• 159.404 films
  • 9.794 series
  • 29.079 seizoenen
  • 608.496 acteurs
  • 355.158 gebruikers
  • 8.896.124 stemmen

Hoeveel dvd's kopen jullie gemiddeld per maand?

zoeken in:

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Komt dat kul argument weer, downloaden is legaal, uploaden niet. Zonder de downloaders zijn er geen uploaders nodig, denk daar maar even over na, eerder kom je niet van je kamer af!

jazzzz

• 579 berichten
  • 866 stemmen

Ik ben jurist, ik kijk naar de feiten. Je hebt wel gelijk, maar zo zijn er veel dingen in de wereld die zo werken.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ik ben Jeroen, ik luister naar m'n gevoel.

Nee grapje, ik kan je ook wel begrijpen (prijzen zijn vaak belachelijk), maar mensen die het zelf wél kopen zien het allemaal net wat serieuzer, denk ik..

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2473 stemmen

En daarbij verspreid je het torrent bestand, vrijwillig of niet, doordat je het zelf download waardoor je het eigenlijk zelf ook weer open stelt aan andere personen op het internet.

jazzzz

• 579 berichten
  • 866 stemmen

Jessen0wnt schreef:

En daarbij verspreid je het torrent bestand, vrijwillig of niet, doordat je het zelf download waardoor je het eigenlijk zelf ook weer open stelt aan andere personen op het internet.

Als je rookt, zorg je ervoor dat andere mensen meeroken en die kunnen zo aan longkanker overlijden. Doordat jij bepaalde producten eet (die op Nederlandse bodem worden gemaakt en dus gesubsidieerd) kunnen boeren in arme landen hun producten niet kwijt, waardoor die honger lijden omdat ze niets verdienen.

Vrijwillig of niet.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Downloaden vergelijken met roken

jazzzz

• 579 berichten
  • 866 stemmen

dominion schreef:

Downloaden vergelijken met roken

Het gaat hier om heet oorzaak/gevolg-verband. Je bent nog maar 14, zal je nog niet zo goed snappen.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2473 stemmen

Ik snap zijn reactie wel hoor, roken en eten is gewoon legaal en illegaal downloaden niet. Ik vind het nogal een rare vergelijking en zie ook niet zo een twee drie de betekenis hier achter. Zo kunnen we wel van elke dienst en product een oorzaak/gevolg-verband verzinnen, uiteindelijk is alles wel slecht. Het is niet erg om te downloaden, maar weet ten minste (als jurist) dat dit verreweg legaal is.

jazzzz

• 579 berichten
  • 866 stemmen

Illegaal downloaden? Downloaden is legaal. Uploaden is illegaal.

daxclusive

• 2555 berichten
  • 2181 stemmen

Kopen tussen de 1 en 10 per maand (Moeten dan wel films wezen die ik echt wil)

Ruilen verschilt per maand, kan tussen de 1 en 30 in liggen en soms meer, soms minder.

Nitrouz

• 433 berichten
  • 232 stemmen

Ik koop tegenwoordig rond de 20/30 DVD's per maand. Maar ik ga nu even minderen.

Ik trap sowieso teveel in de acties als 5 voor 5/10, 2=1 en 3 voor 25. En laatst ook weer bij de FRS 7 DVD's gekocht waar ik wel blij mee ben, maar aan de andere kant had ik ze ook niet gemist.

Heb nu besloten enkel DVD's te kopen die ik echt wil hebben, ik ga deze week weer voor 50 euro bestellen op het internet, en dan houd ik me voor de rest van de maand gedeisd. Dat is de bedoeling in ieder geval.

Ik ga van 't zomer sparen voor een televisie, aangezien ik nu veel van mijn DVD's op mijn laptop kijk, in de avonden is de TV bezet en overdag heb ik stage.

Dus ik wil eigenlijk deze zomer géén DVD's aanschaffen, dat wordt moeilijk..

Minotaures

• 7806 berichten
  • 2335 stemmen

Dat zal voor mij geen probleem zijn, een tijdje geen films kopen.

De afgelopen 2 maanden heb ik wel ruim 150 euro aan (voornamelijk) Disney Blu-ray's besteed. Dat kwam door de 1+1 gratis actie. Anders had ik ze niet zo snel gekocht. Maar dat was meer voor het geval dat ze op zouden gaan en/of dat de actie zou verlopen.

Ik wil het maandelijks zeker onder de 20 euro per maand houden. Dat zal geen probleem zijn, want er zijn momenteel geen films die ik echt echt nodig heb. En meestal koop ik toch niets.

mister blonde

• 12388 berichten
  • 5311 stemmen

jazzzz schreef:

Ik ben jurist, ik kijk naar de feiten. Je hebt wel gelijk, maar zo zijn er veel dingen in de wereld die zo werken.

Je kan jezelf natuurlijk pas echt jurist noemen, als je een WO studie rechten hebt afgerond. Dat heb jij gezien je leeftijd onmogelijk. Vandaar misschien ook dat je zo veel onzin uitkraamt.

Alle films die ik heb gezien (misschien 10 illegale kopieen bij vrienden, maar dat is hett wel zo'n beetje) heb ik legaal gezien. Ik koop momenteel zo'n 20 films per week. Soms zit daar een grabbelbak dvd of een ex-rental bij, maar verder houd ik gewoon koopjes in de gaten (play.com!)

jazzzz

• 579 berichten
  • 866 stemmen

mister blonde schreef:

(quote)

Je kan jezelf natuurlijk pas echt jurist noemen, als je een WO studie rechten hebt afgerond. Dat heb jij gezien je leeftijd onmogelijk. Vandaar misschien ook dat je zo veel onzin uitkraamt.

