menu

Overig / Televisie / Boardwalk Empire

zoeken in:
Alsof je een heeeeele lange film aan het kijken bent! Ik weet het, een beetje laat... spijt dat ik hier niet eerder aan ben begonnen! Voordeel is dat ik alle seizoenen in een keer kan zien hihi! In een woord geweldig! Supercast, mooie settings, sfeer, muziek... Aanrader hoor!!

Eindelijk het eerste seizoen aangeschaft. Heerlijke serie, ook blij weer een serie te kijken die met gemak te verslinden is. Had de laatste tijd toch wel vooral series die je met gemak even on hold zette.

Pearl .

Naomi Watts schreef:
Eindelijk het eerste seizoen aangeschaft. Heerlijke serie, ook blij weer een serie te kijken die met gemak te verslinden is. Had de laatste tijd toch wel vooral series die je met gemak even on hold zette.

Op BR?

Waar? Vandaag ook even gekeken en met die prijzen had ik er geen zin meer in.

Ja, 47 euro voor de eerste twee seizoenen. Ik weet niet of je dat redelijk vindt.

Klik.

Ja, ik zocht dus S1 en die zag ik alleen voor 46 euro.

Eerste seizoen beviel wel. Sterk production design, enorm sterk geacteerd en een zeer solide script. Nergens super groots, maar overall echt enorm degelijk. Zoals je van HBO mag verwachten. Lijntjes die nu uitgezet werden beloven wel goeds, al mogen ze die Paz La Huerta wel lozen. Sterk.

Ik vond Shannon de ster van seizoen 1. Pitt die van seizoen 2.

Pitt wordt nog beter dus. Voor mij een wisselwerking tussen Buscemi, Pitt, Whigham en Shannon.

Wat een briljant tweede seizoen zeg, en wurmt zich bij de beste seizoenen die ik ooit heb gezien. Over de hele lijn een tour de force. De hele coup zorgt al voor een heel aangenaam spanningsveld. Heel erg goed geschreven en zeer geleidelijk wordt er naar een kookpunt toegewerkt die zijn gelijke niet kent. Mijn loyaliteit heb ik aan de Darmody's verpand, en dat is nu niet anders geworden. Vooral erg fijne ontwikkeling met Gillian, wat ik toch wel één van de highlights van de serie vindt. Ongezond en ongepast hun band, ik vind het mooi (het kiss his little winky was al een aardige voorzet) Einde van het seizoen is echt gekkenwerk. De dood van Angela, de seksscene tussen Jimmy en Gillian (eindelijk!), Jimmy die Gillian naar de strot vliegt (en Gillian die natuurlijk vergevingsgezind is) en dan die finale. Gvd, wat briljant. Ik voel me verslagen als Darmody aanhanger maar oh wat goed.

Vond seizoen 2 ook beter dan 1, 3 is tot nu toe aflevering 9. Ook wat minder dan 2

Ik ben inmiddels bij 308, en vind vooral structuur ontbreken. Mainfocus verwisselt per episode zonder enige aanleiding, al schijnt het eind van het seizoen wel wee erg goed te zijn.

Aflevering 10 en 11 zijn wel weer geweldig. Nu vanavond afl 12 en we zijn klaar voor seizoen 4

Zeer solide derde seizoen, al kon het na het magistrale tweede seizoen alleen maar minder worden. Vooral met het ontbreken van sterkhouder Jimmy. Miste ook net wat structuur, focus shifte per aflevering om geen enkele reden, al blijft het wel coherent. Hier en daar wat subplotjes die niet goed werken maar in Cannavale hadden ze dan wel iemand die de pannen van het dak speelde, ondanks dat zijn personage wat cliche was.

