• 17.320 nieuwsartikelen
  • 182.457 films
  • 12.574 series
  • 34.807 seizoenen
  • 656.542 acteurs
  • 200.483 gebruikers
  • 9.469.153 stemmen

Lost

zoeken in:

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Ik vond het ook geen al te sterke aflevering, maar blijf eigenlijk maar bij één vraag hangen: waarom heeft MIB niet gewoon een naam gekregen zoals Jacob, die kon zijn 'nieuwe' moeder hem tenslotte ook geven?

korenbloem02

• 708 berichten
  • 1781 stemmen

Nog steeds de vraag: is smokey op dat moment gecreëerd of bestond het al. Waar kwam de moeder vandaan en wie is zij? Wat is het eiland nu werkelijk? De metafoor van fles en kurk gaat nu ook niet helemaal meer op

JB.

• 149 berichten
  • 293 stemmen

Inderdaad heel vreemd dat MIB geen naam had. Ze zullen die naam misschien met een goede reden achterhouden.@ korenbloem:
het lijkt mij dat smokey op dat moment werd gecreerd, daarvoor bstond hij niet. Waar de moeder vandaan komt is onduidelijk. Dat zal wel een mysterie blijven. Wat ik me afvraag is hoe Jacob nou aan zijn bovennatuurlijke krachten komt? Door een glaasje wijn?
Het eiland is een plek waar het licht van de aarde aanwezig is. Dit moet beschermd worden, want in verkeerde handen kan het de aarde vernietigen. Daarom was het ook niet zo slim van Jacob om zijn broer erin te gooien. Zo heeft hij het kwaad gecreerd in weze.
De kurk en de fles is nog steeds van toepassing. Flocke is evil en moet op het eiland gehouden worden.

Tot seizoen 3 vond ik dit een heel sterke serie. Nu vind ik het nog steeds vermakelijk, maar het is jammer dat het niveau zo is gedaald.

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat het eiland Pandora's Box is en het licht is hoop. Mother zei al elk mens heeft het in zich maar wil meer.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

pascal83 schreef:
Ik vond het ook geen al te sterke aflevering, maar blijf eigenlijk maar bij één vraag hangen: waarom heeft MIB niet gewoon een naam gekregen zoals Jacob, die kon zijn 'nieuwe' moeder hem tenslotte ook geven?

Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van iets wat jou nu nog boeit maar als ze the men in black een naam hadden gegeven was het gewoon een naam geweest. Op deze manier blijft het personage mysterieus en we zullen hem altijd the man in black blijven noemen. Hij zal vast wel een naam hebben gekregen van zijn moeder maar ze hebben er gewoon voor gekozen die niet te onthullen.

Hier een interview met Damon & Carlton waar ze uitgebreid ingaan op acros the sea: Exclusive interview: Lost producers Damon Lindelof and Carlton Cuse talk Across the Sea - HitFix.com

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

pascal83 schreef:

The MIB werd uiteindelijk de drager van al het kwaad in de wereld. Als je dat een naam geeft maak je hem persoonlijk, alsof hij gevoelens heeft, zonder naam blijft het een gewetenloos ding.

Ik vond het een mooie aflevering. Hoewel het op een langzamer tempo lag als gehoopt, was het toch een perfecte "invoeg" aflevering die alle vragen enigszins aanraakte. Teleurgesteld was ik zeer zeker niet, behalve dat ik toch echt wil weten wie nou de geest verschijningen zijn? Ik dacht eerst dat het de MIB was, maar miss. was de vrouw in het rood wel een verschijning van het licht, dat MIB wou verleiden om het te vinden. Maar zeker weten doen we het natuurlijk nooit.
En idd die throwback naar seizoen 1 gaf me echt kippenvel. Flashbacks hadden niet gehoeven, maar gaven toch echt het idee dat we naar iets keken dat te maken had met het verhaal dat we al zes seizoenen zien. Machtig gewoon. Ik ben ook doodsbang voor de finale, als in; dat het hierna echt afgelopen is met geniaal geconstrueerde personage vertellingen op televisie na 23 Mei.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

615 was extreem matig. Waar ik me het meest aan ergerde waren niet de vragen noch antwoorden die erbij hoorden maar dat de zes bestaande seizoenen van de serie zelf, in een zekere zin, opgesomd zou kunnen worden met dit soort 'mythologie' afleveringen.

