• 17.322 nieuwsartikelen
  • 182.457 films
  • 12.574 series
  • 34.807 seizoenen
  • 656.542 acteurs
  • 200.484 gebruikers
  • 9.469.177 stemmen

Lost

zoeken in:

lilB

• 201 berichten
  • 39 stemmen

Of was het een wassen beeld ^^

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Zojuist aflevering 3 & 4 herbekeken. Weinig pluspunten, veel ergernissen.

Al sinds seizoen 5 viel mij op dat de makers mij als een hersenloze domme kijker behandelen. Iedere (belangrijke) gebeurtenis wordt eerst herhaald in wat voorafging en dan doorheen de aflevering nog eens. Zodat de kijker zou weten waarop de scene volgt. Jezus. Zo ook met aflevering 3. In 2 zien we Kate vluchten, eerst zien we dat nog eens in 'wat voorafging' en dan nog eens alleen ingekort. Iedereen weet toch waaarop die scene volgt. Soit, de ongeloofwaardigheid ligt hier ook enorm hoog. Kate ontvoerd Claire, Claire stapt uit de auto en achteraf stapt ze vrijwillig terug in. Natuurlijk...

Op het Eiland zijn er vrijwel geen ergernissen buiten de opvallend slechte acteerprestaties van onder andere Naveen Andrews en Josh Holloway. De martelscene was lachwekkend idem de gezichtsuitdrukkingen van Holloway. Soit, het was bij mij inmiddels al bekend dat acteren niet het sterkste punt was bij de Losties.

Verder. Overduidelijk natuurlijk dat Sawyer nog steeds aan de kant staat van MIB. Niet dat dat getoond word in Aflevering 3 of 4. Maar Lost kennende zou de ontsnapping van Sawyer & co te makkelijk zijn. Er moet natuurlijk nog een twist bij.

Volgende week dus aflevering 5 & 6 waar de grootste ergernissen aan bod zullen komen. Sayid, Dogen etc..

Na de herbekijkingen is Lost 6 nog een vermakelijk seizoen maar kan niet typen aan de eerste 4 seizoenen.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Kevin13 schreef:

Op het Eiland zijn er vrijwel geen ergernissen buiten de opvallend slechte acteerprestaties van onder andere Naveen Andrews en Josh Holloway. De martelscene was lachwekkend idem de gezichtsuitdrukkingen van Holloway. Soit, het was bij mij inmiddels al bekend dat acteren niet het sterkste punt was bij de Losties.

Ehm... oke. Andrews is ook nooit mijn favoriet geweest maar ik vind dat Josh Holloway juist een heerlijk personage neerzet. Vind dat ie geweldig acteert. Ook de rest van de Losties. De acteerprestaties vind ik juist een van de sterkste punten van Lost!

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Juist één van de zwakste. Ik neem het de acteurs dan ook niet kwalijk want acteurs kun je ze niet noemen. De meeste zijn modellen. Holloway zijn personage is ook één van mijn favorieten maar het kan veel beter. Als ik naar Lost kijk mis ik toch een vorm van geloofwaardigheid. Niet door het verhaal maar door de acteurs.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Dat eerste is niet waar, personages zijn de drijfkracht achter een verhaal. Lost heeft van allebei wat. Met de flashbacks/forwards/sideways heeft elke aflevering een hoofdpersonage die het verhaal stuurt.

Je begrijpt mij verkeerd. Wat ik bedoel is dat de ontwikkeling van het verhaal ten koste van creativiteit komt te staan als je constant toegevingen doet tegenover je publiek. Natuurlijk is Lost geprogrammeerd in Prime-time en is de ABC voornamelijk gericht op het commerciële aspect. Maar als personages een eigen leven beginnen te krijgen vanwege kun populariteit ondermijnt dit gewoon de geloofwaardigheid van zowel de serie als de makers. Personages als bvb Desmond, Ben, Locke, Sayid zijn hun magie kwijt vanwege deze toegevingen. Want lett's face itt, hun rol was allang uitgespeeld. Locke hebben ze goed opgelost door hem een nieuwe bad-guy te maken, maar MIB neemt enkel en alleen de rol van Locke aan vanwege het feit dat Locke al van in het begin van de serie één van de populairste personages was en op deze manier geven ze de kijker wat het wilt. Een nieuw personage maar wel dezelfde acteur.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Kevin13 schreef:

Juist één van de zwakste. Ik neem het de acteurs dan ook niet kwalijk want acteurs kun je ze niet noemen. De meeste zijn modellen. Holloway zijn personage is ook één van mijn favorieten maar het kan veel beter. Als ik naar Lost kijk mis ik toch een vorm van geloofwaardigheid. Niet door het verhaal maar door de acteurs.

Nou... ieder zijn eigen mening dan, maar ik vind het acteren meer dan geloofwaardig.

moviemike

• 1411 berichten
  • 5876 stemmen

Holloway en Andrews zijn misschien niet de beste acteurs maar wat

Fox, O'Quinn, Emerson en in het laatste seizoen zelfs de Ravin daar staan te doen is meer dan degelijk te noemen!

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Alleen zijn hun personages al meer dan afgerond en is Linus een parodie opzich zelf geworden.

lilB

• 201 berichten
  • 39 stemmen

Nestor Carbonel is ook 1 van de betere!

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad. Richard was al sinds Seizoen 3 het meest mysterieuste personage van allemaal.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Asaharo schreef:
Je begrijpt mij verkeerd. Wat ik bedoel is dat de ontwikkeling van het verhaal ten koste van creativiteit komt te staan als je constant toegevingen doet tegenover je publiek. Natuurlijk is Lost geprogrammeerd in Prime-time en is de ABC voornamelijk gericht op het commerciële aspect. Maar als personages een eigen leven beginnen te krijgen vanwege kun populariteit ondermijnt dit gewoon de geloofwaardigheid van zowel de serie als de makers. Personages als bvb Desmond, Ben, Locke, Sayid zijn hun magie kwijt vanwege deze toegevingen. Want lett's face itt, hun rol was allang uitgespeeld. Locke hebben ze goed opgelost door hem een nieuwe bad-guy te maken, maar MIB neemt enkel en alleen de rol van Locke aan vanwege het feit dat Locke al van in het begin van de serie één van de populairste personages was en op deze manier geven ze de kijker wat het wilt. Een nieuw personage maar wel dezelfde acteur.

Ah, ik begrijp. Maar waarom is dat dan zo bezwaarlijk? Series moeten de kijker nu eenmaal plezieren, en ze hebben personages als Ben, Desmond en Locke gepromoveerd tot uiterst belangrijke spelers in het spel. Een win-win wat mij betreft. Voor de lovers krijgen ze meer van hun favoriete personages, voor de haters brengen ze nog ontwikkelingen aan het verhaal. Dan prijs ik de makers des te meer door dergelijke personages, die onbelangrijk begonnen, waarde te geven om hun publiek te plezieren.
Het omgekeerde is immers ook gebeurd, ze hadden Eko veel langer willen houden, maar de acteur wou niet meer. Dat is niet op hun af te rekenen, maar hun creativiteit word er wel door belemmerd en be honest, hoe erg missen we hem nu nog?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ik mis hem. en Bram.

sangha

• 605 berichten
  • 517 stemmen

Mr Eko was the Man..ik ben nog altijd stiekem aan het hopen dat hij nog even één keer zijn gezicht laat zien in de laatste aflevering.

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

De verwachtingen van Across the sea waren hoog gespannen. Helaas hebben ze die verwachtingen niet waargemaakt. Viel mij zwaar tegen

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Mij niet. Kippenvel op het einde wat mij betreft.

Alleen de antwoorden.. die mogen nu wel eens gaan komen met nog maar 3 episodes left. Maar ik heb vertrouwen.

Voor mij is het nu wel duidelijk dat sinds Jacob ervoor gezorgd heeft dat het licht veranderde in 'smoke', MIB nu alles vormgeeft wat slecht is aan de mens. En Jacob telkens nieuwe mensen naar het eiland haalde uit schuldgevoel. Hopend dat hij er niet voor écht gezorgd heeft dat 'het licht' van de mens weg is, doordat hij zijn broer het licht heeft laten verdwijnen in de grot. Of denk ik hier nu helemaal verkeerd? Zo vatte ik het tenminste op.

