• 12.192 nieuwsartikelen
  • 165.484 films
  • 10.682 series
  • 30.856 seizoenen
  • 622.895 acteurs
  • 194.872 gebruikers
  • 9.094.530 stemmen

Malcolm in the Middle

zoeken in:

necromancer

• 40 berichten
  • 19 stemmen

Op zich gaat het net als bij Lizzie McGuire over tieners. Maar bij Malcolm in the Middle gaat het over 5 broers (little Jamie incl.) die elkaar en hun buurt het het leven zuur maken.

Erg grappig, maar ik blijf er niet speciaal voor thuis.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Zijn het er niet 4? Malcolm, Reesen Dewey en Jamie?

matthijs_013

• 3626 berichten
  • 5278 stemmen

Metalfist schreef:

Zijn het er niet 4? Malcolm, Reesen Dewey en Jamie?

En Francis.

SarahSkandar

• 48 berichten
  • 31 stemmen

Ik vind alle 5 de broers zo leuk

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

matthijs_013 schreef:

(quote)

En Francis.

Juist, die was ik vergeten

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Deze serie eigenlijk altijd wel gevolgd, heerlijk absurd met een geweldig schrijversteam. Soms zie je dat er een grap aankomt, maar de uitvoering daarvan is vaak toch heel verrassend en juist die opbouw in de grappen (en het feit dat alle seizoenen sterk zijn) onderscheidt deze serie van andere.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

Mister_Pink schreef:

Ik vind dat vooral de moeder de show steelt. Haar acteerwerk doet me een beetje aan Frances Mcdormand denken. Echt geweldig!

Die moeder doet mij juist denken aan de boosaardige tweelingzus van Jill uit home improvement.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Afgelopen woensdag was de laatste aflevering op CC. Helaas, ik vond het een zeer aangename sitcom, keer op keer schoot ik in de lach door de absurde situaties. En wat (WIllie) al zegt, de serie kent een geweldig schrijversteam. Daarnaast is de hele cast gewoon geniaal gekozen. Of het nou hun gezichtsuitdrukkingen of opmerkingen zijn, altijd zit er wel een dikke lach aan verbonden. Heerlijk.

Absoluut 1 van de betere sitcoms van de laatste jaren.

neo

• 15407 berichten
  • 9635 stemmen

Ze beginnen weer opnieuw vanaf het begin bij Comedy Central.

EVIL '84

• 415 berichten
  • 294 stemmen

Leuke serie! Zijn al 7 seizoenen bezig.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Metalfist schreef:

(quote)

Juist, die was ik vergeten

Francis, is dan ook 90% van de episodes niet thuis.

die moeder lijkt op mijn moeder

Verder is de serie super!!!!!

10/10

Quaternion

• 103 berichten
  • 211 stemmen

geweldige serie, vooral Reese vind ik top

Ik vind de verhaallijnen altijd heel origineel

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Vind het echt een verassend leuke serie, als ik het toevalig tegen kom zal ik niet verder zappen.

Verder zit ik er niet speciaal voor achter de tv, te wachten totdat het begint, maar toch zeker

alcapachino

• 293 berichten
  • 108 stemmen

als het er op is prima kijkvoer , meer niet

huVILEub

• 3081 berichten
  • 537 stemmen

Zeer sterke serie. Grappig op een originele manier.

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3482 stemmen

Heb er inmiddels aardig wat afleveringen opzitten en het begint wonderbaarlijk genoeg bijna uit te groeien tot één van mijn persoonlijke favorieten. Heerlijke serie met vooral prachtige personages, stuk voor stuk op briljante wijze vertolkt. Met Bryan Cranston als Hal als absoluut hoogtepunt.

