• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.182 stemmen

Twin Peaks

zoeken in:

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Heb je hem trouwens inmiddels afgezien Donnie?

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

feanaro surion schreef:

Veel creepier

Serieus?

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Totaal onvergelijkbaar in elk opzicht met zoiets als Alien.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

kos schreef:

Totaal onvergelijkbaar in elk opzicht met zoiets als Alien.

Vraag me gewoon af als ik dit kan bekijken, of is dit zo'n serie waarnaar je amper durft te kijken?

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Totaal niet, geschikt vanaf zes jaar of zo. Het is wel spannend, maar creepy enkel in de afleveringen meer aan het einde, en af en toe een schrikeffectje of een raar camerastandpunt met ongemakkelijke muziek, maar het is in de eerste plaats een mysterieuze soap. Beetje raar wel, maar slechts af en toe angstaanjagend.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Freud schreef:

Totaal niet, geschikt vanaf zes jaar of zo. Het is wel spannend, maar creepy enkel in de afleveringen meer aan het einde, en af en toe een schrikeffectje of een raar camerastandpunt met ongemakkelijke muziek, maar het is in de eerste plaats een mysterieuze soap. Beetje raar wel, maar slechts af en toe angstaanjagend.

Dat was het soort uitleg waarop ik zat te wachten... Dank je, Freud

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Die Horror-classificatie op IMDb dus amper waardig, meen ik te begrijpen!?

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

JJ_D schreef:

Die Horror-classificatie op IMDb dus amper waardig, meen ik te begrijpen!?

Het is absoluut geen horror in de zin van een willekeurige slasher. Er wordt (bij wijlen) wel een beangstigende sfeer en spanning gecreëerd. Er komen bijvoorbeeld wel creepy figuren voorbij en nergens is een bos zo eng (/beangstigend) als in Twin Peaks.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

pascal83 schreef:

(quote)

Het is absoluut geen horror in de zin van een willekeurige slasher. Er wordt (bij wijlen) wel een beangstigende sfeer en spanning gecreëerd. Er komen bijvoorbeeld wel creepy figuren voorbij en nergens is een bos zo eng (/beangstigend) als in Twin Peaks.

Ok, ik denk dat ik me toch eens aan het eerste seizoen zal wagen... Bedankt.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Weet iemand of de dvd's van het eerste seizoen ook de pilot episode bevat? soms zie ik bij de dvd's wel staan dat ie erin zit een andere keer weer niet. Ik wil hem natuurlijk wel helemaal.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Die zit erin. Is ook nodig, anders kun je nogal moeilijk volgen, alle personages worden erin geïntroduceerd en het lijk gevonden . Alleen is het wel de échte pilot die erop staat, en niet de filmversie ervan met het alternatieve einde, wat logisch is want dat einde klopt helemaal niet met het vervolg van de serie.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt. Kwam door een review waarin de reviewer zei dat ie er niet inzat en dat je hem los kon/moest kopen.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

Ik heb dan toch eindelijk het eerste seizoen weten af te kijken, maar ik heb een paar vraagjes:

Agent Cooper is toch niet dood, he??
Komen we ooit te weten wie Laura heeft vermoord?

Ik zou daar graag antwoorden op hebben, maar op de tweede vraag wil ik niet weten wie, maar gewoon of.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Het zou toch zonde zijn om daar nu al antwoord op te krijgen, toch?

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Je wil het niet weten geloof me Je merkt het wel tijdens seizoen 2

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Je komt het in ieder geval te weten, allebei .

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

feanaro surion schreef:

Je wil het niet weten geloof me Je merkt het wel tijdens seizoen 2

Ja, maar wie zegt dat ik dat tweede seizoen ooit te zien ga krijgen? Het wordt echt niet op dvd uitgegeven, allee, tot nu toe toch niet.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Tot nu toe niet. Ik geloof dat er laatst weer een bericht was dat het dit najaar uit ging komen..

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Het is werkelijk om gek van te worden. Vaak wordt de grootste troep uitgegeven maar het tweede seizoen van dit meesterwerk niet.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Eerste 2 afleveringen gezien, en verre van onder de indruk. Hopen dat dat nog komt...

