menu

Overig / Televisie / The Office (UK)

zoeken in:
JB.
Die cameo van David Brent in de laatste aflevering was geweldig, zeker met die kop van Jim daarna erbij...ipso facto..

kappeuter (crew)
Berichten verplaatst naar Overigen > Televisie > The Office (US)

Deel 1 en 2 maar eens besteld. Ben benieuwd.

Dit jaar nog seizoen 2 gekocht bij de Freerecordshop voor vier euro,
Ik was wel aan het twijfelen of ik deze dvd moest aanschaven maar aangezien Martin Freeman er in zit past The Office mooi in mijn collectie!

Na het zien van seizoen 2 ligt nu ook de Speciaal in huis,
wat een geweldige serie en wat een heerlijke sfeer!
Heel het seizoen heeft een opvolgend verhaal wat steeds weer verder gaat per aflevering.
Het scenario is geweldig en speelt zich af in het kantor en daarvan draait het verhaal merendeels om de baas David Brent (Ricky Gervais)
Verder is de casting ook erg super en heel de cast speelt serieus en zetten hun rol zeer overtuigend neer, vooral Martin Freeman en Mackenzie Crook en (natuurlijk) Ricky Gervias doen het erg leuk en hebben een grote rol in de serie.

Wat vooral opmerkelijk is bij Britse serie en films, is het camera werk.
En ook dat maakt het kijken naar The Office veel leuker, want bij elk hoogte punt of gespreken wordt er flink ingezoomd waar door de situatie veel leuker wordt neer gezet!

Seizoen 2 is het laatste seizoen van de Britse serie The Office.
Als je dan denkt dat het voor bij is en je naar meer smult,
is het zeker de moeite waard om de Kerst Speciaal aan te schaven.
In deze speciaal zie je hoe het is met de personage en wat er gebeurt is na het 2de seizoen,
buiten dat komen ze allemaal ook weer bij elkaar voor een kerst reünie.

The Office (UK) is zeker een aanrader!

Persoonlijk vindt ik The Office (US) veel minder.
Dit komt voornamelijk door dat ik Steve Carell een zeer mindere acteur vindt.
Buiten The Office heeft Nederland ook een gelijkmatige serie die er wat van weg heeft,
namelijk Toren C alleen bestaat die serie meer uit droge sketches.

Zou iemand mij vertellen of deze 10th anniversary S.E. box set inderdaad alles bevat wat er ooit aan zowel regulier als extra materiaal van deze serie is verschenen? Bij voorbaat dank!

lars-pixar schreef:

Persoonlijk vindt ik The Office (US) veel minder.
Dit komt voornamelijk door dat ik Steve Carell een zeer mindere acteur vindt.

Ik vind juist dat Carell Gervais zwaar overtreft. Hij geeft veel meer diepgang aan zijn personage en die gezichtuitdrukkingen zijn zo sterk bij Carell.

Verder vind ik The Office (UK) gelijkwaardig aan (US). Ander sfeertje, maar even humoristisch. De meeste acteurs in US vind ik beter.

fappie schreef:
(quote)

Ik vind juist dat Carell Gervais zwaar overtreft. Hij geeft veel meer diepgang aan zijn personage en die gezichtuitdrukkingen zijn zo sterk bij Carell.

Nu inmiddels drie jaar later, kan ik nu ook wel zeggen dat ik het daar een beetje mee eens ben!
Wat nog wel altijd zal blijven is dat ik de Britse humor toch net iets sterker vindt, en daar kwam dit concept natuurlijk ook vandaag uit Engeland!

Na het zien van de volledige serie The Office (UK) in 2012/2013 plus de special die ik later heb gezien, blijft dit persoonlijk in mijn ogen toch beter dan de Amerikaanse versie.
Later in 2013 kwam ik de volledige box (s1-2) tegen van The Office (US) die heb ik uit eindelijk met veel plezier zitten kijken!

En dit was zelfs opmerkelijk, ik ben na het kijken van The Office (US) Steve Carell gaan waarderen!
Stiekem ben ik nog altijd op zoek naar seizoen 3
Nog steeds volg ik volop Ricky Gervais in zijn series en dat blijft toch zeker wel mijn favoriet!

Oh ja, UK is ook erg goed inderdaad. Misschien is de humor iets scherper. Seizoen 3 is die Christmas Special toch?

fappie schreef:
Oh ja, UK is ook erg goed inderdaad. Misschien is de humor iets scherper. Seizoen 3 is die Christmas Special toch?

Ja klopt! Alleen is seizoen 3 meer een special van 95 minuten.

Yes . Staat op Netflix.

Na de twaalf reguliere afleveringen heb ik zojuist beide Christmas Specials afgezien: wat een gul einde.
        Ook zojuist gerealiseerd dat ik Lucy Davis (Dawn) had moeten (her)kennen uit twee films die ik al vele malen heb gezien: de TV-bewerking van Pride and prejudice (de beroemde versie uit 1995 met Colin Firth en Jennifer Ehle, hoewel ze daar maar een klein rolletje heeft) en Shaun of the dead (waar zij één van de vluchters speelt).
        Toch moet ik bekennen dat ik van The office maar één aflevering per keer kan bekijken. Mijn makke is dat ik "onbewust" de sympathie en de bewondering die ik voel voor Ricky Gervais (dus de geweldige acteur/schrijver/regisseur) ook voor David Brent zou willen voelen, maar aangezien dat onbegonnen werk is zit ik vrijwel constant met verkrampte tenen en samengeknepen billen, en moet ik na afloop eerst mijn bloeddruk tot een aanvaardbaar peil laten dalen voordat ik de volgende aflevering fysiek aankan. (Eenzelfde verschijnsel doet zich eigenlijk alleen voor bij twee andere series die een zeer hoog niveau koppelen aan een vergelijkbare mate van plaatsvervangende schaamte, namelijk Some mothers do have 'em en Fawlty Towers.)
        Kortom, dit is een briljante reeks waarvan de tweede serie zelfs nog beter is dan de eerste, de Christmas Specials de zaak op zeer bevredigende wijze afronden, en de makers op bewonderenswaardige wijze hebben afgezien van het uitmelken van het concept.
        Overigens ben ik tegen pesten in welke vorm en op welke plek dan ook, dus ook op de werkvloer, maar voor wat Tim uithaalt met Gareth maak ik een uitzondering.

Geweldige serie! 1x in het jaar kijk ik de DVD- box en de Christmas Special.

En o ja, ik zat op de kapstok!
http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20061125040019/muppet/images/0/0b/Officeflateric.jpg

Afgelopen dagen helemaal opnieuw gekeken. Zo briljant geschreven, zo enorm gênant en pijnlijk dat mijn tenen na het zien van de afleveringen nog dagen krom waren en zo vreselijk grappig. Ricky Gervais is gewoon een koning. Wat zet hij David Brent geniaal neer zeg. Narcistisch, lomp en ook absoluut onzeker. Ook Gareth is heerlijk als schurfterig, miezerig onderkruipsel. De grappen die ze met hem uithalen, zijn bizarre directe opmerkingen, top!
Ik vind de band tussen Dawn en Tim overigens ook erg goed geschreven en het happy end op het einde van de kerstspecial is gewoon oprecht mooi.Ik vind het 1 van de mooiere love story's in een serie. Ze is doodongelukkig en kiest vlak voor het te laat is dan toch nog voor zichzelf en haar toekomst. 1 van de beste humoristische series die er is. Classic.

Voor wie een sterke maag heeft : The David Brent dance .

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.