menu

Overig / Televisie / Boardwalk Empire

zoeken in:
Chronicles the life and times of Nucky Thompson (Steve Buscemi!), the undisputed ruler of Atlantic City, who was equal parts politician and gangster.
Boardwalk Empire (TV Series 2010) - IMDb

Kan erg goed uitpakken. Terence Winter (Sopranos) en Martin Scorsese werken aan deze HBO serie. Ook Michael K. Williams (Wire, Omar) heeft een rol(letje).

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=yZMP4VgmUWI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

inderdaad eentje om in de gaten te houden.

kos
wordt geweldig.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=MXPqX5B_chY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik blijf enorm benieuwd, kan haast niet tegenvallen.

En ik me maar afvragen waarom er nog geen topic over was: Boardwalk dus, niet Broadwalk.

Dit is de eerste echte hoofdrol van Buscemi?

Anatolia schreef:
Dit is de eerste echte hoofdrol van Buscemi?

Nee, hoor.

Want volgens mij gaat hij hier ook gewoon een even belangrijke rol hebben als bijvoorbeeld in de film Fargo.

kos
In The Sopranos had ie ook even een flinke rol.

In ben echt benieuwd naar deze serie, ga ik zeker volgen!

@louisv, kos,

Ik had het niet over 'belangrijke' rollen, maar echt de hóófdrol. Net zoals Gandolfini in The Sopranos bijvoorbeeld.

AHWA
Ik heb de eerste aflevering pas een klein stukje gezien. Het was nog niet heel boeiend, maar misschien dat dat nog kwam. De openingscredits vond ik wel goed gevonden met al die flessen.

^Are you kidding me?!
Deze eerste 'aflevering' (het lijkt wel een film) belooft veel goeds voor de rest van de serie!

kos
ow! Hij is begonnen?!

Shit, en ik ben nog volop bezig met Mad Men.

Luxeproblemen. .

AHWA
Eerste aflevering volledig gezien, en inderdaad best goed. Begint een beetje saai, maar daarna leeft de aflevering volledig op. Buscemi is goed op dreef, maar het is vooral Tommy! uit Snatch als Al Capone die een leuk rolletje neerzet. Michael Pitt speelt een beetje hetzelfde rolletje als wat hij wel vaker doet.

Benieuwd naar de rest. Mooie locaties, mooie sets en af en toe lekker gory.

Ja ziet er erg goed uit, Buscemi speelt erg goed, denk dat hij deze serie zeker kan dragen. Credits trouwens ook prachtig een van de beste die ik heb gezien denk ik.

Heb de eerste twee afleveringen gezien en ik vind het tot nu toe een erg goede serie. Het ziet er goed verzorgd uit met oog voor detail en het acteerwerk is ook overtuigend. Alleen over de casting ben ik een beetje onverschillig.

Op youtube staat nu inmiddels ook de making off dat tevens ook een teaser is van nieuwe afleveringen.

AHWA
Tweede aflevering was iets minder dan de eerste, alleen ik moet wel even de casting complimenteren. De dreiging die er uitgaat van Rothstein Luciano en Capone is geweldig. Ze hoeven weinig te doen om een enorme dreiging uit te stralen, iets wat Nucky een beetje mist. Hij is maar de lovable schurk. De schurk met het hart op de juiste plek. En Michael Pitt haalt denk ik het einde van de serie niet

Ik ben na drie afleveringen afgehaakt. Niks is goed: muziek, cast, setting, verhaal.. Zoveelste tegenvaller van HBO de laatste jaren.

Heb inmiddels aflevering 4 gezien, serie spreekt mij enorm aan.
De setting,muziek,cast en verhaal zijn erg goed! Vindt het wat overdreven om alles af te kraken FlyLo.

Het 1e seizoen telt 12 afleveringen, in Amerika wordt zondag aflevering 6 uitgezonden! Kom maar op met die DVD-box.

Dikke topper in wording. Denk dat dit zowat lijk Sopranos gaat worden..