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Ik weet niks meer te zeggen. Aantal vragen meer en een aantal stomme antwoorden rijker... ik ben geschokt en heel bang dat Lost een matig einde krijgt.

Zonde.. Want de aflevering van vorige week was zo goed...

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Hoe bedoel je stomme antwoorden ?

Denk dat er teveel antwoorden werden verwacht terwijl LOST verkiest zijn mysterie te behouden. Dat waardeer ik wel maar dat is wel een risico zo dicht bij de finale.

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Laten we hopen dat er nog wat antwoorden komen

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Oorspronkelijk was die vrouw de bewaker van dat licht. Dit is een vorm van extreem geconcentreerde 'goed', al het positieve dat we na moeten streven en willen hebben. Niemand mag zich er echter simpelweg in begeven en door omgeven, want dat zou hebzucht zijn en ijdelheid dat wij het verdienen op op zo'n eenvoudige manier alles te krijgen wat we willen. Kortom: het je zomaar toe-eigenen van het goede leidt tot de 'dark side'.

De vrouw was op zoek naar een vervanger voor haar. De komst van Jacob en MiB's moeder was waarschijnlijk haar laatste kans, en omdat ze bang is dat zij terug zou keren naar haar volk, vermoordt ze haar en voedt ze Jacob en MiB op om te kijken wie er het geschikst is om haar op te volgen.

Door de ongelukkige samenloop van omstandigheden - het lot speelt blijkbaar ook een rol - in Across The Sea stroomt MiB echter het licht in. Hij verandert in zwarte rook en ontsnapt. Deze rook is juist het extreem geconcentreerde 'kwaad'. Jacob blijft vervolgens over als opvolger van de vrouw.

Gelukkig neemt de rook eigenschappen van de persoon die hij personifieert over (FLocke schreeuwt ook nog altijd "Don't tell me what i can't do!") waardoor hij net als MiB alsnog niet van het eiland kan. Waarschijnlijk is dit omdat Jacob nog leeft. Smokey blijft naar loopholes zoeken om van Jacob af te komen terwijl het dus Jacob's reden van bestaan is om het kwade op het eiland te houden (de kurk-op-de-fles-wijn-metafoor).

Jacob moet echter net als zijn moeder een waardige opvolger hebben en daarom is hij op zoek naar candidates die hij naar het eiland brengt. Smokey probeert ondertussen deze mensen te corrumperen en tegen elkaar op te zetten zodat Jacob geen opvolger krijgt en hij eindelijk van het eiland kan.

Mijn €0,02. Ik snap alleen niet waarom dit nou zo moeilijk was voor die vrouw om even uit te leggen aan haar koters .

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Maar hoe kon de kleine Mib zijn moeder zien toen ze dood was. Mib neemt zelf altijd die vorm over zoals bijvoorbeeld bij Locke. Hoe verklaar is dat.. Ik snap er echt niks meer van

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Eerste geluiden zijn niet echt positief. Ga hem over een half uur zelf bekijken..

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Ben benieuwd na je reactie

jay73

• 1184 berichten
  • 1389 stemmen

Ja ik had ook wel iets meer van 6x15 verwacht.

En dat LOST een matig einde zou kunnen gaan hebben, dat risico zat er natuurlijk altijd al in. Ik heb altijd vertrouwen gehad in een bevredigend slot en dat heb ik nog steeds....wel....een beetje....toch?

Een mysterie creeren levert spanning op. Antwoorden geven is juist spanning wegnemen. En wat dat betreft zit LOST natuurlijk in een welhaast onmogelijke positie in dit laatste seizoen.

Stephen King had dat ook vaak met zijn verhalen. Ik denk daarbij terug aan 'It' (waarvan ik trouwens alleen de film heb gezien): een heerlijke, lange film waarbij het mysterie, en daarmee de spanning, goed werd opgebouwd. Maar het einde was zeer teleurstellend.

