- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Hannibal
-
- 9400 berichten
- 3335 stemmen
Wanneer gaan we weer quizen 
Ben je nog steeds niet quiz-moe? Die quizbot heeft de afgelopen dagen overuren gedraaid! 
Wouter
-
- 18752 berichten
- 3104 stemmen
Doodzonde dat het geloofstopic dicht moest. Vond het niet afwijken van andere topics.
Behalve dan dat ik het de interssantste thread vond van het afgelopen jaar.
Foei.
soom
-
- 24931 berichten
- 2762 stemmen
Doodzonde dat het geloofstopic dicht moest. Vond het niet afwijken van andere topics.
Het werd een beetje te veel gericht op geloof, en daar zijn andere forums voor
, niet hier op Moviemeter. En het ging niet meer over waarvoor het topic gestart was, denk ik.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Doodzonde dat het geloofstopic dicht moest.
Absoluut. Bovendien heb ik geen geflame gelezen.
Het werd een beetje te veel gericht op geloof
Volgens mij niet.
Volgens mij is gewoon nooit duidelijk geworden wat je nou bedoelde.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Vind het ook jammer, vond het interessante discussie en snap nog steeds niet waarom Soom vond dat het niet kon...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Persoonlijk vond ik het ook hier niet thuishoren.
Na verloop van tijd zou het uitgelopen zijn op het kwetsen van elkaar. Daar ben ik zeker van.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3304 stemmen
Ik ook. Geen geflame en echt over het geloof ging t niet. Meer over de filmbeleving van iemand die toevallig gelovig is.
Wouter
-
- 18752 berichten
- 3104 stemmen
Het werd een beetje te veel gericht op geloof, en daar zijn andere forums voor
, niet hier op Moviemeter. En het ging niet meer over waarvoor het topic gestart was, denk ik.
Dat geldt voor 90% van wat er hier voorbij komt.
Wouter
-
- 18752 berichten
- 3104 stemmen
Persoonlijk vond ik het ook hier niet thuishoren.
Na verloop van tijd zou het uitgelopen zijn op het kwetsen van elkaar. Daar ben ik zeker van.
Waarom niet wachten met dichtgooien als dat ook echt dreigt te gebeuren?
Wouter
-
- 18752 berichten
- 3104 stemmen
Ik ook. Geen geflame en echt over het geloof ging t niet. Meer over de filmbeleving van iemand die toevallig gelovig is.
Het ging voor een groot deel op de invloed die de film zou hebben op de samenleving.
Ik snap echt niet waarom dat hier niet besproken zou mogen worden.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Waarom niet wachten met dichtgooien als dat ook echt dreigt te gebeuren?
Wil je echt zo ver gaan? Dit is MovieMeter, hét leukste forum dat ik ken. Waarom zou je die reputatie (want ik denk dat vele het met mij eens zijn) verkwisten om over het geloof te gaan discussiëren en een user aan te vallen (wat dat gebeurde er wel). Het gaat hier over films en als je een topic wilt hebben waar de grenzen van "aardig discussiëren" worden overschreden, dan kan je beter ergens anders gaan discussiëren en alle users die je daar bij wilt hebben oproepen daar naar toe te gaan...
Ik heb bij Berichten trouwens een fout.
dit is altijd zo...
kappeuter (crew films)
-
- 74733 berichten
- 5988 stemmen
25657 gebruikers, 25657 moderators. Niet elke modbeslissing zal je naar de zin zijn.
Het is niet toegestaan op MM om over religie te discussieren.
Zie Wiki voor de regels van de site.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Na verloop van tijd zou het uitgelopen zijn op het kwetsen van elkaar.
Ik heb nog niets gelezen wat daarop duidde. Extreem voorbarige conclusie. De vraag is ook of dat betekent dat je daar een op zich interessante discussie bij voorbaat de nek voor moet omdraaien.
Niet elke modbeslissing zal je naar de zin zijn.
En daarom zullen sommige van die beslissingen betwist worden. Met argumenten.
Ik ontken ten stelligste dat die discussie over religie ging. Du moment dat dat wel het geval zou zijn, ware het logischer de ongewenste berichten te verwijderen dan om het topic meteen te sluiten.