sara-pezzini

• 447 berichten
  • 8 stemmen

ik vond de aflevering heel goed alleen had ik er iets meer van verwacht,maar heb alle vertrouwen in de schrijvers dat de volgende afleveringen geweldig worden
lees zoveel hatemails op amerikaanse forums en dat vind ik nou weer nergens op slaan
ik hoef ook niet alle antwoorden,voor mij was lost 6 jaar lang zo sterk doordat je zo lekker uren theorieen kon bedenken en die werden dan weer ontkracht,en zo verder
maar een paar antwoorden zou nog wel leuk zijn,maar dat is nou ook weer gevaarlijk,want de kracht ligt in het mysterie maar als er dan antwoorden komen zijn er altijd mensen teleurgesteld.
volgende aflevering belooft wel weer wat want rousseau,alex en faraday spelen erin...kan niet wachten
en al een hele event gepland rond de finale,die een half uur langer duurt,ben aan de ene kant zo benieuwd ernaar en heb er zo zin in,maar aan de andere kant is het dan afgelopen.........
de schrijvers hebben overigens wel gezegd dat je across the sea pas kan beoordelen als je de rest hebt gezien....
voor mij zal lost altijd 1 van de beste series ooit blijven,zoniet de beste,heeft mij 6 jaar zeer vermaakt
eerdaags maar een lost marathon houden

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Aaah gelukkig, het lag dus niet aan mij dat ik mijn hersens aan het kraken was hoe broertjelief ook alweer heette.

Geweldige man, wel.

Verder snapte ik er evenveel van als de vorige keer: weinig tot niets.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

In het interview wat ik hierboven heb gepost krijgen damon & carlton het ook zwaar te verduren. Behoorlijk kritische vragen alsof het over een politieke kwestie gaat

Best overdreven vind ik. Ik heb de laatste 2/3 seizoenen al zoiets van ik vind het allemaal wel best. Ik zie wel hoe het eindigt en of ik het ga waarderen, anders heb ik me er toch 6 jaar mee vermaakt.

SanderSander88

• 605 berichten
  • 0 stemmen

Darlton die ergens in seizoen 3 nog zeiden dat Lost een "scientific explanation" gaat krijgen hahaha. En wat is het eiland nu uiteindelijk? Een magische lichtgevende grot die al het goede van de aarde bewaard! Jammer Darlton, erg jammer.

SanderSander88

• 605 berichten
  • 0 stemmen

De antwoorden waren trouwens lui! Niet te geloven. Als ze andere interessante mysteries gaan oplossen met "because I made it so" of "because I'm special!" of "I just know", dan ga ik stuk. Ik voel me gebruikt door Lost, me favoriete televisie serie aller tijden gaat me waarschijnlijk teleurstellen.

lilB

• 201 berichten
  • 39 stemmen

Je zal je maar gebruikt voelen, haha xD

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Ik voel me met name teleurgesteld, omdat het allemaal eerst zo wazig is, en dan ineens ontzettend tegen valt. Had het hele wazige gedoe dan gewoon weggelaten, en de mysterie en de spanning van de eerste seizoenen vast gehouden?

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

SanderSander88 schreef:
Darlton die ergens in seizoen 3 nog zeiden dat Lost een "scientific explanation" gaat krijgen hahaha. En wat is het eiland nu uiteindelijk? Een magische lichtgevende grot die al het goede van de aarde bewaard! Jammer Darlton, erg jammer.

Dit is maar een deel van het verhaal, de hele serie door is er al een strijd van Science Vs. Faith. Het magische licht dat het goede moet voorstellen is ook maar een theorie van de "Faith" kant. Dus ik weet niet tot hoe verre we "Mother" kunnen geloven met wat ze zegt aangezien zij ook erg meedogenloos is. Ik vraag me af wie dit gaat winnen, Wetenschap of Geloof?

