• 17.330 nieuwsartikelen
  • 182.474 films
  • 12.576 series
  • 34.809 seizoenen
  • 656.541 acteurs
  • 200.486 gebruikers
  • 9.469.413 stemmen

Lost

zoeken in:

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Dat was dan ook voor Jacob's dood.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Oh, oke, heeft het daar dan mee te maken? I see. Nou ja, we zullen wel zien waar het allemaal heengaat hè. Al iemand die The Candidate heeft gezien?

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

The candidate WAUW!

Voor mij is dit tot nu toe de beste aflevering van dit seizoen!

JB.

• 149 berichten
  • 293 stemmen

Flash sideways in the candidate stelde toch niet veel voor. Verder ook een beetje teleurstellende aflevering. Widmore en z'n crew zijn lachwekkend slap en amateuristisch, slechterikken uit een B-film lijkt wel.
Wat wel sterk was de periode op het eiland vanaf het moment dat ze in de sub zaten.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Damn wat een aflevering!

Sun en Jin
Ga ze missen, erg symphatiek.

Nogal een dodelijke en harde aflevering. Lost gaat denk ik eindigen met een krachtig slot.

jay73

• 1184 berichten
  • 1389 stemmen

De Finale gaat 30 minuten langer duren, lees ik net op DarkUFO!!

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Kijk dat zijn de berichten! 80 min + 30 = Een volwaardige film

Kunnen we niet met het forum een Imax zaaltje afhuren?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Dat zou geweldig zijn

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Zo wat een aflevering, Sun Jin & Sayid dood.. Weer typisch lost om het zo aan te pakken, Sun & Jin waren net weer bij elkaar..

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Nou, ik ben ook maar eens aan S6 begonnen.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Curly1985 schreef:

Kijk dat zijn de berichten! 80 min + 30 = Een volwaardige film

Kunnen we niet met het forum een Imax zaaltje afhuren?

Haha, ja, klopt! Krijgen de mensen die graag een afsluitende film willen toch nog hun zin. 110 minuten is een prima filmlengte. Was ook heel blij toen ik dit nieuws hoorde.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ik denk trouwens dat The Man Behind The Curtain gewoon The Man in Black was die zich eventueel voordeed als Christian. Later in de aflevering Cabin Fever in seizoen 4 zagen we ook Christian in de cabin zitten, hij was met Claire, dus ik denk dat we ervan uit kunnen gaan dat dat ook The Man in Black was. We hebben nooit Jacob daar gezien, hij zit altijd bij de Four Toed Statue.

lilB

• 201 berichten
  • 39 stemmen

Poeh, harde aflevering ja! Lekker bezig Sawyer... ;p

Ik bedacht pas aardig laat dat Lapidus waarschijnlijk ook dood is.

De dood van Sayid kwam niet als een verrassing. Dat zei ik weken geleden al ^^

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Ik denk trouwens dat The Man Behind The Curtain gewoon The Man in Black was die zich eventueel voordeed als Christian. Later in de aflevering Cabin Fever in seizoen 4 zagen we ook Christian in de cabin zitten, hij was met Claire, dus ik denk dat we ervan uit kunnen gaan dat dat ook The Man in Black was. We hebben nooit Jacob daar gezien, hij zit altijd bij de Four Toed Statue.

Word getoond in Seizoen 3 en 5.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Kevin13 schreef:

(quote)

Word getoond in Seizoen 3 en 5.

Echt? Wanneer dan. Seizoen 3 moet ik dan gemist hebben... maar seizoen vijf heb ik gezien. Kun je wat meer uitleg geven?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ilana, Bram en Frank Lapidus gingen naar de hut. Rond de hut zag je as liggen. In seizoen 6 weten we dat dat as het rookmonster/Man in Black op afstand houd. Het rookmonster die Bram niet kon aanvallen en de Man in Black die de Tempel niet ingeraakte. Vrij duidelijk dus.

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Half uur extra Lost

De makers van Lost kwamen op de valreep tijd tekort om het verhaal in de laatste aflevering af te ronden. Het slot van de serie duurt daarom een halfuur langer dan gepland, en zal worden uitgezonden tijdens wat nu al het 'Lost-weekend' wordt genoemd.

