• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.982 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.961 stemmen

Twin Peaks

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Nou, iedereen zit weer aan mijn shirt te trekken of ik nog iets weet over Season 2. Nee dus, of hebben de MM-maatjes nog schokkende onthullingen?

Je kunt er ook om zeuren trouwens.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Het laatste nieuws gaat nog steeds uit van 'ergens in 2006', lente geloof ik. Ofzo

Luke

• 50 berichten
  • 273 stemmen

Ik heb eergisteren Seizoen 1 van de serie gekocht bij de Bijenkorf. In de aanbieding voor € 22,- slechts (incl. de Pilot). Ik ben benieuwd, als ik de berichten van iedereen zo lees!!!

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Nou, ik heb er nog 70 euro voor betaald vroeger .

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

Goed, ik heb nu alles gezien behalve FWWM. Al die internetsites komen wel met leuke verhalen, maar het grootste en in ieder geval het belangrijkste deel snapte ik al.

Ikzelf zit echter nog met een aantal vragen. Wat heeft bijvoorbeeld het subplot met James voor een betekenis waarin hij die blonde vrouw gaat helpen met haar auto? Ik dacht eigenlijk dat dit een soort parallel-verhaal is (waarbij die blonde vrouw Laura moet voorstellen bijvoorbeeld), maar echt goed beargumenteren kan ik het niet
Hetzelfde geldt voor het karakter van Billy Zane, dat nogal wat gelijkenis vertoont met Cooper.

En is het niet erg opvallend dat bijna de helft van de personages een voor- of achternaam heeft die begint met een J? Cooper geeft hier zelf een voorzetje toe in één van de eerste afleveringen, maar daar wordt verder niets mee gedaan.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik heb seizoen 1 gezien, maar niet seizoen 2 (ik wacht nog steeds op de dvd's). Ik heb wel alvast FWWM gekocht. Kan ik deze kijken of is het een spoiler voor seizoen 2 en kan ik beter wachten tot ik seizoen 2 heb gezien?

T.O.

• 2414 berichten
  • 2792 stemmen

Van wat ik heb gelezen hier is het een dikke spoiler voor seizoen 2

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

OK, nog een half jaar wachten dan.

(En dan nog maar hopen dat hij over een half jaar echt uitkomt op dvd.)

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

FWWM zeker niet zien, daar wordt duidelijk getoond wie de moordenaar is en als je dat nog niet weet zou dat zonde zijn (maar ze verklappen het vaak in tijdschriftartikels of zo dus misschien weet je het toch al)

kimde

• 54 berichten
  • 10 stemmen

hier ook niet bekend wanneer seizoen 2 uitkomt

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

kimde schreef:

hier ook niet bekend wanneer seizoen 2 uitkomt

Reken maar minimaal halverwege 2006

kimde

• 54 berichten
  • 10 stemmen

pascal83 schreef:

(quote)

Reken maar minimaal halverwege 2006

is dat een belofte....of is het net als van nou het wordt wel 2004 en toen 2005 en nu weer 2006

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Als ze er dan nog niet zijn ga ik ze persoonlijk halen!

kimde

• 54 berichten
  • 10 stemmen

daar hou ik je aan.....

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Heb nu 1 aflevering gezien van seizoen 2 en ga vannacht de 6 andere afleveringen die ik op video heb gehuurd kijken want morgen moeten ze weer terug...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De overige episodes van seizoen 2 ga je daarna huren neem ik aan?

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Zodra ik geld heb ja, maar waarschijnlijk kan ik me niet inhouden en haal ik maar gelijk geld van me rekening...

Heb er heel erg zin in, maar eerst nog kerstdiner

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je gaat er geen spijt van krijgen en daarna Twin Peaks: Fire Walk With Me er nog acteraan natuurlijk. Dan heb je alles gehad. Beste serie ooit.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Vind ik tot nu toe ook, is het vaag en begrijpelijk(zoals Mulholland Drive) of word het vaag en helemaal onbegrijpelijk (zoals Eraserhead meer)?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Twin Peaks is een stad vol met intriges maar ingewikkeld denkwerk hoef je niet te verrichten hoor.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Oke, heb nu trouwens best moeite te bedenken wie alle karakters ook alweer zijn(heb seizoen 1 best lang geleden gezien). Heb dus ook maar de laatste aflevering van het vorige seizoen(die toch op video staat) gekeken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat kan ik wel begrijpen maar Albert Rosenfield (mijn favoriete Twin Peaks character en nog en vertolkt door 1 van mijn favoriete acteurs) blijft voor altijd in mijn geheugen gegrifd staan.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Ben nu bij aflevering 14(die ik zo ga afkijken). Door technische problemen een half uur later begonnen en vandaar dat ik dus nu nog een aflevering moet. Lekker spannend en het verhaal word steeds begrijpelijker(al zou het zo ook weer totaal anders kunnen blijken te zijn). Ben benieuwd naar de rest.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Ook de rest van de serie en Fire Walk With Me gehuurd, zal ik morgen of overmorgen in 1 keer kijken

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Niet dat ik iets wil verklappen, maar Twin Peaks heeft ook nog een fantastisch goed einde, hou je maar al vast .

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Ga denk ik vandaag alles afkijken, ben dan vanavond/vannacht klaar(ligt eraan hoeveel pauzes ik hou). Ben nu bij aflevering 19 en het is nog steeds heel boeiend al begint die Nadine me nu toch wel te irriteren

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Nu pas?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Inderdaad Freud. Dat kwam bij mij al snel nadat haar personage geintroduceerd was. Feanaro heeft volgens mij liggen slapen.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik denk dat iedereen wel zijn eigen favorieten heeft in Twin Peaks, dat is gewoon zo bij lange series. En Nadine heb ik altijd wel grappig gevonden, zolang het verhaal maar niet te lang bij haar bleef stilstaan (die korte stukjes over die gordijnrails en zo, allemaal prima). Maar als ze dan ineens op de voorgrond komt had ik er snel genoeg van. Ik vond heel dat verhaal met die jongen op zijn motor (nu kan ik niet eens op zijn naam komen, wat een schande ) ook niet bijster interessant trouwens, maar goed, het stoort ook niet echt.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

James

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.