• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.356 stemmen

The Leftovers

zoeken in:

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Nieuwe HBO serie moet in Juni van start gaan, en verhaalt over de ´Vervoering´ uit het bijbelboek Openbaringen, waarbij een groot deel van de Wereldbevolking plots verdwijnt.

Project van Lost-creator Damon Lindelof en oa Liv Tyler en Justin Theroux gaan erin spelen

IMDB: The Leftovers (TV Series 2013? ) - IMDb

en voor oa de trailer: http://focus.knack.be/entertainment/tv/tv-nieuws/bekijk-de-trailer-van-nieuwe-hbo-serie-the-leftovers/article-4000607079948.htm

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Gaan we proberen.

sweetlover100

• 46 berichten
  • 658 stemmen

Poeh, 1e aflevering is echt.. overweldigend. Hopen dat deze tijdje blijft en niet na 1 seizoen gecanceld word. Ben benieuwd

nightbreed

• 3360 berichten
  • 5027 stemmen

Ben benieuwd.

david bohm

• 3074 berichten
  • 3439 stemmen

Aardige pilot waarbij ik met name het begin sterk vind. Wat sfeer betreft heeft het zeker iets van Lost met die mysterieuze sektes. Benieuwd naar hoe dit verder gaat.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

Ben niet overtuigd, integendeel. Zeer waarschijnlijk zal ik de volgende aflevering ook wel zien, en verwacht daarin geen antwoorden. Voor nu doet het erg onsamenhangend aan. Weinig aangename karakters ook. We shall see.

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Vreemd genoeg om aflevering 2 te bekijken.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

sweetlover100 schreef:

Poeh, 1e aflevering is echt.. overweldigend. Hopen dat deze tijdje blijft en niet na 1 seizoen gecanceld word. Ben benieuwd

het is gebaseerd op een boek,ik weet niet of het mogelijk is om er meerdere seizoenen van te maken.maar gezien de kwaliteit en dat het word uitgezonden op HBO zal het vast niet eerder van de buis worden gehaald.

ik vond het van wat ik tot nu toe heb gezien,eindelijk weer eens een top serie,nu al beter als lost.

david bohm

• 3074 berichten
  • 3439 stemmen

Mwah na de derde aflevering gezien te hebben ben ik verre van overtuigd en sluit me aan bij wat Norman Mailer al eerder constateerde. Karakters zijn weinig interessant vind ik.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Zit er nu wel erg in. De aflevering rond Nora en vorige week de steengooi scene waren erg sterk. De muziek is ook prachtig.

seriejunk

• 4 berichten
  • 0 stemmen

jaa, dit is een toppertje! voor iedereen die true detective en fargo mooi vond is dit wel een aanrader denk ik.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik vond het goed genoeg om het hele seizoen te kijken, door een aantal intrigerende aspecten en toch af en toe wel sterke scènes. Toch, blijft dat Lindelof gevoel dat er niet genoeg vragen beantwoord worden en bleef ik lichtelijk met een onbestemd gevoel van onsamenhangendheid zitten. Natuurlijk, de serie is nog niet af en het waren maar 8 epi's, maar ik had iets meer closure, of op zijn minst wat meer richting verwacht.

Acteerwerk, camerawerk, muziek goed

Totale script redelijk, met af en toe sterke scènes. En lolita's.

7.5/10 voor nu

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Er komen nog 2 episode aan...

Vind de serie sterker als het gaat over de manier hoe ze dealen met hun verlies. Dat is iets waar Lindelof geloof ik ook meer heen wou. Hoewel die Opa die mensen kan horen wel weer een mysterie met zich meebrengt waar je wel meer van moet weten.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Macmanus schreef:

Er komen nog 2 episode aan...

Vind de serie sterker als het gaat over de manier hoe ze dealen met hun verlies. Dat is iets waar Lindelof geloof ik ook meer heen wou. Hoewel die Opa die mensen kan horen wel weer een mysterie met zich meebrengt waar je wel meer van moet weten.

Ahhhh. Dat verklaart een hoop Het voelde al zo on-af!!

In het overzicht waar ik keek stonden er toch echt acht (denk ik) maar IMDb geeft inderdaad keurig tien aan.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Nu 5 afleveringen van The Leftovers achter de kiezen, en het begint me steeds meer te fascineren. Ergens tussen spektakulair ambigu en vage geneuzel in, maar de laatste aflevering (nr. 5 dus) greep me helemaal. Soms ineens erg hard (zowel fysiek als mentaal), vaak erg sfeervol (vooral dankzij de soundtrack), de hele tijd uitermate vaag, maar langzaamaan begin je het idee te krijgen dat er wel degelijk een "diepere" gedachte schuilgaat achter The Leftovers.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Aflevering 6 van seizoen 1

Chunk

• 21 berichten
  • 23 stemmen

Ik volg deze serie ook. Ben er tot nu toe positief over en na 9 episodes snap ik nog altijd niet waar het gaan gaat. Of dat nu allemaal duidelijk wordt in de laatste episode betwijfel ik dus er komen vast meerdere seizoenen. Helaas zit er even een weekje rust tussen maar volgende week maandag weten we meer! Het einde van episode 9 was in ieder geval behoorlijk vreemd...