Een verkeerde beslissing. Zie de reacties en argumenten.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
1) Er zijn regels (lees de Wiki)
2) Geen discussies over religie
3) Het bewuste topic had toch nogal uitgesproken meningen van enkele gebruikers over religie, en ging dus ook over religie
4) Moviemeter is geen speeltuin, waar de moderators steeds de spulletjes (rommel/wangedrag) van gebruikers moeten opruimen
5) Op slot dus ter voorkoming van een onontkomelijke escalatie
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
1) Er zijn regels (lees de Wiki)
Regels zijn te allen tijde onderhavig aan interpretatie.
Een regel die vooral bedoeld is om religieuze flametwists te voorkomen. Dat die eraan kwamen was voor mij vooralsnog geen teken aan de wand.
...ook over religie. En de rest van de discussie moet daarom dus ook volledig worden stopgezet en geboycot?
Dus modereren is enkel topics op slot gooien? Ooit gehoord van het kind en het badwater?
Die onontkomelijkheid zag en zie ik niet. Dat maakt het in mijn ogen juist zo voorbarig. En een paardenmiddel.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
En de regels zijn zo geinterpreteerd door het team. Excuses. Je kunt altijd nog discussies aangaan via persoonlijke berichten.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Vooral de discussie zelf is gemisinterpreteerd. Die ging namelijk niet over religie.
Ik zie ook niet in waarom we die beslissing niet publiekelijk zouden mogen betwisten, noch zie ik de noodzaak om deze discussie van de site weg te houden. Ik vind het vrij elementair.
Als jullie er per se niet over in discussie willen, dan betekent dat niet dat die discussie hier ook niet gevoerd zal worden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb nog niets gelezen wat daarop duidde. Extreem voorbarige conclusie. De vraag is ook of dat betekent dat je daar een op zich interessante discussie bij voorbaat de nek voor moet omdraaien.
Natuurlijk kan er niets op duiden. De mod's geven ruzie, schelden en andere 'wansmakelijkheden' geen enkele kans, waarin zij groot gelijk hebben trouwens.
Edit: Ik zou trouwens een graje willen maken, maar dan krijg ik de helft van de users over mijn kop, dus ik laat het maar. 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Het kind met het badwater weggooien, speedy. Er is nu ook een interessante niet-religieuze discussie geblokkeerd.
Edit: er was een duidelijk en helder verzoek van Kos in de discussie geplaatst:
Beetje jammer dat dit allemaal gehamer wordt op geloof in het algemeen. Lijkt me niet echt wenselijk en vooral kinderachtig.
Probeer het een beetje in de richting van filmbeleving te houden zoals dit topic bedoeld is.
Twee postings later is alles dichtgegooid. Zonder het dus een kans te geven. Had ik desnoods de paar zinnen over het al dan niet kiezen voor de dood door Jezus ook nog wel zelf verwijderd (al vind ik dat niet per se een religieuze kwestie).
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13051 stemmen
Vis het kind dan terug op en zorg dat het badwater de volgende keer uit de discussie blijft. Dan lijkt er mij geen probleem te zijn.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Misschien wel, of niet, maar het is beter voorkomen dan genezen.
Ik ben op dat gebied ook nogal fijngevoelig en zou nogal redelijk snel van mijn kl*ten maken om het op zijn Vlaams te zeggen. 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Oneens.
Maar dat jij dol was op een politiestaat, dat hadden we al eerder geconcludeerd, toch?
Oeps....dit gaat over politiek....SLOTJE! 
Laat je niet tegenhouden.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Als ik bij Shawshank Redemption, The ben en ik klik op de regisseur dan word ik afgemeld, wil iemand aub checken of dat bij iedereen gebeurt?
Vive La Fête
-
- 153 berichten
- 545 stemmen
Bij mij idd ook het geval!!
Wat raar is dat.
(Ik gebruik firefox)
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ik kom er net achter dat dat bij elk film het geval is...
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Haha. Jordy heeft het niet zo op Darabont liefhebbers? 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Als je het zo bekijkt heeft hij niet zo op ehh..alle regisseurs..want bij Godfather is dat ook het geval en ik dat het bij elke film gebeurt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.