Lost
lilB
-
- 201 berichten
- 39 stemmen
Nou, het Light & Dark thema is er al vanaf het begin.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Een antwoord op die verklaring zal er nooit komen hoor. Ik weet zeker dat de makers van Lost met het schrijven van seizoen 1 niet gedacht zouden hebben, laten we van dat monster een duivel maken. Zo zit het ook met dat gefluister dat langs geen kanten klopt.
Yup, ze wisten niet alles vanaf het begin, maar wel in grote lijnen. Misschien is dat een goede vraag voor de schrijvers als de serie afgelopen is. Geloof dat ze dan nog een groot interview gingen houden ofzo?
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Ze hebben ook toegegeven dat the hatch al in beeld was zonder dat ze zelf precies wisten wat erin zat..
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Dat vind ik spijtig maar ze hebben het wel goed opgelost. Wat nog spijtig is aan Lost is dat ze de wensen van de kijkers telkens aanvaarden. Zoals met Paulo en Nikki die er dan meteen zijn uitgeschreven. Ook Desmond zou al na 1 aflevering gestorven of verdwenen zijn maar de vrouwelijke fans vonden hem mooi en daarom...
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ik las wel eens dat de makers niet eens echt wisten hoe alles zou gaan verlopen. Acteurs wisten het ook niet. Die konden zomaar een script krijgen waarin ze lazen dat ze dood gingen en dus uit de serie moesten.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
De acteurs mochten het niet weten dacht ik. Voor het geval ze het zouden uitlekken. Matthew Fox zei in een interview met de Humo dat moest hij het einde van Seizoen 6 verraden er meteen een busje met 4 zwaargebouwde mannen voor zijn huis zou staan om hem mee te nemen. 
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Dat vind ik spijtig maar ze hebben het wel goed opgelost. Wat nog spijtig is aan Lost is dat ze de wensen van de kijkers telkens aanvaarden. Zoals met Paulo en Nikki die er dan meteen zijn uitgeschreven. Ook Desmond zou al na 1 aflevering gestorven of verdwenen zijn maar de vrouwelijke fans vonden hem mooi en daarom...
Dat kan, maar Desmond is wel goed uitgepakt. Die gast die hem speelt heeft veel charisma en speelt hem erg goed. Ook is het een interessant personage.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Yups maar het idee dat hij alleen maar voor de fans gehouden is en niet om zijn fantastisch acteerwerk maar voor zijn uiterlijk vind ik niet kunnen. Moest ik één van de makers van Lost geweest zijn zou Cusick meteen buitengevlogen zijn. 
wurffie
-
- 78 berichten
- 11 stemmen
Gelukkig ben jij dan ook niet 1 van de makers;)
Desmond is een toegevoegde waarde voor deze serie
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Dat is relatief nietwaar. Als hij zoals oorspronkelijk bedoeld meteen uit de serie verdwenen was zouden we het personage Desmond niet eens meer herinneren
. En versta me niet verkeerd, Desmond behoort tot één van mijn favoriete personages uit de serie alleen de reden waarom hij erin zit staat me niet aan. Maar dat kun je dan stellen met de meeste acteurs in deze serie.
wurffie
-
- 78 berichten
- 11 stemmen
Nee oke dat is waar, oorspronkelijk zou Jack in de Pilot aflevering dood gaan en Sun en Jin zijn er ook pas na de auditie bij bedacht, omdat ze deze acteurs zo graag in deze serie wilden hebben. zelfde geld voor Charlie, en volgens mij was het ook nog met andere personages zo
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Het is nooit een goede zaak als de personages belangrijker zijn dan het verhaal. Het verhaal moet de personages dienen, niet omgekeerd. En dat is wat er de laatste jaren fout loopt bij Lost. Maar ach, het blijft vermakelijke televisie en zoals iemand hier al eerder zei, HBO normen moet je niet verwachten.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ik vind het zelfs meer dan vermakelijke televisie
Als er ooit een tv-meter zou komen dan zou ik ieder seizoen 4,5 of 5,0 sterren geven.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Het is nooit een goede zaak als de personages belangrijker zijn dan het verhaal. Het verhaal moet de personages dienen, niet omgekeerd. En dat is wat er de laatste jaren fout loopt bij Lost. Maar ach, het blijft vermakelijke televisie en zoals iemand hier al eerder zei, HBO normen moet je niet verwachten.
