• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.067 films
  • 12.557 series
  • 34.727 seizoenen
  • 655.197 acteurs
  • 200.364 gebruikers
  • 9.459.152 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31358 berichten
  • 5563 stemmen

Eigenlijk een cijfer van hoeveel je afwijkt bij het stemmen van je eigen gemiddelde?

aegron

• 4030 berichten
  • 1289 stemmen

nog een keertje dan:

Het gemiddelde wordt berekend door alle scores die je gegeven hebt bij elkaar op te tellen en vervolgens te delen.

De standaard deviatie geeft vervolgens weer hoeveel je gemiddeld afwijkt van dat gemiddelde. (het is iets ingewikkelder, I know). Als iemand een hele hoge standaarddeviatie heeft, heeft deze persoon een heel groot verschil in zijn waarderingen. Terwijl een lage standaarddeviatie weergeeft dat de meeste beoordelingen van die persoon dicht bij zijn gemiddelde liggen.

• 31358 berichten
  • 5563 stemmen

aegron schreef:

nog een keertje dan:

Het gemiddelde wordt berekend door alle scores die je gegeven hebt bij elkaar op te tellen en vervolgens te delen.

De standaard deviatie geeft vervolgens weer hoeveel je gemiddeld afwijkt van dat gemiddelde. (het is iets ingewikkelder, I know). Als iemand een hele hoge standaarddeviatie heeft, heeft deze persoon een heel groot verschil in zijn waarderingen. Terwijl een lage standaarddeviatie weergeeft dat de meeste beoordelingen van die persoon dicht bij zijn gemiddelde liggen.

Ha, nu heb ik het helemaal door. Eigenaardig dat hier niet eerder iemand iets van gevraagd heeft. Of ben ik de enige die niet kon volgen?

Ik denk dat het wel ergens logisch is dat je wat verschilt in je waarderingen. Bedankt voor de uitleg trouwens.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Film Pegasus schreef:

Ha, nu heb ik het helemaal door. Eigenaardig dat hier niet eerder iemand iets van gevraagd heeft. Of ben ik de enige die niet kon volgen?

Je bent niet de eerste die het vroeg en niet de laatste die er antwoord op heeft gekregen.

Als je het woord 'standaarddeviatie' in het 'zoek bericht'-veld zou invoeren, krijg je een hoop antwoorden

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

De vraag blijft natuurlijk wat je er überhaupt mee zou moeten aanvangen, maar die is ook al eerder gesteld .

kos

• 46807 berichten
  • 8936 stemmen

damon schreef:

het heeft iets met de gemiddelde te maken en de moviemeter crew probeert zo slim over te komen door een duur wiskundig woord te gebruiken...

Eerste klas middelbare school-begrip .

starbright boy (moderator films)

• 22599 berichten
  • 5250 stemmen

Freud schreef:

De vraag blijft natuurlijk wat je er überhaupt mee zou moeten aanvangen, maar die is ook al eerder gesteld .

Een lijstje mee maken

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Mijn standaarddeviatie is trouwens hoger dan die van jou .

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Freuds dag is ook weer goed.

aegron

• 4030 berichten
  • 1289 stemmen

Dan moeten we eerst uitvechten of een hoge standaarddeviatie slecht of goed is

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Freud schreef:

En beantwoord. Een film met een hoge standaarddeviatie is een "love it or hate it"-film. Over een film met een lage standaarddeviatie is iedereen het wel eens. Zie niet in waarom die info nou zo oninteressant is.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik heb er ook niks tegen, maar je zou het gewoon kunnen zien aan de stemgrafiek ook natuurlijk.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Even iets anders, zoals wel te merken is, is de site nogal traag. Blijkbaar is het iets te veel van het goede dat het momenteel erg druk is én dat MusicMeter ook op deze server staat.

Ik heb de oude updates (voor de mensen die die nog hebben) tijdelijk uitgezet en het uitgebreid zoeken even uit moeten zetten, hoop morgen tijd te hebben om hier even naar te kijken.