Billy-Pilgrim

• 356 berichten
  • 620 stemmen

Absoluut ook een van mijn favoriete series geworden de afgelopen tijd. Ik kijk nu ook echt uit naar het uurtje Malcolm iedere dag op Comedy Central. Het script is briljant. Er gebeurt zoveel naast elkaar. Iedere aflevering heeft wel minstens drie situaties waar continue tussen geswitched wordt. De grappen zijn bijna altijd raak. De acteurs zijn geweldig gekozen. Vooral de steeds afwisselende situatie van Francis houdt de serie fris. Ook leuk dat er een echte ontwikkeling van de levens van de familie in zit. Ja, naar deze serie kan ik volgens mij eindeloos blijven kijken.

Thomas83

• 3784 berichten
  • 3424 stemmen

Malcolm in the Middle zie ik niet eens zo vaak genoemd worden als de leukste sitcoms ter sprake komen, maar ik vind dit echt een enorm grappige serie. Vooral de eerste twee seizoenen, met name het eerste, zijn fantastisch. Ik lig continu in een deuk, en dat krijgen weinig sitcoms voor elkaar. Sterker nog, de gemiddelde Amerikaanse sitcom staat voor mij eigenlijk een beetje synoniem voor tamelijk flauwe en goedkope humor, vaak pijnlijk ongrappig ook, met lachtracks om er nog wat van te maken.

De serie is alleen al bijzonder omdat het volgens mij een van de eerste sitcoms was zonder lachtrack. De humor komt puur uit erg leuk geschreven personages en situaties, een geestige manier van monteren en natuurlijk ook de acteurs. Zoals meestal bij komedies is de hoofdpersoon de meest normale, en vooral in de latere seizoenen kun je hem zelfs vrij chagrijnig noemen. Maar alle andere leden van het gezin, minus oudere broer Francis, zijn hilarisch.

De dromerige en rare Dewey met zijn rare fantasieën, de domme en agressieve Reese (zijn humor is feitelijk zeer flauw, maar Berfield maakt hem zo grappig, vooral zijn gezichtsuitdrukkingen zijn een schot in de roos), de opgefokte en intimiderende moeder Lois, die altijd de (vaak nog best herkenbare) snode plannen en trucjes van de broertjes door heeft, en mijn grote favoriet, de nonchalante vader Hal. Mijn eerste kennismaking met Bryan Cranston was direct een zeer aangename. Grote broer Francis heb ik altijd wat minder gevonden. Over het algemeen vond ik zijn verhaallijnen ook beduidend minder.

De serie heeft ook altijd erg leuke bijpersonages gehad. De Krelyboynes vind ik misschien wel de leukste nerds die ik in een film of serie heb gezien. Lloyd is mijn grote favoriet. De volwassen nerd Craig is ook echt een smaakmaker, ook nog in de latere seizoenen. Stevies vader is ook leuk en Lois' moeder is zelfs geweldig.

Naast humor heeft Malcolm in the Middle zo heel af en toe ook wel een gevoelig momentje, wat eigenlijk altijd vrij klein en oprecht wordt gehouden, zoals in de aflevering dat Malcolm meedoet aan een of andere wedstrijd voor zijn klas, en zijn familieleden er achter komen hoe slim hij eigenlijk is (iets waar overigens door de serie heen eigenlijk maar weinig mee is gedaan. Zonde, want het is een heel mooi uitgangspunt). Het armoede-thema komt ook altijd vrij subtiel naar voren door de serie heen.

Na het eerste seizoen wordt de serie dus al wat minder, het derde en vierde seizoen zijn misschien wel het minst. Het blijft erg leuk allemaal, maar je merkt bijvoorbeeld dat Hal steeds hysterischer wordt gemaakt om te scoren. Reeses's Job is in seizoen 3 na een relatief stroeve start weer ouderwets leuk, net als Reese Drives. Seizoen 4 heeft aan het begin direct Zoo. Ik lach in een deuk om die bok die het blikje met zijn bek vangt, en Reese die op het einde dat beest in de tijgerkooi gooit, haha.