Voor de finale van de serie zijn er zoveel cruciale scènes geschoten dat de makers ervoor hebben gekozen de aflevering, die al twee uur zou duren, te verlengen met nog eens een half uur.

ABC, de zender waarop de finale zal worden uitgezonden, is hiermee akkoord gegaan. Het lokale nieuws dat normaal in de programmering staat, zal eenmalig moeten wijken voor de aflevering van Lost waar fans halsreikend naar uitkijken.

Lost-weekend

Eerder berichtte Televizier al dat ABC rond de laatste aflevering van Lost op zondag 23 mei vijf uur zou besteden. Dat is inmiddels dus een halfuur langer.

Voor de finale wordt er op zes seizoenen Lost teruggeblikt in een twee uur durende special. Daarna komt de aflevering zelf, die twee en een half uur zal duren. De avond eindigt met een speciale aflevering van de Late Night Show van Jimmy Kimmel... die eenmalig is omgedoopt tot Aloha To Lost.

Bovendien wordt op de zaterdagavond voor de laatste aflevering de twee uur durende pilot nogmaals uitgezonden. In totaal wordt zeven en een half uur besteed aan het slot, waardoor nu al van een Lost-weekend wordt gesproken.

'Amen.'

Over de finale is inmiddels ook bekend dat er compleet nieuwe decors moesten worden gebouwd, zo vertelde uitvoerende producent Damon Lindelof aan The Hollywood Reporter.

Vooralsnog blijft de laatste aflevering met mysterie omhuld. Wel is inmiddels bekend dat de aflevering daadwerkelijk af is. Uitvoerende producenten Cuse en Lindelof hebben na de post-productie hetzelfde bericht op Twitter achtergelaten: "We zijn klaar. Amen."

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Kan al niet meer wachten. Leuk dat je dit hier even post Wurffie.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

lilB schreef:
Poeh, harde aflevering ja! Lekker bezig Sawyer... ;p

Ik bedacht pas aardig laat dat Lapidus waarschijnlijk ook dood is.

De dood van Sayid kwam niet als een verrassing. Dat zei ik weken geleden al ^^

Ik ga er vanuit dat Lapidus nog leeft maar ik kan het fout hebben..

catdog

• 1438 berichten
  • 2068 stemmen

Deze aflevering was de eerste keer dat ik eventjes een traantje heb gelaten. Dat van Sun en Jin was zo emotioneel ! Dat van Lapidus en Sayid zag ik al een beetje aankomen. Wow.. en Kate. ! Ik schrok... my favorite character.. hopelijk overleeft ze het.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Holy crap!

Ik heb bijna moeten janken, maar wat een aflevering. En na een middag k*t gevoeld te hebben ben ik nu best pissig. Na zes seizoenen waarin we Sun en Jin met elkaar hebben zien vechten, voor elkaar zien vechten en alles daar tussen in, leid hun pad naar een dood ver van hun dochtertje én de series finale verwijderd. Moest het echt nu al? Deze aflevering werden er zo drie hoofdpersonages afgeschreven alsof het niets is. Zes jaar en dan dit. Sayid vond nog redemption, maar Sun en Jin vonden elkaar en dan de dood in een Titanic-momentje. What. The. Fuck. Het was ook echt zo'n Charlie dood. Het had niet per se gehoeven, maar vanwege dramatische redenen lieten we 't toch maar gaan. (Charlie had makkelijk weg kunnen rennen en de deur achte zich dicht kunnen doen. Jack had kunnen blijven en Jin kunnen helpen én Sawyer en Sun eruit kunnen liften voor de tijd op was. Ik dacht dat het gespoild was toen ik las dat er twee fan-favorites dood zouden gaan, maar in de hectiek van het meest lompe boottochtje ooit heb ik geen idee wie er nog over blijft voor de finale. Zullen Sawyer en Kate het nog redden? Oh ja, en alsof Sayid/Sun/Jin dood niet genoeg was, nee dan laten ze Hurley nog huilen. Toen die grote jongen het op het huilen zetten moest ik me echt groot houden. Voor de laatste keer: What. The. Fuck.

Volgende week word het episch!

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ehm. Ben je nou positief of negatief?

Verder, @kevin13: maar als The Man in Black al die tijd opgesloten zat (je zag in seizoen 3 al de cirkel van as die om het hutje heen lag) in dat hutje, terwijl hij zich voordeed als Jacob, hoe verklaar je dan dat we hem regelmatig buiten het hutje zagen als het Smokemonster of als Christian?

