• 159.415 films
  • 9.802 series
  • 29.092 seizoenen
  • 608.558 acteurs
  • 355.211 gebruikers
  • 8.897.195 stemmen

Hoeveel dvd's kopen jullie gemiddeld per maand?

zoeken in:

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

Heb met de zoekfunctie geen soortgelijke topics gevonden. Vergeef me als ik me vergis.

Dus, hoeveel DVD's kopen jullie gemiddeld per maand?

Ik zo'n 7. De ene maand al wat meer dan de andere... Maar ik probeer steeds DVD's onder de 12 euro te kopen, heel soms koop ik eens een duurdere.

Goodfella_90

• 10397 berichten
  • 2478 stemmen

Deze maand toevallig 8, maar gemiddeld 4 of iets in die buurt.

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet er nu wel aan toevoegen dat ik momenteel een bepaalde collectie voor ogen heb die ik zo snel mogelijk volledig wil hebben. Ik heb ook nog niet zo heel lang een DVD-speler in m'n bezit, dus ik sta nog niet zo ver. Vanaf ik m'n doel heb bereikt zal m'n gemiddelde snel dalen tot 3 DVD's (of minder) per maand.

Dogie Hogan

• 13380 berichten
  • 788 stemmen

Heel wisselend, gemiddeld 2 per maand. Piek in nov./dec. 2005 gehad met 7- 8 DVD's.

In jan. geen enkele (wel 1x VHS), deze maand 1 en deze week loopt veiling af voor hopelijk nog 4 DVD's. Gereserveerd voor maart 2 DVD's (komen dan pas uit).

In 2005 zelfs 5x VHS: omdat de films maar niet op DVD uitkomen, heb ik ze afgelopen jaar maar als (NTSC) VHS gekocht. "Beter een 1/2 ei, dan een lege dop"... )

speedy23

• 18941 berichten
  • 14043 stemmen

Minimum 10 per maand, maar ik heb al maanden van 25, 30 gehad en zelfs één van een stuk of 50. Hangt er een beetje vanaf.

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

WOW, da's echt veel man!

Zijn er dan echt zoveel films die je wil hebben?

Bij mij is dat aantal echt beperkt, zelfs niet hoger dan 100, en dan beschouw ik m'n collectie als volledig.

blabla

• 2070 berichten
  • 5111 stemmen

speedy23 schreef:

Minimum 10 per maand, maar ik heb al maanden van 25, 30 gehad

Ongeveer het zelfde bij mij.

speedy23

• 18941 berichten
  • 14043 stemmen

Halcyon schreef:

Zijn er dan echt zoveel films die je wil hebben?

De ene verzameld sigarenbandjes, een andere bierkaartjes of suikerzakjes. Ik films.

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

De ene verzameld sigarenbandjes, een andere bierkaartjes of suikerzakjes. Ik films.

Verzamel je dan ook films die je niet goed vindt of niet gezien hebt?

Ik verzamel namelijk ook films, maar enkel diegenen die ik voor de volle 100% goed vind. Je moet dit niet als een verwijt of een aanval opvatten hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig .

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Ik zal zo ongeveer op 10 tot 20 dvd's in de maand zitten. Ik schaf films aan die ik absoluut wil hebben, maar ook films die ik dan eindelijk eens kan zien.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Ik verzamel namelijk ook films, maar enkel diegenen die ik voor de volle 100% goed vind. Je moet dit niet als een verwijt of een aanval opvatten hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig .

Zelf koop ik weleens een dvd waar ik nog nooit van gehoord heb, gewoon om te kijken of hij leuk is

Dat maakt het voor mij wel wat spannender

Maar natuurlijk ook DVD's die ik graag nog zou 'willen' ziene en die ik gewoon 'moet' hebben

Maar ik denk dat ik minimaal 2 films per maand koop

speedy23

• 18941 berichten
  • 14043 stemmen

Halcyon schreef:

'Slechte' films die ik gezien heb koop ik natuurlijk niet, net zoals die waarvan ik denk dat ze mij niet gaan bevallen, alhoewel ik ze wel durf te kopen als ze superlaag in prijs zijn.

En als het om een reclame-actie gaat richt ik mij op MM en imdb om te kijken of ze eventueel iets waard zijn.

Ik koop ook regelmatig goedkoop op ebay, op de laatste minuut. Ik heb er zo al een 80-tal gekocht, en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit enige teleurstelling opgelopen heb.

U-96

• 11870 berichten
  • 1808 stemmen

Sinds ik geld en een DVD-speler heb, ben ik steeds meer DVD's gaan kopen. Heb weken gehad dat ik elke zaterdag naar de MediaMarkt in Rotterdam ging om daar in te slaan. Nu koop ik alleen DVD's als ik een goede cashflow op m'n rekening heb staan.