Dat eerste is niet waar, personages zijn de drijfkracht achter een verhaal. Lost heeft van allebei wat. Met de flashbacks/forwards/sideways heeft elke aflevering een hoofdpersonage die het verhaal stuurt. Toch heeft Lost een mythologie van hier tot gunder en dat werkt prima. Een perfecte balans als je het mij vraagt. Zoals de makers al zeiden "het gaat er om wat de personages belangrijk vinden, die vragen beantwoorden we". Het zal me een worst wezen of het eiland de sleutel is tot het universum, ik vind het belangrijker dat we weten hoe Jack zijn lot hanteerd nadat we zes seizoenen hem daarmee hebben zien lopen piekeren.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5876 stemmen
Eigenlijk zou ik wel eens graag willen weten hoe de reeks er had uitgezien als de makers hun ding waren blijven doen zoals ze lost van bij het allerbegin in gedachten hadden. Ik denk dat het iets helemaal anders had geweest.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5876 stemmen
Waarom? Lost is gewoon helemaal afgerond over een paar weken. Wat heb je dan nog aan een film?
De ''film'' was Prison Break was ook weinig bijzonders.
Lost heeft over een paar weken een 2 uur durende slotaflevering. Dat is je ''film''.
Dat van die 2 uur (waar nog een halfuur extra is bijgekomen) wist ik toen nog niet. Toegegeven, dit is zelfs nog ietsje beter. Mijn wensen worden meer dan vervuld! 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Eigenlijk zou ik wel eens graag willen weten hoe de reeks er had uitgezien als de makers hun ding waren blijven doen zoals ze lost van bij het allerbegin in gedachten hadden. Ik denk dat het iets helemaal anders had geweest.
En dan?
Lost is een fantastische serie precies zoals het nu is. Er is sowieso geen enkele serie zoals de maker het bij de pilot had voorzien. Alleen al door een seizoen toe te voegen krijg je dingen te zien die er anders nooit waren gebeurd. Door acteurs te casten worden er aanpassingen gemaakt aan personages. Door een willekeurige regisseur kan er iets anders uit zien. Wat boeit het hoe "de makers het hadden willen doen". Zoals het nu gelopen is, is er een monumentale serie neergezet die moeilijk geëveenaard kan worden. Lost is een van de weinige series op netwerk televisie die zijn kracht gehouden heeft en de kans kreeg om een volwaardig en volledig verhaal neer te zetten met een passend en uitgewerkt, doordacht einde. Dat kan je bij ontzettend weinig andere series zeggen.
Ik heb geen spijt van de aanpassingen die gemaakt zijn bij Lost. Wat er ook gebeurd, ik heb zes jaar genoten.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
De kijkers moeten natuurlijk meebeslissen hoe de serie vordert doorheen de seizoenen... Fantastisch zou ik het ook niet meteen noemen, vermakelijk meer ook niet.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5876 stemmen
Het is in het begin nooit de bedoeling geweest de reeks zoveel seizoenen te laten lopen omdat er een verhaal moest verteld worden en er steeds maar meer van dat verhaal moest afgeweken worden om aan de wensen van NBC en de kijkers te voldoen. Hadden de bedenkers van lost enkele jaren geleden de knoop niet doorgehakt dan zou de reeks nu waarschijnlijk nog volop verder gaan en in zo'n soort 24-straatje verzeild geraken.
In al die seizoenen is er zoveel gebeurt, zijn er zoveel nevenverhaaltjes bijverzonnen, zijn er zoveel personages gekomen en gegaan en zijn er zoveel vragen te beantwoorden dat veel kijkers nu al vinden dat Lost niets meer heeft van de charme van het eerste seizoen.
Ik vraag mij dan toch een beetje af hoe de reeks was geweest als de makers gewoon hun zin hadden gedaan en zich bij hun 2 a 3 seizoenen hadden gehouden. Dan was er volgens mij maar weinig van Jacob en zijn ganse mythologie overgebleven en zouden bepaalde mysteries een heel ander antwoord krijgen.
Ik heb ook helemaal geen spijt van de aanpassingen die van Lost hebben gemaakt wat het nu is. Het is één van de mooiste reeksen die ik ooit heb gezien.
Christiane65
-
- 12 berichten
- 4 stemmen
hallow , kan er mij even iemand helpen , 'k heb een blackout :s
waar is Ben gebleven??
thx voor het antwoord 
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Met Richard en Miles het vliegtuig gaan opblazen.
Christiane65
-
- 12 berichten
- 4 stemmen
Damn , das al een deel afleveringen geleden, ofwel droom ik dat
het is altijd een week te lang om te wachten tot de nieuwe episode
Thx for the answer 
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Yup, twee afleveringen geleden, Everybody Loves Hugo (ep. 12) besloten Ben, Richard en Miles het vliegtuig te gaan opblazen 
Christiane65
-
- 12 berichten
- 4 stemmen
WAT? 2 afleveringen geleden nog maar????