Alle films die ik heb gezien (misschien 10 illegale kopieen bij vrienden, maar dat is hett wel zo'n beetje) heb ik legaal gezien. Ik koop momenteel zo'n 20 films per week. Soms zit daar een grabbelbak dvd of een ex-rental bij, maar verder houd ik gewoon koopjes in de gaten (play.com!)

Je mag dat ook al als je er mee bezig bent. En onzin kraam ik niet uit, weet niet hoe je daar bij komt..

Minotaures

• 7806 berichten
  • 2335 stemmen

Momenteel 1 - 5 p/m.

daxclusive

• 2555 berichten
  • 2181 stemmen

Dat verschilt behoorlijk de laatste tijden. In de zomervakantie kwam ik bijna elke dag wel in een plaatsje waar ze dvd's en blu-ray's hadden en voornamelijk Luxe Editions en Special Editions. Of in een supermarkt die seal dvd's voor 1.00 euro tot 3.75 had. En natuurlijk veel uit de 3 voor 10 en 5 voor 5 bakken. De blu-ray acties van 2 voor 20 ging ook snel.

Momenteel denk ik dat ik per maand zo'n 10 dvd's / blu-rays koop. Meestal maak ik dan gebruik van BOL.com die heeft mooie dvd en blu-ray acties. Laatst in de categorie 3 voor 25 euro had ik een mooi giftset van Baas in eigen bos deel 1 met extra's zoals een pluche konijn en stickers om je eigen kaft te ontwerpen. Super leuk zo'n soort actie. Nu wacht ik op een bestelling van 3 voor 25 dvd's en 2 blu-rays voor 20.

Minotaures

• 7806 berichten
  • 2335 stemmen

Minotaures schreef:

Momenteel 1 - 5 p/m.

Drastisch veranderd, nu ik meer werk. Het is nu juist omhoog gegaan naar zo'n 5 per week, dus gemiddeld 15 - 25 per maand.

Ace Hanlon

• 579 berichten
  • 499 stemmen

Daar hoef ik niet lang over na te denken, dat is iedere exact maand hetzelfde aantal: 0

ibendb

• 3900 berichten
  • 2252 stemmen

5-15 per maand. Hangt af van wat er allemaal uitkomt en binnen is. Eigenlijk is dat wel best veel.

Dk2008

• 10112 berichten
  • 805 stemmen

ibendb schreef:

Eigenlijk is dat wel best veel.

Nitrouz schreef:

Heb nu besloten enkel DVD's te kopen die ik echt wil hebben.....

Dat probeer ik ook...... (gemakkelijker gezegd dan gedaan )

Brix

• 19184 berichten
  • 4617 stemmen

ibendb schreef:

5-15 per maand

Hetzelfde geldt voor mij.

Eb de wensenlijst is nog héél lang

Dk2008

• 10112 berichten
  • 805 stemmen

Echt waar?

Brix

• 19184 berichten
  • 4617 stemmen

Eindeloos zou ik bijna willen zeggen.

jipt

• 3375 berichten
  • 3077 stemmen

Koop er nu heel veel via marktplaats. Kost meestal niet meer dan 2,50. Soms een lading van 5 DVD's voor 1 euro per stuk.

Kost geen rochel en kijkt veel beter dan downloaden. Zijn meestal wel wat oudere titels. Helaas af en toe een ex-rental maar is ook prima te kijken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

0. Alleen blu-rays komen mijn huis nog in.

Dk2008

• 10112 berichten
  • 805 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

(quote)

Dat probeer ik ook...... (gemakkelijker gezegd dan gedaan )

Het gaat redelijk. Alleen op de vrijmarkt ging ik zwaar over de scheef, dvd's voor een eurootje, 50 cent.

Het meeste wat ik nu koop, had ik wel al van tv of download, maar dat is .

Blu-rays begin ik denk ik niet aan, ik ben wel tevreden met dvd, zeker vergeleken met die vhs-banden (niet alleen beeldkwaliteit maar vooral het gebruiksgemak).

Dk2008

• 10112 berichten
  • 805 stemmen

De laatste keer was in oktober 2014, gaat dus goed. Over niet al te lange tijd is het Koningsdag, ben benieuwd hoe het dit keer gaat.

Dogie Hogan

• 13380 berichten
  • 788 stemmen

Naomi Watts schreef:

0. Alleen blu-rays komen mijn huis nog in.

Hier idem.

Eraser2

• 387 berichten
  • 922 stemmen

Er komt nog maar weinig binnen tegenwoordig hier. Ik koop nu niet meer films die me leuk lijken (die kijk ik wel via Netflix) maar films waarvan ik zeker weet dat ik ze wil hebben (al eens gezien of een aanvulling voor de collectie). Bovendien koop ook ik tegenwoordig liever blu Ray's.

Dk2008

• 10112 berichten
  • 805 stemmen

Dk2008 schreef:

De laatste keer was in oktober 2014, gaat dus goed. Over niet al te lange tijd is het Koningsdag, ben benieuwd hoe het dit keer gaat.

6 dvd's, valt mee.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.