Weer met volle teugen genoten van mijn favoriete personage Gillian. Gelukkig overleeft ze haar overdosis al hoop ik wel dat ze in het vierde seizoen een agenda krijgt Want een dijk van een motief heeft ze, al ben ik wel te spreken over haar dealen met de ontwikkeling uit de vorige finale. Ook met spanning de finale aanschouwt door haar. Weer flink wat ijzersterke scenes, de dood van Owen, Nucky's grip die wankelt en Capone to the rescue. In de laatste episodes is het waar Boardwalk excelleert en dat is hier niet anders. Al is de finale wel wat flat, vooral met het einde van Gyp. Al had de shootout climax ook wel wat enerverender gemogen. De geslepenheid van Nucky was dan wel weer erg prettig. Alleen qua opvolging van de geweldige afleveringen 10 en 11 wat minder.

In ieder geval ook genoeg lijntjes uitgezet voor het volgende seizoen en blijft toch wel één van mijn favoriete lopende series. Aangezien 1924 voor de deur staat verwacht ik veel Luciano en Capone, Nucky die een gang met trustees opzet, Van Alden bij Capone en hopelijk gaat Gillian ook broeden op boetedoening.

Wow, geweldige serie! Net als je denkt dat het niet beter kan, gooit Boardwalk Empire er gewoon nog een schepje bovenop. Ik vond het derde seizoen zelfs nog beter dan het fantastische tweede seizoen. Ik heb weer zin in het volgende seizoen:

Die eerste previews voor seizoen 4 zien er echt sick-goed uit, zeer veel zin in

Harrow is a killing machine.

Ik denk toch dat ik ga wachten tot heel s04 uit is om dan alles in een ruk te kunnen kijken. Blijft voor mij een probleem om na een klein jaar wachten weer helemaal in de karakters te kunnen komen. Zeker als het er zo veel zijn als in BE.

Zonde dat het maar zo weinig afleveringen per seizoen zijn

12 vind ik prima 6 afleveringen vind ik een kort seizoen! De eerste aflevering was weer erg goed, op naar de volgende, misschien zien we dan Margaret weer?

Het 4e seizoen is iig goed begonnen!

kos
Er zijn denk ik weinig series waarin mooiere borsten voorbij komen dan BE

-edit- Ron Livingston .

Ik vond seizoen 3 veruit het beste seizoen, ze maakten meer gebruik van de andere karakters en vind de verhalen rond Massaria, Luciano, Meijer etc ver het interessants.

Zoals sommige liefhebbers van de mafia-geschiedenis wel weten, Luciano gaat op een gegeven moment weer voor Massaria werken kort daarna ontstaat de Castellammarese War (waar de wortelen al zijn in 1928). In dat jaar wordt rothstein ook dood geschoten. Maar officieel is het nog maar 1924 in de show nu. Maar is dit een soort historische hint dat er een mafia oorlog gaat komen, rothstein doodgaat etc?

Niet te hopen dat Rothstein snel sterft, grootste baas uit de serie (naast Richard natuurlijk). Seizoen begint weer goed. Sfeer is heel anders, de tijden zijn veranderd in Atlantic City

Als ze een beetje "de ware gebeurtenissen" volgen, dan zal hij niet een dezer afleveringen sterven, maar je weet het maar nooit he

Derde aflevering schreeuwde wel om wat meer vaart, tijd om door te pakken nu na een fijne introductie van een nieuw seizoen.

Er komt een vijfde seizoen

kos
Sjonge, ze weten me toch telkens weer te verrassen. Ijzersterk seizoen dit weer hoor.

Net het tweede seizoen afgekeken en wat voelde ik me verslagen.. James Darmody is 1 van de best geacteerde personages allertijden voor mij. Ik baalde verschrikkelijk toen hij werd gedood maar het is misschien wel het beste einde in zijn verhaallijn. RIP Jimmy " to the lost.."

Ik ben zeer benieuwd wat de ontwikklingen omtrent Richard Harrow zijn in het derde seizoen. Harrow was na James toch wel het karakter die het meeste indruk op mij maakte.

Wat is dit een geweldige serie. 1 van mijn alltime favorites.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:01 uur

geplaatst: vandaag om 11:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.