menu

Overig / Televisie / Boardwalk Empire

zoeken in:
kos schreef:
Sjonge, ze weten me toch telkens weer te verrassen. Ijzersterk seizoen dit weer hoor.

Oneens, jammer dat key-characters zo'n afstand van elkaar hebben en elkaar amper kruisen. Te weinig Rothstein, te weinig Harrow ook.

Hoewel de laatste aflevering ijzersterk was!

Een kleine inhaal rush. Eerste twee afleveringen van seizoen vier weten me gelijk weer vast te grijpen. Moeite om het even wat meer uit te spreiden ipv direct alles te kijken.

Fantastische aflevering die laatste, een van de beste van de hele serie. Chalky White

Pff, helemaal bij en wat is het een intens seizoen zeg. Wederom wordt niemand gespaard, erg gedurfd zo nu en dan.

Laatste aflevering was minder heftig dan de voorgaande seizoenen. Iets minder grote cliffhanger, al was dit ook niet nodig om mij te binden voor seizoen vijf. Was een ontzettend sterk seizoen met prachtige personages. Al ga ik Harrow ontzettend missen.

zeer sterk einde van een zeer sterk seizoen. Denk dat de tweede helft van het seizoen de beste afleveringen waren van de hele serie, het einde was minder spectaculair maar het biedt hele interessante uitgangspunten voor het volgende seizoen.

cordiacovens schreef:
zeer sterk einde van een zeer sterk seizoen. Denk dat de tweede helft van het seizoen de beste afleveringen waren van de hele serie, het einde was minder spectaculair maar het biedt hele interessante uitgangspunten voor het volgende seizoen.

Eens, volledig. Fraai hoe de wegen van de hoofdpersonen in beeld worden gebracht.

Interessant interview voor degenen die al naar seizoen 5 smachten. ‘Boardwalk Empire’ Season 5 Cast and Spoilers — Who’s Returning? - TVLine

Na het beduidend mindere derde seizoen, was dit weer Boardwalk Empire in optima forma.

Tweede deel van het seizoen was van knijterhoog niveau
Richard Harrow

kos
Heerlijk seizoen was dit weer. Op naar de volgende!

Het gerucht gaat dat seizoen 5 de laatste wordt en 8 episodes zal gaan tellen. Nog een gerucht maar klinkt wel als HBO. Op het hoogtepunt stoppen.

Het zou ontzettend jammer zijn als seizoen vijf het laatste seizoen wordt, maar dat is puur vanuit fan perspectief. Waarschijnlijk willen ze inderdaad op het hoogtepunt stoppen en niet doorgaan puur om het doorgaan. Al lijkt me dat, met de huidige stand van het verhaal, er nog best veel uit te halen valt. Ook op hoog niveau.

Ik zou het enigszins vreemd vinden om nu te gaan stoppen. En waarom 8 episodes in plaats van 12? Dat is nog vreemder.

Doet HBO wel vaker, zie Treme.

Lopen de kijkcijfers terug van Boardwalk Empire ofzo?

Wel typisch HBO om er dan meteen mee te kappen.

Djeez, dat zou 'erg' zijn. Paar mooie personages moeten hun rise (en fall) duidelijk nog beleven wat erg interessant kan zijn en waar nog genoeg uit te halen kan worden.

Het zal aan mij liggen, maar ik vond dit seizoen helemaal niet zo boeiend.
Dat komt ook grotendeels doordat ik het personage Dr. Narcisse helemaal niet interessant vond, irritant eerder. Dat deze in seizoen 5 waarschijnlijk terug gaat/kan komen bevalt me dus ook helemaal niet.

Naomi Watts schreef:
Het gerucht gaat dat seizoen 5 de laatste wordt en 8 episodes zal gaan tellen. Nog een gerucht maar klinkt wel als HBO. Op het hoogtepunt stoppen.

't Is dus een feit geworden, alhoewel Winter wel een standaard seizoen van 12 afleveringen zal afleveren; dus (gelukkig) geen magere 8.

Zonde. Gelukkig wel gewoon een 'full' season.

The downfall zal wel te maken hebben met Narcise die "rat" wordt voor de FBI

Zwaar teleurstellend Nu gaat Winter aan een Almost Famous achtige serie werken, alsof ik daar op zitten te wachten.

Hmm.. maar geef toe, een laatste seizoen zat er wel aan te komen toch?
De TV-serie is een ware topper maar liet afgelopen seizoen wat betreft veel personen (Chulky, Rothstein, Gillian en Harrow) een vrij langdradig niet te boeiend verhaal zien. Dit i.c.m Al Capone die volop bedrijft en Nucky die verlangt naar een pensioen bieden niet bepaald heel veel ruimte voor meerdere vervolgseizoenen zonder weer in die langdradigheid terug te vallen; die tevens op veel kritiek kon rekenen van zelfs de meest trouwe fans.
Nog één goed en actiever seizoen kan de eer redden en van Boardwalk een mooie classic maken.

Overigens vind ik het maar raar dat de serie bij het hele grote publiek wat op de achtergrond blijft. Ik heb verschillende vrienden deze serie aanbevolen en ze zijn allemaal echt verslaafd geraakt.

Een redelijk begin en een anticlimactisch slot. Zouden ze daar al hebben geweten dat ze nog 1 seizoen gingen doen?
Daar tussenin een paar sterke afleveringen met een heerlijke gedaanteverwisseling van Van Alden (dat zat er aan te komen).
De dood van Harrow was voor mij al een beetje gespoiled. Wel een van mijn favoriete personages in BE. Knap dat iemand die zo coldblooded mensen om kan leggen toch zo aandoenlijk kan overkomen. Mooie scène ook met die hond.

Ik ben net begonnen aan de serie. Net aflevering 5 gehad. Een goede serie, naar mijn mening. Ik moest bij ep5 wel lachen om die "midget shit". Een goede rol ook van Steve Buscemi als Enoch"Nucky" Thompson.

Ik ben net begonnen aan de serie. Net aflevering 5 gehad. Een goede serie, naar mijn mening. Ik moest bij ep5 wel lachen om die "midget shit". Een goede rol ook van Steve Buscemi als Enoch"Nucky" Thompson. Ook al blijft ie voor mij altijd een beetje de "funny looking guy" van de film Fargo.

Laatste seizoen doet een sprong van maar liefst 7 jaar ten opzichte van waar we in seizoen 6 ophielden Daar kijk ik wat sceptisch naar eigenlijk, best uiteengezet in dit artikel:
Boardwalk Empire: Final Season Will Jump Forward in Time - TIME

Gast
geplaatst: vandaag om 18:06 uur

geplaatst: vandaag om 18:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.