Ik koop alleen een film op DVD als ik weet dat ik de film vele malen met plezier kan kijken. Blind kopen doe ik zelden, tenzij ik bijna zeker weet dat de films me wel zullen bevallen. Titanic 1953 en The Serial Killer Box zijn daar voorbeelden van.

Goodfella_90

• 10397 berichten
  • 2478 stemmen

Waarom maak je je filmlijsten niet zichtbaar?

U-96

• 11870 berichten
  • 1808 stemmen

Ik ben niet zo dol op die Mijn Films-funktie. (als je mij bedoelt)

Goodfella_90

• 10397 berichten
  • 2478 stemmen

Ja, ik bedoelde jou.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Blind kopen doe ik zelden, tenzij ik bijna zeker weet dat de films me wel zullen bevallen. Titanic 1953 en The Serial Killer Box zijn daar voorbeelden van.

1 van mijn weinige blinde aankopen was Das Boot. Nog geen minuut spijt van gehad.

Vorige week heb ik dan ook de 5 uur durende versie aangeschaft. Die heb ik nog niet gezien, nog geen tijd ervoor gehad, te druk met werken en zo.

Mijn volgende blinde aankoop wordt misschien wel The Thing (1982). Ik ben nog aan het twijfelen.

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

1 van mijn weinige blinde aankopen was Das Boot. Nog geen minuut spijt van gehad.

Vorige week heb ik dan ook de 5 uur durende versie aangeschaft. Die heb ik nog niet gezien, nog geen tijd ervoor gehad, te druk met werken en zo.

Mijn volgende blinde aankoop wordt misschien wel The Thing (1982). Ik ben nog aan het twijfelen.

The Thing kan ik je wel aanraden anders. Hij zit bijna op het niveau van Alien en Aliens en de (niet gecomputeriseerde) special effects zijn verbluffend.

Zelf koop ik ook bijna nooit blind, heel soms eens een film waar ik al veel goeds over heb gehoord, maar nooit een film die ik totaal niet ken.

U-96

• 11870 berichten
  • 1808 stemmen

Nomak schreef:

Welke versie heb je?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Geen idee hoeveel films ik per maand koop. Dat wisselt nogal. Ik schat 2, in uitzonderlijke gevallen maximaal 5. Ik ben overigens de laatste tijd sneller geneigd om films te kopen die ik niet gezien heb en die ik anders ook niet snel te zien krijg. Klassiekers meestal dus. Hierdoor stel ik aankopen van films die ik al gezien heb en graag wil vaak uit. Het is nu al maanden zo dat ik Magnolia wil kopen, maar ik telkens toch wacht omdat ik weer een illustere western of zoiets tegen kwam

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

Welke versie heb je?

De Director's Cut.

En nu heb ik deze gekocht:

The original uncut version

U-96

• 11870 berichten
  • 1808 stemmen

Zul je geen spijt van krijgen. Die mini-making of die erop staat is echter precies hetzelfde als die van de DC.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Das lastig.

Kan beter zeggen dat ik circa 35€ gemiddeld per maand eraan uitgeef. ( uit m'n eigen zak heet dat).

Dan nog wat ik eraan uitgeef van weekgeld & maandgeld en opa & oma geld

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2554 stemmen

Ligt er helemaal aan wat ik die maand verdien hebt bij men werk.

De laatse paar weken koop ik zeker een dvd box, en rond de 2-3 films.

Maar als je veel dvd boxen wilt hebben ben je snel door je geld heen.

Ze zijn zo duur niet meer normaal, maar jah ik wil ze wel hebben dus kopen maar.

Ongeveer een maand geleden had ik een heel duur uurtje want toen ben ik even heen en weer naar de stad gegaan om de complete box van Friends te halen.

BlueSword

• 1725 berichten
  • 0 stemmen

per maand...denk ik zo ongeveer 5.

ik ben erg verslaafd en zou er graag meer kopen maarja, ik krijg nog zakgeld.

word tijd dat ik eens een baantje neem denk ik, dan worden het er wel meer dan 5.

mister blonde

• 12389 berichten
  • 5311 stemmen

rond de tien per maand, vermoed ik. soms meer, soms minder.

mister blonde

• 12389 berichten
  • 5311 stemmen

Halcyon schreef:

Bij mij is dat aantal echt beperkt, zelfs niet hoger dan 100, en dan beschouw ik m'n collectie als volledig.

heb ik ook gehad. eerst lag bij mij dat aantal ook rond de 100. dat werden er steeds meer, tot ik achter de pijnlijke waarheid kwam; een echte filmcollectie is nooit compleet. er zijn zoveel goede films, dat is niet aan te kopen in a life time.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

1

timbo_

• 13112 berichten
  • 3691 stemmen

De laatste tijd zit ik op een minimum van 10 maar dit komt vooral omdat ik de maanden hiervoor wat krap bij kas zat.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Gemiddeld denk ik een stuk of 2, soms meer soms minder....

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.