SanderSander88

• 605 berichten
  • 0 stemmen

Het gene wat gaat winnen is het gebrek aan antwoorden wat Darlton kan leveren. Een magische glow in the dark tunnel die je in rook kan veranderen (inclusief ketting en mechanische geluiden die nooit verklaard worden)? Oke, toegegeven, Lost had al een hoop referenties naar religie.. maar om deze serie te gaan concluderen met dit gedoe.. Gadverdamme.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Episode 14: Across The Sea

In tegenstelling tot velen vond ik de veertiende aflevering van het seizoen een heel sterke aflevering. Mark Pellegrino en Titus Welliver waren lekker op dreef en zaten goed in hun rol, de nep-moeder van de twee (gespeeld door Allison Janney) vond ik ook een prima gastrol invullen. Het verhaal in de aflevering had zowat uit de bijbel kunnen komen, mede omdat het ook erg sfeervol in beeld was gebracht, met mooie belichting en een sterke cinematografie. Het was heel erg mystiek en ouds. En inderdaad, er is maar één vraag echt beantwoord en dat is wie die twee skeletten waren die Jack en Kate in seizoen 1 vonden (dat moment was trouwens heel mooi uitgebeeld met wat flashbacks). Ook geeft het aan dat de schrijvers echt weten wat ze doen, alhoewel ik betwijfel dat ze in seizoen 1 al wisten dat die twee skeletten de Man in Black en zijn nep-moeder waren. Verder is bevestigd wie het jongetje was dat elke keer voor Locke verscheen. Maar waarom dat gebeurd en hoe dat in godsnaam kan is dan weer onbeantwoord gebleven. Verder weten we ook waar het eiland nu precies voor dient, maar dat riep op het einde dan wel weer een brandende vraag op: hoe is het Smoke-Monster nou precies ontstaan? En nu lijkt het alsof ik flink wat kritiek geef op de aflevering, maar dat is niet zo. Ik vond het juist heerlijk hoe de schrijvers met ons aan het spelen waren door elke keer een tipje van de sluier op te lichten, maar net niet de volledige antwoorden gaven. Ook ben ik blij dat niet alles over Jacob en de Man in Black is onthuld, want als alle mysteries haarfijn worden uitgelegd is de magie van deze twee personages helemaal weg en dat zou erg jammer zijn. Ik hoef niet te weten wie die moeder nou precies was, ik hoef niet te weten wat er in dat drankje zat dat Jacob dronk... ik wil het wel weten, maar het is juist leuker als veel dingen een mysterie blijven, want dat is de magie van Lost. Om deze aflevering-recensie af te sluiten wil ik toch twee minpuntjes benoemen: ik vond dat Ryan Bradford (de jongen die "the Boy in Black" speelde) zeer matig speelde, hij was echt aan het overacteren. En ik vond het allemaal een beetje te gehaast gaan. Het was een vrij lang verhaal dat in die 45 minuten moest worden geperst. Het was beter geweest als ze dat gehaaste gevoel wegnamen door wat meer en langer stil te staan bij dingen, misschien hadden ze de aflevering een kwartier langer mogen laten duren van ABC, of ze hadden dit misschien uit kunnen spreiden over twee afleveringen. Maar, kortom, ik vond het een erg intrigerende, mysterieuze en sfeervolle aflevering en ik snap waar de kritiek vandaan komt, maar ik ben het daar simpelweg niet mee eens.

luckyluuk

• 18 berichten
  • 282 stemmen

Ik ben het helemaal eens met de reactie hierboven.

Antwoorden op mysteries zijn nooit echt goed. Het is net als met goocheltrucs en zo. Het ziet er prachtig en magisch uit, maar als je dan eenmaal weet hoe het zit, valt het heel erg tegen.

Tja ik vind tot nu toe het zesde seizoen erg goed en ik denk dat de finale een topper gaat worden. En stel dat het dat toch niet wordt, dan hebben we toch allemaal 6 seizoenen lang genoten?

En de mensen die zeggen dat ze nu teleurgesteld zijn, oké maar dan hoef je nog niet meteen de serie helemaal de grond in te boren. Je hebt het einde nog niet eens gezien. Eerst even wachten totdat je de grande finale hebt gezien en dan oordelen. Er is al gezegd dat je het einde moet hebben gezien om aflevering 15 goed te kunnen beoordelen.

En je "gebruikt" voelen snap ik niet helemaal maar goed dat zal wel aan mij liggen.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

SanderSander88 schreef:

Het gene wat gaat winnen is het gebrek aan antwoorden wat Darlton kan leveren. Een magische glow in the dark tunnel die je in rook kan veranderen (inclusief ketting en mechanische geluiden die nooit verklaard worden)? Oke, toegegeven, Lost had al een hoop referenties naar religie.. maar om deze serie te gaan concluderen met dit gedoe.. Gadverdamme.

Had je dan een wetenschappelijke uitleg verwacht over smokey?

Lijkt mij een beetje moeilijk.

Volgens mij is het ook al een paar seizoenen duidelijk dat religie het wint van de wetenschap in lost. Zelfs jack is hier nu van overtuigd.