Er is overigens een tweede server besteld, maar dat zal nog wel een weekje of 2 duren voor die er is.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik heb niks gemerkt van het trage. Alles werkt prima.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3306 stemmen

Het draait nu inderdaad weer prima. Al mis ik die oude updates echt enorm .

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het staat tijdelijk weer even aan, uitgebreid zoeken en oude updates. Even kijken wat het doet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nou ik geloof het wel voor vandaag, ik kijk morgenavond wel weer even hoe het gaat met de 19:00-20:30 drukte

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Over de standaarddeviatie:

Freud schreef:

starbright boy schreef:

Een lijstje mee maken

Precies!

Liggen je prioriteiten nog steeds ergens anders, Jordy?

• 31358 berichten
  • 5563 stemmen

Lijkt me wel interessant nu die deviatie, maar het is alleen nuttig als iedereen weet wat het juist inhoud. Misschien een ideetje voor de FAQ?

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zelf vind ik die deviatie een beetje een onnige toevoeging , die ruimte kan veel beter gebruikt worden voor bijvoorbeeld een extra top lijstje van bijv , acteurs of regiseurs in je profiel , voegt denk ik toch wat meer waarde toe dan een deviatie waar denkik niemand op let.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Dat lijkt me ook leuk, maar het is zonde om de deviatie dan weg te halen.

• 31358 berichten
  • 5563 stemmen

mikoz schreef:

Zelf vind ik die deviatie een beetje een onnige toevoeging , die ruimte kan veel beter gebruikt worden voor bijvoorbeeld een extra top lijstje van bijv , acteurs of regiseurs in je profiel , voegt denk ik toch wat meer waarde toe dan een deviatie waar denkik niemand op let.

Wordt vrij moeilijk voor de acteurs, omdat je dan op z'n minst alle acteurs moet kennen. Nu staan er maar maximum 3 vermeld. En als ik 10 films heb met de zelfde acteur in een bijrol, wordt die niet vermeld en een acteur in maar 2 hoofdrollen wel...

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Uhm je snapt het niet.

Gewoon een top 5 of 10 lijst van actuers of regisseurs.

Maakt toch niks uit bij welke film ze vermeld staan , dat heeft er niks mee te maken.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2624 stemmen

Die optie met regisseurs was volgens mij iets, waarvan Jordy een tijdje terug in het topic over 'waarom geen top500?' zei, dat hij hier in de toekomst waarschijnlijk wat mee zal doen.

• 31358 berichten
  • 5563 stemmen

mikoz schreef:

Uhm je snapt het niet.

Gewoon een top 5 of 10 lijst van actuers of regisseurs.

Maakt toch niks uit bij welke film ze vermeld staan , dat heeft er niks mee te maken.

Je bedoelt gewoon een persoonlijk lijst met je favorieten acteurs, zelf in te vullen? Zou wel leuk zijn.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Nee, regisseurs en dan hetzelfde als met films, dan kan er ook een regisseur top 100(250) komen. Als je zelf invult kan dat waarschijnlijk niet.(of wel Jordy?)

Hannibal

• 9405 berichten
  • 3338 stemmen

Bij 'Saw': een film die ik niet gezien heb, kan ik vaag wel de spoilers lezen. Ik ben dit al eens eerder tegengekomen, maar heb het daarna heel lang niet meer gezien. Ik dacht dat het probleem verholpen was, maar blijkbaar is het weer terug.

SCREENSHOT

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Zoeken naar "Van God Los" geeft geen resultaten.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Als ik berichten verwijder zijn ze eerst weg, maar als ik dan later terugkom in mijn inbox zijn ze weer terug... Maar als ik ze dan weer verwijder blijven ze soms wel weg...

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

open een paypal account en laat mensen geld doneren aan onze gekwelde Jordy!

kan ie meer bandbreedte aanvragen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.