EDIT:

Waar ik nu ook aan zit te denken is Horace Goodspeed. In seizoen 4, ep.11 kreeg John Locke een droom over hem (filmpje: YouTube - LOST - 4.11 - Locke's Dream ). Daarin was Horace Jacob's hut aan het bouwen. Maar waarom zou hij die bouwen? Waarom kreeg John een droom over Horace terwijl hij hem nog nooit had ontmoet? Waarom bloedde Horace's neus (tijdreizen?)? Wat heeft Godspeed te beteken, hetgeen dat hij zei op het eind (hij zei zeker geen GOOdspeed)? En hij zei dat om Jacob te vinden, je eerst hem moest vinden. Dat slaat waarschijnlijk op de kaart naar de hut die Locke vind. Maar vervolgens word hij geleid naar de hut, waar Christian zit (die hoogstwaarschijnlijk de Man in Black is). Was het dan The Man in Black die zich in John's droom voordeed als Horace Goodspeed? Was het The Man in Black zelf die de hut heeft gebouwd?

lilB

• 201 berichten
  • 39 stemmen

Het was de MiB all along

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

lilB schreef:

Het was de MiB all along

Yup. Zat ik later ook al aan te denken. Betekent wel dat dan de Man in Black de mogelijkheid moet hebben om in de gedachtes van personen te komen. Maar als dat is dan maakt het allemaal perfectly sense.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ehm. Ben je nou positief of negatief?

Ben er zelf ook nog niet uit.

lilB

• 201 berichten
  • 39 stemmen

(quote)

Yup. Zat ik later ook al aan te denken. Betekent wel dat dan de Man in Black de mogelijkheid moet hebben om in de gedachtes van personen te komen. Maar als dat is dan maakt het allemaal perfectly sense.

Als hij als Smokey is kan hij mensen scannen. Daarom wist hij ook toen met Richard in de Black Rock dat hij zich voor kon doen als diens vrouw om zo Richard te manipuleren.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ja, oke, maar kan hij dan ook echt een droom maken van een mens? Zoals het erop lijkt dat hij gedaan heeft in "Cabin Fever"?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

@kevin13: maar als The Man in Black al die tijd opgesloten zat (je zag in seizoen 3 al de cirkel van as die om het hutje heen lag) in dat hutje, terwijl hij zich voordeed als Jacob, hoe verklaar je dan dat we hem regelmatig buiten het hutje zagen als het Smokemonster of als Christian?

Er is een verklaring maar die klopt ook niet. Locke pakte wat as in zijn hand en strooide dat toen weg. Waarschijnlijk heeft hij daarmee een opening gemaakt voor The Man in Black om weg te kunnen. Maar iedereen weet dat dat niet klopt. Lost zit btw vol fouten, ik vond er na mijn herbekijking om de 2 afleveringen wel één. Niet bij nadenken dus.
Daarin was Horace Jacob's hut aan het bouwen. Maar waarom zou hij die bouwen? Waarom kreeg John een droom over Horace terwijl hij hem nog nooit had ontmoet? Waarom bloedde Horace's neus (tijdreizen?)?

Je zoekt er veel te veel achter beste Albus. Horace is gestorven op het Eiland waardoor The Man in Black zijn lichaam kan overnemen. Alhoewel ik niet denk dat The Man in Black daadwerkelijk zijn lichaam heeft overgenomen aangezien het een droom was. Locke wordt dus gemanipeeld door MIB. Die bloedneus komt van het gas waarmee Horace vermoord werd.

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 884 stemmen

Hmm... dat is dan toch een behoorlijk grove fout. Als je eerst bedenkt dat iemand opgesloten zit in een of ander hutje tot en met seizoen 3, dan moet je hem niet eerst laten opduiken in de voorgaande seizoenen. Of idd een heel domme fout, of er moet nog een verklaring komen.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Een antwoord op die verklaring zal er nooit komen hoor. Ik weet zeker dat de makers van Lost met het schrijven van seizoen 1 niet gedacht zouden hebben, laten we van dat monster een duivel maken. Zo zit het ook met dat gefluister dat langs geen kanten klopt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.