Tof hoe in dit seizoen blijkt dat Dewey ook een genie is. Vond hem in de latere seizoenen wel minder grappig worden. Waarschijnlijk omdat dat kinderlijke van zijn personage zo leuk was, en hij werd ouder natuurlijk Misschien dat de schrijvers de jongens daarom een nieuw broertje gunden, maar dat vond ik niet de meest geslaagde zet. Jamie voegde niks toe. Hij zag er zelfs een beetje griezelig uit op een gegeven moment, terwijl Erik Per Sullivan alleen al het goede gezicht had. Helaas was seizoen 4 ook nog eens het laatste met de Krelboynes, wat ook een achteruitgang was.

Omdat de broertjes wat ouder werden had je logischerwijs ook niet meer zo dat geweldige gegeven van Lois die haar kinderen altijd te slim af was. In plaats daarvan kregen we een Lois die vooral Malcolm steeds tot in het onredelijke voor lul zette. Het ergerde me soms zelfs een beetje.
Wat van de latere personages zijn soms best leuk, zoals Jessica, maar ze halen het gewoon niet bij de oude bijrollen. Er sluipen zelfs wat matige grappen in de serie, maar seizoen 5 herstelt zich op een gegeven moment. Seizoen 6 is dan weer wat minder. Jammer en zelfs voor een korreltje zout te nemen komedie nogal sterk dat Dewey in die vervelende special needs class blijft. Dat zorgde soms zelfs voor wat te sentimentele verhaalijntjes.

Seizoen 7 blijft amuseren maar was ook weinig bijzonder mee. Blij dat dit de laatste reeks was. De slechte grappen keerden weer terug en het werd allemaal wat te serieus en zelfs moralistisch af en toe. Wat aan de serie eigenlijk wel apart genoemd kan worden is dat er een donker kantje aanwezig was. Lois blijkt Hal afgepakt te hebben van haar zus, van anticonceptie lijken Hal en Lois nog nooit gehoord te hebben, en eigenlijk niemand van het gezin heeft echt vrienden, vooral Reese en Lois niet, Francis dan niet meegeteld. Francis vergaat het niet echt lekker en Dewey krijgt vaak wel heel weinig aandacht thuis. En wat een gemiste kans dat Reese geen kok werd maar conciërge..

Mijn favoriete afleveringen zijn trouwens Red Dress (Hal en Lois op hun best), Krelboyne Picnic, The Bots and the Bees, High School Play (Dewey als dictator van zijn speelgoedstadje), Reese Cooks en Bowling. Ook heel aardig in de latere seizoenen waren Stereo Store, Christmas Trees, Block Party, Malcolm Dates a Family, Malcolm Vistis College, Ida's Dance en Lois Strikes Back (met Emma Stone).

starbright boy (moderator films)

• 21588 berichten
  • 4571 stemmen

Laat ik je maar bijvallen. Al een tijd niet meer gezien en alleen via losse afleveringen op TV gevolgd, maar ook ik vond dit een heel erg leuke Amerikaanse comedy. En dat vind ik niet zo vaak.

Thomas83

• 3784 berichten
  • 3424 stemmen

Binnenkort ga ik ook nog eens beginnen aan Arrested Development, ook zonder lachtrack. Daar verwacht ik ook wel wat van.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1199 stemmen

Malcolm in the Middle vond ik ook altijd erg geinig. Moet dat ook ooit maar eens een keer helemaal terugkijken, vroeger vooral losse afleveringen gezien.

Hoeveel seizoenen?

Thomas83

• 3784 berichten
  • 3424 stemmen

Zeven seizoenen, 151 afleveringen in totaal. Google is gratis hoor.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1199 stemmen

That it is!

7 seizoenen.. pittig. Alsof ik nog niet genoeg wil zien. AD is trouwens geniaal, een van de beste comedy's die ik ken. Daar kun je niet snel genoeg mee beginnen.

Thomas83

• 3784 berichten
  • 3424 stemmen

Haha, ken het gevoel. Heb zelf ook nog eindeloos veel series in de wacht staan. Aan Arrested Development wilde ik ook vrij snel beginnen juist omdat er niet zoveel afleveringen zijn gemaakt. Dan kun je zo'n serie toch vrij snel van je lijstje afstrepen.

