menu

Overig / Televisie / De Nationale IQ Test

zoeken in:
Reinbo
mikey schreef:
Laat ik zo zeggen dat een hoog IQ goede smaak in de weg zit!
Jean Claude

Snap nu ineens waarom ik Van Damme niks vind.

melvddonk
Heb hem net eventjes gedaan op internet. Had 122.
Sommige vragen had ik vanwege de korte tijd niet eens in kunnen vullen. En dan heb ik het vooral over de rekenvragen..

Ik denk dat je hier gemiddeld 10 punten van alle scores af moet trekken, dan hou je het eerlijke resultaat over.

Don Dijk
Inderdaad, bij jou 20 en bij mij 0.

Ik had even hoog als Thijs Willekes. Misschien moet ik er maar gelijk een einde aan maken.

Spartaan1986 schreef:
Ik had even hoog als Thijs Willekes. Misschien moet ik er maar gelijk een einde aan maken.
We zien je wel voorbijkomen in het RIP topic.

Don Dijk schreef:
Inderdaad, bij jou 20 en bij mij 0.

Dan zit jij nog steeds op 80, toch?

Joy4ever schreef:
(quote)
We zien je wel voorbijkomen in het RIP topic.

Het was nog erger geweest als ik lager had gehad als Eize van Oh Oh Cherso

Spartaan1986 schreef:
(quote)

Het was nog erger geweest als ik lager had gehad als Eize van Oh Oh Cherso

De taalvragen had je wel fout zeker?

Don Dijk

Bij logica:

Wat hoort niet in dit rijtje thuis?:
Harde Schijf - Toetsenbord - Beeldscherm - Printer

Antwoord BNN : Printer (want dat is niet essentieel om lekker te computeren)

Waarom is Harde Schijf niet goed dan? Een harde schijf zit in mijn computer en die andere drie moet ik via een kabel in mijn computer steken...

De gouden regel bij elke test = heb ik iets fout bij logica dan klopt de test niet

Kun je tegenwoordig ook draadloos aansluiten, dus daar gaat jouw logica alweer....

Ik heb het niet gezien, dus weet niet in welke context je deze vragen diende te beantwoorden, maar als dit soort vragen wordt gesteld, moet je je serieus gaan afvragen welk niveau en dus welke waarde je aan een IQ-test van BNN moet hechten? Geen?

Ik zou zeggen...Harde Schijf, want dat zijn twee woorden en de andere drie maar één. Enzovoort.

Ik heb deze vraag ook wel eens in een IQ-test gezien:

Maak af: 1-2-4-?
Antwoord moest zijn 8, want elke keer *2
Maar 7 kan net zo goed, want +1, +2 en vervolgens +3, dus moet je ermee?
Logica is niet universeel.

je kunt geloof ik 20% van je antwoorden fout hebben en dan nog een IQ hebben van boven de 130. Gaat helemaal nergens over.

En dan nog had die Kelly een IQ van 79 (vorige keer 77). Ga er maar vanuit dat ze/hij/het ook een paar keer goed heeft gegokt en tel uit je winst.

moviefreak#1 schreef:
Wat hoort niet in dit rijtje thuis?:

Grappig, ik stelde de vraag net aan mijn twee collega's op kantoor. De ene riep gelijk harde schijf, de ander printer. Ik was ook voor harde schijf gegaan. Maar feitelijk kunnen ze alle vier. Is maar net wat voor uitleg je eraan geeft.

moviefreak#1 schreef:
En dan nog had die Kelly een IQ van 79 (vorige keer 77). Ga er maar vanuit dat ze/hij/het ook een paar keer goed heeft gegokt en tel uit je winst.

Mensen denken volgens mij echt dat dit een IQ-test is, terwijl het meer weg heeft van een quiz dan dat het je intelligentie meet. Ze halen de gokmarge er niet eens uit. Met 15 goed (de gokmarge) heb je al een IQ van 61. Met 15 fout, een kwart van de antwoorden zit je op de 130. Ik heb de antwoorden alleen gezien, maar als je hier niet boven de 30 goede antwoorden scoort doe je echt iets verkeerd.

moviefreak#1 schreef:

Antwoord BNN : Printer (want dat is niet essentieel om lekker te computeren)

Is dit serieus?

Ja, helaas wel en er hebben ook nog eens 1,75 miljoen Nederlanders naar gekeken (en ongetwijfeld thuis meegedaan).

Lekker volkje, hè?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:03 uur

geplaatst: vandaag om 12:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.