Dus dat het nu die kant op gaat zag ik wel aankomen.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Precies. En nu is het een groot gevecht tussen wetenschap (Widmore) en geloof (The Man in Black en Jacob). Dit is altijd al zo geweest. Seizoen 4 was compleet gewijd aan wetenschap, seizoen 5 maakte de overgang en seizoen 6 is compleet gewijd aan geloof. En religie is geloof en geloof is faith. Dat is waar het allemaal om gaat draaien.

Ook heb ik het interview gelezen dat hierboven ergens gepost is, met Damon Lindelof en Carlton Cuse. En daarin zeiden ze dat die bron van licht en het Smoke-Monster in de komende afleveringen meer aan bod zullen komen. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen voor What They Died For, mede omdat de titel me heel erg boeit.

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

En sowieso is de terugkeer van Ana-Lucia helemaal top ! Alleen daarom kan de episode al niet tegenvallen.

sara-pezzini

• 447 berichten
  • 8 stemmen

zaten een paar leuke quotes tussen!!!

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Kan eigenlijk niet wachten tot het afgelopen is deze serie. .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Zoiets heb ik nu ook wel Kos. Maar meer omdat ik wel es wil weten hoe ze het einde gebreid hebben. Volg jij Lost ook trouwens?

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Ja, loop meestal wat achter, maar nu aan het laatste seizoen begonnen, maar net als het vorige seizoen heb ik het na 5 afleveringen al wel weer gehad. Het is dat ik wil weten hoe het afloopt..

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

pascal83 schreef:

The Man in Black - Lostpedia - The Lost Encyclopedia - lostpedia.wikia.com
The unnamed entity recently referred to as the Man in Black (also referred to as Brother, Adam, the Monster, the Smoke Monster, the Black Smoke, Jacob's Nemesis, Cerberus and the Security System)

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Aflevering 16, What They Died For

Mooie episode ! Het moge duidelijk zijn dat het einde er bijna is. De Flash-Sideways werkten naar een mooi hoogtepunt toe. Verwacht dus volgende week een re-unite van veel 815 attendants: Desmond en Kate gaan naar hetzelfde concert waar ze Claire en Jack zullen tegenkomen. Hetzelfde concert waar ook Miles en Sawyer heen zullen gaan. En hmm.. wiens concert zal het zijn. Ik zet mijn geld in op Drive-Shaft. Nu Ana Lucia terug is en Libby ongetwijfeld bij Hurley is is het alleen nog wachten op Boone, Shannon, Michael, Walt, Rose, Bernard en Mr. Eko. Zullen ook hun weer terugkeren in het flash-sideway verhaal?.
On-island zat het verhaal ook in een sneltrein. Zoe en Widmore (!!) dood. Richard die vlieglessen neemt. Linus has gone bad again. Desmond is out of the well maar het is nog unknown door wie. Claire ? Want waar was die on-island ? Miles ? Hij moet toch ergens in de jungle rondlopen. Of leeft Lapidus toch nog?.
De onthulling van Jacob's opvolger kwam niet als een verassing, toch keek ik tevreden naar de onthulling. Dit paste mooi in het totale plaatje. We kunnen nu dus ook concluderen dat de overgebleven Kwon in de cave die van Jin was aangezien zowel Sun als Kate 'moeder waren'.
Wat me voornamelijk beviel aan de episode was dat ik door Jacob's woorden nu anders tegen de personages, hun vroegere avonturen en hun flashbacks ben aan gaan kijken. Heerlijk hoe ze daarop terugvallen.

Helaas moeten we maandag afscheid gaan nemen.

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Naast de 100 minuten durende Season Finale van LOST zal de dvd/blu-ray die op 24 Augustus moet uitkomen ook een addiotionele verhaallijn van de Season Finale bevatten zodat de schrijvers de overgebleven vragen die simpelweg niet passen in de finale, of voor de fans nog te belangrijk zijn om te laten liggen beantwoordden. Vind ik wel positief nieuws !

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

De finale duurt 2,5 uur, dus ik denk dat ze daarin de overgebleven vragen wel beantwoorden. Anders hebben ze het echt heeeeeeel slecht gedaan en moet je eerst de dvd versie kopen om de antwoorden te krijgen. dat mag toch niet de bedoeling zijn, en zal deze serie belacheljk maken. Lijkt me niet dat ze dat doen...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.