Minotaures

• 7806 berichten
  • 2417 stemmen

Geweldig serie. Lekker 90's. En vind het gewoon geweldig hoe die jongens thuis wonen, zo rommelig en onbeheerst. En hun vader werkt soms ook mee, geweldig personage.

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

Zo. Ik ga me de komende maanden maar eens met deze serie bezig houden. Ben benieuwd of dit de volgende geslaagde sitcom voor me wordt.

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

Seizoen 1 al volledig gekeken. Ik moest even wennen aan de humor en de manier van filmen, maar ondertussen heb ik er enorm veel lol mee. Heerlijk gezin, zo fout allemaal. Stuk leuker dan al die correcte sitcomgezinnen.

Ik moet wel wennen aan Bryan Cranstons rol. Ik kende hem van Breaking Bad, dan is dit echt het totaal omgekeerde.

Malcolm is wel een erg charismatisch kereltje trouwens. Goede acteur.

kos

• 46245 berichten
  • 8541 stemmen

Ik kende Cranston juist vooral hiervan.

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

Uiteindelijk ben ik vrij vlot door de gehele serie van Malcolm in the Middle heen gegaan (3 maanden), ondanks dat ik in de eerste afleveringen zeker even moest wennen aan de stijl van filmen en de humor. Maar dat duurde gelukkig niet lang en al snel zag ik 1 van de scherpste, grappigste sitcoms die ik in jaren heb gezien. Jammer dat ze dit niveau zeker niet 7 seizoenen vol hebben kunnen houden, maar het bleef tot het einde toe vermakelijk genoeg.

Het toffe aan de serie is dat we weer eens een niet-standaard gezin krijgen. In de stijl van Married with Children treffen we een gezin aan waarbij ieder vooral aan zichzelf denkt en niet te beroerd is de ander een oor aan te naaien. Heerlijk. Zo’n gezin valt of staat bij de uitwerking van de personages en op dat vlak mag Malcolm in the Middle zich prijzen, want zo’n beetje iedereen speelt een heerlijke rol. Lois is de schreeuwerige en intimiderende moeder, Hal lijkt als vader een goedzak, maar probeert toch ook vooral zijn eigen zaakjes goed te regelen en de zonen van hun hebben ook een geweldige onderlinge chemie. Reese is dom, agressief en lomp, Malcolm is enorm intelligent maar sociaal zwak en Dewey is weer erg scherp en weet een hoop dingen in zijn voordeel om te draaien. Ook hebben we nog de vierde zoon Francis, die door Lois naar de militaire school is gestuurd omdat ze hem niet aan kon. Francis vind ik heel wat minder boeiend, maar dat zal er ook aan liggen doordat hij maar sporadisch thuis komt. Zijn scènes op de school en later bij zijn Duitse ranchbaas vond ik maar zelden leuk. Net als zijn huwelijk met Piama. Al leverden het wel weer leuke momenten op als die 2 met Lois in de clinch lagen. In een later seizoen komt er nog een vijfde zoon bij, Jamie, maar hij was echt nutteloos. Zonde dat zoiets weer in de serie erbij werd gedaan.
De bijrollen zijn trouwens ook wel erg de moeite. De gehandicapte Stevie is constant de lul, zijn vader is ook maar een loser (de aflevering dat Lois en Hal met Stevie zijn ouders uit eten gingen, haha) en dan hebben we ook nog Lois’ moeder Ida, die zonder enige emoties en sociale vaardigheden met iedereen ruzie maakt. Heerlijk personage! De leukste bijrol komt trouwens van Craig af, de nerd collega van Lois in de supermarkt die smoorverliefd op haar is.

Wat deze serie qua humor leuk maakt zijn de scherp geschreven dialogen, zeker in het begin van de reeks. Dit in combinatie met het mockumentary stijltje dat ze tegen de kijker in de camera praten werkt zeer goed. Helaas meegenomen is dat er ook geen lachband aanwezig is.

