- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Hoeveel dvd's kopen jullie gemiddeld per maand?
Hoeveel dvd's kopen jullie gemiddeld per maand?

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen

DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Gemiddeld 78 per maand, maar dat komt voornamelijk door de eerste maanden. Nu is dat een stuk minder, misschien niet eens de helft.

dimi303
-
- 3116 berichten
- 3152 stemmen
Voor mij zeker niet meer dan 10 in een maand.

Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2473 stemmen
3 tot 10, dat is dus ongeveer 6 films per maand gemiddeld.

Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2473 stemmen
Gemiddeld 78 per maand, maar dat komt voornamelijk door de eerste maanden. Nu is dat een stuk minder, misschien niet eens de helft.
Wow, dat is wel heel veel

Dk2008
-
- 10114 berichten
- 797 stemmen
Herkenbaar. Ik probeer zo min mogelijk. Staat leuk in de kast, maar er zit een gaatje in het midden dus die dingen moeten wel draaien.

geisterfahrer
-
- 5 berichten
- 2 stemmen
Eigenlijk nooit ;p.
Ik kijk meestal films op tv of ik huur ze..
Alleen als ik iets écht de moeite waard vind koop ik het wel, maar alleen als ik weet dat ik die film dan vaker wil zien.
Kan me nou niet echt veel veroorloven als 16 jarige met een uurloon van 3,50 haha.

Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2473 stemmen
Eigenlijk nooit ;p.
Ik kijk meestal films op tv of ik huur ze..
Alleen als ik iets écht de moeite waard vind koop ik het wel, maar alleen als ik weet dat ik die film dan vaker wil zien.
Kan me nou niet echt veel veroorloven als 16 jarige met een uurloon van 3,50 haha.
Voor mij hetzelfde, maar huren is ook duur, vind ik. Daarom is het voor mij gewoon even zoeken naar goedkope winkeltjes en aanbiedingen.

13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
7 a 8 DVD's per maand.
Verder huur ik bij de plaatselijke bieb 5 DVD's per week.

clockwork72
-
- 2725 berichten
- 1550 stemmen
Ik koop alleen maar films die me ook echt goed lijken en die ik in de kast wil hebben staan. Verder download ik altijd films, lekker simpel en het kost niks.

Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3587 stemmen
Teveel. Tegenwoordig sowieso wel tussen de 15 en de 20 films. December zat ik daar zelfs al boven.

Combustibility
-
- 1287 berichten
- 345 stemmen
Eigenlijk net als Eline. Teveel. Ik denk ook dat ik sowieso wel tussen de 15-20 zit. November/December zat ik daar boven. Nu dat ik het merendeels van de films heb die ik wil hebben, zal dat gemiddelde wel naar beneden gaan (hoop ik).
Prijzen van de DVD's vallen gemiddeld wel mee. Meestal koop ik geen DVD duurder dan EUR 10,-. Heel vaak zijn het ook DVD's die heel goedkoop in de grabbel bakken liggen omdat ze al wat ouder zijn. Ik ben nu aangebroken bij de nieuwste films. Dus het aantal moet nu toch wel naar beneden gaan Koop ook heel veel tweedehands. Dit is vaak stukken goedkoper dan nieuw.
Bij de duurdere films bekijk ik ze toch wel eerst van tevoren wil ik weten of ik deze op DVD koop of niet.

Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3587 stemmen
Verschilt ook een beetje, ik heb wel een flink aantal goedkopere films aangeschaft, voor 1 á 2 euro per stuk, per 10 via marktplaats ofzo. Dan is het qua kosten niet eens zo heel hoog. Maarja, dan koop ik weer 4 seizoenen van The L-Word en dan ben je zo weer een flink aantal tientjes lichter..

Leviwosc
-
- 873 berichten
- 326 stemmen
Makkelijk 10 tot 20 dvd's per maand, zeker met die goedkope aanbiedingen of met koopjes via marktplaats.

Spetie
-
- 38582 berichten
- 5288 stemmen
Niet zo heel veel, een stuk of 3 per maand. Ik schaf alleen nog maar films aan, die ik op 4,0* of hoger heb staan, of films die me interessant lijken en niet teveel kosten.

Dstalker8
-
- 211 berichten
- 689 stemmen
60~100 Euro per maand, maar ik neem aan dat dit op gaat lopen nu ik meer voor Blu-Rays ga.

Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2346 stemmen
Vroeger 5 - 30 euro aan DVD's/Blu-ray's. Maar ik heb al ruim 4 maanden geen voor mezelf film gekocht, dus nu is het een dikke 0.

Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ik koop DVD's in etappes. Soms weken, zelfs maanden niet en dan op één dag 20 ofzo. Gemiddeld denk ik dat ik over een jaar genomen iets minder dan 50 DVD's koop. Laten we dus gemakshalve eens uit gaan van gemiddeld 3 DVD's per maand.

Spetie
-
- 38582 berichten
- 5288 stemmen
Iets minder dan 50 = 48. 48/12 = 4 per maand.

Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Verschillend, momenteel zit ik denk wel aan stuk 7. Maar soms heb ik ook periodes dat ik er maar 1 á 2 of zelfs geen koop.

Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Iets minder dan 50 = 48. 48/12 = 4 per maand.
Haha. Rekenwonder, ik. Laten we het dus maar op 4 houden inderdaad. Dank voor deze fijne nuance Spetie!

wyatt earp
-
- 5005 berichten
- 2217 stemmen
Ik heb me een tijdje geleden voorgenomen voorlopig zo weinig mogelijk films te kopen. Ten eerste mijn achterstand weg te werken, en ten tweede om iets minder geld uit te geven. Bovendien heb ik weinig tijd om films te kijken omdat ik momenteel veels te druk ben met school, vrienden, uitgaan enzovoort. En het is me aardig gelukt . Ik denk dat ik momenteel nog geen eens op 5 films per maand zit. Ben trots op mezelf
.

j0enne
-
- 9547 berichten
- 3538 stemmen
Ligt er maar net aan, zo koop je de ene keer een aantal dvd's bij de Bart Smit van 5 voor €5 en bij Boekenvoordeel 3 voor €6 of de andere keer koop je een wat duurdere dvd.

dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
0 films per maand, ik download alles.
Schandalig

jazzzz
-
- 579 berichten
- 866 stemmen
Schandalig
Waarom zou ik honderden euro's uitgeven aan films als ik ze toch maar 1 of 2 keer kijk en ik een film binnen 30 minuten op mn pc heb staan..?

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Meeste mensen geven hun 'foute' gedrag wel toe, als het gaat om 't downloaden van films. Zou lekker zijn als we allemaal zo'n instelling hadden, Jazzz...waar blijven je filmpjes dan? Nergens, want geld bepaald.

jazzzz
-
- 579 berichten
- 866 stemmen
Schandalig
Heb je al die 1600 films die je hebt gekeken zelf gekocht/gehuurd/in de bios gezien op je 14e jaar..? Ben benieuwd wat voor baantje jij hebt.

jazzzz
-
- 579 berichten
- 866 stemmen
Meeste mensen geven hun 'foute' gedrag wel toe, als het gaat om 't downloaden van films. Zou lekker zijn als we allemaal zo'n instelling hadden, Jazzz...waar blijven je filmpjes dan? Nergens, want geld bepaald.
Het is gewoon legaal.. Het argument 'als iedereen het zou doen gaat de filmindustrie kapot' gaat niet op, omdat veel mensen niet eens weten hoe ze moeten downloaden, of films gewoon fysiek willen hebben.