menu

Overig / Televisie / Boardwalk Empire

zoeken in:
gauke schreef:
Doet soms wat denken aan The Sopranos, echter deze is nog beter: een prachtserie met een rij sublieme spelers, gebaseerd op mensen die echt geleefd hebben. Een open einde dat ruimtie biedt voor een vervolg.

Doet denken aan The Sopranos maar dan beter? Nou dan ga ik hier ook maar eens heel snel aan beginnen!

Ik wilde deze serie ook volgen, maar had de eerste aflevering gemist... Dan later maar op dvd kijken ofzo. Schijnt erg goed te zijn. Ben sowieso wel een fan van Steve Buscemi.

Ik was laatst aan de Sopranos begonnen (voor de tweede keer zelfs), maar het deed me niet zoveel. Boardwalk Empire vind ik ook veel beter/leuker. Alleen de openingstune is wat misplaatst, daar hadden ze toch beter een nummer uit de '10's/'20's voor kunnen uitkiezen.

Hakunamatafaka schreef:
Hoe kun jij ze alle 12 al gezien hebben? Bnn is nog maar 4(?) ofzo.

Kun je BNN ontvangen in Zimbabwe?

Don Dijk
Nicolage Rico schreef:
Ik wilde deze serie ook volgen, maar had de eerste aflevering gemist... Dan later maar op dvd kijken ofzo. Schijnt erg goed te zijn. Ben sowieso wel een fan van Steve Buscemi.

Kijken Rico, ik vind het prachtig dus jij ook.
Mischien een keer samen kijken?

Don Dijk
herman78 schreef:
Alleen de openingstune is wat misplaatst, daar hadden ze toch beter een nummer uit de '10's/'20's voor kunnen uitkiezen.

Erg mee eens.

kos
Begintune van The Sopranos was ook al zo'n sof.

Maar Sopranos was wel echt 10 keer beter dan dit, hoewel het zeker een aardige serie is.

Don Dijk schreef:
(quote)

Kijken Rico, ik vind het prachtig dus jij ook.
Mischien een keer samen kijken?

Dat aanbod sla ik niet af. Wanneer kun je hier zijn?

Nicolage Rico schreef:

afleveringen zijn online te bekijken uitzendinggemist

kos schreef:
Begintune van The Sopranos was ook al zo'n sof.

Maar Sopranos was wel echt 10 keer beter dan dit, hoewel het zeker een aardige serie is.

De serie doet mij meer aan Deadwood denken dan aan The Sopranos. De zwarte bladzijde in de geschiedenis van de Amerikaanse droom.

Maar The Sopranos blijft onbetwist de nummer 1, al is het maar omdat het een heel nieuwe manier van serie maken op de kaart heeft gezet.

Kanisz
Zonet seizoen 1 afgekeken. Zeer sterke karakterontwikkeling en mooie (ook brute/lompe) shots. Dat het niet alleen maar actie is vind ik niet erg, saai is het zeker niet. Daarvoor is de hele sfeer van de jaren 20 in de VS te mooi neergezet.
Kom maar op met dat 2e seizoen! De laastste aflevering creeert in ieder geval enkele mooie cliffhangers voor een nieuw seizoen. Wat gaan 'The commodore', Jimmy en Eli doen met de positie van Nucky? Hoe zal de relatie tussen Jimmy en z'n vrouw verder verlopen? Blijft Rothstein nog in de serie, en wat zal zijn rol zijn?

kos
Gisteren seizoen 1 ook afgekeken. Toch wel een verslavende serie, hoewel zoals gezegd niet van die kwaliteit van Sopranos of The Wire of zo.

Maar er zitten fijne personages en acteurs in. Buscemi is erg fijn en bvb Michael Shannon is echt geweldig.

Uitstekende serie weer uit de HBO-stal, met een geweldige setting. Ook de acteurs doen het prima. Ik had op voorhand nochtans serieuze twijfels bij Michael Pitt, maar 'ie speelt heel overtuigend. Dé trekpleister is voor mij wel Steve Buscemi, die nog maar eens zijn enorme talent etaleert. Verder ook een pak goede bijrollen. Inderdaad (nog) niet het absoluut briljante van Mad Men, The Sopranos, The Wire... maar niettemin erg sterk. In sterren uitgedrukt toch al een kleine 4,5 denk ik.