Afleveringen zoals die dat Lois’ verjaardag vergeten is of de picknick van Hal zijn werk zijn echt enorm geestig. Tussendoor komen ook constant de thema’s armoede en het feit dat de familie sociaal geïsoleerd zonder vrienden is terug. Daardoor wordt de familie creatief en gaan ze vrij vaak over het randje om toch hun doelen te bereiken. Als de 3 kinderen nog wat jonger zijn werken ze ook vaak samen om te bereiken wat ze willen. Maar zoals ik al aangaf blijft dit hoge niveau niet de hele serie hangen. Hal wordt in latere seizoenen iets te hysterisch, Lois lijkt dan alleen nog maar bezig te zijn om Malcolm de grond in te boren en de toevoeging van een vierde kind thuis is niks geworden. Ook zijn Malcolm, Reese en Dewey op een gegeven moment op een leeftijd dat ze niet meer overheerst worden door hun ouders, terwijl dat gegeven in de eerste seizoenen juist erg goed uitpakte. Toch heb ik me er tot het einde toe goed mee vermaakt, al is het wel jammer dat Malcolm en Reese in de slotaflevering een conciërge worden, terwijl zeker Malcolm gewoon met iets veel coolers had mogen eindigen van mij. Reese had trouwens door de serie heen de kwaliteiten om kok te worden. Jammer dat ze daar ook niks meer mee hebben gedaan.

Wel grappig trouwens, mijn eerste kennismaking met Bryan Cranston was door Breaking Bad, terwijl het grootste deel van zijn fans hem van deze serie herkende. Erg bizar om te zien hoe gigantisch die 2 rollen uit elkaar liggen. Een simpele vader versus een gigantische drugsbaas. Cranston is een erg goede acteur, weet zich erg goed in te leven in zijn rollen.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Mooie review Ajax&Litmanen1! Ik heb denk ik in de loop der jaren alle afleveringen wel gezien, maar de volgorde zat niet al te juist vermoed ik. Francis vond ik best nog wel leuk, maar Jamie is inderdaad een slechte keuze geweest

The Oceanic Six schreef:

Het toffe aan de serie is dat we weer eens een niet-standaard gezin krijgen. In de stijl van Married with Children treffen we een gezin aan waarbij ieder vooral aan zichzelf denkt en niet te beroerd is de ander een oor aan te naaien.

Vooral ook tof wanneer (net als bij Married with Children trouwens) iemand anders hun familie bedreigt, ze het dan wel voor elkaar opnemen. Kan me nog zo'n scène herinneren waar Dewey gepest wordt en dat Hal Reese er dan op afstuurt

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

Metalfist schreef:

Mooie review Ajax&Litmanen1! Ik heb denk ik in de loop der jaren alle afleveringen wel gezien, maar de volgorde zat niet al te juist vermoed ik. Francis vond ik best nog wel leuk, maar Jamie is inderdaad een slechte keuze geweest

(quote)
Vooral ook tof wanneer (net als bij Married with Children trouwens) iemand anders hun familie bedreigt, ze het dan wel voor elkaar opnemen. Kan me nog zo'n scène herinneren waar Dewey gepest wordt en dat Hal Reese er dan op afstuurt

Francis was leuk in combinatie met scenes met zijn thuis, maar op de andere locaties was het weinig aan.

Met je tweede punt eens ja. Als je er goed over denkt dan verschillen de families weinig, behalve dat de Bundy's nog asocialer zijn. Maar ze zijn er allemaal voor zichzelf, behalve als er problemen zijn.

De aflevering waar Lois wraak gaat nemen op 4 meisjes die Reese hard voor lul hebben gezet is echt briljant

Thomas83

• 3784 berichten
  • 3424 stemmen

Ik heb een tijdje terug weer een hoop afleveringen gekeken, en waar ik Francis altijd het minst leuke vond van de serie (op Jamie na dan) kon ik hem nu juist een stuk meer waarderen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.