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Is er al meer nieuws over seizoen 2, op dvd?

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Bron: Entertainment weekly

A number of you have written asking when season two of Twin Peaks would be released on DVD. Well, Paramount says it'll be releasing the increasingly wacky, post-Who-Killed-Laura-Palmer season along with creator David Lynch's slightly more coherent season one (which had been previously available a few years ago) together in one package, sometime later this year. Lynch is involved in the project, and it'll contain some new, original features.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

petey schreef:

Bron: Entertainment weekly

A number of you have written asking when season two of Twin Peaks would be released on DVD. Well, Paramount says it'll be releasing the increasingly wacky, post-Who-Killed-Laura-Palmer season along with creator David Lynch's slightly more coherent season one (which had been previously available a few years ago) together in one package, sometime later this year. Lynch is involved in the project, and it'll contain some new, original features.

Kan het zijn dat deze in Portugal al verkrijgbaar is? Heb ik in een Fnac in Lissabon gezien, denk ik!

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Afleveringen 3 en 4 al heel wat grappiger...

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

Hier volgt mijn review van het eerste seizoen...

Pilot: 2,75* De serie zoekt zowat zijn richting, is dit alles nou grappig bedoeld of niet (later blijkt van wel)?
1: 2,80* Een spannende aflevering!
2: 2,25* Heel wreed en onbenullig allemaal, en de afschuwelijke dwergdroom (die de leidraad voor de volgende episodes wordt, vond ik echt te belachelijk), wel een grappige Tibet-situatie (als ik me niet van aflevering zit te vergissen)...
3: 3,25* Zonder meer de beste aflevering: héél grappig, wel een onozele oplossing voor de droom ("I have forgotten")
4: 3* Nieuwe cliffhangers, heel spannend allemaal!
5: 3* cfr. supra (4)
6: 3* cfr. supra, schitterend met die lama (het absurde/bizarre van de serie, typisch David Lynch?)!
7: 2* Op zich een goede aflevering, maar als einde van het eerste seizoen een echte ontgoocheling. Iedereen wordt vermoord en je weet niet WIE (= de hamvraag) Laura omgebracht heeft, dat is gewoon ridicuul... En ok, er is nog een tweede seizoen, maar dit is gewoon nefast voor de totaalervaring (voor zover die positief was)... Naar ik hoor is Lynch's handelsmerk dit soort rariteiten (oa. verkeerslichten in het donker, tjah ); dat is non-conformisme als middel met hetzelfde doel, en niks meer. Dwaas, vind ik.

2,5* voor het totaal.

MFEO

• 682 berichten
  • 38 stemmen

Zit nog steeds te wachten op het 2e seizoen van Twin Peaks op DVD.

Een 5* serie.

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

Gister gekocht op DVD en gelijk de pilot gezien. Geweldig begin met een heerlijk sfeertje die zeker aan Lost Highway en vooral Mulholland Drive doet denken. Nou vroeg ik me af of seizoen 1 echt een einde heeft of dat het verhaal verdergaat in seizoen 2, want dat zou wel klote zijn als seizoen 2 steeds wordt uitgesteld.

JJ_D

• 3815 berichten
  • 1344 stemmen

robin00787 schreef:
Nou vroeg ik me af of seizoen 1 echt een einde heeft of dat het verhaal verdergaat in seizoen 2, want dat zou wel klote zijn als seizoen 2 steeds wordt uitgesteld.

Na seizoen één weet je niks. De moord blijft onopgelost en het aantal cliffhangers stapelt zich vanaf aflevering 6 enorm hoog op, tot grote frustratie als je deel 2 niet bij de hand hebt...

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

Vind je het heel erg als ik je berichtje niet lees, aangezien ik pas bij aflevering 2 zit. Maar i.i.g. bedankt voor je reactie.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Het eindigt gigantisch open met een lawine aan cliffhangers, dat is wat hij wil zeggen. Er valt mee te leven, maar enige frustratie is niet uit te sluiten .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.