Ik ga dit toch maar per seizoen kijken, kan er momenteel niet de tijd voor vinden. Hoeveel eps heeft S01?

AHWA
Twee berichtjes hoger kijken

Ik vind dit echt een heel sterke serie. Vorige week nog maar eens Dexter seizoen vijf geprobeerd, en diezelfde avond hieraan begonnen.

Inmiddels ben ik zeven afleveringen verder en zit ik te kijken zoals ik dat bij The Sorpanos deed, en in iets mindere mate bij The Wire. Enorm diepgaande serie, waar de personages goed uitgediept worden.

Ben erg benieuwd hoe dit in Nederland gaat bevallen. 'Wij' houden over het algemeen gezien toch nog altijd van feelgood-TV met een hoog Frans-Bauer-gehalte. Een portie geduld voor een opbouwende serie is voor de gemiddelde televisie-kijkende Nederlander teveel gevraagd, vrees ik.

AHWA schreef:
En Michael Pitt haalt denk ik het einde van de serie niet

Waarom denk je dit? Doel je op de acteerprestatie of het personage? In het begin moest ik op de een of andere manier wel erg denken aan DiCaprio bij elk shot waar Pitt in beeld was, maar dat slijt

@ Mark86

Ook ik vind het een een mooie serie. Net als The Sopranos en The Wire.
Was in het begin wat huiverig over de grote rol van Steve Buscemi.
Maar dat doet hij eigenlijk erg goed.

Probeer ook de The Shield. Fantastische serie.

Heb de eerste 6 afleveringen gezien van Boardwalk Empire en Scorsese heeft weer eens iets gedaan waar hij goed in is: films maken over de Amerikaanse Maffia geschiedenis, dit keer samen met Terence Winter die verantwoordelijk was voor de Soprano's .De muziek uit de jaren '20 plus de reconstructie van de boardwalk is bewonderenswaardig en laat zien dat deze serie met veel liefde is gemaakt met het oog op sfeer en lokatie en niet te vergeten de prachtige antieke
auto's die voorbij rijden. Enoch Nucky Thompson (in het echt Johnson) is de beruchte politieke baas annex dranksmokkelaar die van Atlantic city het centrum maakte van dranksmokkel en uiteindelijk ook de gastheer werd voor de eerste onderwereld conferentie in 1929. Steve Buscemi heeft niet de gelijkenis van Nucky Johnson (http://www.awesomestories.com/assets/nucky-thompson)
maar Winter liet in een interview weten graag weer met hem te willen werken na de Soprano's en toegegeven ,die casting is wel te prijzen want Buscemi geeft nucky qua uiterlijk wel wat meer snelheid.
Ook leuk in het verhaal is de opkomst van de jonge Luciano en Capone en dat de belangrijkste figuren voor de opkomst van de georganiseerde misdaad: Arnold Rothstein en Johnny Torrio ook prominent in beeld komen.
TOP serie !!

Vanaf volgende week op ned. 3. De nieuwe Bellicher? haha, wel erg benieuwd

mr. Prizzi schreef:
Heb de eerste 6 afleveringen gezien van Boardwalk Empire en Scorsese heeft weer eens iets gedaan waar hij goed in is!!

Hoeveel uur zou hij nu echt in deze serie hebben zitten...?

Ik heb de eerste aflevering bekeken en dit ziet er echt goed uit. Steve Buscemi speelt zijn rol heel sterk, aan de ene kant een vrouwvriendelijke politicus die achter de drooglegging staat, en aan de andere kant een notoire gangster die net zijn geld verdient met de drooglegging. Het komt allemaal wat traag op gang maar dat is natuurlijk te verwachten, de verhaallijnen zullen zich wel duidelijk ontplooien naarmate de afleveringen vorderen. Zelfs Omar vanuit The Wire doet er even in mee. Ben benieuwd of hij nog meer zijn kopie gaat laten zien, ik hoop het alleszins.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.