heb het dan ook al heel erg vaak gezien.en elke keer blijft het geweldig om te zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.