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

9 was ook weer sterk hoor.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Errug benieuwd naar de season finale. Had me erop verheugd hem nu te kunnen kijken, maar blijkbaar doen ze er even een week extra wachttijd tegenaan..

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Labor Day.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Aha

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

dat was toch wel een tamelijk indrukwekkende aflevering.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ja, mooi einde van een erg sterk eerste seizoen. Een echte tearjerker ook, die mooi al het voorgaande samenbalt in één brok (enigszins sentimentele ) emotie. Blijf het vooral ook een serie vinden van sterke muziek!

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

(Willie) schreef:

dat was toch wel een tamelijk indrukwekkende aflevering.

I agree. Laatste twee afleveringen waren erg sterk.

Positief oordeel over eerste seizoen. Erg goede muziek, mooie cinematografie, af en toe sterke scènes, en leuke acteurs.

De naargeestigheid en het wat als scenario staan me wel aan, al heb ik niets met religie of zweverigheid, wat met een gebeurtenis als deze (the rapture) al snel om de hoek komt. Zolang het filosofisch en metafysisch is, reuze interessant. Maar ik hoop dat 'the Lord' er niet teveel in gaat zitten. Niets is afschuwwekkender dan te moeten zien hoe karakters uiteindelijk God vinden. Heb het boek niet gelezen, dus ik ben benieuwd... Discussies over de aard van religie, voors en tegens en zie hoe sektes vormen en opereren vind ik fascinerend, zolang het maar geen propaganda wordt. Maar ik zie dat niet zomaar gebeuren, en HBO is ook niet echt de zender om dat te doen.

Dit was in elk geval zeer de moeite waard, al was het geen meesterwerk. Niet voor iedereen denk ik, maar dat geldt voor veel HBO series, hoe goed ze meestal ook zijn

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Mooi season finale. Heerlijke sfeertje weer. Kan niet wachten op seizoen twee.

(Willie)

• 425 berichten
  • 85 stemmen

John Milton schreef:

Dit was in elk geval zeer de moeite waard, al was het geen meesterwerk.

Inderdaad, ik moest de eerste paar afleveringen ook zeker even doorbijten, zo'n gehele aflevering over die priester (of hoe ze hem ook noemen binnen zijn geloof), daar snapte ik de bedoeling niet van, die gehele aflevering in de verleden tijd vond ik dan wel weer mooi. Maar het was continu wel vreemd genoeg om door te willen kijken en dan die finale, ja, daar doe je het dan toch voor, wow.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Inmiddels al een paar maanden geleden sinds ik deze serie heb afgerond, maar blijkbaar nog geen bericht geplaatst.

Dit is nog eens drama op zijn best. Als kijker word je gelijk in het diepe gegooid zonder enige uitleg; mensen zijn op een dag opeens vanuit het niets verdwenen en daar moet je het maar mee doen. Het draait namelijk juist om het verlies van mensen en hoe nabestaanden daar op hun eigen manier mee omgaan.

'The Leftovers' speelt daar goed op in door intrigerende personages neer te zetten inclusief hun achtergrondverhaal, een ietwat naargeestige sfeer, gedegen cinematografie en uiteraard de prachtige score van Max Richter. Wat dat betreft steken afleveringen als 'Two Boats And A Helicopter' en 'The Prodigal Son Returns' er zonder twijfel bovenuit.

Deze serie laat je zonder meer achter met een beklijvend gevoel, ondanks dat het tot op een bepaalde hoogte - expres - vaag blijft. Ik kijk uit naar het tweede seizoen.

stefan dias

• 2495 berichten
  • 1459 stemmen

Sorry jongens, heb het geen 3 afleveringen volgehouden. Moeilijkdoenerij en werkelijk loodzware symboliek met de nodige overacting waar die politieagent de hoofdrol wegkaapt. Dan vond ik (vergelijkbaar thema) 'Les Revenants' een pak aangenamer. Menselijker ook. Hier heb je heel de tijd zin om te roepen: 'doe eens even normaal!!!'.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

stefan dias schreef:

Sorry jongens, heb het geen 3 afleveringen volgehouden. Moeilijkdoenerij en werkelijk loodzware symboliek met de nodige overacting waar die politieagent de hoofdrol wegkaapt. Dan vond ik (vergelijkbaar thema) 'Les Revenants' een pak aangenamer. Menselijker ook. Hier heb je heel de tijd zin om te roepen: 'doe eens even normaal!!!'.

Dit heeft niets met Le Revenants te maken.

stefan dias

• 2495 berichten
  • 1459 stemmen

Het verhaal is zeker niet identiek.

Maar wel: een magisch realistisch uitgangspunt omtrent afwezigen, geconcentreerd in één dorp. De uiteenlopende reacties en omgang met die realiteit. Bevreemdende sfeer… nu ja, dat kan je natuurlijk ook over Twin Peaks zeggen…

Ik wil maar zeggen dat die niet zo lood- en loodzware toon me iets beter lag…

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.