Voor Twin Peaks (natuurlijk niet van King) gold dat ook wel een beetje, hoewel in veel mindere mate wat mij betreft.

Ik ga er nog steeds maar van uit dat ik kan leven met het einde van LOST. Ik heb wel de hoop een beetje opgegeven dat ik na de finale 2 minuten lang met open mond naar het beeld zit te staren en denk: wow te gek, dus zo zit dat!

Maar ja wie weet...

Nog anderhalve week.

lilB

• 201 berichten
  • 39 stemmen

Jep, ik moet ook toegeven: de aflevering viel mij toch wel wat tegen. En ik keek al zo lang uit naar deze aflevering..

Ik heb echt meer vragen gekregen, en dat wil ik niet meer. Het einde is zo dichtbij! Het moet duidelijker worden..

Hoe kan Jacob bijvoorbeeld wel van het eiland af komen? Is dat nou al duidelijk en heb ik dat gewoon gemist?

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Ik vond het een hele mooie aflevering maar had er ook meer van verwacht.
Het verhaal wat werd verteld was prachtig en het boeide me van begin tot eind.
We kregen wat opheldering wat best tof was maar niet aan mijn verwachtingen voldeed.
Het licht en de manier waarop the man in black smokey werd vond ik erg goed. Dat die uiteindelijk samen met zijn moeder adam & eve blijkt te zijn vond ik maar raar. Hij is toch smokey, blijft toch niet liggen?
Ook vond ik Jacob deze aflevering niet veel boeiender worden.

Ik maak me geen zorgen, we gaan een tof einde van de serie krijgen. We konden in Ab Aeterno wel zien hoeveel antwoorden ze konden geven in 1 aflevering en er komen er vast nog een hoop in de finale.
Ze bewaren het meest toffe en cruciale tot de finale zoals het eigenlijk gewoon hoort

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

wurffie schreef:
Maar hoe kon de kleine Mib zijn moeder zien toen ze dood was. Mib neemt zelf altijd die vorm over zoals bijvoorbeeld bij Locke. Hoe verklaar is dat.. Ik snap er echt niks meer van

Het is helemaal niet MiB die de vorm van Locke aanneemt maar Smokey. Dit zijn twee verschillende entiteiten, want het geraamte van MiB ligt naast dat van zijn fake moeder. Smokey manifesteerde zich eerst als MiB omdat hij degene was die in het licht terecht kwam en later als Locke. En misschien dat hij tussendoor nog Christian is geweest om Locke van het eiland te lokken. Die kwam immers ook net als Locke op het eiland dood aan in een kist. En MiB trouwens ook eigenlijk. Die zat immers nog in de buik van zijn moeder en leefde technisch nog niet (want was nog niet geboren).

Waarom MiB vervolgens zijn dode moeder kon zien weet ik ook niet. Waarschijnlijk om dezelfde reden dat nog veel meer mensen doden zien. Daar heeft Smokey ook niets mee te maken. Op Christian na dus, wellicht.

jay73

• 1184 berichten
  • 1389 stemmen

Omdat hij 'special' was. Net als Hurley.

Vermoed ik.

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

lilB schreef:

Jep, ik moet ook toegeven: de aflevering viel mij toch wel wat tegen. En ik keek al zo lang uit naar deze aflevering..

Ik heb echt meer vragen gekregen, en dat wil ik niet meer. Het einde is zo dichtbij! Het moet duidelijker worden..

Ik denk dat deze aflevering dan meer te waarderen is als de serie is afgerond, er een goed einde aan vastzit en er een herziening plaatsvindt.

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Begin de aflevering nu meer te snappen nu ik de reacties lees trouwens.

Alles begint er nu eigenlijk ook op te wijzen dat de MIB ook een vorm van Smokey is. Zou Jacob dit geweten hebben ?

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Als het seizoen afgelopen is , ga ik deze aflevering nog een keer goed bekijken. Hoop dat het dan allemaal duidelijk gaat worden. Nog anderhalve week en dan is mijn favoriete serie ten einde.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.