Vanavond dan toch eindelijk seizoen 1 uitgekeken. De laatste 5 afleveringen had ik al maanden klaar liggen maar het kwam er maar niet van. Ook omdat ik de serie af en toe wat te traag vond, destijds trok ik niet meer dan 1 aflevering op een dag. Vanavond echter de laatste 5 episodes in 1 zit uitgekeken. Steve Buscemi speelt de pannen van het dak, prachtig gewoon. De sfeer en setting zijn verder ook prachtig. Ook fascinerend dat veel karakters op echt geleefde personen zijn gebaseerd. Je neemt echt een kijkje in de wereld van toen. De muziek kan ik ook goed waarderen. Conclusie voor seizoen 1: 4*

Maar als ik de berichten hierboven lees moet ik toch echt eens beginnen aan The Wire, Sopranos of Mad Men, allemaal series die ik nog nooit heb gezien en dat is eigenlijk best bijzonder gezien de hoeveelheid series die ik volg. Blijkbaar trekt dit (mafia) genre me minder van nature.

Kanisz
The Sopranos is inderdaad een serie over de maffia, maar The Wire en Mad men niet hoor! The Wire beschrijft het leven in de stad Baltimore, voor de helft vanuit een groep agenten/detectives, voor de andere helft ieder seizoen een ander aspect (respectievelijk de meeste aandacht voor drugscriminaliteit, haven, politiek, schoolsysteem en media voor de 5 seizoenen). Mad Men beschrijft het leven van een groep medewerkers van een reclamebureau in de jaren '60.

Ok dan, thx voor de info. Ben in eerste instantie wel benieuwd naar Mad Men, daar binnenkort maar eens mee beginnen.

Iemand enig idee of indicatie wanneer deze serie in NL op dvd uit gaat komen?

Kanisz
Seizoen 2 premiere 25 september 2011 Tof!
http://epguides.com/boardwalkempire

Na de pilot, even gelaten voor wat het is. Ben nu toch verder gaan kijken. Zoals je van HBO verwacht gewoon ijzersterke kwaliteit. Setting en cast is uitstekend. Ben nog nooit teleurgesteld door HBO. Op het laatste seizoen van Entourage na (is allemaal wat minder).
Steve Buscemi vond ik al een erg goed acteur en gelukkig schuwt hij niet om ook TV te doen.

Wat ik nog van HBO wil zien.
The Sopranos
The Wire
Game of Thrones
Curb Your Enthusiasm
en Deadwood

Zit voor het begin van het nieuwe seizoen nog even de oude afleveringen te kijken, erg goed hoor...

Net seizoen 1 bekeken. Erg kwaliteitsvolle serie. Leuk is ook de tijd waarin zich het afspeelt. Waar woorden zoals Motherf....r voor het eerst worden gebruikt.

Ook de opkomst van Al Capone word er leuk bijgegrepen.
Kijk nu al uit naar seizoen 2.

Seizoen twee is van start gegaan Moet zeggen dat me van seizoen lang niet alles is bijgebleven maar de sfeer van de serie vind ik al genoeg om toch maar meteen aan seizoen twee te beginnen ondanks dat ik het erg vervelend vind om steeds minimaal een week te moeten wachten op een aflevering.

Kanisz
Sommige verhaallijnen waren wel weer weggezakt inderdaad. Er gebeurde deze aflevering nog niet zo veel, maar hopelijk wordt het hele seizoen net zo tof als het eerste!

Tweede seizoen is weer top. Derde aflevering vorige week vond ik de beste die ik tot nu toe heb gezien...

Rothstein is een fantastisch personage

Heb de eerste aflevering van seizoen twee gezien maar ik heb totaal geen zin om verder te kijken. Misschien komt het omdat ik seizoen 1 zo lang geleden gezien heb en er toen al niet helemaal goed inkwam, maar ik vind het allemaal niet zo boeiend. Zit nu een beetje te twijfelen of ik niet beter ff kan wachten en dan over een tijdje gewoon seizoen 1 en 2 achter elkaar kijk, ipv nu verder te kijken.

kos
Hm, ik zit er al wel weer lekker in. .

Mooie, ietwat vreemde aflevering afgelopen keer. Dat scalperen, argh!

Seizoen 2? Shit, helemaal niet geweten dat die er al aan zat te komen. Ik was deze serie alweer uit het oog verloren. Nou ja, dan moet ik maar op een of andere manier die afleveringen zien te kijken en dan verder gaan. Misschien maar eens aanschaffen op DVD als deze serie helemaal uit is.

Dat was me het afleveringtje wel weer. Gelukte moordaanslag (die vingers ), Mislukte moordaanslag, Margeret ( ) die vreemd gaat.... iedereen is corrupt/slecht, behalve Van Alden die het goede pad weer gevonden lijkt te hebben. Heerlijk seizoen.

Heb even wat afleveringen opgespaard. 8 maar liefst. Heb de eerste al bekeken. En blijft gewoon een heerlijke sfeer hebben.

Damn weer helemaal bij. Geweldige serie. Jammer dat Nucky wat meer naar de achtergrond word geschoven.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:51 uur

geplaatst: vandaag om 18:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.