Ok , ik denk dat ik eens 4 à 5 afleveringen opnieuw zal bekijken 
damn .......
shame on me
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Het is in het begin nooit de bedoeling geweest de reeks zoveel seizoenen te laten lopen omdat er een verhaal moest verteld worden en er steeds maar meer van dat verhaal moest afgeweken worden om aan de wensen van NBC en de kijkers te voldoen. Hadden de bedenkers van lost enkele jaren geleden de knoop niet doorgehakt dan zou de reeks nu waarschijnlijk nog volop verder gaan en in zo'n soort 24-straatje verzeild geraken.
Ik denk dat het dan al veel eerder was gecancelled.. Lost is een verhaal wat vooruit moet en ze konden geen vorderingen maken zonder te weten hoelang ze nog hadden.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Episode 14: The Candidate
Toen gisteren de letters "Lost" in beeld kwamen aan het einde van de aflevering wist ik even niet zo goed wat ik ervan moest denken. Qua melodrama, acteerprestaties, spanning en regie was het de beste aflevering van het seizoen. Maar als ik als rating een 9.3 zie staan op IMDb en de aflevering The Candidate als titel heeft, verwacht ik antwoorden; een antwoord op de specifieke vraag: wie gaat Jacob opvolgen? Het stelde me daarom lichtelijk teleur dat die vraag niet werd beantwoord terwijl ik dat écht had verwacht. Verder was het mystery-gehalte van de aflevering sowieso minimaal. Daarom heb ik er even over nagedacht en ben ik toch tot de positieve conclusie gekomen. Dat ik bepaalde verwachtingen schep van de titel en van het cijfer op IMDb moet eigenlijk gewoon niet ten koste gaan van de aflevering zelf. Ook komen er nog wat pluspunten bij voor de emotionele dood van Jin en Sun, die me echt diep raakte (terwijl dat verre van mijn favoriete personages zijn), het feit dat F-Locke eindelijk eens lekker in actie kwam (het plannetje dat hij al die tijd al bedacht had klopte perfect en voelde zeer passend aan), de drukkende spanning die over heel de aflevering heen lag en de acteerprestaties. Vooral die van Matthew Fox was te prijzen. Snapten jullie ook de "deal" met de bom? Omdat Sawyer het draadje eruit trok was het niet meer F-Locke die de kandidaten probeerde te vermoorden, maar Sawyer, waardoor de bom dus wél kon ontploffen. Hadden ze nou maar geluisterd naar Jack! Maar kortom: prachtige aflevering. Jammer dat we weinig antwoorden kregen, maar dat word goed gecompenseerd met volgende week, waarin we met Across The Sea niets dan antwoorden krijgen.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ik zat vandaag over het volgende na te denken:
Een theorie is dat the man in black niet tegen water kan (ik weet niet of dat hier ooit besproken is)
Hij zei tegen Sawyer iig dat hij niet over het water kan vliegen en ontsnappen.
Nu is het eiland in de parallelle tijdlijn gezonken.. Zou dit dan betekenen dat the men in black dood is?
Sawyer dacht hetzelfde en Jack testte het uit in deze aflevering. Maar helaas, zo makkelijk is onze Man in Black niet te verslaan
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
In al die seizoenen is er zoveel gebeurt, zijn er zoveel nevenverhaaltjes bijverzonnen, zijn er zoveel personages gekomen en gegaan en zijn er zoveel vragen te beantwoorden dat veel kijkers nu al vinden dat Lost niets meer heeft van de charme van het eerste seizoen.
Ik vraag mij dan toch een beetje af hoe de reeks was geweest als de makers gewoon hun zin hadden gedaan en zich bij hun 2 a 3 seizoenen hadden gehouden. Dan was er volgens mij maar weinig van Jacob en zijn ganse mythologie overgebleven en zouden bepaalde mysteries een heel ander antwoord krijgen.
Ik heb ook helemaal geen spijt van de aanpassingen die van Lost hebben gemaakt wat het nu is. Het is één van de mooiste reeksen die ik ooit heb gezien.
Dat is met élke televisieserie zo. Ik snap niet waarom je daar over struikelt. Geen enkele serie begint aan het eerste seizoen en weet hoe lang het duurt. Elke serie krijgt nevenverhaallijntjes om tijd op te vullen als ze steeds hernieuwd worden. En weinig series blijven op hetzelfde niveau als het eerste seizoen. Dat is ook vrij onmogelijk aangezien je jezelf altijd moet blijven vernieuwen.
@wurffie klopt 
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Sawyer dacht hetzelfde en Jack testte het uit in deze aflevering. Maar helaas, zo makkelijk is onze Man in Black niet te verslaan
klopt en hij had grootse moeite om op het droge te komen.

Wat vond iedereen trouwens van de anthony cooper scene? Stelde natuurlijk weinig voor maar ik vond het tof om hem nog een keer te zien. Ook erg tof dat een acteur voor zo een scene nog een keer op en neer vliegt.